Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Aero ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej i nettet.

Sad lige og kigge lidt på tilbud sektionen, og kigge lidt på den nye Audio Aero Prima serie. Nogen her på foraet der har hørt det? Det ser meget tiltalende ud. Stilrent og lækkert
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

Gaaaaaaaaab. Godmorgen. Er disse apparater for mye, så ingen kender dem?

God weekend

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Hvis den nye Prima-serie er bare en smule bedre end den gamle, så er det bestemt ikke ringe, for den gamle serie giver fuld valuta - musikalsk og engagerende.

Og netop det tilbud i Tilbudssektionen er bestemt ikke dårligt - en gratis forstærker kan man da næsten ikke sige nej til

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for, jeg ikke helt forstod teksten i annoncen  En gratis forstærker?? Skal det forstås sådan, at man køber den gamle model CD spille, og for en forstærker med, GRATIS?? 

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Nej, det er vist omvendt; køb den nye CD afspiller og få en gammel model amp med for 0.-.
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hmmmmm.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Erik D.... og det er nogle lækre sager til prisen.....

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Ellers ingen lytteindtryk fra den nye serie?
Ronin: Kan du prøve at beskrive spillestilen af det Audio Aero du har hørt?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

den gamle prima cdafspiller, som var noget billigere, var rigtigt god, noget af det bedste omkring 10k klassen. direkte op mod en capII spillede den stadigt med fuld hammer, og slog i mine øjen en treidje noget dyrere afspiller, men ingen tvivl om at capII havde mere pondus og attack i bund, samt en mere velopløst diskant.

hvis de har forbedret den gamle prima, jeg så lyder det allerede smukt i mine øre.  

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Forbedringen skulle faktisk være til at tage og føle på ... skulle nu lyde næsten som den netop udgåede Capitole ... men jeg har desværre ikke selv haft fornøjelsen af at høre den endnu...

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er en lykkelig ejer af den helt nye ejer, af audio Aero prima og jeg siger jer. Den spiller fantastisk dejlig blød lyd men alligevel meget præcis, jeg bliver overrasket hver gang, den koster cirka 16 kilo . og det er bare pengene værd...

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej jeg er en lykkelig ejer af den helt nye ejer, af audio Aero prima og jeg siger jer. Den spiller fantastisk dejlig blød lyd men alligevel meget præcis, jeg bliver overrasket hver gang, den koster cirka 16 kilo . og det er bare pengene værd...

mvh Novisad

Kan du fortælle lidt mere om Prima CDen? Hvad har du at sammenligne med?

treve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var over at hente audio Aero  ampen, i Søndags....

Og jeg må sige at jeg er meget meget positiv overasket, den er fantastisk, og det er ikke kun på grund af den billige pris.

Den har lige erastatte en meget dyr transistor amp, og gør det fuldt ud ligeså godt.

Mit setup består af forholdsvis gode ting, Peak Consult Emperor, Audio aero capitole og nu audio Aero amp, og den falder ikke igennem.

Til den latterlige pris er den absolut værd at overveje. 

Til top Vis treve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af treve

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Rockforlife det kan du tro jeg kan jeg sammenlignede den med Blue note modeeln der hedder Koala som spiller forrygende men noget billiger og mod min tidligere cd maskine det var en accuphase dp 55 v og den spillede meget præcis og så bkoalaen spillede meget varm, så Aeroen havde begge ting og så var jeg meget solgt og måtte bare eje den...

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

- vil lige prøve om jeg kan "booste" lidt liv i denne tråd igen

Jeg er selv blevet fristet til at købe en Audio Aero Prima CD-spille til mig selv som julegave ( - jo, man skal være god ved sig selv... )  og har bemærket at Vassagohifi/Jensen har nogen yderst "fornuftige" priser p.t., men kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om selv L Y D E N fra Prima - indtil nu er det jo kun Novisad som har givet en egentlig beskrivelse ad lyden fra denne maskine, derfor hører jeg MEGET gerne om andres meninger/opfattelse af Audio Aero Prima.

'Har p.t. en SONY SCD 555ES som også gør det rigtig godt - vil det i det hele taget være en forbedring at gå til Prima ?......og hvori tror I at forskellene vil være lydmæsssigt mellem disse to maskiner ?

mvh

Jesper / Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 December 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Jeg er selv blevet fristet til at købe en Audio Aero Prima CD-spille til mig selv som julegave ( - jo, man skal være god ved sig selv... )  og har bemærket at Vassagohifi/Jensen har nogen yderst "fornuftige" priser p.t., men kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om selv L Y D E N fra Prima - indtil nu er det jo kun Novisad som har givet en egentlig beskrivelse ad lyden fra denne maskine, derfor hører jeg MEGET gerne om andres meninger/opfattelse af Audio Aero Prima.

'Har p.t. en SONY SCD 555ES som også gør det rigtig godt - vil det i det hele taget være en forbedring at gå til Prima ?......og hvori tror I at forskellene vil være lydmæsssigt mellem disse to maskiner ?

mvh

Jesper / Oldhifinut

Hej gamle hifi nød,

Jeg har en AE Prima CD til låns (der er ikke noget som julegaver til sig selv ) og er foreløbig ret begejstret for lyden fra den. Min gamle spille er en Pioneer PD-S06. Prima'en er ikke spillet til endnu, men lige ud af boksen har den en bedre bas gengivelse og en mere letflydende diskant end Pioneeren. Jeg synes kort sagt den lyder mere musikalsk end hvad jeg er vant til. Jeg har både lyttet til Prima'en single ended med mine (ups SJAG's) gamle kabler samt balanceret med nogle for mig ukendte lånekabler.

På minus siden er at den ikke er så lækkert lavet som japaneren. Bevares den er pæn at se på men skuffen larmer når den åbnes og lukkes of betjeningen er langsommere end på Pioneeren. 

Jeg skal have lyttet meget mere til Prima'en men den har en god chance for en blivende tilværelse her på vestfyn (du er velkommen til et lyt hvis du er på disse kanter).

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

mvh

Jesper / Oldhifinut

Det, der er det fede ved Audio Aero´s maskiner er brugen af rør samtidig med at man har fokuseret på gode konvertere osv. Hele layoutet er fornuftigt og der er prioriteret de rigtige steder - kendetegnet ved deres maskiner er, at de spiller en aldeles fremragende mellemtone som især klæder stemmer godt. De er tilpas luftige uden at være overeksponerede og spiller en god og kontrolleret bas.

Når de spiller, flyder musikken på en engagerende måde uden at blive steril eller hidsig - til prisen er det virkeligt godt. Så kan man leve med at skuffen larmer når den kører ind og ud og at betjeningen ikke er verdens hurtigste - lyden kompenserer rigeligt for det!

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

mvh

Jesper / Oldhifinut

Det kan jeg forhåbentlig snart fortælle dig. Jeg har nemlig sådan en afspiller på vej. Den skulle gerne lande i denne uge sammen med min nye forstærker. Så jeg skal nok vende tilbage, når jeg har noget brugbart at fortælle.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

TAK d'herrer for at fortælle lidt mere indgående om jeres oplevelser med Audio Prima. Især Ronins beskrivelse af dens måde at spille på, gør at jeg tror at den vil være noget for mig; Jeg prioriterer at netop diskanten/mellemtonen er "rolig", letflydende og på een gang luftig & varm- bassen må til gengæld gerne være lidt "stor & fyldig" .

At jeg så er lidt forvænt m.h.t. lækker betjening, lydløs motorskuffe og lign. med min SONY er noget andet ( - SONY's ES-serie ER altså superlækker i finishen ) - men 1. prioritet er jo altså lyden.......

( - Iøvrigt skal den i givet flad bla. spille sammen med eAR ICE 1001 + VA BCG )

- Og til Haugaard; mange tak for invitationen.....men jeg bor desværre i København, så der er lidt langt

- og til Brian: du må MEGET gerne vende tilbage med lidt feedback på Prima'en, når du får tid  

- og til Ronin ( SONY eksperten  ); Audio skriver at der er er SONY værk i Prima'en - er det et ES-værk ? ( - det kunne jo være dejligt )

mange varme julehilsner

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kan man selv skifte rørene i AE prima?

(Jeg ved at man kan i Unison CD-spillerne)

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum