Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 04:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: ’lytter (til bl.a. noget The Fisher gear) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
Det kan man self godt, men det  er bare slet ikke nødvendig...jeg har en del gamle radio'er (med se'len ensretter) som fungerer fint og med originale rør som er over 50 år gamle...så mon det er besværet værd?

Jeg har også skrevet mange gange at folk ikke behøver at pylre så meget om de stakkels rør der får højspændingschok - men de vil ikke tro på det

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 April 2010 kl. 04:10 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Det kan man self godt, men det  er bare slet ikke nødvendig...jeg har en del gamle radio'er (med se'len ensretter) som fungerer fint og med
originale rør som er over 50 år gamle...så mon det er besværet værd?

Den her er en af de se'len drevne med 3 originale udgangs-rør påskrevet ELTRA af typen UBL21...og den spiller sgu fint ...endnu, men ikke
uden opsyn Læg nærke til det grønne lys i det  magiske øje...bevis på anode-spændingen er oppe. Det eneste jeg har gjort ved den er
rensning af kontakter og rørsokler samt checke overførings-kondensatorer + elektrolytter, men de fejlede ikke noget.

mvh

Ja ok det taler jo for sig selv
jeg tror sgu jeg vil følge dit glimrende exempel og være tilfreds med at Fisheren spiller kanon og lyder hamrende godt men for en
sikkerheds skyld lige checke lytterne ordentligt igennem (har indtil nu kun tjekket for modstand: D så fint ud bortset fra den ene af de to jeg
skiftede)
Og så vil jeg på et tidspunkt prøve at skifte keramikken i signalvejen ud med styroflex, polypropylen eller ? om ikke andet så for at høre hvad
forskel det gear

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes