Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Aero ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Kan man selv skifte rørene i AE prima?

(Jeg ved at man kan i Unison CD-spillerne)

Hvis man kan styre en loddekolbe og lave korrekte lodninger, kan man godt selv. Men rørene sidder ikke i sokler. Det er meget små rør, og der findes åbenbart ikke rørsokler til den slags rør.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

TAK d'herrer for at fortælle lidt mere indgående om jeres oplevelser med Audio Prima. Især Ronins beskrivelse af dens måde at spille på, gør at jeg tror at den vil være noget for mig; Jeg prioriterer at netop diskanten/mellemtonen er "rolig", letflydende og på een gang luftig & varm- bassen må til gengæld gerne være lidt "stor & fyldig" .

At jeg så er lidt forvænt m.h.t. lækker betjening, lydløs motorskuffe og lign. med min SONY er noget andet ( - SONY's ES-serie ER altså superlækker i finishen ) - men 1. prioritet er jo altså lyden.......

( - Iøvrigt skal den i givet flad bla. spille sammen med eAR ICE 1001 + VA BCG )

- Og til Haugaard; mange tak for invitationen.....men jeg bor desværre i København, så der er lidt langt

- og til Brian: du må MEGET gerne vende tilbage med lidt feedback på Prima'en, når du får tid  

- og til Ronin ( SONY eksperten  ); Audio skriver at der er er SONY værk i Prima'en - er det et ES-værk ? ( - det kunne jo være dejligt )

mange varme julehilsner

Jesper

Jeg kan da godt fortælle lidt om Primaen, har den nemmelig selv  Jeg synes denne maskine har et fedt design, sådden når man står og kigger på den. Bagpå sidder der både til XLR og RCA, så skulle man være dækket ind der. Kassen er lavet af alu og maskinen er derfor ikke speciel tung. Remoten er en god funktionel plastic ting. Noget fedt ved remote systemet hos Primaen er, at man ikke behøver at pege DIREKTE på maskinen, før den gider at lystre.

Det kedelige ved denne maskine er, at den føles lidt billig at betjene. Skuffen er under alt kritik. Den minder mest af alt om skuffen i en 300 kroners DVD maskine, fra ALDI. Det er simpelthen for ringe til maskine til de penge  Knapperne giver en billig lyd fra sig, når man trykker på dem. Man kan simpelthen høre det tynde kabinet synge med.... Det er bare p***e surt, for denne afspiller har virkelig et fedt design, efter min ydmyg mening.

Lyden, derimod, fejler intet  Efter min mening, spiller denne cd maskine med en ret klangneutral lyd, som både er meget opløst, åben og dynamisk. Jeg ved ikke hvordan jeg præcist skal forklare det? Jeg ved bare denne maskine spiller særdeles overbevisende. Jeg synes faktisk ikke den gør noget galt. Mig der ellers altid er så skide kritisk  

Hvis man skal sige i sædvanlige kedelige hifi termer, så er dette en high end maskine, med en knap så overbevisende finish.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes