| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en SAMSUNG PS-42S5H HD Plasma skærm, og påtænker at købe en Pioneer VSX-AX2AV i nærmeste fremtid.
Nu så jeg så følgende bemærkning på en svensk nyheds gruppe (www.minhembio.com), og fik lidt kolde fødder.
Jag har fått bekräftat att min Samung plasma PS-42S5H inte klarar att ta emot 576i/576p via HDMI fullt ut, Samsung rekommenderar att man bara kör 720p/1080i till HDMI-ingången på tv:n. Det innebär att:
* Jag kan inte köra OSD via HDMI * Konverteringen från komposit, S-VIDEO och komponent till HDMI blir värdelös, jag får ingen bild.
Tanken jag hade att bara dra en HDMI-kabel från recivern till TV:n är bara att glömma.
Nästa steg blir att antingen köpa en scaler för att kunna skala upp till 720p eller att prova köra HDMI till recivern och sedan komponent från reciver till TV. Så mycket för digitalt hela vägen från DVD till tv via reciever 
Edit: Skulle ha köpt en Yamaha 2600 istället...
Kan nogen her i forumet venligst forklare hvilke begrænsninger jeg vil løbe ind i ved at anvende ovennævnte surround forstærker med mit Samsung plasma?
P.S jeg anvender en DENON AV1920 DVD afspiller.
mvh
MTO
|