Emne: Dali Euphonia vs. Vienna Acoustics Mahler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morat skrev:
troelskn skrev:
|
Hmm...... for mig er der dømt - No contest.
Jeg mener ikke at Euphonia når Mahler'en til sokkeholderen for nu at bruge et slidt udtryk. Bevares det er da gode højttalere begge to men her stopper sammenligningen også. I mine øre er mahleren klart bedst, hvis jeg bare havde lidt mere plads....og flere penge.......suk
Men tag nu ned og dan dig din egen mening. Så kan du vende tilbage og skrive hvad DU synes.
PS: Jeg er ikke i ledtog med vassagohifi. Jeg er bare tilfreds kunde.
|
|
|
Parts indlæg er også velkomne. Jeg kan nok godt skelne. Men jeg må konstatere at der er langt flere glade VA kunder end ditto Euphonia på hifi4all... Det kan man jo så fundere lidt på... 
|
|
|
Det kunne jo have noget med at gøre at Vienna-højttalerne er til at komme i nærheden af prismæssigt. Det er jo ikke kun Strauss og Mahler der medvirker til statistikken - tror ikke at det er noget du skal lave noget statistik på, specielt fordi der ikke er ret mange der har Euphonia blandt brugerne, så en sammenligning er ikke specielt objektiv! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Korrekt. Men Dali Euphonia MS5 har fået de allerbedste anbefalinger i testen her på siden!
Jeg har kun hørt dem i klubben (kortvarigt, ukendt musik, ukendt anlæg). Vil ikke udtale mig om noget på den baggrund!
|
|
|
Husk at en test kun er en vejledning baseret på anmelderens oplevelser. Vienna Acoustics Strauss er jo også anmeldt her, ligeledes på den positive måde.
Kunne MS5 sættes op mod Mahler et eller andet sted kunne det godt gå hen og blive meget underholdende! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Euphonia MS5 er langt foran Vienna Acoustics Mahler.. Kabinettet er bedre, enhederne er bedre, og det er bedre afstemt.. F. eks er diskanten i Mahler en variant af Scan-Speak`s billigste D2905/9300, som ikke er særligt spændende.. Bas mellemtonen er en 8545, som har siddet i højttalere i 4.000,- kroners klassen.. Igen ikke særligt spændende.. Basserne er nogle Eton, med bitte små magneter, går rimeligt dybt, men på en lidt mudret måde..
Jeg har selv spillet på Mahler for et par år tilbage, og har i dag Euphonia MS4... (har et mindre rum i dag..)
Jeg sælger muligvis snart mine gamle Mahler, da de bare står og samler støv, hjemme ved min mor..
Mvh Kim
(indlæg rettet af admin. d. 13.10.04 kl. 23.02)
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har d.d. fjernet 4 derpå følgende tråde, da emnet tog en kedelig drejning!
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
| Har d.d. fjernet 4 derpå følgende tråde, da emnet tog en kedelig drejning! |
|
|
Godt initiativ. Sad netop og ventede på at nogen ville slette det.
MHT at købe ht i den prisklasse er der næpee meget andet at gøre end at møve skyllekanalen ud af fifaen, og så rundt i landet og høre alle de interessante muligheder. Så stor er DK jo heller ikke, og det er ikke en prisklasse hvor man har lyst til at "købe forkert" endsige overse en potentiel kandidat. Derudover er vi også oppe i et niveau hvor vandene virkelig deles, som det jo så tydeligt fremgår... __________________
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvom det ikke er pænt.. mener jeg at man bør se bort fra neepers indlæg, da han ikke ytre sig i andre tråde, og ud fra tidligere kommentearer tilsyneladende har et horn i siden på va....
det er også ok, men prøv at argumenterer lidt sagligt... vi har allerede været der i en andenn tråd... og dette skulle nødigt blive en gentagelse af denne...
jeg vil endnu engang gerne sige at jeg ikke har en dirkte holdning til emnet, da jeg endnu har et prøvelyt af mahler til gode (tæller timer..)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om VA så var bygget af bambus pinde og tætnet med tuggegummi, så
spiller de stadigvæk hammer godt, har hørt Dali ved flere lejligheder
og den hælder mod det kliniske mens Marler nærmest er til den
musikalske side., Så det er i bund og grund et spørgsmål om
temperament? ikk!
foretrækker selv det musikalske
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Om VA så var bygget af bambus pinde og tætnet med tuggegummi, så spiller de stadigvæk hammer godt,
|
|
|
.. hvorfor er det så vigtigt om det er de dyreste enheder der sidder i de højttalere.? selvom det er af ringeste skuffe, så spiller fx MS5 jo ustyrligt godt. Og ligesom Kim Olsen, så er jeg begyndt at tælle timer til jeg endelig for hørt Vienna Acoustics Mahler (og strauss) .. der er nu ca 31timer.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Bent L skrev:
Om VA så var bygget af bambus pinde og tætnet med tuggegummi, så spiller de stadigvæk hammer godt,
|
|
|
.. hvorfor er det så vigtigt om det er de dyreste enheder der sidder i de højttalere.? selvom det er af ringeste skuffe, så spiller fx MS5 jo ustyrligt godt. Og ligesom Kim Olsen, så er jeg begyndt at tælle timer til jeg endelig for hørt Vienna Acoustics Mahler (og strauss) .. der er nu ca 31timer.
|
|
|
Jeg kan ikke være mere enig i ovenstående indlæg. Alt for mange mennesker går op i udstyr, frem for god lyd og musik.
Heldigvis bruger de fleste mennesker deres ører, istedet for at snobbe opefter.
Jeg kan ikke bruge "superenheder" til noget. Derimod kan jeg bruge god lyd til det hele, da det er musikken jeg stræber efter.
Euphonia MS5 er en fed speaker, med dyre enheder........ Tjaaa. Jeg foretrækker dog Mahler, efter jeg har hørt begge. Mahler besidder, i mine ører en musikalitet, krydret med en dejlig finesse og vitalitet, som jeg ikke har oplevet hos mange andre højttalere inkl. Euphonia MS5.
Mahler er kort og godt gået lige i hjertet og høresneglen på undertegnede. Ville meget gerne have pladsen. Så er det bare heldigt at Vienna ligeledes har fremstillet Strauss, som også har åbenlyse kvaliteter at byde på
Opråb til det gæve hifi-folk:
Der er mange måder at give udtryk for ens smag og præferencer. Fælles for dem alle er, at der er gode og dårlige agumentationer. Objektivitet er altid at foretrække.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til en start så vil jeg da lige sige, at det kim olsen skriver, er noget frygteligt pladder..
"(selvom det ikke er pænt.. mener jeg at man bør se bort fra neepers indlæg, da han ikke ytre sig i andre tråde, og ud fra tidligere kommentearer tilsyneladende har et horn i siden på va....)"
Prøv at klikke på "søg" under mig.. Så vil du opleve at jeg har deltaget i alle typer af tråde. Måske det er dig, som kun læser de tråde som omhandler Vienna..?
Jeg vil godt understrege, at jeg intet har med højttalere at gøre, professionelt..
Jeg har ikke noget problem hvis jensen sælger tusindvis af højttalere.. Synes bare der er synd, at folk måske ikke har sammenlignet med F. eks Euphonia, under samme forhold.. Næsten alle Hi-Fi klubbens lytterum er elendige, rent akustisk, og jensen har nok gjort noget mere ud af sin akustik..
En dårlig højttaler, kan i den rette akustik spille bedre, end en god højttaler i en dårlig akustik.
Det undre mig bare, at så mange herinde synes de er SÅ fantastiske.. Jeg har jo selv spillet på Mahler, og det var da en meget god højttaler for 5 år siden... Men der er sket ting siden.. Min 200 MHz Pentium, var da også helt fantastisk dengang..
Jeg mener bare, at de højttalere har haft sin tid.. De er ikke særligt nuanceret, har et underligt perspektiv. En 8545 i 4 liter lukket kabinet, er noget tynd i det, og det hænger bare ikke særligt godt sammen med de to 10" Eton. Diskanten er en udemærket standard, men når ikke Euphonias diskant system til sokke holderne... Der er luft og detaljer, finkornethed og "krop" i overflod, i Euphonia.. Det er der IKKE i Mahler..
Men Mahler har mere dybbas end Euphonia.. Måske det er det, som imponere folk.. Men det er faktisk også den eneste parameter som er bedre på Mahler.. Og det kræver et stort rum for at fungere.. Helst over 50 M2...
Mvh Kim, som har begge højttalere, og derfor har lyttet på begge gennem LANG tid, og dermed har reel mulighed for at høre hvad der er bedst..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
fair nok, jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren , men måske husker jeg dig kun fra den tråd fordi dine indlæg har det med at være lidt grove i tonen?
jeg mener dermed at dine indlæg har karaktær træk af:
"Det undre mig bare, at så mange herinde synes de er SÅ fantastiske.. Jeg har jo selv spillet på Mahler, og det var da en meget god højttaler for 5 år siden... Men der er sket ting siden.. Min 200 MHz Pentium, var da også helt fantastisk dengang.."
i stedet for som eks. ronin gør med mange "nybegyndere" (tænkt eks.)
"det er skam en ganske fin højttaler, men der er jo også alternativer som eks....."
du kunne jo bare have lavet et indlæg der hed:
"Mahler er en fin højttaler, men man bør også tage eks. MS5 eller noget fra Piegas C-serie i betragtning."
intet ondt ment. dette er ikke ment personligt... måske bare at din tone kan være lidt grov (det sker sq for os alle en gang imellem.. )
ang din slutbetragtning må den jo siges at være ret subjektiv... andre er åbenbart kommet til en anden konklusion. husk nu, der findes ingen absolut sandhed... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Til en start så vil jeg da lige sige, at det kim olsen skriver, er noget frygteligt pladder..
ja, men ingen steder går du op i det som når vienna eller Rene nævnes
"(selvom det ikke er pænt.. mener jeg at man bør se bort fra neepers indlæg, da han ikke ytre sig i andre tråde, og ud fra tidligere kommentearer tilsyneladende har et horn i siden på va....)"
Prøv at klikke på "søg" under mig.. Så vil du opleve at jeg har deltaget i alle typer af tråde. Måske det er dig, som kun læser de tråde som omhandler Vienna..?
Du har givet udtryk for at dali er det eneste der kan spille musik, næhh faktisk at alt andet end vienna kan.. mahler står ved din mor, damn det har jeg læst mange gange. ja du bruger sgu egentlig alle chancer du får for at sige det
Jeg vil godt understrege, at jeg intet har med højttalere at gøre, professionelt..
Jeg tror på julemanden
Jeg har ikke noget problem hvis jensen sælger tusindvis af højttalere.. Synes bare der er synd, at folk måske ikke har sammenlignet med F. eks Euphonia, under samme forhold.. Næsten alle Hi-Fi klubbens lytterum er elendige, rent akustisk, og jensen har nok gjort noget mere ud af sin akustik..
Hmm. er der ellers pænt mange der har. men du ved bedst. og mine gamle SA spiller godt på jupiter og mars !!
En dårlig højttaler, kan i den rette akustik spille bedre, end en god højttaler i en dårlig akustik.
Helt enig, men eftersom de fleste har hørt mahler hjemme i egen stue ved de hvordan de spiller der, at hifiklubben ik vil gøre noget ud af deres butikker er vel deres sag ? hvorfor kører du ikke hetz mod dem ?
Det undre mig bare, at så mange herinde synes de er SÅ fantastiske.. Jeg har jo selv spillet på Mahler, og det var da en meget god højttaler for 5 år siden... Men der er sket ting siden.. Min 200 MHz Pentium, var da også helt fantastisk dengang..
Undrer du dig ik endnu mere over alle de test der er lavet af viennas speakere ? måske er du os blevet ældre ? mine bedsteforældre elsker idyl, lidt morten korch over de ms4/5 ik. og hvor gamle er de ?
Jeg mener bare, at de højttalere har haft sin tid.. De er ikke særligt nuanceret, har et underligt perspektiv. En 8545 i 4 liter lukket kabinet, er noget tynd i det, og det hænger bare ikke særligt godt sammen med de to 10" Eton. Diskanten er en udemærket standard, men når ikke Euphonias diskant system til sokke holderne... Der er luft og detaljer, finkornethed og "krop" i overflod, i Euphonia.. Det er der IKKE i Mahler..
Ja du ved bedre end alle andre, og alle test lavet af mahler understøtter dig måske du sku fortælle hvilket udstyr du har hørt de forskellige på, men nej det er vel for meget forlangt, bedre bare at svine ik ?
Men Mahler har mere dybbas end Euphonia.. Måske det er det, som imponere folk.. Men det er faktisk også den eneste parameter som er bedre på Mahler.. Og det kræver et stort rum for at fungere.. Helst over 50 M2...
Helt enig.
Mvh Kim, som har begge højttalere, og derfor har lyttet på begge gennem LANG tid, og dermed har reel mulighed for at høre hvad der er bedst..
vi har jo læst det før, mange gange, men bliver næppe sidste gang.. kom nu ud af busken. Hvor arbejder du ? hvad har du hørt de forskellige speakers på, og hvor er nissen.
|
|
|
hehe, ja har dig mistænkt for at citere dig selv.. prøv at læs dit første indlæg og dit sidste.. og alle dine gamle om vienna.. (stort arbejde) men underholdende læsning, eller propaganda hvis man er lidt mistroisk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu at holde jer til trådens indhold og emne!
Som det er sagt så mange gange før; Gå efter bolden ikke manden!
På forhånd tak! 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det gør vi så...
jeg skal høre mahler om 21 timer... så tror jeg jeg vil give et lidt mere sagligt besyv med. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Live21
Du mistænker mig for at arbejde for en eller anden højttaler producent, F. eks Dali.
Det gør jeg ikke! Hvor jeg arbejder, har jeg ikke lyst til at oplyse.. Hvor mange tror du, er interesseret i at oplyse herinde, hvor de arbejder henne..? Men må desværre sige at det desværre ikke er med højttalere, men derimod noget langt kedeligere..
Men hvem ved, det kan være at jeg udvikler en højttaler, og sælger den direkte til brugerne af hifi4all..
Jeg har selv rodet en del med DIY højttalere, og har en tekniker baggrund. Jeg har faktisk for nylig leget med Scan-Speak`s ringradiator, og 12M mid, og må sige, at hvis de kombineres med det rigtige bas system og filter (og kabinet selvfølgelig), så lamme tæver det alt andet jeg har hørt.. I den sammenhæng virker Euphonia faktisk lidt kedelig.. Og Mahleren meget kedelig..
Ja, jeg ved faktisk meget om højttalere.. Med det betyder ikke at jeg arbejder for en eller anden højttaler producent..
Du mistænker mig for alt muligt, men desværre så må jeg jo skuffe dig.. Jeg har hverken skæg eller blå briller..
Og jeg spiller på Thule PA350B & PR350B og DVA250B Digit II.. Jeg har nemlig også noget snurre rundt lyd.. (Euphonia CS4 & RS3, og en B&W ASW650 til lidt bulder og brag ved film..)
Hvor nissen er ved jeg ikke, da jeg ikke kender nogen nisser. Men i følge gamle rygter, så sidder han på loftet med sin nisse grød..
Desuden nogle interessante indlæg han lavede.. Synd der ikke er flere indlæg, som har rødder i virkeligheden..
Det hele skal absolut omhandle en eller anden nedledning, som alla har haft oppe i r...n, og som endvidere har været 3 gange rundt om jorden og månen i en raket, for derefter blive frosset ned til -100 grader celsius, for derefter at blive omsvøbt i diamanter...
Hvorfor kan det ikke handle om de ting som der virkelig er forskel på.. højttalere og akustik.. Det kan godt være der er forskel på netkabler, med der er ikke 1 % så meget som forskellen på de forskellige højttalere..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
huh.. nope. ved du ik arbejder for dali !
gentager mig selv
Hvis Strauss VS MS4 kan være en indikation vil jeg os mene Dali endnu engang får smæk.. men det er jo heldigvis stadig en smagssag
Men der tog jeg jo heldigvis fejl. Tak neeper for at vise mig der kun er en sandhed og det er din. sjovt folk tillader sig at være uenige med den alvidende, som selvfølgelig ingen interesse har i sine udladninger af galde
out
endnu et flot indlæg.. skriv en pb hvis du mener du har noget med relevans. gider ik ødelægge tråden mere, end vi har gjort du får ret vi andre får fred.. mahler rene og vienna stinker er korrupte og i pagt med djævlen selv
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damen er hysterisk, det er damer som regel..
Er damen dig selv..?
Der er ikke mig som går personligt efter dig.. Husk det..
Jeg siger ikke at alle behøver at mene det samme som mig.. Der er dig der gør det..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
må jeg lige referere til hvad admin skrev for et par indlæg siden?
det gælder ikke kun mig og live21 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold så I to (Live21 og Neeper) - jeres indbyrdes personlige debat smadre tråden.!
Brug de private beskeder! Deltag i debatten på saglig og fornuftig vis OM EMNET - eller lad helt være!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|