Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Springsteen - The Boss (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Mens vi nu er ved DVDer vil jeg anbefale to andre højdepunkter - højdepunkter på forskellige måder.

Den første er optagelsen fra hans aller første europæiske turne. Born to Run-tour, 1975, Hammersmith Odeon, London. Her
ses en 24-årig Springsteen m. E Street Band inden han blev "The Boss". Med det mener jeg at det er som om koncerten
giver et lille indblik i hvordan han var som ung og urutineret og meget ambitiøs kunstner - Ungdommeligheden. Meget
stemningsfuldt på den (gode) gamle måde.

Den anden er også fed, men på en helt anden måde. Nemlig koncerten fra Madison Square Guarden, New York i 2001. Det
specielle ved denne, er at det er en blanding af TV-koncert og live-koncert. Det store amerikanske netværk, HBO, har
produceret DVDen. Det gør at lyden er god. Men det mest karakteristiske er billederne/filmingen. Det er optaget med fuld pro
lyssætning (for TV) - inklusive på publikum. Det giver et fantastisk og specielt visuelt udtryk i forhold til andre koncerter. Og
det er også som om Springsteen selv finder det motiverende at blive foreviget på denne måde. Der er fx. en 16-minutter!
lang version af Tenth Avenue Freeze-out indholdende band-præsentation med en tilhørende historie. Og så er der en "rigtig"
version af Born in the USA, nemlig akustisk - lidt som den på Tracks.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da iøvrigt lige blædre mig lidt med min Bruce (og Bruce-relateret) CD-samling...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jeg kan da iøvrigt lige blædre mig lidt med min Bruce (og Bruce-relateret) CD-samling...

Fedt :) Har du nogen anbefalinger til eventuelle guld-korn?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Mens vi nu er ved DVDer vil jeg anbefale to andre højdepunkter

Jeg er 100% enig med dig i at det er højdepunkter, men Live In Barcelona har også sine øjeblikke. En Dancing In The Dark hvor hele stadion koger, en Spirit In The Night hvor Bruce glemmer teksten og en fortryllende solo piano version af Incident On 57th Street.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
L.B. skrev:

Fedt :) Har du nogen anbefalinger til eventuelle guld-korn?

Well, det kommer jo lidt an på hvad det er du går efter. Skal det være Bruce, coverversioner af andre kunstnere, unikke udgivelser, E Street Band medlemmers egne udgivelser eller...

Der findes mange guldkorn. Et jeg ikke selv har er studie-versionen af 41 Shots, men økonomisk er den uden for mig rækkevidde: http://cgi.ebay.it/Bruce-Springsteen-American-Skin-41-Shots- Canada-Promo-/120614870918?pt=UK_CDsDVDs_CDs_CDs_GL

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt Live in Barcelona og Live in New York City og så dem begge lørdag aften. Det er helt sikkert to gode koncerter, han er jo ikke ligefrem kedelig på en scene.

Jeg synes dog ikke at lyden er så god på "Barcelona", den er klart bedre på "N.Y.C."

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Jeg synes dog ikke at lyden er så god på "Barcelona", den er klart bedre på "N.Y.C."

Det kan jeg desværre bekræfte, men performance fejler ikke noget

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Stanley skrev:

Hvilken lyd?  det lyder som en transistorradio ano 1975

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Stanley skrev:

Nej performance er i top. Netop derfor sad jeg og ærgrede mig over at det hele blev mudret sammen så man ikke kunne skelne de enkelte instrumenter. Han har jo et par ret kompetente guitarister bag sig, men det var svært rigtigt at nyde deres spil, det lød bare som en massiv støjmur.

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle købe "Barcelona" eller "N.Y.C.", så jeg endte med at købe dem begge. Det er jeg glad for nu da "N.Y.C" har det hele, både topperformance og god lyd. Jeg vil da stadig se "Barcelona" en gang imellem for de interessante øjeblikke, men jeg er ret sikker på at jeg oftest vælger "N.Y.C."

Senere bliver jeg nok også nødt til at købe "London Calling".

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Her er meget mere om den nye udgave(r) af Darkness on the edge of town.

http://www.brucespringsteen.net/news/index.html

og her er flere informationer

http://backstreets.com/news.html

På recordere er der også en kommentar, og her udtrykkes der håb om at The River og Born in the USA vil få samme behandling i et bokssæt, og det kunne også være interessant.

I GB blev nedenstående blad udgivet i slutningen af juni. (august nummeret.)

Jeg kunne godt tænke mig at høre den CD, men de har garanteret solgt dem da august nummeret kom 29. juni.

Det er iøvrigt spøjst at bladet hedder det samme som den nye  Tom Petty CD jeg hører netop nu.

Synes i også at Tom Pettys Live anthology er fuldt på højde med Springsteens live 75 - 85, den er også god hvis man ønsker TPs numre i live versioner, for alle hittene er med. (4CD / 7 LP box) I Usa er den et hit, men er ikke blevet det i DK, til trods for at den bliver solgt til 200 - 250 kr for 4 CDer. (Lp versionen er dyr, ca. 800,-)

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Well, det kommer jo lidt an på hvad det er du går efter. Skal det være Bruce, coverversioner af andre
kunstnere, unikke udgivelser, E Street Band medlemmers egne udgivelser eller...

Jeg er fristet til at sige, bare Bruce, da mine tidligere erfaringer med "related artists" er blandede. Men det vil måske være lidt
snæversynet, så hvad med ting du betragter som særlig interessante og med relation til Bruce. Så kan man jo bare sortere i
det. "41 Shots" linket er interessant, men uaktuelt pga prisen - så dedikeret er jeg dog ikke:)

Et spørgsmål. Findes der en (god) koncert-optagelse fra hans Born in the USA turne?    

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
I GB blev nedenstående blad udgivet i slutningen af juni. (august nummeret.)

Jeg kunne godt tænke mig at høre den CD, men de har garanteret solgt dem da august nummeret kom 29. juni.

Det er en ganske ok artikel der er i bladet, uden der står noget som ikke er skrevet om ham mange gange før. På CD'en er Joe Strunners "Coma Girl" som Bruce lavede en coverversion af på Glastonbury festivallen - det er et fedt nummer IMO.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Jeg er fristet til at sige, bare Bruce, da mine tidligere erfaringer med "related artists" er blandede. Men det vil måske være lidt snæversynet, så hvad med ting du betragter som særlig interessante og med relation til Bruce. Så kan man jo bare sortere i det. "41 Shots" linket er interessant, men uaktuelt pga prisen - så dedikeret er jeg dog ikke:)

Hvis du har alle hans albums, så kig her efter unikke udgivelser: http://www.lostintheflood.priv.at/

Gå ind under "Features" og vælg "Spare Parts". Hvis du falder over en nummer som du kan li' så er pladen ofte til at få på ebay. Jeg tør vist godt at sige, at jeg har gjort det utallige gange.

bhaagensen skrev:
Et spørgsmål. Findes der en (god) koncert-optagelse fra hans Born in the USA turne?

Der findes mange, men udover materialet på Live/1975-85 så skal du lede blandt bootlegs. I forholden til lyden på dem er mange forfærdelige eller i det mindste dårlige. De bedste er typisk fra "Crystal Cat". Hvis man kan leve med det, så er det bare at få meldt sig til her: http://jungleland.dnsalias.com/index.php 

Udover hundredevis af downloads har jeg også et par "originale" Crystal Cat bootlegs på CD...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Et godt site hvis man leder efter Bruce musik mv. er http://www.badlands.co.uk/?sck=499368

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hermann. du bliver altså nødt til at ændre første post så Springsteen Står med Stort S i emneoverSkriften

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Hermann. du bliver altså nødt til at ændre første post så Springsteen Står med Stort S i emneoverSkriften

Hermed gjort, det havde jeg ikke set.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

L.B. skrev:

Hermed gjort, det havde jeg ikke set.

Tjek lige her iøvrigt: http://www.youtube.com/watch?v=PjkDxlhleN8 

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

L.B, tak for tipsene. Det ser interessant ud. Mht. Born in the USA tour. Jeg fik ikke skrevet det, men jeg mente lige så meget
film optagelser af hele koncerter. Det undrer mig lidt at jeg ikke har fundet sådan nogen. Der må være nogen TV-stationer som
ligger inde med dem, for jeg kan huske at i hvert fald nogen af dem blev sendt i fjernsyn. Havde faktisk en gang nogen på
hjemmeoptaget VHS, men de er long gone.

Ellers så ligger meget af det i brudstykker på det allestedsnærværende Youtube. Men som sagt. Jeg kunne godt tænke mig at
haft en på DVD i sin helhed.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
L.B, tak for tipsene. Det ser interessant ud. Mht. Born in the USA tour. Jeg fik ikke skrevet det, men jeg mente lige så meget
film optagelser af hele koncerter. Det undrer mig lidt at jeg ikke har fundet sådan nogen. Der må være nogen TV-stationer som
ligger inde med dem, for jeg kan huske at i hvert fald nogen af dem blev sendt i fjernsyn. Havde faktisk en gang nogen på
hjemmeoptaget VHS, men de er long gone.

Ellers så ligger meget af det i brudstykker på det allestedsnærværende Youtube. Men som sagt. Jeg kunne godt tænke mig at
haft en på DVD i sin helhed.

Der er også bootleg DVD'er på Jungleland sitet

Jeg kan under alle omstændigheder anbefale denne: http://jungleland.dnsalias.com/torrents-details.php?id=28687

Digi-TOx presents...
The "Uber" Series Volume 07

Bruce Springsteen & The E Street Band
29th June 1985,
Parc De La Courneuve, Paris, France
"Breathless In Paris"

The complete professionally shot concert. This can arguably be considered the biggest and most important Springsteen bootleg release for over 25 years. Fortunately this DVD set is worthy of that accolade. I'm sure every Bruce fan will join me in thanking Tattoodad for initiating the Uber series that has delivered more gems than we could have hoped for in only a few months. We must also thank the source for his generosity, and Digi-TOx for his efforts in authoring this masterpiece.

PAL FORMAT
Running time: 3 hours 7 minutes 

DVD Info
The source for this DVD comes from a very low (1st) generation videotape, transferred in XP mode to 4 DVD5s to provide the best possible quality. To prevent the loss of any quality, the show has been edited without re-encoding the video to make it fit on 3 DVD5s. To add more atmosphere the original soundboard audio has been equalised and mixed with a nice audience recording. The original audio stream has been included for the purists.

Two audio tracks from "Roses In The Kansas Rain" from EV2 has been used for the intro and credits videos.

VIDEO EDITING, AUDIO DUBBING & REMASTERING, DVD AUTHORING & ARTWORK BY Digi-TOx

Audio
Track 1: SBD/AUD MIX DD5.1
Track 2: SBD/AUD MIX DD2.0
Track 3: SBD DD2.0 (audio untouched)

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jamies Ultimate Springsteen countdown er også sjov og interessant. Selve rangeringen lægger jeg ikke så meget i - vi har jo
alle vores favoritter (og det modsatte). Men det interessante er at der til hver sang på listen er skrevet lidt om baggrund,
historie, tekst, fortolkning(er) og andre mere eller mindre faktuelle trivia:

The Ultimate Springsteen countdown

Rettet link.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum