| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er efter din mening den bedste eller dårligste hifi anmelder historien har været vidne til?
Jeg har et bud allerede: Dårligste HIFI anmelder gennem tiderne - helt uden konkurrence - er Sven Bilén.
Han får første prisen, fordi han har formået at fylde et hifi magasin med " det lyder såååååååååååååååå gååååååååååååååååt" Men i øvrigt helt og aldeles, at undgå at skrive noget vi andre kan forstå. F.eks. måske et lille vink om hvordan det lyder.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klat bedste danske anmelder gennem lange tider er stadigvæk KS Møller. Han kunne da i det mindste forvirre på et højere plan. Peter Dupont var i øvrigt ikke helt uden evner, når ting meget kort skal beskrives i et populært sprog.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt lide Steen Michaelsens artikler i HF.....  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart bedste danske anmelder må være Jonas Bojer for hans fantastiske
evne til med begge ben på jorden, at give et indblik i Linns produkter.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att: kjeldsen.
Enig.....
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nis Jensen - High Fidelity!
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
Lars M Branchemedlem

VM Acoustics
Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
| Nis Jensen - High Fidelity! |
|
|
Er det dit bud på den værste eller den bedste anmelder?
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto


Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hvem er efter din mening den bedste eller dårligste hifi anmelder historien har været vidne til?
Jeg har et bud allerede: Dårligste HIFI anmelder gennem tiderne - helt uden konkurrence - er Sven Bilén.
Han får første prisen, fordi han har formået at fylde et hifi magasin med " det lyder såååååååååååååååå gååååååååååååååååt" Men i øvrigt helt og aldeles, at undgå at skrive noget vi andre kan forstå. F.eks. måske et lille vink om hvordan det lyder.
|
|
|
Forstår ikke rigtigt hvad du vil..!??
Du lægger ud med en overskrift…. Bedst og værst, og der efter langer du efter en anmelder..? Som du tilsyneladende ikke bryder dig om.
Eller kom du selv i tanke om, at du også hellere måtte poste, den du kunne lide??
Hvad er det ved at lave et indlæg! Hvor man opfordre til at kritiserer andre folk?? Det er da total mangel på respekt for andre.
Hvad med et emne! ”Hvem kan flette mest mulig gallare ind i sine indlæg”?
Peter
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Hvem er efter din mening den bedste eller dårligste hifi anmelder historien har været vidne til?
Jeg har et bud allerede: Dårligste HIFI anmelder gennem tiderne - helt uden konkurrence - er Sven Bilén.
Han får første prisen, fordi han har formået at fylde et hifi magasin med " det lyder såååååååååååååååå gååååååååååååååååt" Men i øvrigt helt og aldeles, at undgå at skrive noget vi andre kan forstå. F.eks. måske et lille vink om hvordan det lyder.
|
|
|
Forstår ikke rigtigt hvad du vil..!??
Du lægger ud med en overskrift…. Bedst og værst, og der efter langer du efter en anmelder..? Som du tilsyneladende ikke bryder dig om.
Eller kom du selv i tanke om, at du også hellere måtte poste, den du kunne lide??
Hvad er det ved at lave et indlæg! Hvor man opfordre til at kritiserer andre folk?? Det er da total mangel på respekt for andre.
Hvad med et emne! ”Hvem kan flette mest mulig gallare ind i sine indlæg”?
Peter
|
|
|
Hvorfor starter du ikke din egen tråd?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være meget god ide at få udvekslet meninger om kvaliteten af Hifi-anmeldelser. Men det kan let komme til at grænse til personhetz, da det bliver personen og ikke anmeldelserne der bliver fokuseret på. Så man bør underbygger sin kritik eller ros med en forklaring om, hvad der karakteriserer den pågældendes anmelders anmeldelser.
Herr von Kubik gør et forsøg - udmærket! K.S. Møller har også en høj stjerne hos mig, fordi han fomåede at skrive så smukt, floromvundent, og med mange kryptiske analogier til andre sanseindtryk, så det var interessant i sig selv.
Hvad er gallare? Jeg ved hvad galde er og har hørt, at man kan ryge galar, men...
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den klart dårligste anmelder er da Kurt kubik hamselv.
(Og inden folk tror de skal hejle mig igennem at det er OffTopic og det kun gjaldt anmelder på hifi-magasiner, så minder jeg lige om at det står der ikke noget om i trådens overskrift Emne: Den bedste/værste anmelder gennem tiderne )
Kurt Kubik mener at hans extremt subjektive, og ofte meget nedladende vurdering af lydkvalitet, (med en 30 gammel budget-forstærker som reference), er bedre end den ofte meget objektive beskrivelse af apparater og deres lydkvalitet der præsenteres i high fidelity.
Den bedste anmelder må dog så være Bruno Barcelli. han formår netop at finde balancen mellem små subjektive juhu-udbrud og samtidig en neutral beskrivelse af features og lydkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niks - det her får I ganske enkelt ikke lov til! Det er tydeligt at se i hvilken retning denne tråd går.
Og så skal jeg IGEN venligst gøre opmærksom på, at indlæg som dette netop er at gå efter manden frem for bolden.
Havde debatten så været "Kvaliteten af anmeldelser", uden tendens til personificering, havde sagen været en anden.
Hvis det er det I vil, bør der oprettes en ny tråd - denne her lukkes!
|
| Til top |
|
| |