| Forfatter |
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hermann. og andre. Lidt komplementære skriblerier om Springsteen samt den nye udgivelse nu hvor jeg har fået set og lyttet lidt.
Først en lille teknisk bemærkning: Fundamentet for hans renommé bør også inkludere Born to Run, Nebraska, og måske endda Greetings... og The Wild... hvis vi inkluderer det kunstneriske aspekt.
At udbyttet af The Promise er størst for fans, er der ingen tvivl om - det ligger vel også lidt i kortene med sådan en slags post-udgivelse. For sig selv, er det indholdmæssige måske for fragmenteret til at summen af delene går op i noget højere. Uafhængig af det synes jeg det er en samling rigtig gode, klassiske Springsteen/E-Street numre - nogle endda ret så stærke - mere end gode nok til at retfærdiggøre sin eksistens som selvstændig udgivelse. Karaktermæssigt er jeg på 4,5 som generel bedømmelse og 6 (af 6) for dem som fans.
Boksen er rettet mod fans. Og med den forudsætning er jeg ikke i tvivl om at det er en ren 6er (af 6). Den fysiske udførelse er gennemført og bogen er interessant og sjov at læse. Filmen giver et også et fint indblik i arbejdet og processen som foranlediget Darkness on the Edge of Town. Sammen med Born to Run dokumentaren får man et komplementært men også konsistent indblik i hvem/hvad Springsteen er som musiker. De to andre DVDer har jeg endnu ikke nærset.
Om prisen: For 700 kroner får man dobbelt CD'en The Promise, en gennemført bog/boks/indpakning, den remastrede udgave af Darkness on the Edge og 3 DVDer. Det er ikke opsigtsvækkende dyrt, synes jeg.
Ang. den remastrede udgave af Darkness. Jeg synes lyden på Springsteens CD'er er fin, så dette er ikke essentielt for mig. Remastringen er dog fint udført og giver en lidt fyldigere i lydsignatur end på den originale - uden at gå amok på nogen måde.
Ellers og af nysgerrighed. Udover blot at efterlyse "et nyt mesterværk", hvad er det så egentlig som forventes af manden? Han må jo siges at have plantet sit fingeraftryk solidt i musik-historien. At det måske ikke længere er så mange mesterværker tilbage i ham er vel også at forvente? Jeg tror dog på med mindst en super-udgivelse mere. De største udgivelser har jo tit gået hånd i hånd med hans personlige udvikling, så måske kunne man håbe at der kom en i forbindelse med den fase af livet som heder alderdom...?
Redigeret: Tilføjet lidt om remaster udgaven.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Hej hermann. og andre. Lidt komplementære skriblerier om Springsteen samt den nye udgivelse nu hvor jeg har fået set og lyttet lidt.
Først en lille teknisk bemærkning: Fundamentet for hans renommé bør også inkludere Born to Run, Nebraska, og måske endda Greetings... og The Wild... hvis vi inkluderer det kunstneriske aspekt.
At udbyttet af The Promise er størst for fans, er der ingen tvivl om - det ligger vel også lidt i kortene med sådan en slags post-udgivelse. For sig selv, er det indholdmæssige måske for fragmenteret til at summen af delene går op i noget højere. Uafhængig af det synes jeg det er en samling rigtig gode, klassiske Springsteen/E-Street numre - nogle endda ret så stærke - mere end gode nok til at retfærdiggøre sin eksistens som selvstændig udgivelse. Karaktermæssigt er jeg på 4,5 som generel bedømmelse og 6 (af 6) for dem som fans.
Boksen er rettet mod fans. Og med den forudsætning er jeg ikke i tvivl om at det er en ren 6er (af 6). Den fysiske udførelse er gennemført og bogen er interessant og sjov at læse. Filmen giver et også et fint indblik i arbejdet og processen som foranlediget Darkness on the Edge of Town. Sammen med Born to Run dokumentaren får man et komplementært men også konsistent indblik i hvem/hvad Springsteen er som musiker. De to andre DVDer har jeg endnu ikke nærset.
Om prisen: For 700 kroner får man dobbelt CD'en The Promise, en gennemført bog/boks/indpakning, den remastrede udgave af Darkness on the Edge og 3 DVDer. Det er ikke opsigtsvækkende dyrt, synes jeg.
Ang. den remastrede udgave af Darkness. Jeg synes lyden på Springsteens CD'er er fin, så dette er ikke essentielt for mig. Remastringen er dog fint udført og giver en lidt fyldigere i lydsignatur end på den originale - uden at gå amok på nogen måde.
Ellers og af nysgerrighed. Udover blot at efterlyse "et nyt mesterværk", hvad er det så egentlig som forventes af manden? Han må jo siges at have plantet sit fingeraftryk solidt i musik-historien. At det måske ikke længere er så mange mesterværker tilbage i ham er vel også at forvente? Jeg tror dog på med mindst en super-udgivelse mere. De største udgivelser har jo tit gået hånd i hånd med hans personlige udvikling, så måske kunne man håbe at der kom en i forbindelse med den fase af livet som heder alderdom...?
Redigeret: Tilføjet lidt om remaster udgaven. |
|
|
Nej jeg var måske lidt negativ, jeg har måske bare større forventninger til Springsteen end jeg har grund til, da det helt rigtigt er en historisk udgivelse. Men jeg er nok heller ingen typisk fan, for jeg er nok mere en musiknørd end en fan, for så er jeg mindst lige så meget fan af Clapton, Beatles, Stones, Tom Petty, Electric Light Orchestra, Oasis, Stevie Ray Voughan, Niel Young og flere andre. Og musikerne interesserer mig absolut ikke, jeg interesserer mig for det musik de laver.
Og når det kommer til stykket, har jeg nok ikke hørt Darkness ... ret meget i de sidste 10 år, jeg hører stadig specielt the River meget, det er simpelt hen et klassealbum. Og hvis Springsteen ikke havde udgivet The River, Born in the USA, og live 75 - 85, så havde jeg ihvertfald aldrig købt noget som helst med ham, og det tror jeg ikke der er mange andre der havde, for Nebraska, Darkness og de to første, er da rimeligt kedelige plader. Born to run er fin, men Springsteens renome kommer vel udover fra de tre hovedværker fra hans fantastiske koncerter, Springsteen er vel ligesom f.eks Status Quo en live performer der genererer CD salg via koncerterne. Men når det gælder studieplader er han klart blevet overhalet af flere, specielt Tom Petty, som spiller musik i samme stil.
Og jeg gider ikke købe DVDer, og jeg har heller ikke købt Born to run boxen, men istedet koncerten der følger med boxen på 2 CDer. Det synes jeg er bedre. Og jeg vurderer hver eneste gang om noget er værd at købe, der er absolut ingen kunstnere jeg bare køber alt nyt med, istedet lukkes nogle af hullerne med tiden når CDen koster 50 kr. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Og musikerne interesserer mig absolut ikke, jeg interesserer mig for det musik de laver. |
|
|
Dette er nok et tilfælde hvor jeg ikke finder det gavnligt at skelne. En musikers musik og personen selv, er vel et og samme - formidlet via lyd og tekst. Med en nysgerrighed ovenfor musikken, følger der i natur det samme for udøveren? Givetvis blot en glimt ind gennem et tåget og beskidt glas og begrænset til hvad man kan presse ud af tanker og følelser fra 60 min komponeret og manipuleret lyd og tekst, men ikke desto mindre reelt?
Men klart - musik kommer i mange former og farver og der er mange andre måder at nyde disse på.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I TP musikmarked og Stereo studio har de japanske udgaver af de fleste af Springsteens Albums. Jeg købte 18 tracks, som jeg ikke havde, fordi jeg har tracks boxen. Det er fine CDer med japanske tekster og så koster de kun 30 kr.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har nu boxen til 150 kr i stereo studio, og jeg har også set live 75 - 85 fornylig til hundrede kroner, så kan det vist ikke engang lade sig gøre at købe second hand LPer til den pris. !! __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer filmen: The promise: the making of Darkness on the edge of town på DVD til 8 GBP
http://www.cdwow.com/DVD/bruce-springsteen-the-promise-the-m aking-of-darkness-on-the-edge-of/dp/21526953#bc=c4e7
Så kan man få filmen separat, istedet for at købe det hundedyre sæt, for dem der interesserer sig for musikfilm.
Bruce spingsteen skulle tage og lave noget nyt materiale der er gennemarbejdet og som har musikalsk kvalitet, for bortset fra Magic og tildels Working on a dream, har stort set intet af det han har lavet de sidste knap 20 år været pengene værd. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Bruce spingsteen skulle tage og lave noget nyt materiale der er gennemarbejdet og som har musikalsk kvalitet, for bortset fra Magic og tildels Working on a dream, har stort set intet af det han har lavet de sidste knap 20 år været pengene værd.
|
|
|
Sidder her med dårlig samvittighed over en eksamensopgave, jeg burde været gået igang med, men din kommentar fik da mit humør lidt i vejret. Tak 
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt er virkelig en trist trist nyhed at Clarence Clemons er død. Han var en af de store og det var i høj grad hans sax spil der gjorde Born to run og The river m.fl. til de suveræne albums de stadig er. Og han har været med på de bedste Springsteen albums, og fortjener en stor hyldest for indsatsen.
http://kpn.dk/popmusik/article2466396.ece __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer et nyt Springsteen album den 5. marts. Så må vi håbe han har lagt mere arbejde i udspillet end det har været tilfældet med hovedparten af udgivelserne de seneste 20 år. For det ville være skønt at få et nyt album a.la. The River eller Born in the USA.
http://gaffa.dk/nyhed/56568 __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye hedder Wrecking Ball og kan købes fra CD wow til 8 GBP eller en special edition for 12 GBP. Så følger der sikkert en helt ligegyldig DVD med den dyre udgave. Bestiller den billige.

http://www.cdwow.com/CD/bruce-springsteen-wrecking-ball/dp/2 7013505#bc=7a11
Den kan fåes i Stereo studio som forudbestilling til en hund. Godt butikkerne endelig er ved at finde ud af at startprisen på CDerne er for høj. Hvis prisen er det dobbelte i Danmark, så køber vi garanteret i østen, men 100 kr er OK. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange ledige datoer i Springsteens tourkalender, og det kan da være han giver koncert i Herning igen til sommer. Men i første omgang er det Tom Petty i Horsens den 12. juni, jeg satser på, der er stadig billetter. Jeg har også hørt Springsteen 4 gange i DK, men aldrig Tom Petty, og hans pladeproduktion har da været ikke så lidt mere stabil end Springsteens de sidste 20 år. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisDK skrev:
Hermann. skrev:
Bruce spingsteen skulle tage og lave noget nyt materiale der er gennemarbejdet og som har musikalsk kvalitet, for bortset fra Magic og tildels
Working on a dream, har stort set intet af det han har lavet de sidste knap 20 år været pengene værd.
|
|
|
Sidder her med dårlig samvittighed over en eksamensopgave, jeg burde været gået igang med, men din kommentar fik da mit humør lidt i vejret.
Tak  |
|
|
Jeg må godt nok også tilstå, at han burde tage sig sammen og udgive noget, der har med kvalitet at gøre. Alt for meget venstrehåndsarbejde. Han er
meget produktiv, men ikke særlig kritisk. Desværre lyder den nye single desværre til, at han bliver ved med at køre i tomgang...
Lars
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolling Stone bringer et interview med S. hvor den nye plade omtales og britiske Guardian streamer de kommende par uger et nyt nummer fra
pladen, om dagen (startede i går).
|
| Til top |
|
| |
Rattrapante Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 23 Februar 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu hørt Wrecking Ball igennem en del gange.
Det er bestemt et album som vinder for hver gennemlytning.
Bevares der er et par tracks som jeg gerne så anderledes men det er ikke nok til at sjæle det gode helhedsindtryk. Umiddelbart det bedste ikke solo album i mange år fra den front.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 09 Marts 2012 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce springsteen , Wrecking Ball , et godt album , kan man li `bruce , ja så er han "tilbage" i den orginalle form fristets man til at sige, fedt, og så får de fine finans folk lige en over snuden, der er flere nummer tilegnet dem, og så en applaus til the boss, (ved godt han ikke læser her inde,men aligevel) at give kredit til ´Clarence, det er sku flot , Clarence doeesnt leave e street band when he dies,he leaves when we die. flot musikalsk plade, godt sat sammen , gode tekster der giver en mening, tja alt det vi kender fra hans stærkeste side .  __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også lide pladen - men indtil videre teksterne mere en melodierne. Teksterne er solide og storladne på den
amerikansk/Springsteen'ske måde, som jeg finder tiltalende. Melodierne er lidt sværere at få fod om - kvaliteten er ujævn,
synes jeg. Produktionen har været omtalt en del - og måske skyldes mine reservationer det nogle gange lidt hat-og-briller/fis-
og-ballade agtige udtryk? Omvendt synes jeg lydkvaliteten og masteringen er rigtig fin - tæller jo også op på hifi-skalaen...
Dårlig er den ikke, så måske vokser den med flere gennemlytninger...
Nogen bud på setlisten til sommerens turne? Wrecking Ball funker sikkert fint live, så det bliver interessant at se om det bliver
med hovedvægt på denne plade, eller et mashup som tilfælde lidt var på den sidste turne?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wrecking Ball er en pose blandede bolcher. Der er fine numre som titelnummeret og You've got it som jeg umiddelbart synes er det bedste, men ellers er stilen ujævn og blandet. Og den skal have flere gennemlytninger, det vil den sikkert vinde på. 4/6 stjerner føjet til først.
Efter et par gennemlytninger mere, sætter jeg den ned til 3 stjerner. Jeg tror den får lov til at samle støv i reolen, for den er så ujævn og stilen er så skiftende at jeg opfatter det som irriterende. Og der er ikke nogen rigtigt fængende numre. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2012 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|