Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Den bedste/værste anmelder gennem tiderne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hvem er efter din mening den bedste eller dårligste hifi anmelder historien har været vidne til?

Jeg har et bud allerede: Dårligste HIFI anmelder gennem tiderne - helt uden konkurrence -  er Sven Bilén.

Han får første prisen, fordi han har formået at fylde et hifi magasin med " det lyder såååååååååååååååå gååååååååååååååååt" Men i øvrigt helt og aldeles, at undgå at skrive noget vi andre kan forstå. F.eks. måske et lille vink om hvordan det lyder.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Klat bedste danske anmelder gennem lange tider er stadigvæk KS Møller.
Han kunne da i det mindste forvirre på et højere plan.
Peter Dupont var i øvrigt ikke helt uden evner, når ting meget kort skal beskrives i et populært sprog.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt lide Steen Michaelsens artikler i HF.....

__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Klart bedste danske anmelder må være Jonas Bojer for hans fantastiske evne til med begge ben på jorden, at give et indblik i Linns produkter.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Att: kjeldsen.

 Enig.....

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Nis Jensen - High Fidelity!

__________________
/Dillermand

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen
 
Lars M
Branchemedlem
Branchemedlem

VM Acoustics

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

DillerMand skrev:
Nis Jensen - High Fidelity!

Er det dit bud på den værste eller den bedste anmelder?

Til top Vis Lars M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars M
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hvem er efter din mening den bedste eller dårligste hifi anmelder historien har været vidne til?

Jeg har et bud allerede: Dårligste HIFI anmelder gennem tiderne - helt uden konkurrence -  er Sven Bilén.

Han får første prisen, fordi han har formået at fylde et hifi magasin med " det lyder såååååååååååååååå gååååååååååååååååt" Men i øvrigt helt og aldeles, at undgå at skrive noget vi andre kan forstå. F.eks. måske et lille vink om hvordan det lyder.

Forstår ikke rigtigt hvad du vil..!??

 

Du lægger ud med en overskrift…. Bedst og værst, og der efter langer du efter en anmelder..? Som du tilsyneladende ikke bryder dig om.

 

Eller kom du selv i tanke om, at du også hellere måtte poste, den du kunne lide??

 

Hvad er det ved at lave et indlæg! Hvor man opfordre til at kritiserer andre folk?? Det er da total mangel på respekt for andre.

 

Hvad med et emne! ”Hvem kan flette mest mulig gallare ind i sine indlæg”?

 

 

Peter

 

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Hvem er efter din mening den bedste eller dårligste hifi anmelder historien har været vidne til?

Jeg har et bud allerede: Dårligste HIFI anmelder gennem tiderne - helt uden konkurrence -  er Sven Bilén.

Han får første prisen, fordi han har formået at fylde et hifi magasin med " det lyder såååååååååååååååå gååååååååååååååååt" Men i øvrigt helt og aldeles, at undgå at skrive noget vi andre kan forstå. F.eks. måske et lille vink om hvordan det lyder.

 

Forstår ikke rigtigt hvad du vil..!??

Du lægger ud med en overskrift…. Bedst og værst, og der efter langer du efter en anmelder..? Som du tilsyneladende ikke bryder dig om.

Eller kom du selv i tanke om, at du også hellere måtte poste, den du kunne lide??

Hvad er det ved at lave et indlæg! Hvor man opfordre til at kritiserer andre folk?? Det er da total mangel på respekt for andre.

Hvad med et emne! ”Hvem kan flette mest mulig gallare ind i sine indlæg”?

Peter

 

 Hvorfor starter du ikke din egen tråd?



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Det kunne være meget god ide at få udvekslet meninger om kvaliteten af Hifi-anmeldelser. Men det kan let komme til at grænse til personhetz, da det bliver personen og ikke anmeldelserne der bliver fokuseret på. Så man bør underbygger sin kritik eller ros med en forklaring om, hvad der karakteriserer den pågældendes anmelders anmeldelser.

Herr von Kubik gør et forsøg - udmærket!  K.S. Møller har også en høj stjerne hos mig, fordi han fomåede at skrive så smukt, floromvundent, og med mange kryptiske analogier til andre sanseindtryk, så det var interessant i sig selv.

Hvad er gallare? Jeg ved hvad galde er og har hørt, at man kan ryge galar, men...

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Den klart dårligste anmelder er da Kurt kubik hamselv.

(Og inden folk tror de skal hejle mig igennem at det er OffTopic og det kun gjaldt anmelder på hifi-magasiner, så minder jeg lige om at det står der ikke noget om i trådens overskrift Emne: Den bedste/værste anmelder gennem tiderne )

Kurt Kubik mener at hans extremt subjektive, og ofte meget nedladende vurdering af lydkvalitet, (med en 30 gammel budget-forstærker som reference), er bedre end den ofte meget objektive beskrivelse af apparater og deres lydkvalitet der præsenteres i high fidelity.

Den bedste anmelder må dog så være Bruno Barcelli. han formår netop at finde balancen mellem små subjektive juhu-udbrud og samtidig en neutral beskrivelse af features og lydkvalitet.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Niks - det her får I ganske enkelt ikke lov til!
Det er tydeligt at se i hvilken retning denne tråd går.

Og så skal jeg IGEN venligst gøre opmærksom på, at indlæg som dette netop er at gå efter manden frem for bolden.

Havde debatten så været "Kvaliteten af anmeldelser", uden tendens til personificering, havde sagen været en anden.

Hvis det er det I vil, bør der oprettes en ny tråd - denne her lukkes!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes