| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| Cool. Men hvordan kan man skelne DVD- fra BluRay-versionen? Blot antage at BluRay er dyrest? Og så synes jeg faktisk prisen lader til at være noget højere end andre steder - også selvom forsendelse er gratis. |
|
|
Ja det er egentlig rigtigt, CD wow er rigtig god til nye CDer men ikke billig med alternative udgaver. F.eks fik jeg for et par dage siden Claptons nye for ca. 80 kr incl forsendelse. Men vinyl udgaverne er de ikke billige med, det har nok noget med portoen at gøre, for jeg tror ikke de betaler meget porto for de små forede CD kuverter sendt fra Hong kongs lufthavn. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er egentlig fordelen ved at bestille den i forsalg fremfor bare at bestille den når den udkommer ?
For cdwow er det selvfølgelig en fordel da de, som den eneste af de internetbutikker jeg handler med, hæver pengene med det samme når man bestiller også selvom de ikke har varen på lager. Jeg har kun prøvet at forudbestille en gang hos dem, men da endte det med at jeg fik en mail et par måneder senere om at dvd´en ikke kunne leveres alligevel men at pengene ville blive tilbageført.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Hvad er egentlig fordelen ved at bestille den i forsalg fremfor bare at bestille den når den udkommer ?
|
|
|
Hmmm, var det ikke noget med en gratis t-shirt og/eller plakat, eller husker jeg fejl?
Derudover burde man modtage pakken d. 15-11.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Stanley skrev:
Hvad er egentlig fordelen ved at bestille den i forsalg fremfor bare at bestille den når den udkommer ? |
|
|
Hmmm, var det ikke noget med en gratis t-shirt og/eller plakat, eller husker jeg fejl?
Derudover burde man modtage pakken d. 15-11. |
|
|
Sådan en butik som CD wow ændrer priserne for Springsteen CDen, så den vil givetvis blive dyrere et par uger efter udgivelsen, sådan plejer det at være. Men den er næppe i posten før en uge efter udgivelsen. Hvis man vil have den på dagen er Stereo studio, Fona eller TP mulighederne. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Men den er næppe i posten før en uge efter udgivelsen. Hvis man vil have den på dagen er Stereo studio, Fona eller TP mulighederne. |
|
|
Det er muligt man skal bestille direkte fra udgiver for at kunne modtage på udgivelsesdato. Men jeg mener også jeg har modtaget cd'er fra fx. Insound på udgivelsesdato. Min erfaring er også at cdwow nok ikke står først i køen, men andre online-retailere er ofte i stand til at sende (tæt) på release-dato. Det variere nok. Nogle gange/steder reklameres det direkte med at forhåndsbestillinger afsendes før release-dato.
Den omtalte inkluderede t-shirt og plakat fås hvis man bestiller direkte fra Sony. De skriver også at pakken sendes "d. 16. eller før..." Økonomisk er det nok ikke optimalt grundet told + moms.
I øvrigt. Cdwow har ny ejer og i en mail jeg modtog i dag står der at:
Over the coming weeks and months, you will notice more competitive pricing and loads of exciting new deals. Our despatch and delivery times will improve and the small gaps in our catalogue will disappear. Our buying team is once again trawling all corners of the globe for the hottest new releases, classics and of course the weird and wonderful.
Bliver interessant at se om kvaliteten bedres (ikke fordi jeg har været specielt utilfredes)
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt tilbage i tråden blev der skrevet om et ebay-salg af '41 shots' til flere tusinde kroner. Måske har denne til +200kr interesse for nogen? Der er kun én, og i øvrtigt aner jeg intet om autencitet...:
http://rockread.gemm.com/ddc/search.pl?&for_seller=ROCKREAD& &&&&a_refno=GML433537824
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Lidt tilbage i tråden blev der skrevet om et ebay-salg af '41 shots' til flere tusinde kroner. Måske har denne til +200kr interesse for nogen? Der er kun én, og i øvrtigt aner jeg intet om autencitet...:
http://rockread.gemm.com/ddc/search.pl?&for_seller=ROCKR EAD& &&&&a_refno=GML433537824
|
|
|
Tak for tippet, men den udbudte her er live-versionen og ikke studie-versionen som er mega maxi dyr
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tak for tippet, men den udbudte her er live-versionen og ikke studie-versionen som er mega maxi dyr |
|
|
Aha! så er den vidst også betalt, til de 20$. Til interesserede kan nævnes at live-version også er at finde på i hvert fald 'Live in NYC' og 'The Essential'.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en længere omtale af Springsteens film The promise i dagens JP, men artiklen er ikke tilgængelig på nettet. Den får 4/6 stjerner. vises i Københavnsk biograf.
Ellers har jeg hørt Darkness on ... en del gange de seneste dage for første gang i nok 10 år, og det er en CD der bestemt ikke er vokset med tiden. Den er for dyster og lidt kedelig. Så vi må håbe det bedste med the promise, men det er en dobbelt CD til enkelt CD pris. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Der var en længere omtale af Springsteens film The promise i dagens JP, men artiklen er ikke tilgængelig på nettet. Den får 4/6 stjerner. vises i Københavnsk biograf.
Ellers har jeg hørt Darkness on ... en del gange de seneste dage for første gang i nok 10 år, og det er en CD der bestemt ikke er vokset med tiden. Den er for dyster og lidt kedelig. Så vi må håbe det bedste med the promise, men det er en dobbelt CD til enkelt CD pris.
|
|
|
Jeg har også postet lidt omkring The Promise her: http://www.**********.dk/forum/springsteen_topic225_page3.ht ml?KW=springsteen
|
| Til top |
|
| |
Benny D Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
igen igen, SUPER FED gennemgang af en kunstner. det er vildt kanon og noget jeg sætter stor pris på. mange tak. MVH benny
__________________ Arcam AV9
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hermann. skrev:
|
Ellers har jeg hørt Darkness on ... en del gange de seneste dage for første gang i nok 10 år, og det er en CD der bestemt ikke er vokset med tiden. Den er for dyster og lidt kedelig. Så vi må håbe det bedste med the promise, men det er en dobbelt CD til enkelt CD pris.
|
|
|
Jeg har også postet lidt omkring The Promise her: http://www.**********.dk/forum/springsteen_topic225_page3.ht ml?KW=springsteen
|
|
|
Gige nu må det snart stoppe det censur, jeg vil gerne læse det L.B. linker til.. Hvad linker han til??
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man Squeezebox e.l. kan man plugge flg. lille hyggelige URL ind således at der kan lyttes over det Store anlæg:
http://public.npr.org/anon.npr-mp3/npr/specialmusic/2010/10/ 20101026_specialmusic_bscd.mp3?orgId=1&topicId=1039&aggIds=1 00920965,98679384&sc=13&f=130858856
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere smugkig til den nært forestående udgivelse. Denne gang en rigtig gammeldags optagelse fra en studie-fremførelse af af det hidtil ukendte titelnummer fra den kommende "The Promise"-udgivelse. Plain'n simple er vist meget beskrivende
"The Promise"
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 November 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 cd'er + 3 bd'er ... man blev ligefrem helt ung igen - jeg så dem første gang i london i 1981 ...
alt i alt en fantastisk box og fuldfed "packaging" !
KØB - KØB - KØB __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået The promise i posten, og er nu færdig med et hurtigt første lyt. Det er et fint album der rummer mange fine numre, og stilen er mere som The River end som Darkness on the edge of town, og det er da helt igennem fint. Så denne dobbelte CD skal nok blive hørt, garanteret mere end Darkness... nogensinde er blevet det. Og samlet er The Promise en klart bedre CD end Darkness..., så det er rigtig fint disse numre er udgivet nu, bedre sent end aldrig.
Måske er den lidt ujævn, men det er jo nok fordi det reelt er numre som kunne være kommet med på Darkness, så det er helt bevidst de er de dystre og lidt eftertænksommne numre der er med på Darkness...., men Springsteen kunne lige så godt have samlet en helt anden og mere positiv og letflydende CD i 1978, for numrene var der til det.
Æsken til de to CDer er i pap med topload bag en lille bog med tekster, som er limet fast lidt ligesom Working on a dream. Købt for 73 kr incl forsendelse hos CD wow i Hong Kong.
Dobbelt CDen får 4 ud af 6 stjerner i JP i dag i en meget fair anmeldelse. Jeg vil nu give den 5/6, og så kan darkness få 4/6.
http://kpn.dk/popmusik/records/article2249382.ece
Den er lige føjet til listen på side 1 __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu hørt The Promise en del gange, men jeg tror ikke det vil blive en CD der sætter sig de store spor, den vil blive husket af fans, men ellers ikke. Man bliver selvfølgelig opløftet over en ny Springsteen CD, men den er altså ikke nogen stor CD, så den er sat ned til 4 stjerner. Og de unge under 25 kender stort set ikke Springsteen, for han lever stadig på renomeet han fik fra The River, Born in the USA og LIve 75 - 85.
Jeg skal også have set Darknes filmen engang med tiden, men betale 500 kr for de 3 DVDer gider jeg godt nok ikke, så vil jeg langt hellere købe noget andet musik. Kunne Springsteen ikke lave en ny CD der lever op til mesterværkerne. Det er snart på tide. For selv store Springsteen fans overvejer idag om de gider købe når der kommer noget nyt, for der har simpelt hen været alt for langt mellem snapsene de sidste knap 20 år. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |