OK. Men det virker bare som om at den Step up er lavet til netop 103/R. I første omgang skal jeg jo ikke bruge den med en Bellari......men det skal bare være et første skridt på vejen. Vil så bruge min MM indgang istedet, da jeg tænker det måske kan give lidt mindre støj. På denne måde er jeg da sikker på at 103 får den rigtig ohm belastning i det mindste.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
Ups! Ja det var vist mig der har fået røde Bellari'er på hjernen.... (det er også ham r-l-b! ).
Jow - selvfølgelig. Du har ret. AU-300LC er sikkert et fint match til DL-103 til en fornuftig penge.
Bellari er ikke utænkelig på et tidspunkt...tror bare jeg skal have ny amp. først og den kan meget vel have en MM eller også er jeg lidt hooked på at se hvad den nye Croft MM bliver til. Ok så vil jeg da bestille den 1. Men du tror det vil give en forbedring i lyden at bruge den denon step up?
Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
mirland skrev:
Jeg har jo selv prøvet en del pu'er ved siden af min 103er og er hver gang vendt tilbage pga dens helt særlige energi. Men så er jeg hoppet fra den igen pga dens trackingproblemer i innergrooves. Noget der bliver rigtig tydeligt når man som jeg lytter til en del ældre rock (lige nu i skrivende stund kører "Are You Experienced? i stuen - det er fedt med kontor hjemme )
Så jeg leder stadig efter en pu med samme type lyd Som jeg har forstået det kunne man vælge at kigge på Shelter pu'erne. Mener at det er 301 (?) der skulle være interessant i den sammenhæng. Eller også er det 501...
Jeg er spændt på om en step-up trafo vil afhjælpe dette problem. Ellers skal jeg også prøve at smide noget mere vægt ovenpå 103 for at se om det hjælper. Jeg lyttede til en gammel Creedence igår og der var det desværre meget tydeligt. Jeg hører det også på f.esk. min Crosby, still og Nash samt Led Zeppelin. Nogle siger jo at DV 10x5 lyder en lille smule som en 103, da den har en god tyk lyd med masser af energi og drive.
Har 103R samme problem? Det vil jeg da tror, da det er den samme nål, men man ved jo aldrig.
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
Jeg håber da at den har en bedre diskantgengivelse og muligvis også lidt bedre(?) sporingsegenskaber end min vanilla 103 i ibenholt hus. Godt nok er nålen stadig konisk men den bevægelige masse må være mindre end 103 pga. færre spole-viklinger.
Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
Jeg h�ber da at den har en bedre diskantgengivelse og muligvis ogs� lidt bedre(?) sporingsegenskaber end min vanilla 103 i ibenholt hus. Godt nok er n�len stadig konisk men den bev�gelige masse p� v�re mindre end 103 pga. f�rre spole-viklinger.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum