Emne: Troværdighed ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Det er helt utroligt hvad man får for sine penge idag.....
Man kan næsten ikke læse en artikel eller en annonce hvor der ikke står "at dette produkt slår andre produkter som er LANGT dyere" med andre ord køber man ikke dette produkt frem for naboens produkt så er man sku dum.
Kære alle der laver disse sætninger: TROR I VI ER DUMME ELLER HVAD
Bare et lille øf her på en regnvåd lørdag. Er jeg den eneste der har det sådan, og har jeg bare fået det forkerte ben ud af sengen eller er der andre der også har det på samme måde. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og så den med "Det var som om et slør blev løftet...". Det er ikke til at holde ud...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Hej alle
Det er helt utroligt hvad man får for sine penge idag.....
Man kan næsten ikke læse en artikel eller en annonce hvor der ikke står "at dette produkt slår andre produkter som er LANGT dyere" med andre ord køber man ikke dette produkt frem for naboens produkt så er man sku dum.
Kære alle der laver disse sætninger: TROR I VI ER DUMME ELLER HVAD
Bare et lille øf her på en regnvåd lørdag. Er jeg den eneste der har det sådan, og har jeg bare fået det forkerte ben ud af sengen eller er der andre der også har det på samme måde.
|
|
|
Nej, du er ikke den eneste der har fået det forkerte ben ud først. Og det styrter også ned i Jylland
Vi kunne ikke være mere enige. Det er til at kaste op over. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Kære alle der laver disse sætninger: TROR I VI ER DUMME ELLER HVAD
Du og jeg? nej da men er bange for at det er der mange andre der desvære er (menesket i en nødeskal) og det vil nogen jo udnytte, er dog een af den slags salgsgas jeg har lært at springe over, men er bange for at den tid hvor at man kan få nogle 'reelle oplysninger' er overe, desvære... |
|
|
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja men de skal jo sælge deres sager, om det så er highend i bilka,sådan er det vel i alle brancher ?det har jeg kun et skuldertræk tilovers for,hvis sælgeren er for popsmart går jeg igen,omvendt hvis han ligefrem står og roser konkurrentens produkter ja så lytter jeg sgu efter  men jo det er svært at finde noget derude der ikke er highend til næsten foræringspris,så må man jo bare bruge sin sunde fornuft.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Kære alle der laver disse sætninger: TROR I VI ER DUMME ELLER HVAD |
|
|
Nu er jeg jo en af synderne i den forbindelse, så det må jo være på sin plads at jeg kommer med en kommentar... Jeg kan godt bruge nogle ret højtravende superlativer engang imellem i vores reklamemateriale, men jeg er faktisk meget bevidst om at gøre det når jeg mener det, hvis jeg ikke seriøst mener at et produkt er det bedste i sin prisklasse ud fra én eller anden given vinkel (der kan jo f.eks. godt være én DVD der er bedst på billedkvalitet og en anden der er bedst på lydkvalitet), så skriver jeg det ikke. Bortset fra dét, så er det faktisk ikke ret nemt at skrive meningsfyldte produktomtaler, især ikke hvis det er produkter man egentligt ikke selv brænder for, og slet ikke når man når til nummer 437 i rækken. Produktomtaler i reklamer _er_ i sagens natur reklame, og er derfor per definition positiv. Det giver jo ikke meget mening at bruge penge på en reklame der beskriver at et givent produkt er dårligt. Så må man (som i High Fidelity anmeldelser...) bruge forskellige grader af superlativer. Det kan godt være at det bliver kvalmende at læse 32 siders sukkersøde omtaler, men så må det være sådan. En reklame ER en reklame, ikke en neutral produktanmeldelse. Som med så meget andet, så spiller det naturligvis også ind at de forskellige konkurrenter hyper hinanden op til endnu mere højtravende sprogbrug, det skulle jo gerne se bedre ud end konkurrenten.
Så nej, jeg tror ikke mine kunder er dumme. Jeg tror tværtimod de er kloge nok til at lade omtalen skabe interessen, men købsbeslutningen være afhængig af en personlig vurdering og ikke en salgstale. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vælge at anskue dette spørgsmål fra mange vinkler. Er
det et problem og for hvem? - eller er det bare sådan det må
være, når nu al reklame skal være positiv, som Otto skriver?
Det trækker jo også klare linjer til 3020 tråden, og om
udviklingen virkelig kun går fremad....og om det går så
svimlende hurtigt, som reklamerne hele tiden postulere.
For kunden er det et problem, hvis reklamens postulater tages
som udtryk for en objektiv vurdering/beskrivelse, som er
faktuel. Det er vel de færeste, der sluger dem i helt ren og
ufordøjet/reflekteret form. Omvendt er der mange, som bliver
påvirket i et eller andet omfang af rekalmernes postulater.
Ellers blev der vel ikke brugt energi og penge på dem længere,
eller hvad Otto?
Men for mange klicheer, kaskader af oppustede tillægsord og
ensidighed kan få troværdigheden/illusionen til at briste, og så
er det at folk lukker af og bliver irriterede. Så kan reklamen
vende tilbage som en boomerang. Spørgsmålet er så om der er
flere der bider på, end der siger fra.
Og nu må jeg så spørge den iøvrigt sympatiske Otto, hvordan
dette kan hænge sammen: Du skriver, at reklamen per
definition altid må være positiv. Men hvis omtalen kun skal
skabe interesse, fordi forbrugerne er kloge nok til at
gennemskue reklamen...så er det vel ikke nødvendigt "kun" at
være positiv? Så kan man vel lige så godt være realistisk/
neutral? (som du jo så godt
nok også skriver, du forsøger at være, når du skriver
produktomtaler, hvilket igen strider mod det med at
reklamen per definition må være positiv/ensidig)
Henrik300 spurgte om de troede, vi var dumme eller hvad? Nej
det tror de ikke. Men nogle reklamefolk er mere begavede og
udspekulerede end andre og samtidig er det et spøgsmål om
penge. Iderigdom og kreativitet koster penge. Og reklamens
højeste målsætning må vel være at trænge igennem
forbrugerens barriere af mistillid, skepsis og sunde fornuft uden
at det bliver opfattet som ....ja reklame.
Så hvis man kan få nogle kendte mennesker, som forbrugeren
enten finder troværdige eller har gode oplevelser med fra andre
sammenhænge, til at anbefale et produkt, så er reklamen godt
på vej til at virke uden vi tænker over det...Husk nu at lægge
mærke til det!
vh Oluf
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er jeg enig, men for det meste følges pris og kvalitet ad.
Hvis man læser at det sidste nye "high-end" anlæg i Fona kun koster
2.995,- så må der være noget galt.
Merlin havde på et tidspunkt "Verdens bedste sub-woofer" ifølge deres
egne annoncer. Jeg aflagde butikken et besøg og bad høfligt om jeg så
ikke kunne få lov til at høre dette vidunder i deres demo-rum. Der blev
total tavshed og ekspedienten heviste til sin chef.
Chefen rystede blot på hovedet og sagde, at et demo-rum havde de da
ikke. Mit naturlige følgespørgsmål var så, hvordan man kunne sælge
"verdens bedste" sub-woofer uden demo-rum? Nu blev der slået lidt, bak
og det viste sig at den fantastiske sub faktisk var så god, at de endnu
ikke havde pakket den ud. Efter lidt nærmere indspørgen fandt jeg
frem til at det drejede sig om en B**E (mit tastatur næger at skrive
dette navn!) med 5 små sattelithøjttalere som var "Verdens bedste".
Uanset hvad kunne jeg ikke få lov til at høre den. Jeg gav ekspedienten
mit visitkort og forsikrede ham om, at jeg havde hørt sub-woofere til
25 gange den opgivne pris, og at disse producenter ikke på nogen måde
hævdede at være verdens bedste. Hvordan kunne det så lade sig gøre at
Merlin kunne skrive sådan i deres brochurer? Den ellers flinke chef
havde pludselig ikke den store lyst til at tale med mig.
Efterfølgende skrev jeg et pænt brev til Merlins hovedkontor og bad dem
om venligst at bruge nogle udtryk der passede lidt bedre til deres
produkter, så der ikke gik inflation i udtrykkene. De sendte faktisk et
pænt brev med tak for mit input og lovede at kigge på det. Kort efter
kom der et katalog med et "high-end" anlæg fra Pioneer til omkring
3.000,- incl. højttalere!
Næste gang jeg skal ind og genere dem, er når de reklamerer med "tjen
1.000 kroner, når du køber xxx". Tænk hvad der er muligt her i
2005. Hvis nu jeg køber 100 af dem har jeg tjent 100.000! Det her
kan man faktisk blive rig af  ..... spørgsmålet er så blot hvor man skal gøre af alt det billige plastic skrammel.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Tak for imput, det er rart at jeg ikke er den eneste.
Jeg er også klar over at reklame er reklame og man selv skal bruge sine øre. Jeg tænker ikke så meget på Bilka og Merlin annoncer, men mere den ellers så velanskrevne presse og de folk der sælger high end udstyr.
Jeg har bare gang på gang hørt sælgere sige at dette der de bedste højttaler til under 15.000 selvom disse højttaler kun koster 7.000. Der sku noget galt. Har disse mennesker prøvet en direkte sammenligning med alle andre højttalere, nej det har de ikke derfor udtaler de sig om noget de ikke kan vide.
Men sådan er det jo en gang imellem, og det bliver nok ikke meget bedre. Jeg går sku bare og hygger mig med det, selvom der er en del af den danske befolkning der bliver snydt så vandet driver..... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|