| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Jamies Ultimate Springsteen countdown er også sjov og interessant. Selve rangeringen lægger jeg ikke så meget i - vi har jo alle vores favoritter (og det modsatte). Men det interessante er at der til hver sang på listen er skrevet lidt om baggrund, historie, tekst, fortolkning(er) og andre mere eller mindre faktuelle trivia:
The Ultimate Springsteen countdown
Rettet link. |
|
|
Super link! Jeg er iøvrigt meget enig i hans beskrivelse af "Incident On 57th Street".
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den hjemlige presse har også fundet ud af at der er nyt på vej fra Springsteen. Jeg tror det bliver 2CD udgaven for mit vedkommende.
http://www.berlingske.dk/musik/nyt-fra-springsteen
The ultimate Springsteen countdown er fremragende.  __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Allan K Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce er kongen ! Ingen diskution der...
__________________ Allan K
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved faktisk heller ikke hvorfor jeg først har fået øje på denne her tråd nu - er mangeårig inkarneret Bruce-fan. Er dog rygende uenig i karaktergivningen af trådstarter (på visse albums). I mine øjne står GOTJ og Devils som to af Springsteens absolutte højdepunkter rent tekstmæssigt og ligeledes musikalsk (sammen med Darkness naturligvis). Bevares så er pladerne akustiske og meget nedbarberede, men det er jo netop for at underbygge den stemning der er i sangene. Men Sinaloa Cowboys og Reno er, ihvertfald i mine øjne, nogle af de stærkeste numre som Springsteens ufatteligt stærke bagkatalog kan fremvise - men igen er det jo i høj grad smag og behag. Desuden så synes jeg ikke ligefrem man kan kalde The Wild... et folk-album, men tværtimod mere et funk-album. Jeg får kuldegysninger og små våde øjne hver evigt eneste gang jeg hører 4th of July på det album - savner sgu Danny! Anyway som lidt blær (og jo, jeg er sgu stolt over det) som spillede Bruce fødselsdagssang for mig i Forum på Devils-tour'en. Vi mødtes inden showet, hvor jeg spurgte ham, om han ville spille Wild Billys Circus Story for mig. hvortil han storgrinende svarede, at det var et spøjst valg, at han ikke havde spillet det meget længe og at han ville tænke over det. Men til min store overraskelse havde han "øvet" nummeret, og han spillede det sgu, for derefter at inkludere det som mere eller mindre fast nummer på resten af tour'en.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisDK skrev:
| Er dog rygende uenig i karaktergivningen af trådstarter (på visse albums). I mine øjne står GOTJ og Devils som to af Springsteens absolutte højdepunkter rent tekstmæssigt og ligeledes musikalsk (sammen med Darkness naturligvis).. |
|
|
TAK!!!!!!!
Så er det ikke kun mig som har en aparte smag
Jeg er ikke fantastisk vild med Devils and Dust. Men at påstå at The Ghost Of Tom Joad er et flop kan efter min mening kun skyldes at man ikke har hørt efter. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
DennisDK skrev:
| Er dog rygende uenig i karaktergivningen af trådstarter (på visse albums). I mine øjne står GOTJ og Devils som to af Springsteens absolutte højdepunkter rent tekstmæssigt og ligeledes musikalsk (sammen med Darkness naturligvis).. |
|
|
TAK!!!!!!!
Så er det ikke kun mig som har en aparte smag
Jeg er ikke fantastisk vild med Devils and Dust. Men at påstå at The Ghost Of Tom Joad er et flop kan efter min mening kun skyldes at man ikke har hørt efter. |
|
|
Tak for kommentarerne til mine karakterer. Og det er da godt der er nogle der hører Tom Joad. Jeg er så gammel at jeg fik The River før Born in the USA, og det er da de to plader, der har gjort ham til stjerne. Jeg tvivler på at jeg havde mange (om nogen) Springsteen albums stående hvis han ikke havde udgivet dem. De er ligesom Damn the torpedoes med Tom Petty nogle der har gjort at jeg har købt de andre. Men hvis jeg havde vist hvad der var på pladerne efter 1993 inden køb, tror jeg ikke jeg havde købt andre end de to sidste og Rockin' live from Italy. For alle de CDer siden 93, er ligesom de to første nogen der står på reolen og stort set aldrig bliver hørt, og derfor er det måske rigtigt at jeg var lidt hård mod nogen af dem. Der er jo svært at vælge blandt alle de CDer jeg har, og så er der nogle der bliver hørt og andre, der næppe er blevet det de sidste 20 år.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rangeringer efter album er jo vel og fint. Men for dem som har alle hans album, og har været dem igennem frem og tilbage
mange gange, så synes det for mig som om at album-grænserne bliver mindre vigtige? Springsteen's musik har alltid et
budskab - der er en tanke bag. Alt efter humør og ens personlige historie samt forhold til hans musik, vil man derfor næsten
altid kunne finde noget af værdi. Eksempelvis synes jeg Devils and Dust er en fremragende plade, men min interesse for
albummet som sådan blev først bragt til live fordi jeg har et særligt personligt forhold til Matamoros Banks.
I den næsten modsatte grøft, finder jeg den tredie bonus-disk på The Essential Springsteen, lytteværdig - noget stort
kunstnerisk højdepunkt er den ikke - men den siger, for mig, noget om at Springsteen ikke er bange for at lege med
musikken - plat eller ej. Det kan jeg godt lide.
Min første plade med Springsteen - eller kasettebånd rettere sagt, Nebraska, fik jeg i '83, og jeg købte den kun fordi vi
havde en cool hippie som vikar i musik i folkeskolen som også havde dén samt alle de på det tidspunkt, andre plader.
Lyttede egentlig først til den efter at jeg året efter fik Born in the USA - som jo er noget nemmere at gå til hvis man ikke
forstår ret meget engelsk... De to plader er selvfølgelig særlige for mig. Men i dag, vil jeg dog sige at alle hans udgivelser op
til, og måske inklusive, Born in the USA, er særlige fordi de er normative og definerer Springsteen som musiker og kunstner.
Og så fremdeles. Sådan kunne jeg blive ved og på en måde ende med, ikke en rangering, men nærmere en forklaring på
hvorfor *jeg* synes (næsten) alle hans plader er uundværlige.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisDK skrev:
Anyway som lidt blær (og jo, jeg er sgu stolt over det) som spillede Bruce fødselsdagssang for mig i
Forum på Devils-tour'en. Vi mødtes inden showet, hvor jeg spurgte ham, om han ville spille Wild Billys Circus Story for mig.
hvortil han storgrinende svarede, at det var et spøjst valg, at han ikke havde spillet det meget længe og at han ville tænke
over det. Men til min store overraskelse havde han "øvet" nummeret, og han spillede det sgu, for derefter at inkludere det som
mere eller mindre fast nummer på resten af tour'en. |
|
|
Blær eller ej - en god historie er det :) Hvordan kom du lige til at "møde ham" inden showet?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
DennisDK skrev:
Anyway som lidt blær (og jo, jeg er sgu stolt over det) som spillede Bruce fødselsdagssang for mig i Forum på Devils-tour'en. Vi mødtes inden showet, hvor jeg spurgte ham, om han ville spille Wild Billys Circus Story for mig. hvortil han storgrinende svarede, at det var et spøjst valg, at han ikke havde spillet det meget længe og at han ville tænke over det. Men til min store overraskelse havde han "øvet" nummeret, og han spillede det sgu, for derefter at inkludere det som mere eller mindre fast nummer på resten af tour'en. |
|
|
Blær eller ej - en god historie er det :) Hvordan kom du lige til at "møde ham" inden showet? |
|
|
Totalt sejt!!! Jeg var også til koncerten og glemmer den aldrig. Det var første gang jeg hørte "Dream Baby Dream". Min absolutte ynglings coverversion med Springsteen er "Dream Baby Dream". Selvom billedet kun viser syv eksemplarer, så har jeg rent faktisk otte stk af dem. Det er 10" vinyler.

Hvis man skulle have lyst til at vide mere om dette cover-nummer, kan der læses lidt her: http://www.springsteenlyrics.com/lyrics ... ydream.php Jeg synes især kommentaren fra Alan Vega er imponerende: "On my death bed, that's the last thing I'm going to listen to. I'll play it at my funeral." Alan Vega er fra gruppen Suicide http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_(band)
Angående "Wild Billys..." fra koncerten, så er det en fantastisk version som jeg har lyttet til på bootleg optagelsen gentagende gange.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har billige Springsteen CDer i Kvickly
Jeg købte en box med Greatings from Asbury p. og The wild, the.... for 30 kr (en af de der x2 boxe)
De havde også stakke af the rising og working on a dream, - begge til 30 kr.
Det er da billigt __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået ørerne op for Bruce Springsteen Det hele skyldes vor sommerferie som i år gik til Silkeborg. Vi osede i deres Stereostudio, jeg fandt bla ..Tunnel Of Love.. 29,95kr og det var japansk vinyl replica. Som jeg samler på. Så det var nok det som trak mest. Men efter hjemkomsten skal jeg love for den er spillet flittigt. Er der flere plader med ham i den stil.
Har forøvrig altid syntes nummeret...Philadelphia... er utroligt flot. Men hvor finder man den. Er det kun på soundtrack eller ??????
spil godt
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Jeg har lige fået ørerne op for Bruce Springsteen Det hele skyldes vor sommerferie som i år gik til Silkeborg. Vi osede i deres Stereostudio, jeg fandt bla ..Tunnel Of Love.. 29,95kr og det var japansk vinyl replica. Som jeg samler på. Så det var nok det som trak mest. Men efter hjemkomsten skal jeg love for den er spillet flittigt. Er der flere plader med ham i den stil.
Har forøvrig altid syntes nummeret...Philadelphia... er utroligt flot. Men hvor finder man den. Er det kun på soundtrack eller ??????
spil godt |
|
|
Nummeret Philadelphia er en CD single, men den findes også Springsteen greatest samt på soundtracket til filmen. Når du skal have flere springsteen CDer, kunne du helt enkelt købe den box som de første 7 er i (ialt 8 CD), de kan fåes samlet for 200 kr og så har du dem alle. Og enkeltvis vil de være meget dyrere. Se boxen på side 2 i denne tråd. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes en masse Springsteen i den japanske replica-serie. The River, Darkeness on the edge of town, The ghost of Tom
Joad, Nebraska, The Rising, The Wild..., Live in NYC, 18 Tracks, Born to Run, Born in the USA er vist dem jeg har. Stereostudio
har/havde alle til 30kr/stk (lidt mere for dobbelt-cder). I lørdags så jeg også at det lokale TP Musik Marked havde flere af dem.
Passer det forresten, at denne billige serie (fra 2008) er identisk med den remastrede japanske serie fra 2005 (som koster
betydeligt mere) og i øvrigt skulle have en bedre lydkvalitet? Det undrer det mig, fordi jeg har fået at vide at den version af My
Fathers House som er på Nebraska fra 2005, skulle være ca. .5 minutter længere end den originale. På min Nebraska fra 2008
er numret præcis lige langt som på den originale.
(Streets... findes også på The Essential, og måske også andre "samlere")
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| Passer det forresten, at denne billige serie (fra 2008) er identisk med den remastrede japanske serie fra 2005 (som koster betydeligt mere) og i øvrigt skulle have en bedre lydkvalitet? |
|
|
Det er samme kvalitet.
bhaagensen skrev:
| Det undrer det mig, fordi jeg har fået at vide at den version af My Fathers House som er på Nebraska fra 2005, skulle være ca. .5 minutter længere end den originale. På min Nebraska fra 2008 er numret præcis lige langt som på den originale. |
|
|
My Fathers House findes i to versioner og på den Japanske er den længere. Der findes flere udgivelser, men denne har jeg:
Nebraska, CD album, CBS/Sony 25DP 5246. Features extended version of "My Fathers House".
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|

Er den god, jeg køber normalt ikke DVDer men har hørt den var fin. Hvad er jeres opfattelse. Kommer den ikke på CD engang. Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det.
|
|
|
Jeg kom lige forbi Stereo Studio idag og så måtte jeg jo lige ind og købe den.
Og ja, den er fremragende. Jeg har lige brugt de sidste ca. 3 timer på at se den og jeg er virkelig imponeret over hans energi og spilleglæde.
Køb den bare på dvd, det vil du ikke fortryde. Formatet er godt til livemusik da man får meget mere med m.h.t. kunstnernes optræden og stemningen end man gør på cd. Hvis dette bliver din første musikdvd vil du ikke være i tvivl om hvad jeg mener.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool. Men hvordan kan man skelne DVD- fra BluRay-versionen? Blot antage at BluRay er dyrest? Og så synes jeg faktisk prisen lader til at være noget højere end andre steder - også selvom forsendelse er gratis.
|
| Til top |
|
| |