Sendt: 17 April 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom min re-tippede 103D tilbage fra Soundsmith, og jeg var i mellemtiden kommet i tanke om, at min Horman Audio Supa 3.0 SL eksterne RIAA kan stilles om til MC, hvilket nu er gjort (Den er i parentes bemærket det eneste ikke vintage i mit anlæg). Jeg har sat pick-up'en på min Denon DP-59L, som den blev solgt med i sin tid.
Belastet med 75 Ohm, finder jeg den ganske imponerende. Mit umiddelbare indtryk efter en times tids lytning er, at den gengiver musikken ubesværet, dynamisk og med fine detaljer. Instrumenterne kan let adskilles selv i komplekse passager. I balancen mellem kold og varm, vil jeg sige at den hælder lidt til den varme side, men jeg synes egentlig at den er rimeligt neutral. Jeg har især hæftet mig ved, at den har rigtig godt styr på bassen og generelt den lethed, hvormed den gengiver musikken, som om den har et enormt overskud, hvis man ellers kan snakke om det for en pick-up.
I den sidste ende hænger det jo meget sammen med, hvad den i øvrigt spiller sammen med, og foruden Supa'en, er den pt forbundet til en Mission 776 forforstærker, en Hafler DH-500 udgangs forstærker og et sæt AR-3a Improved højttalere.
Mvh Klaus
__________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|