| Forfatter |
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en masse småting og kabler her på det sidste... De to sidste investeringer var QED Qunex 3m RCA og en Zero DAC (kinabras...).
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ortofon T20 stepup trafo, skal bruges sammen med min Ortofon SL15 dinosauer pickup på min gamle Garrard 401. Gammelt, ja, men for den da hvor det svinger

|
| Til top |
|
| |
DKstyle Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
samsung F86 40" LCD tv det kør bar er rigtig nice
__________________ intet er så skidt det ikke er godt for noget.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Gamut L3 med tilhørende Audio Magic Genta standere.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

For 2 mdr. siden købte jeg ovenstående lille flaskesamling og kan nu konstatere, at jeg lydmæssigt har ødet 45 år bort...føj, hvor kan den dog SPILLE musik!!!
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
fortæl lidt onm den rørbamse....pris og evt alder,
hvis den altså var brugt...
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:

For 2 mdr. siden købte jeg ovenstående lille flaskesamling og kan nu konstatere, at jeg lydmæssigt har ødet 45 år bort...føj, hvor kan den dog SPILLE musik!!! |
|
|
Ser godt nok spændende ud!!! Er det en 2*15W pp 300B sag? Eller en PSE??? Hmm det kunne vel også være en samling 2A3'ere, plus det løse? Fortæl, fortæl  Og ja... Trioder kan det der!!!  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Lars.S Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en PSE 300B på 2x18W på "små" 28 kg. købt fra ganske ny for lidt under 12 af de lange. Det er en kineserslæde, som er modificeret i England af en...kineser(!!!) - jeg kan allerede nu næsten høre alle kineserhaderne løbe skrigende bort.
Den er købt fra denne hjemmeside, som er overraskende overset i begge de store HIFI-fora: http://www.affordablevalvecompany.com/. Hjemmesiden er den værste gang rod, man kan tænke sig, og han kan faktisk godt være lidt af en klaphat at høre på, men til gengæld er jeg ikke i tvivl om, at han virkelig er en kapacitet m.h.t. rørforstærkere. Købs- og garantipolitikken er endog meget fordelagtig - hvis man ikke synes, det er noget, returnerer man den indenfor en måned og får sine penge tilbage, dog minus porto, som er temmelig pebret (500 kr). Hvis man er i tvivl om, hvilken forstærker-type man vil have, kan man, så vidt jeg har forstået, endda få 2 på prøve ved at betale for den dyreste og derefter returnere den, man ikke ønsker indenfor en måned og siden afregne en evt. difference. Der er endvidere 2 års(!!!) garanti på alle rørene (en garanti, som vistnok også ydes senere på udskiftningsrør - her er jeg ikke så sikker, men det fremgår sikkert af hans hjemmeside et eller andet sted i rodet). Som sagt kan han være lidt af en klaphat at høre på, og e-postkommunikationen er mildest talt træg fra hans side, så man skal være VIRKELIG tålmodig (ikke en af mine dyder), men hans eBay-rangering er i top, så man behøver ikke være nervøs for at handle med ham. Jeg kan varmt anbefale den model, jeg har valgt og er ikke i tvivl om, at de andre modeller holder samme gode solide kvalitet. Jeg har ALDRIG før plukket en hel weekend ud af kalenderen og siddet og lyttet til musik fra lørdag morgen til søndag aften uden anden pause end en kort nattesøvn - det er som ren narko - INGEN lyttetræthed overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dejlig Crown CP660 effektforstærker. Brokobler den til at drive mine 3 fronter i mit system.

Er sgu en dejlig sag - Man får mere for pengene med pro audio :)
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bittermand! Det anede mig at det var so ein defus!!! Et stort tillykke til dig! - Der er intet som trioder! - Hvis man har højttalerne til det! Er selv >meget< glad for mine DIYere Der er 2A3 og 300B afhængig af gløden...  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Hej Bittermand!
Det anede mig at det var so ein defus!!!
Et stort tillykke til dig! - Der er intet som trioder! - Hvis man har højttalerne til det!
Er selv >meget< glad for mine DIYere Der er 2A3 og 300B afhængig af gløden...
|
|
|
Tak skal De have, ærede herre! Vedr. højttalere, så er det mit næste projekt. Har du nogen gode råd? Og her tænker jeg ikke mærke-specifikt, men mere i parametre - store faseudsving, lav impedans og lav effektivitet, har jeg ladet mig fortælle, er uheldige ting i forh. til rør. Vil det sige, at "bare" man er kommet over disse tre hurdler, så er der kun tilbage, om man synes om lyden eller ej? Jeg er lidt af en teknik-mongol (det interesserer mig ganske enkelt ikke...jeg tror, der findes stammer i Amazonas endnu uberørt af civilisationen, der ved mere om emnet, end jeg). Horn er IKKE på programmet!
Venlig hilsen
Søren
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit seneste indkøb er en lille B&W ASW855 subwoofer:

Derudover har jeg købt et Buttkicker LFE kit som ankommer i næste uge.
|
| Til top |
|
| |
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W XT4
Og snart en Marantz SA7001KI 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nyeste indkøb er VDH The Revelation ht. kabel.(så er der hul i gennem) __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Tonni skrev:
Hej Bittermand!
Det anede mig at det var so ein defus!!!
Et stort tillykke til dig! - Der er intet som trioder! - Hvis man har højttalerne til det!
Er selv >meget< glad for mine DIYere Der er 2A3 og 300B afhængig af gløden...
|
|
|
Tak skal De have, ærede herre! Vedr. højttalere, så er det mit næste projekt. Har du nogen gode råd? Og her tænker jeg ikke mærke-specifikt, men mere i parametre - store faseudsving, lav impedans og lav effektivitet, har jeg ladet mig fortælle, er uheldige ting i forh. til rør. Vil det sige, at "bare" man er kommet over disse tre hurdler, så er der kun tilbage, om man synes om lyden eller ej? Jeg er lidt af en teknik-mongol (det interesserer mig ganske enkelt ikke...jeg tror, der findes stammer i Amazonas endnu uberørt af civilisationen, der ved mere om emnet, end jeg). Horn er IKKE på programmet!
Venlig hilsen
Søren |
|
|
Hej Søren! Som du har fået at vide er det så'n en sag syntes bedst om højttalere med en følsomhed over 90-92 dB / 8 ohm Og mindre fasefejl osv osv... Faktisk skal man gerne se sig om efter nogle relativt højimpedansese kasser 6 - 16 ohm vil være fint! Jeg har et par B&W DM2a der bare ikke kan leve med SET, lidt bedre går det med mine Mission 731, men skal det synge (og kan man lide den lyd det giver) er det mine Acousta med Lowther PM6A de skal parres med... Men da det er horn...! Der er mange der er glade for tovejs HT med 6½-8" bas/mellemtoner som f.ex. Audio Note Men hvad har du? - Og ikke mindst, hvad lytter du mest til??? __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten "bittermand"Søren... Da du bor i/ved København, er der mange muligheder for at få input vedr. valg af hvilke kasser der er egnede... DAT, Audio Consult... - Du må hellere smøre pedalerne, kæden... og trampe derud af
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej Søren!
Som du har fået at vide er det så'n en sag syntes bedst om højttalere med en følsomhed over 90-92 dB / 8 ohm Og mindre fasefejl osv osv... Faktisk skal man gerne se sig om efter nogle relativt højimpedansese kasser 6 - 16 ohm vil være fint! Jeg har et par B&W DM2a der bare ikke kan leve med SET, lidt bedre går det med mine Mission 731, men skal det synge (og kan man lide den lyd det giver) er det mine Acousta med Lowther PM6A de skal parres med... Men da det er horn...! Der er mange der er glade for tovejs HT med 6½-8" bas/mellemtoner som f.ex. Audio Note Men hvad har du? - Og ikke mindst, hvad lytter du mest til??? [/QUOTE]
Jeg lytter mest til blues og jazz. Mine højttalere er et gammelt sæt Snell J II'ere købt i 1988 hos Audio Consult. Det lyder fint, men jeg synes der mangler lidt bund og de er måske også lidt "morfar-agtige" i det - det skal dog siges, at de livede gevaldigt op, da jeg sendte min gamle Sugden A28 på pension og købte en "moderne" forstærker for et par år siden, og de lyder også udmærket med den nye motor. Jeg har bare på fornemmelsen, der er mere endnu. Foreløbig vil jeg lytte til et sæt Monitor Audio Silver RS6, som skulle være en temmelig ukompliceret belastning, og med de ord Robert Reyna giver dem med på vejen i Stereophile (http://stereophile.com/floorloudspeakers/306monitor/) og det faktum, at jeg har en Tape Connection liggende lige rundt om hjørnet, samt at prisen BESTEMT giver anledning til at svede, er de vist en prøvetur værd?! Bare ærgerligt butikken ikke har noget rørværk at sætte den sammen med.
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg lytter mest til blues og jazz. Mine højttalere er et gammelt sæt Snell J II'ere købt i 1988 hos Audio Consult. Det lyder fint, men jeg synes der mangler lidt bund og de er måske også lidt "morfar-agtige" i det - det skal dog siges, at de livede gevaldigt op, da jeg sendte min gamle Sugden A28 på pension og købte en "moderne" forstærker for et par år siden, og de lyder også udmærket med den nye motor. Jeg har bare på fornemmelsen, der er mere endnu. Foreløbig vil jeg lytte til et sæt Monitor Audio Silver RS6, som skulle være en temmelig ukompliceret belastning, og med de ord Robert Reyna giver dem med på vejen i Stereophile (http://stereophile.com/floorloudspeakers/306monitor/) og det faktum, at jeg har en Tape Connection liggende lige rundt om hjørnet, samt at prisen BESTEMT giver anledning til at svede, er de vist en prøvetur værd?! Bare ærgerligt butikken ikke har noget rørværk at sætte den sammen med. [/QUOTE] Var jeg dig, ville jeg tage skønheden med ned i TC... Kunne være de endda var interesseret i at lave en lille testsession efter arb... Men jeg fornemmer der er et ønske om dynamik? - Så skulle du se om der evt. var nogle i området med et par horn! __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
 2 styk NOS RCA 6AS7G til min DIY-hovedtelefonforstærker, model "Solvin". De ER afprøvet. De både lyser og spiller så det er en hel fornøjelse
|
| Til top |
|
| |