Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kajkagens spilledåse! Linn IKEMI test! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Lækre billeder!
Ja, det er en fantastisk forstærker!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

så lige de stemmingsbilleder fra side 3, øhm sidder i ikke lidt tæt på ht'erne, måske bedre med plads ud til siderne end at setupet vendes 90 grader hvorefter ht'erne kanske kommer for tæt på hinanden?,her tænkes selfø på rummets begrænsninger
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Damn det er et flot anlegg du har deg der.

Den audia amp er garantert noe som skal prøves her hjemme en gang, det kan bare ikke skje hurtigt nok.

Er og vild med dine høytalere

fik audia'en overbevist deg om at den skal bli din før den ble hentet?

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

music 4 all: jo, vi sidder lidt tæt på højttalerne, men som du selv siger har rummet begrænsninger, en drejning af setuppet på 90 grader vil ikke kunne lade sig gøre. Er jo trods alt under uddannelse og på SU, så jeg har ikke lige råd til et decideret musik-rum endnu, så der skal både være plads til seng og kontor, stue og musikanlæg i et og samme rum  ... så lidt kompromis'er skal der da laves. Dog synes jeg ikke rummet bliver for lille til anlægget, men det skal nok ikke være mindre! Strauss'ene vil jo gerne have lidt rum at gøre med

Roveen: Tak for det!  Jo Audia'en fik mig skam overbevist før den blev afhentet, så nu er jeg igang med at planlægge hvilken bank der skal røves næst efter, for at få råd til herligheden

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ja, så er det vist ved at være tid til at sætte min Rogue Audio Tempest II Magnum til salg, da jeg vil til at lege lidt med surround...og derfor har valgt Audia Flight ONE til min nye forstærker.

Man kan gennem denne tråd se billeder af og læse lidt om mine, og andres, indtryk af Roguen, der er en fremragende integreret rørforstærker.

Den kan findes på www.vassagohifi.com

Send mig en PM hvis du er interesseret i at købe den.

Det vil selvfølgelig være muligt at komme hjem til mig og høre den før evt. køb!

Hilsen Kajkagen.

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

En meget drastisk beslutning er nu taget, da jeg har indset at mit musikanlæg ikke kommer til at passe i det nye og mindre lytterum jeg kommer til at sidde i når jeg flytter til årsskiftet

Så mit anlæg har stået for en kraftig ud og indskiftning, som der snart vil kunne ses billeder af, da jeg først får lavet ændringerne i løbet af denne uge...

Jeg er absolut ikke vild med det, og det skærer mig dybt i hjertet, men det er jo nok det bedste på længere sigt   

jeg håber i hvert fald det ny setup kan frembringe lige så meget vellyd som det gamle...jeg satser på at lyden bliver ligeså god og om end ikke bedre, men jeg tør næsten ikke håbe
Jensen har hentet Roguen, så jeg har siddet uden musik de sidste 2 uger og er ved at gå ud af mit gode skind...     

fortsættelsen af den tragiske historie om kajkagens setup følger!    Jeg håber på en lykkelig slutning!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj.

Op med humøret... - det behøver ikke være stort for at være godt.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:
En meget drastisk beslutning er nu taget, da jeg har indset at mit musikanlæg ikke kommer til at passe i det nye og mindre lytterum jeg kommer til at sidde i når jeg flytter til årsskiftet

Så mit anlæg har stået for en kraftig ud og indskiftning, som der snart vil kunne ses billeder af, da jeg først får lavet ændringerne i løbet af denne uge...

Jeg er absolut ikke vild med det, og det skærer mig dybt i hjertet, men det er jo nok det bedste på længere sigt   

jeg håber i hvert fald det ny setup kan frembringe lige så meget vellyd som det gamle...jeg satser på at lyden bliver ligeså god og om end ikke bedre, men jeg tør næsten ikke håbe
Jensen har hentet Roguen, så jeg har siddet uden musik de sidste 2 uger og er ved at gå ud af mit gode skind...     

fortsættelsen af den tragiske historie om kajkagens setup følger!    Jeg håber på en lykkelig slutning!

Jeg føler med dig. Det er aldrig sjovt, at skulle nedskalere eller at skulle sige farvel til noget man holder af.

Men det er en udfordring og hvis det gribes rigtigt an og man skifter med omhu, så kan det faktisk godt lade sig gøre, at ende op med noget, som man bliver lige så glad for eller gladere. Det skete for mig.

Jeg ser frem til at høre mere og til at se billeder af dine nyerhvervelser.

Held og lykke og op med humøret

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Ja....det er sgu aldrig sjovt Dennis, har selv været der! Glæder mig dog til billeder, og håber du finder glæde ved det nye setup....

Held og lykke med det....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Tror det nye grej kommer til at rykke... var på tur rundt i de forskellige hifi-forretninger i dag og lytte og en reolhøjttaler kan faktisk mere end jeg først havde troet!

Jeg lyttede på: B&W805S, Audiovector MI1 Avantgarde og Dali Helicon 300W...
Meget positive oplevelser!
Hehe...jeg sad i hifi-klubben i halvanden time og lyttede til den ene cd efter den anden...f**k hvor jeg da savner at lytte til musik!

Så det bliver spændende at se nu her en af de nærmeste dage om det nye grej det kommer til at rykke!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Må man spørge, om du har købt en af de ovenstående højtalere??? Eller måske en Haydn Signature...???
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Haydn signature kan ikke følge med de tre modeller som Kajkagen nævner hvis du spørger mig! Har dog ikke hørt den nye 805S, men hvis den spiller som Hifi Choice skriver så er den nok slet ikke så ringe.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Haydn signature kan ikke følge med de tre modeller som Kajkagen nævner hvis du spørger mig! Har dog ikke hørt den nye 805S, men hvis den spiller som Hifi Choice skriver så er den nok slet ikke så ringe.

Nej, det ville jeg heller ikke umiddelbart mene. Men er Haydn Signature ikke også noget billigere end de tre andre?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Så kom det nye anlæg hjem i går!

Jensen kom og hentede mine højtelskede Strauss, præcis som han havde hentet min dejlige Rogue, og min eneste umiddelbare trøst var at han havde Audia flight ONE forstærkeren med til mig, da den, efter min test af den på et tidligere tidspunkt, måtte og skulle være fast inventar herhjemme!

Og da der blev pakket en Velodyne DD-10 subwoofer og et par små Vienna Acoustics Haydn, til den latterlige pris af 8500kr for et sæt, var jeg helt nede i kulkælderen... hvordan fanden skulle sådan et latterligt sæt små reolhøjttalere og en 10" sub kunne gøre sig som erstatning for mine elskede strauss ... neej...jeg vil sku have et par ordentlige gulvhøjttalere med mange enheder og ordentlige basser som virkelig kan rykke igennem!
Der har sjældent set så tomt ud i mit værelse!

Men, men...Jensen var fortrøstningsfuld og satte systemet op og satte fjernsynet til subben, så han kunne indstille frekvenskurven så den passede til mit rum...det foregik med en mikrofon i lyttepositionen fra subben og så dens medfølgende fjernbetjening...den udsendte nogle frekvenstoner gennem hele anlægget, så man kunne tilpasse den optimalt til sine højttaleres frekvenslinje og ens rum.

"tilslut lige din cd-afspiller" sagde Jensen så...det gjorde jeg så, og den første skive kom på...

Jeg trækker alle mine ord i mig igen...jeg har aldrig hørt noget lignende! Godt nok var jeg jo nede og lytte til de forskellige dyre standerhøjttalere og hørt at det ikke var helt af helvede til at jeg skulle "nedgradere", da de jo egentlig godt kunne spille...dog manglede de selvfølgelig lidt i bassen i forhold til mine strauss...men det system her som jensen har disket op med spiller ikke bare op til mit gamle anlæg...det spiller væsentligt bedre! Jeg har altid vidst at det rum jeg sidder i nu har været for lille til strauss-ene, men jeg har ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at en nedskalering af højttalerne kunne gøre så store underværker!

Jeg har altså lært, på den gode, men hårde måde at anlægget skal passe til rummet for at få det maksimale ud af musikken...og man kan ligeså godt købe et anlæg der passer til rummet med det samme så man får 100% vellyd, i stedet for at købe det største og det bedste og så "nøjes" med 50% af hvad højttalerne kan præstere indtil man kommer i et større rum!

Jeg låner Audiovector største model reolhøjttaler og evt. B&W805S med hjem i morgen...og jeg vil ikke blive det mindste forundret hvis VA Haydn giver dem så mange bøllebank og så til den halve pris...det er sku da for skægt

Alle dem der har været til demo ved mig og synes at strauss'ene lød godt i mit rum...gang den lyd med en forbedring på 150%, put fastere og dybere bas, mere perspektiv, mere detaljeret diskant og lidt dårligere mellemtone på jeres lytteindtryk, og i har nu mit nye anlæg!

Jeg er fuldstændig i chok...jeg vil råde enhver der har standerhøjttalere til at give Haydn en chance i sit eget rum....den højttaler er så underprissat i forhold til de andre standerhøjttaler-topmodeller at det er grinagtigt!

Og en hvor subben er lidt tydligere:

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er dit rum?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

22kvm... jeg spiller på tværs...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis,

Dejligt at læse du er en glad mand igen, og fede komponenter.....jeg gættede jo rigtigt alligevel så....

Jeg har selv overvejet noget i samme stil, måske bare med Dali Helicon 300 i stedet for. Men de der Haydn er nu altså også rigtig fede.....og subben....savle savle....

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

Jeg låner Audiovector største model reolhøjttaler og evt. B&W805S med hjem i morgen...og jeg vil ikke blive det mindste forundret hvis VA Haydn giver dem så mange bøllebank og så til den halve pris...det er sku da for skægt

Fortæl os endelig om dine lytteindtryk

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Forresten.....så vil vi/jeg da gerne se nogle flere billeder af de flotte højtalere og subben osse....

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis.

Damn hvor er det lækkert dit setup, kunne utroligt godt tænke mig at høre det, vores sidste møde var temlig kort, ud af bussen og ind i bussen igen

Det sæt speakers du har nu, var det VassagoHifi havde til 8500,- ik ??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes