| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Kim Petersen skrev:
LGrau skrev:
| Nu har jeg kun læst trådophæng tråden. der er to lejre, ingen vil flytte sig så der sker intet, desværre. Men ellers synes jeg at tråden er ganske fornuftig. |
|
|
Er det i bund og grund ikke sådan det skal være? Den eneste mening man stole på er sin egen, og det kræver desværre mange gange at man selv forsøger, dvs. aftester alle muligheder. Herefter kender man "sandheden" (ens egen).
|
|
|
Jo, præcis. Det virker bare som der ofte er en stor modvilje mod at forsøge nye muligheder.
|
|
|
Det du antyder er jo at alle blot skal adaptere hvad som helst for ikke at støde omgivelserne.
Hvem der skal bestemme kan så gå på omgang
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut ikke - det er slet ikke det, Lgrau skriver!
Han skriver at der ofte er en stor modvilje mod at prøve nye ting - hvorfor skal det absolut gøres til en negativ ting? Er det fordi folk er bange er for at prøve noget nyt, eller endnu værre - at andre måske havde ret i et eller andet??
Alt hvad der er skrevet, er altså ikke absolut noget negativ! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Absolut ikke - det er slet ikke det, Lgrau skriver!
Han skriver at der ofte er en stor modvilje mod at prøve nye ting - hvorfor skal det absolut gøres til en negativ ting? Er det fordi folk er bange er for at prøve noget nyt, eller endnu værre - at andre måske havde ret i et eller andet??
Alt hvad der er skrevet, er altså ikke absolut noget negativ!
|
|
|
det er er vel på et eller anden måde meget naturligt, at en kritisk komentar til noget man har lavet, sparet op til, købt osv. tit opfattes som personligt. og det er det vel også på en eller anden måde. det er jo personen der har lavet det, købt det osv. der hentydes til har gjort noget dårligt, i følge den der kommer med den kritiske komentar.
men til tider ligges der en del mere vægt på det personlige i den ligning end resultatet. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen Søndag 
Det der er skægt ved Hi-Fi er at alle mener de har ret og deres setup er det beste og det er det også i deres øre, derfor har vi disse sjove debatter engang imellem kan de da godt blive forlange så må jeg hoppe af sådan er det. 
Jeg bruger denne side til at finde nye ting jeg måske kan bruge og giver gerne ud af det jeg ved, jeg er selv lært og det har kostet mange penge men det lære man af og de sure op stød må vi bare tage med 
Husk at det er søndag der skal man slappe af og nyde sit Hi-Fi.

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Ronin skrev:
|
Absolut ikke - det er slet ikke det, Lgrau skriver!
Han skriver at der ofte er en stor modvilje mod at prøve nye ting - hvorfor skal det absolut gøres til en negativ ting? Er det fordi folk er bange er for at prøve noget nyt, eller endnu værre - at andre måske havde ret i et eller andet??
Alt hvad der er skrevet, er altså ikke absolut noget negativ!
|
|
|
det er er vel på et eller anden måde meget naturligt, at en kritisk komentar til noget man har lavet, sparet op til, købt osv. tit opfattes som personligt. og det er det vel også på en eller anden måde. det er jo personen der har lavet det, købt det osv. der hentydes til har gjort noget dårligt, i følge den der kommer med den kritiske komentar.
men til tider ligges der en del mere vægt på det personlige i den ligning end resultatet.
|
|
|
Helt enig, og så kommer det selvfølgelig ikke mindst an på hvordan kommentaren i det hele taget er skrevet..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Absolut ikke - det er slet ikke det, Lgrau skriver!
Det er da præcis hvad han skriver. Han beklager at ingen vil skifte standpunkt
Han skriver at der ofte er en stor modvilje mod at prøve nye ting - hvorfor skal det absolut gøres til en negativ ting? Er det fordi folk er bange er for at prøve noget nyt, eller endnu værre - at andre måske havde ret i et eller andet??
