| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 13 Februar 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har installere jlc's internet tv app (gratis) så jeg kan se en masse gratis tv b.la er der rock television som er gratis rock musik, en af genrene er rockmusik fra 70'erne (det lige noget for mig,der kan også være nye optagelser med rock grupper fra 70'erne) ser et fedt nr med en 3-4 fyre der spiller i et stort stadion en vinter dag og det lyder sku meget godt, de har 6 eller 8 store sorte højtaler i hver side og b.la en stor hvid yamaha keyboard, det lyder bare så fedt, det er et instrumental nr og heldigvis i slutningen af nummeret for jeg af vide at det er Emerson, Lake and Palmer og det kan bare ikke gå hurtigt nok med at få bestilt noget med Emerson, Lake and Palmer på biblioteket (bliver i første omgang bare en greatest hits).
Men jeg vil godt låne noget andet end bare et greatest hits, gerne noget af deres plader som ikke er ødelagt ved at blive remastered desuden kender jeg kun Emerson, Lake and Palmer mest af navnet, men ellers ikke så meget andet.
Hvad vil i anbefale mig at låne (helst noget der ikke er remastered, nogen som har den originale karakteristiske lyd fra 70'erne)
Kan du/i ellers fortælle mig noget spændende om Emerson, Lake and Palmer som jo er i samme stil kvalitet som pink floyd og Queen som også er 70'er band og som jeg er vilde med.
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 13 Februar 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan li Emerson,Lake og Palmer.Synes jeg du skal lytte til en dansk gruppe der hed Ache.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 13 Februar 2012 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må prøve at lytte til Tarkus, og Emerson Lake And Parker begge fra 1971, og prøv så også at give Keith Emersons gruppe
Nice et lyt år nu du er til genren __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
læderlap Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trilogy er efter min mening den bedste Emerson Lake and Palmer har lavet, og nem at gå til. Sammenligningen mellem Ache og ELP er jeg ikke enig i, Ache=oldgammel dansk hippiemusik og lyd, ELP meget mere moderne fusionsmusik og lyd der er ganske god.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine unge dage blev jeg vildt glad for ELP, som klassekammeraten Peter Nielsen (senere Mabel) introducerede for mig.
Den første LP jeg fik var TARKUS: vildt flot musik, imponeret lyd. Meget inciterende rytmer, som peter mestrede at
fingertromme med på.
Så fik jeg deres udgave af Mussorsky Pictures at an Exhibition, som for dem der ikke lige er til klassisk kunne prøve - så
kommer nok lysten til at høre den med symfoniorkester.
Og min sidste var så Brain Salad Surgery, som spænder vidt mellem halvhårdt til smukt.
Jeg kan anbefale alle tre - meget forskellige, men spændende musik på hver sin måde. Og ingen tvivl om, at de tre
var/måske stadig er meget dygtige musikere, som også ønskede en fornem dynamisk, gennemsigtig og stor lyd.
youtube-søgning viser en stribe ELP, men jeg synes slet ikke, at live-optagelserne viser dem fra den gode side.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte/så ELP i Brøndbyhallen i start/midt 70'erne. Elendig akustik, et problem jeg 'løste' ved at stille mig helt oppe foran - interessant oplevelse, meget larmende. Sceneshowet var for øvrigt meget sjovt.
"Spild af tid og elektricitet", som Greg Lake citerer en anmelder for på ELP's Isle of Wight DVD. Lake forstod pointen, men som han siger; "hvis man ikke prøver, kommer man ingen vegne".
Der fandtes et 4-dobbelt CD album med meget af deres materiale fra halvfjerdserne, op til og med det første "Works" album - jeg lånte det på biblioteket for år tilbage (jeg havde oprindeligt 5 af deres første 6-7 album på LP). Du kan prøve at bruge bibliotekernes søgefunktioner.
ELP var et af ikke så få britisk/europæisk funderede bands, der fra anden halvdel af 60'erne og et godt stykke op i 70'erne, prøvede at forene en kompositorisk (hovedsageligt europæisk) klassisk musiktradition med den amerikanske rok&rul musik - med større og mindre held.
ELP var teknisk velfunderede, og mestrede den del til fulde. Jeg holder stadig meget af dem, men visse dele af deres præstationer kan jeg godt undvære - og som solister var de ret tvivlsomme...
|
| Til top |
|
| |