| Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at høre en historie fra det virkelige lig( der skal selvfølgelig stå liv ) om, hvordan man kan opgradere når man skal nedgradere Ingen tvivl om at rummet betyder enormt meget for hvordan det udstyr (højttalere) man har stående lyder.
Når du laver din sammenligning med de andre højttalere, så husk at kalibrere sub'en til de andre højttalere så det bliver en fair sammenligning. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KageKaj.
Vil bare lige anbefale dig at lytte lidt mere på Dali Helicon 300. Det er en super højttaler, der godt nok er dyrere end dine Haydn. Jeg har ikke lyttet på de nye B&W805 S&D endnu, men jeg synes i hvert fald at Helicon 300 er bedre end den gamle. Har selv Helicon 400, og den er jeg virkelig vild med. Mit lytterum er vist ikke større end dit, så måske skulle jeg også prøve at tage 300 med hjem en dag??
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke, tillykke Dennis. Det ser smukt ud. Du må afholde en lyttesession, hvor jeg denne gang har mulighed for at deltage.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Tillykke, tillykke Dennis. Det ser smukt ud. Du må afholde en lyttesession, hvor jeg denne gang har mulighed for at deltage.
Lars
Jeg vil os' være med!! Sidste gang kunne jeg heller ikke... De gange jeg har hørt haydn nede i TC er jeg blevet en smule skuffet, men efter det her glæder jeg mig virkelig til at høre hvad de kan præstere.
|
|
|
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Det ser godt ud - og du kan godt bilde mig ind, at de højttalere integrerer bedre i dit rum, selvom jeg nu også synes dine Strauss lød ret lækkert
Er det svært at få subben til at integrere med standerHT´erne? Det lyder, uden at jeg selv har nogen erfaring emd det, som om mange herinde har lidt svært ved netop det?
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle...
sidder lige i eksamensperiode for tiden, så jeg har lidt travlt  , men som i ved er jeg ikke bleg for at holde lytteaftener, så i skal være velkommen...lålænge i husker kage!
Præsten: Jeg synes også umiddelbart at Dali 300W lød rigtig godt da jeg hørte dem nede i hifiklubben, men jeg får nok desværre ikke mulighed for at låne dem med hjem, da de jo gerne vil have de ca. 17000 kr smidt på bordet dernede før man kan få lov at låne dem
Det samme bliver nok problemet med B&W805S
Men Audiovector kommer i stuen i morgen, forøvrigt sammen med Primare DVD30 og Densen B400XS for at se om en af disse kan slå min Linn Ikemi af pinden
Fournais: Jeg tror Haydn vil overraske dig...det er jo ikke altid helt fair at dømme en HT på et lyt i forretningen, netop derfor låner jeg Audiovectoren, også selvom den ikke var min kop the i forretningen...men det var også foran NAIM grej, som jeg har på fornemmelsen jeg ikke kan udstå lyden af...så det bliver spændende at høre dem på Audia.
Dejen: Det er helt utroligt med den her sub ... den integrerer sig perfekt og jeg har ikke haft problemer med den vil lave unoder i forhold til Haydn lyden... Man hører den ikke (ment på den gode måde)...den giver bare det der ekstra i bunden - og så mærker man den  Der er en anden bund i end strauss'ene, dybere, mere præcis - væsentlig ondere!
Bjørn B: Jo
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dennis
Velkommen på banen igen, en mindre nedgradering på ht. fronten; men skal vi kalde det en lille opgradering på forstærker fronten alt efter temperament
glæder mig til at høre om dit nye anlæg og hvordan CD-spillerne klare sig, jeg er yderst tilfreds med min Audia nu på anden uge; men den er en hård nyser at spille til. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
Hejsa alle...
sidder lige i eksamensperiode for tiden, så jeg har lidt travlt , men som i ved er jeg ikke bleg for at holde lytteaftener, så i skal være velkommen...lålænge i husker kage!
Præsten: Jeg synes også umiddelbart at Dali 300W lød rigtig godt da jeg hørte dem nede i hifiklubben, men jeg får nok desværre ikke mulighed for at låne dem med hjem, da de jo gerne vil have de ca. 17000 kr smidt på bordet dernede før man kan få lov at låne dem Det samme bliver nok problemet med B&W805S
Men Audiovector kommer i stuen i morgen, forøvrigt sammen med Primare DVD30 og Densen B400XS for at se om en af disse kan slå min Linn Ikemi af pinden
Fournais: Jeg tror Haydn vil overraske dig...det er jo ikke altid helt fair at dømme en HT på et lyt i forretningen, netop derfor låner jeg Audiovectoren, også selvom den ikke var min kop the i forretningen...men det var også foran NAIM grej, som jeg har på fornemmelsen jeg ikke kan udstå lyden af...så det bliver spændende at høre dem på Audia.
Dejen: Det er helt utroligt med den her sub ... den integrerer sig perfekt og jeg har ikke haft problemer med den vil lave unoder i forhold til Haydn lyden... Man hører den ikke (ment på den gode måde)...den giver bare det der ekstra i bunden - og så mærker man den Der er en anden bund i end strauss'ene, dybere, mere præcis - væsentlig ondere!
Bjørn B: Jo
|
|
|
Hej Dennis,
Tillykke med Audiaen. Jeg ved den er længe ventet.
Kanon at du er blevet positivt "overrasket" over livet efter gulvhøjttalerne.
Jeg er spændt på at høre mere og på at høre om dine erfaringer med de nye afspillere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke dårligt endda du skal virkelig have ros for dit setup 
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne godt tænke mig at høre om din vurdering af 805S og helicon 300, da du hørte på dem i HFK.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kage,
det lyder som en spændende oplevelse du har haft. Jeg aner ikke en kæft om subwoofere, men ved dog, at man ofte bliver overrasket over performance fra en 2-vejs standerhøjttaler. Tillod fruen det, ville jeg også have en standerhøjttaler, men ak... det skal være en gulvhøjttaler.
Og hvis du siger det er i samme klasse som dit tidligere setup, er jeg meget imponeret. Jeg har hørt fra folk der har været på stedet, at det var et fabelagtigt setup du havde.
Så tillykke med det nye - jeg håber det vil klæde din kommmende bolig. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at du fik en positiv oplevelse ud af nedskaleringen.
Jeg tror du har evigt ret i at udstyr og rum skal passe sammen.
Der er nogle som på små rum ville få sig væsentligt bedre lyd , med mindre effekt og højtalere somtilgengæld kan blive af en højere kvalitet til de samme penge.
Det er virkeligt noget lækkert kram du har.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Hej Kage,
det lyder som en spændende oplevelse du har haft. Jeg aner ikke en kæft om subwoofere, men ved dog, at man ofte bliver overrasket over performance fra en 2-vejs standerhøjttaler. Tillod fruen det, ville jeg også have en standerhøjttaler, men ak... det skal være en gulvhøjttaler.
Og hvis du siger det er i samme klasse som dit tidligere setup, er jeg meget imponeret. Jeg har hørt fra folk der har været på stedet, at det var et fabelagtigt setup du havde.
Så tillykke med det nye - jeg håber det vil klæde din kommmende bolig. |
|
|
Det skal lige slås fast med 7" søm at højttalerne ikke er i samme klasse som Strauss'ene! MEN de spiller klasser bedre i mit nuværende rum... der er en stor forskel  Når jeg får et stort nok rum, er der ingen tvivl om at strauss'ene kommer tilbage på banen igen...og haydn ryger om som baghøjttaler..MEN subben bliver og understøtter strauss'ene...den ryger ikke ud af mit setup igen, bliver højst erstattet af en DD-12 eller 15...men det ligger langt ude i fremtiden! __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
Det skal lige slås fast med 7" søm at højttalerne ikke er i samme klasse som Strauss'ene! |
|
|
Naturligvis er de ikke det. Der er jo en eller anden sammenhæng mellem pris/kvalitet. Desuden sætter den fysiske størrelse også begrænsninger.... ligesom rummet.
Min pointe var blot, at tingene skal passe sammen.
Anyway - tillykke med det! __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er egentlig Haydn's frekvensområde?
Havde ellers set frem til "dysten" 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Havde ellers set frem til "dysten"  |
|
|
Data
Impedance 4 Ohms
Frequency Response 42-20000 Hz
Sensitivity 89 dB
Recommended Amplifiers 25 - 180 Watts
Drive Units
6” Bass/Midrange Driver X3P Cone, transparent
1 ” Dome-Tweeter hand-coated VA Silk Dome
Bass System Bassreflex, Frontported
Bass Function Impulsoptimizing QB 3 (Quasi Butterworth)
Crossover Components
MKP Capacitors 1% tolerance
Coils 0,7% tol., Exclusively Air Coils
Metal Film Resistors, 1% tol., inductance free
Crossover Function 2-way 6 dB and 12 dB Bessel
Weight per Par 20 kg
Dimension (W x H x D) 174 x 361 x 265 mm
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du ikke rar at reloade billederne, de er vist i udu  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
MaltheK skrev:
|
|
|
|
Data Impedance 4 Ohms Frequency Response 42-20000 Hz Sensitivity 89 dB Recommended Amplifiers 25 - 180 Watts Drive Units 6” Bass/Midrange Driver X3P Cone, transparent 1 ” Dome-Tweeter hand-coated VA Silk Dome Bass System Bassreflex, Frontported Bass Function Impulsoptimizing QB 3 (Quasi Butterworth)
Crossover Components MKP Capacitors 1% tolerance Coils 0,7% tol., Exclusively Air Coils Metal Film Resistors, 1% tol., inductance free Crossover Function 2-way 6 dB and 12 dB Bessel Weight per Par 20 kg Dimension (W x H x D) 174 x 361 x 265 mm
|
|
|
Ja, en subwoofer er nok nødvendig hvis man vil have den helt dybe bas med.
Hvad med silk dome-tweeter'en. Er den også (delvist) fra Scanspeak, eller hvordan?
PS. det er ikke størrelsen, men gørelsen - små tovejs kan lyde fantastisk, hvis de spiller i det rigtige rum med det rigtige udstyr! Men det har du jo nu selv fundet ud af, kajkagen. 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
jensen skrev:
MaltheK skrev:
|
|
|
Data Impedance 4 Ohms Frequency Response 42-20000 Hz Sensitivity 89 dB Recommended Amplifiers 25 - 180 Watts Drive Units 6” Bass/Midrange Driver X3P Cone, transparent 1 ” Dome-Tweeter hand-coated VA Silk Dome Bass System Bassreflex, Frontported Bass Function Impulsoptimizing QB 3 (Quasi Butterworth) Crossover Components MKP Capacitors 1% tolerance Coils 0,7% tol., Exclusively Air Coils Metal Film Resistors, 1% tol., inductance free Crossover Function 2-way 6 dB and 12 dB Bessel Weight per Par 20 kg Dimension (W x H x D) 174 x 361 x 265 mm |
|
|
Ja, en subwoofer er nok nødvendig hvis man vil have den helt dybe bas med.
Hvad med silk dome-tweeter'en. Er den også (delvist) fra Scanspeak, eller hvordan?
PS. det er ikke størrelsen, men gørelsen - små tovejs kan lyde fantastisk, hvis de spiller i det rigtige rum med det rigtige udstyr! Men det har du jo nu selv fundet ud af, kajkagen.  |
|
|
En peter og SS har lavet sammen , mellemtone peter og seas , det samme med alle de andre nye modelle .
Men man kan ikke kalde dem for SS da de er lavet efter peters anvisning .
I haydn og Back og strauss er det samme disk .
Mozart Grand Beethoven B G Beethoven C G har en anden mod SS diskant .
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for afklaringen, jensen!
jeg håber jeg engang får mulighed for at høre Vienna Acoustics modellerne. Jeg har på fornemmelsen der venter en positiv oplevelse der 
|
| Til top |
|
| |