| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle ikke være svært at finde Springsteen på LP. For alle de bedste udgivelser ligger før 92, og de kan snilt skaffes til 20 - 30 kr pr stk, The River 50 og boxen 100,-. De to seneste er også gode men de er selvfølgelig dyre på LP. Mange second hand butikker har ofte springsteen. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Det skulle ikke være svært at finde Springsteen på LP. For alle de bedste udgivelser ligger før 92, og de kan snilt skaffes til 20 - 30 kr pr stk, The River 50 og boxen 100,-. De to seneste er også gode men de er selvfølgelig dyre på LP. Mange second hand butikker har ofte springsteen. |
|
|
Jeg er helt enig i dine antagelser. Dem der er svære at finde er:
- Greatest Hits
- 18 Tracks
- Live In NYC
- Tom Joad
- Devils & Dust
- MTV Plugged
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem må jeg have studeret nærmere. Men helt grundlæggende er jeg musikinteresseret, ikke pladesamler. Jeg har aldrig interesseret mig for hvilken version af en CD jeg har haft. Jeg opfatter vinyl lidt som 80ernes kassette, hvor det er muligt at købe en hel masse fine plader for 10 - 25 kr pr. stk. Hvis de så slår an købes de senere på CD.
F.eks kunne jeg aldrig finde på at købe den nye CD udgave af Beatles skiverne, jeg hørte den nye White album og sammenlignede med min fra 80erne, og den nye var nok lidt mere klar i lyden, men ellers helt OK ligesom min. Selv om jeg er en stor springsteen fan, der har været til koncert mange gange med bandet, har jeg ikke alle CDer. Jeg mangler dem med irsk folkemusik. Derudover køber jeg normalt CD udgaven uden DVD, da jeg ikke har set de DVDer jeg har 1 gang i snit.
I DK koster springsteens nyeste vdd udgivelsen 150 kr / 160 kr med DVD. I england koster de henholdsvis 90 og 130 kr. Derfor køber jeg nu musik på nettet hos CD wow, der koster nye CD udgivelser typisk 60 - 70 kr og så slipper man for alle de DVDer der alligevel aldrig ses. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hermann. skrev:
|
Det skulle ikke være svært at finde Springsteen på LP. For alle de bedste udgivelser ligger før 92, og de kan snilt skaffes til 20 - 30 kr pr stk, The River 50 og boxen 100,-. De to seneste er også gode men de er selvfølgelig dyre på LP. Mange second hand butikker har ofte springsteen. |
|
|
Jeg er helt enig i dine antagelser. Dem der er svære at finde er:
- Greatest Hits
- 18 Tracks
- Live In NYC
- Tom Joad
- Devils & Dust
- MTV Plugged
|
|
|
Ja og så er tabet ikke stort, for selv for en inkarneret Springsteen fan er der ikke meget at hente i den samling. Er Tracks boxen ikke udgivet på vinyl ??
Det er langt værre med de bands der havde storhedstiden da LP salget var 0. Oasis er netop udkommet (igen ? ) på vinyl, deres to superplader Definetely Maybee og Morning Glory er fra 94 og 95. Da blev de næppe udgivet på vinyl.
Jeg købte en 3 år gammel REGA 3 i 94 incl 50 helt nye rigtig gode lper. Jeg betalte 300,- ialt. Den røg ud igen på grund af betjeningen, men min nabo smed en tilsvarende pladespiller incl kæmpe pladesamling ud dengang. Hvis halvdelen af LPerne overlevede 90erne er det nok højt sat. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Men helt grundlæggende er jeg musikinteresseret, ikke pladesamler. |
|
|
Det er musikken der driver interessen med at samle ligesom det er med hifi, for mit vedkommende. Jeg gider heller ikke have 25 versioner af Born To Run, men jeg vil gerne have alle de forskellige officielt udgivede sange han har lavet. Kig på samler websiden og vælg "spare parts". Her finder du en laaang liste med interessante numre, som du ikke finder på hans normale udgivelser. Der er virkelig nogle skatte imellem.
Hermann. skrev:
| Ja og så er tabet ikke stort, for selv for en inkarneret Springsteen fan er der ikke meget at hente i den samling. |
|
|
For den inkarnerede fan (og ikke kun hillbilly fist pumping born in the USA ) er det netop her der er ægte guld at hente!!
Hermann. skrev:
| Er Tracks boxen ikke udgivet på vinyl ?? |
|
|
Nej, kun 18 Tracks.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hermann. skrev:
| Men helt grundlæggende er jeg musikinteresseret, ikke pladesamler. |
|
|
Det er musikken der driver interessen med at samle ligesom det er med hifi, for mit vedkommende. Jeg gider heller ikke have 25 versioner af Born To Run, men jeg vil gerne have alle de forskellige officielt udgivede sange han har lavet. Kig på samler websiden og vælg "spare parts". Her finder du en laaang liste med interessante numre, som du ikke finder på hans normale udgivelser. Der er virkelig nogle skatte imellem.
Hermann. skrev:
| Ja og så er tabet ikke stort, for selv for en inkarneret Springsteen fan er der ikke meget at hente i den samling. |
|
|
For den inkarnerede fan (og ikke kun hillbilly fist pumping born in the USA ) er det netop her der er ægte guld at hente!!
Hermann. skrev:
| Er Tracks boxen ikke udgivet på vinyl ?? |
|
|
Nej, kun 18 Tracks.
|
|
|
Du bliver nødt til at have den komplette tracks box. Her findes mange af de alternative numre. Men det er jo en afvejning. Jeg har det meste springsteen, ligesom jeg har det meste af en hel række andre kunstnere, og så køber jeg helere noget jeg ikke har i forvejen.
Men der sker en ændring i musiklytningen, det var i 80erne at Springsteen og Dire straits kørte hele tiden, idag hører jeg meget mere Dire Straits end Springsteen. Det er stadig The River der høres mest, fuldstændig som i 80erne og 90erne.
Jeg har mere end svært ved at se at Tom Joad, Devils and dust, Mtv plugged og Live in NYC, kan tilføje noget af betydning. I 70erne og 80erne udgav Springsteen gennemarbejdede udgivelser, mens det har været mere end tynde udgivelser fra 93 til 05. Når vi har købt alle disse udgivelser er det vel netop fordi vi har så mange gode minder om Springsteens tidligere udgivelser. Hvis jeg havde kendt indholdet inden køb havde jeg aldrig købt nogen af de 4 CDer, for det er sådanne plader der står i reolen og samler støv uden nogen sinde at blive hørt igen efter de første par gennemlytninger. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Du bliver nødt til at have den komplette tracks box. |
|
|
Jeg har den skam på CD, faktisk i to eksemplarer: en jeg spiller og en der står forseglet på hylden. På vinyl er den kun lavet som 18 Tracks. 18 Tracks er sin vægt værd i guld pga. nummeret The Promise alene, hvis du spørger mig.
Hermann. skrev:
| Jeg har mere end svært ved at se at Tom Joad, Devils and dust, Mtv plugged og Live in NYC, kan tilføje noget af betydning. |
|
|
Smag og behag og sådan er det. I mine øjne findes der to Bruce, sådanne groft sagt. Rock n' roll, fyr den af på stadion Bruce og så er der den intime Bruce. Jeg kan li' begge, men foretrækker den intime.
Rock n' roll Bruce er dog en kæmpe fest og jeg har da også været til 8 koncerter med han de sidste to år. Havde jeg ikke finanskrise, så stod jeg i disse dage på Giants Stadium!
Her er et billede af mit Bruce vinyl uden 18 Tracks og Live In NYC, som er på vej i posten...

|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hermann. skrev:
| Du bliver nødt til at have den komplette tracks box. |
|
|
Jeg har den skam på CD, faktisk i to eksemplarer: en jeg spiller og en der står forseglet på hylden. På vinyl er den kun lavet som 18 Tracks. 18 Tracks er sin vægt værd i guld pga. nummeret The Promise alene, hvis du spørger mig.
Hermann. skrev:
| Jeg har mere end svært ved at se at Tom Joad, Devils and dust, Mtv plugged og Live in NYC, kan tilføje noget af betydning. |
|
|
Smag og behag og sådan er det. I mine øjne findes der to Bruce, sådanne groft sagt. Rock n' roll, fyr den af på stadion Bruce og så er der den intime Bruce. Jeg kan li' begge, men foretrækker den intime.
Rock n' roll Bruce er dog en kæmpe fest og jeg har da også været til 8 koncerter med han de sidste to år. Havde jeg ikke finanskrise, så stod jeg i disse dage på Giants Stadium!
Her er et billede af mit Bruce vinyl uden 18 Tracks og Live In NYC, som er på vej i posten...

|
|
|
Flot  
Hvad er det for en plade der ligger ved siden af boxen i nederste række.
Dette med de to sider af Bruce finder man endnu tydeligere hos Neil Young, som både har lavet helt igennem fremragende akustiske CDer og meget rockede CDer med Crazy Horse. Blandt de akustiske er Harvest Moon nok den bedste, mens Ragged Glory er rock for fuld udblæsning. Så du vil givetvis give flere stjerner også til Nebraska. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker  Har lagt lidt flere billeder her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77200&g et=last#1882736
Hermann. skrev:
| Hvad er det for en plade der ligger ved siden af boxen i nederste række. |
|
|
Det er en vinyl bootleg der hedder By The River. Highly collectable 

Hvis du iøvrigt er til at downloade bootlegs med Springsteen, så er dette stedet at gøre det: http://jungleland.dnsalias.com/
Hermann. skrev:
| Dette med de to sider af Bruce finder man endnu tydeligere hos Neil Young, som både har lavet helt igennem fremragende akustiske CDer og meget rockede CDer med Crazy Horse. Blandt de akustiske er Harvest Moon nok den bedste, mens Ragged Glory er rock for fuld udblæsning. Så du vil givetvis give flere stjerner også til Nebraska. |
|
|
Nebraska får 6 ud af 6 af mig 
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var til plademesse i Århus idag.
Jeg købte denne (i en lidt speciel udg.)

Bruce Springsteen live in Herning - MCH Messecenter.
Der er 3 kopierede CDer, lydkvaliteten er ikke overvældende men det hele er med. Jeg gav 100 kr og det er OK, når man nu har været der. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Bruce Springsteen live in Herning - MCH Messecenter.
Der er 3 kopierede CDer, lydkvaliteten er ikke overvældende men det hele er med. Jeg gav 100 kr og det er OK, når man nu har været der. |
|
|
Hmmm, den burde du ikke betale for!
Her er den originale info-file:
Title: We Can Make It If We Run Venue: HMC, Herning, Denmark Date: 2009-07-08 Tour: Working On A Dream Taper: LB (approx 20 meters from the right loudspeaker stack) Linage: Edirol R-09 | Church Audio CA-14 with battery box Transfer: track split using CD Wave | FLAC conversation using dbpoweramp Files are tagged and named.
Disc1: 01 En Yndig Og Frydefuld Sommertid 02 Badlands part 1 (level adjustment) 03 Badlands part 2 04 No Surrender 05 My Lucky Day 06 Out In The Street 07 Outlaw Pete 08 Working On A Dream 09 Candy's Room 10 Seeds 11 Johnny 99 12 Atlantic City 13 collecting signs 14 Hungry Heart 15 Rendezvous
Disc2: 01 Mony Mony 02 Thunder Road 03 Prove It All Night 04 Waitin' On A Sunny Day 05 The Promised Land 06 The River 07 I'm On Fire 08 Surprise Surprise 09 Lonesome Day 10 The Rising 11 Born To Run 12 Hard Times 13 Bobby Jean
Disc3: 01 American Land 02 Rosalita (Come Out Tonight) 03 Dancing In The Dark 04 Twist And Shout 05 outro
Notes: This is a non profit project for the fans of Bruce Springsteen. Trade freely. I am not the best taper in the world but I hope you enjoy. Feel free to remaster if you feel like it. Do not encode to mp3 and do not sell. Support the artist. Buy the records, go to the concerts.
Den kan iøvrigt downloades gratis her: http://jungleland.dnsalias.com/torrents-details.php?id=32199
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt sker dette lige om lidt:
On Saturday, November 7, Bruce Springsteen and the E Street Band will perform The Wild, the Innocent, and the E Street Shuffle in its entirety for the first time.
Jeg er lige ved at gå til over at jeg ikke er der!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Få de første 7 albums, ialt 8 CDer da The river er en dobbelt for 200 kr. Så har man alt det væsentlige. Bør dog nok suppleres med Live 75 - 85.
Jeg kan huske jeg gav 319 kroner for the river i 86 eller´87, så sig ikke at omkostningerne til musik stiger. Flere af disse boxe tak    __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|

Er den god, jeg køber normalt ikke DVDer men har hørt den var fin. Hvad er jeres opfattelse. Kommer den ikke på CD engang. Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg KØBER ikke Bruce Springsteen mere - ikke så længe han udgiver i de skide pap cover.
JEG GIDER DEM IKKE !!! __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Jeg KØBER ikke Bruce Springsteen mere - ikke så længe han udgiver i de skide pap cover.
JEG GIDER DEM IKKE !!! |
|
|
Nu er det vel et mindre problem, og efterhånden er der mange der udgiver med pap covers. Nogen der kender live DVDen fra Hyde park. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Nogen der kender live DVDen fra Hyde park. |
|
|
Jeg er nok den forkerte at spørge, men jeg synes at den er fantastisk 
Til forskel fra andre shows (Barcelona, NYC) så har vi her Bruce som 60 årig, et festival-publikum og en koncert der starter i dagslys. Anderledes, men stadig fedt på sin helt egen måde.
Når det er sagt, så er dette nyheden over dem alle:

|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor f.... har jeg ikke opdaget denne tråd, før nu  Jeg håber det er OK at jeg bidrager lidt til tråden - i min bog kan
den mand næsten ikke gøre noget forkert (dog er der en del middelmådigheder fordelt over de 35 år som er gået siden Born
to Run så dagens lys
DVD'en fra Hyde Park er virkelig værd at købe! Billedkvaliteten og det visuelle er fremragende og lyden er ganske udmærket
(til at være live) - dog lidt so-so i starten af koncerten. I forlængelse dertil, kan jeg fortælle at der er et stereo PCM spor i
24bit/48kHz - noget som mange os med netværks-afspillere kan udnytte. Dog tror jeg i realiteten at jeg sjældent vil lytte til
musiksporet alene, men heller se DVD'en.
Setlisten er en fin blanding af gammelt og nyt - dog er åbningsnumret, selveste 'London Calling' fremført i det "ærke-britiske"
Hyde Park af den ligeså "ærke-amerikanske", Springsteen et højdepunkt. Ligeledes 'No Surrender' - fremført sammen med
Brian Fallon fra The Gaslight Anthem.
'The River' optaget ved samme års Glastonbury-festival (faktisk dagen inden Hyde Park) en interessant visuel oplevelse
inkluderet som Bonus-spor.
(jeg var så heldig at være der, men jeg tror ikke min mening om DVDen ville været væsentlig anderledes hvis ikke jeg
havde)
vh Bjørn
|
| Til top |
|
| |