Alt hvad der er skrevet, er altså ikke absolut noget negativ! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Ronin skrev:
|
Absolut ikke - det er slet ikke det, Lgrau skriver!
Det er da præcis hvad han skriver. Han beklager at ingen vil skifte standpunkt
Han skriver at der ofte er en stor modvilje mod at prøve nye ting -
hvorfor skal det absolut gøres til en negativ ting? Er det fordi folk
er bange er for at prøve noget nyt, eller endnu værre - at andre måske
havde ret i et eller andet??
Alt hvad der er skrevet, er altså ikke absolut noget negativ! |
|
|
|
|
|
And here we go again
Personligt bruger jeg siden på at få nye idéer, søge inspiration og få
afklaringer på tekniske emner omkring DIY. Der går som regel ikke lang
tid før de første svar på et spm. dukker op, og her er mange rigtigt
kompetente folk til at svare.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det burde være et reelt krav at man bidrog positivt til siden udvikling, en slags tro og love erklæring der fulgte med "retningslinjer for brug af forummet".
og så er det bare ud af vagten med folk hvis de ikke kan opføre sig ordentligt, er konstant negative, eller kommer kommentarere af så personlig karakter at det havde medført tæv på den lokale knejpe... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En negativ kommentar kan godt bidra til positiv utvikling.
Jeg synes ikke det skal altfor mange filtre på bare fordi at vi alle best kan like å bli strøket med hårene. Hvis det ikke er lov til å si seg uenig, eller ta opp ubehagelige temaer vil dette forumet aldri komme noen vei.
Jeg kommer fra Nord Norge hvor vi kaller en spade en spade, og våre bedste venner for unevnelige ting hvis de skulle gjøre noget dumt. Der oppe er det å kunne fornærme hverandre nærmest opphøyet til en kunstform. Men så kommer man også av med sine frustrasjoner, og får i tillegg utviklet sine verbale evner! 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke flere regler. Det er der ingen grund til. Visse skribenter vælger
jeg blot at ignorere, det er en fin måde at gøre det på synes jeg.
Hvis alle gør dette, og det er de samme der bliver ignoreret, smutter de såmænd nok selv, eller ændre stil.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forum uden meninger og meningsforskelle, positive og negative, vil være dybt uinteressant...
Og da vi i audiobranchen i den grad er i underskud med negativ kritik er det vel naturligt at en del af denne kommer til udtryk herinde. Jeg mener ikke firmaernes kampagner og annoncer skal stå alene.
Men personlige angreb bør ikke forekomme. At så folk tolker angreb på et produkt de selv ejer som personangreb er et dårligt argument. __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Et forum uden meninger og meningsforskelle, positive og negative, vil være dybt uinteressant...
Og da vi i audiobranchen i den grad er i underskud med negativ kritik er det vel naturligt at en del af denne kommer til udtryk herinde. Jeg mener ikke firmaernes kampagner og annoncer skal stå alene.
Men personlige angreb bør ikke forekomme. At så folk tolker angreb på et produkt de selv ejer som personangreb er et dårligt argument.
|
|
|
jeg er absolut helt enig.. men nu har vi set 1000 gange at visse personer bare ikke kan lade være med at gå efter manden i stedet for produktet.
jeg mener at hvis man ikke kan debatterer på et sagligt, fornuft og meningsfyldt grundlag, så er det ud af vagten. det er muligt at man bare kan ignorere folks skriverier, men det skærer i øjnene uanset hvad. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bør være plads til følelser herinde, for forhold til musik og HiFi er vel baseret på følelser.
Så længe der er følelser involveret, vil der altid komme "religionskrige".
Man må så bare lære at tælle til ti, inden man skriver et svar på noget som støder én.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Der bør være plads til følelser herinde, for forhold til musik og HiFi er vel baseret på følelser.
Så længe der er følelser involveret, vil der altid komme "religionskrige".
Man må så bare lære at tælle til ti, inden man skriver et svar på noget som støder én.
|
|
|
Og det er evnen til at tælle til 10 der desværre mangler i en større og større del af tråde.
Ja, musik er følelser, men der er ingen grund til overdrive - så meget følelse er det heller ikke. Tænk hvis jeg reagerede på samme måde hvis min datter havde skidt i hendes ble - "VED DU IKKE AT DE ER BEDST NÅR DE ER TØRRE? DU ANER INTET OM BLEER, SÅ TAG LIGE OG OPFØR DIG DEREFTER"!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan hun lære det!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe nemlig  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Kim Petersen skrev:
LGrau skrev:
| Nu har jeg kun læst trådophæng tråden. der er to lejre, ingen vil flytte sig så der sker intet, desværre. Men ellers synes jeg at tråden er ganske fornuftig. |
|
|
Er det i bund og grund ikke sådan det skal være? Den eneste mening man stole på er sin egen, og det kræver desværre mange gange at man selv forsøger, dvs. aftester alle muligheder. Herefter kender man "sandheden" (ens egen).
|
|
|
Jo, præcis. Det virker bare som der ofte er en stor modvilje mod at forsøge nye muligheder.
|
|
|
Det tror jeg du har ret i. På forstærker området er jeg selv blevet snydt indtil flere gange af nyt grej, så jeg har ikke fuld tillid til alt der er nyt indenfor det område. Noget af årsagen skal sikkert findes i min musiksamling, der indeholder både gamle og nye optagelser.
Sammenlignet med f.eks. PC udstyr, er HIFI også noget sværere at definere. Når et nyt grafikkort f.eks. kommer på markedet, er den største forventning ekstra ydelse. Denne forventning bliver næsten altid indfriet. Bare det var så let med HIFI. 
At en ny toptunet PC så bruger næsten samme effekt som en mindre klasse A forstærker idag, er åbenbart ikke et problem man snakker om.
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
HALLO
Der er noget helt galt i denne tråd.
Den er starte af fanden selv, og i holder en nogenlunde anstændig tone.
Er det den ny medicin, eller bare erkendelsen af at der ikke er så meget fremtid i en lukket tråd.
Og hvor er DCA and the Pigeons ?
Men Gårdmandbjørn er her da… så er der lidt, der er som det plejer.
Negativ.
Ja, men uretfærdig. 
Negativ, er det kritik af personen, eller hans valg?
Hvad er forskellen.
Gå efter bolden ikke manden. Nej men manden mister bolden under alle omstændigheder, og det er nok det de fleste glemmer.
Jeg kan sku godt forstår at selvbyggere som bla. Andre, tager det lidt personligt og ikke lige med det samme vil erkende, at alt hans arbejde måske ikke er løsningen. At al det tid, og alle de penge han har brugt, ikke er optimalt brugt.
Det er meget svært at indrømme, man har taget fejl. At skifte mening, eller at det man troede var sandheden, ikke var det alligevel.
Men det gælder vel begge veje. Men jeg tror bare at diy’er er lidt hårdere ramt, fordi der er lagt sjæl og mange timer i deres løsninger.

__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vender og drejer ordene, så de mister deres betydning, men ok, det er åbenbart måden du kommunikere på. Sådan skal det så være.
Jeg kan sagtens følge dig i de sidst udsagn vedrørende DIY'er.
Og der ligger også noget af min kritik begravet af DIY projekter. Dokumentation i stil med "mine venner syntes det lyder godt", er svær at sluge for mig. Det kan ærge mig, at f.eks. i tråden om trådophæng, at når en sponsor går ind og betaler delene, så er det åbenbart ikke nok for nogen. Selv arbejdstiden skal betales.
Det kunne være sjovt og lærrigt for os andre at se en påstand om god lyd, blive ført ud i lyset og bekræftet/afkræftet.
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Gå efter bolden ikke manden. Nej men manden mister bolden under alle omstændigheder, og det er nok det de fleste glemmer.
|
|
|
Men hvis du går efter bolden, laver du ikke frispark og skader ham, det gør du når du går efter manden.
Så må jeg måske også gå ud og slå ihjel, fordi alle skal alligevel dø?
|
| Til top |
|
| |