Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
LouBP skrev:
Krog skrev:
LouBP skrev:
Det ser godt ud Krog. På Pladen 4-vejs, er nummeret En morgen, ikke der?
Det ser enormt godt ud må jeg sige, ogh det er jo skønt at de ITT kan tjene formål
Tak, jo En Morgen er
nummer et på Side 1. det er et rigtig godt nummer.ja, de var ikke helt forgæves de ITT
Jeg har faktisk altid gerne ville have den plade, er bare aldrig lige faldet over den. Hvor købte du den? Jeg er da glad for at
kunne inspirere lidt :)
Jeg købte den i Odense i Moby Disc. Du er da velkommen til at kigge forbi og høre den selvom det jo er lidt langt..
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
Roky skrev:
Gode billeder Krog
Tillykke med din Pinoneer tuner også.
Ja det er utroligt så meget en stander kan gøre ! Oplevede selv en forbedring, omend det ikke var alverden - Skyldes nok mit lille rum.
En bomsolid og TUNG stander vil sikkert gøre lyden endnu bedre - Og noget ordentligt afkobling- Her kan der eksperimenteres en del er også værd at nævne.
mvh
Roky
Tror du har ret i at en tung stander gør en god forskel. Selvom jeg har vundet meget lydmæssigt ved at sætte dem op, savner jeg lidt noget bas. Meget af bassen er altså væk pga. det. Højttalerne er selvfølgelig ikke så indelukkede mere så det giver ikke det samme boost, men jeg tror måske at noget af bassen forplanter sig i de ITT-højttalere som de står på?!
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
747DK skrev:
Krog skrev:
747DK skrev:
Creme er godt ;-) det samme gælder Jimi
vedr antenne. ledning kan godt gå men en T antenne er bedre. du tager bare en ledning der kan splittes. trækker i begge sider så langt dine arme kan nå så passer det :-) så har du lavet toppen på T'et hvor lang foden er har ikke det den store betydning så sætter du den ene i foden til 300 ohm stel og den anden til 300 ohm antenne.
så prøv at flytte lidt rundt på Toppen og se hvor du modtager bedst/hvilken væg som sagt kan foden sagtens være fire meter.
Det er natuligvis vigtigt at ledningen ikke er afskærmet men må godt være isoleret ;-) billigt ringledning er fint
det lyder fint med det møbel hvis du skral rode med et apperart hav en lille kasse eller stol stående foran møblet. så er det nemmere at motere kabler. har prøvet det :-)
Men det er fedt du er så tilfreds med udfaldet af dit anlæg Du må være en megt glad mand
Tak for rådet og de pæne ord, det vil jeg prøve.Det lyder også som en god idé med en skammel el. lign., det har jeg faktisk aldrig lige overvejet! Det kan jeg jo så bruge når jeg monterer antennen Jeg synes jeg er kommet dertil hvor jeg <span style="font-weight: bold;">ikke </span>sidder med kritiske hifi-analytiske ører og lytter efter hvad hifi'et formår (læs: hvad det ikke formår) - men i stedet nu blot fokuserer på musikken.. Anlægget opfylder mine krav, faktisk en sjælden oplevelse vil jeg tro (?)Ja jeg er yderst tilfreds
Det lyder rigtigt godt ja alle vil Udskifte men du er tilfreds :-) jeg har det på samme måde. det er nemlig målet at nyde musikken og glemme teknikken natuligvis kan man stadig trimme men har man først oplevet det trimmer man ikke for enhver pris.
håber du fattede lidt af det med T antenne det er faktisk bare en dobbeltledning man har splittet i enden med sine armes længde. toppen skal normalt hænge nogenlunde vandret men antenner er underlige nogen gange får man en bedre modtagelse ved en helt anden placering
Ja kender godt det med antenner, det kan være så mærkeligt nogle gange... Har også tit været ude for ved små køkkenradioer, ghettoblasters osv., at signalet forvrænger ufatteligt meget hvis man står specielle steder i rummet. Det synes jeg er mystisk!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum