Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jakobsen skrev:
Toftdahl skrev:
Kurt Von Kubik
Helt ærligt, er det ikke klasser for langt ude, på alle måder og lang væk fra al realisme i forhold til trådens emne og i forhold til god måde at optræde på her i forum. Ikke af hensyn til mig og det jeg skriver samt dit svar, men alene hensynet til producenter og produkter, vurderet ud fra den betragtning, at du siger du ikke har hørt pågældende CDspiller. Og sidst men ikke mindst også lidt af respekt for tråden og forum som helhed.
Pågældende distributør går efter opfordring ind på tråden, og deltager objektivt med et bredt og sobert indlæg omkring produktet - så hvis du ikke har noget objektivt og sagligt at sige i denne forbindelse, og det har du åbenlyst ikke, så burde du i stedet afstå, istedet for at prøve at sidde og gøre dig interessant med sådan en gang barnligt pladder, som dit indlæg er.
Kurt jeg har ofte stor respekt for din erfaring og viden, men her går du efter min bedste mening for, meget for langt igen. Ærlig talt minder det mig lidt om noget, som vi lige har set i forbindelse med en anden tråd og en anden skribents / brugers genopståelse her i forum - det at kaste en masse pladder og vås på banen og ødelægge tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Fuldstændig enig....
MEEEN Bent startede lidt selv med at være fræk...... såååå
|
|
|
Jaaaaaaaaaaa, Bænt er dåååååååm, ja han er så 
Come on man!
|
|
|
er det mig den er møntet på ???
så må du lige udybe hvad du mener ....
for jeg fatter det ik lige 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... vi må vel stille og roligt vente på et shootout imellem Apollo og KvK/Hurtig V 1.0 når den kommer i en limited edition, som tåler transport. 
Spørgsmålet et så bare hvilket grej der skal tilsluttes, og om der må bruges forstærkere indeholdende opamps ?
Det vil vel også være på sin plads med et par stolerækker, og måske pindemadder og andet festligt stads som man ikke får når man er til boksekamp.
Hvem lægger lokale til, og hvornår og hvor skal dysten foregå ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer
Det er jo ikke sådan det bør foregå, det må være det brede forum og flere forsigtige referencer, de to herrer har jo ikke patent på sandheden og god lyd - et bredere forum tak.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til at starte med og sikkert slutte med, vil jeg ønske alle et godt nytår. Dernæst, ovenpå en god nats søvn, vil jeg blot opfordre folk til, ved selvhør, at danne deres eget indtryk af Apollo. Det er da muligt, at der findes bedre lydende CD`er derude, men det kan i det mindste kun være fedt, at det nu er muligt at få rigtig god lyd til en OK pris. Antisilver har udnævnt den til verdens bedste af et godt hjerte, går jeg ud fra, da han ikke er på lønningslisten, men det er en mening blandt mange. Som sagt har vi ikke prøvet alt, i alle sammenhænge og kan derfor ikke med sikkerhed vide om det virkeligt er tilfældet, men dybest set er det vel også en absurd diskussion, det er jo ikke 100 mtr. løb vi taler om, det er et apparats evne til at gengive musikken så den griber en om hjertet og om Apollo gør det kan man kun finde ud af ved at høre den i kendte omgivelser og ihvertfald ikke ved, at analysere en pressemeddelelse. Fordomme og antiparti kan ingen bruge til noget andet end at begrænse sig selv og andre i, at få en oplevelse, god eller dårlig.
Tak for i år
og God musik Medlyd
Bent
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd
Helt enig med dig i dine betragtninger - og HiFi og musik er en fornøjelse, vi kan kun glæde os til at høre mere til Apollo sagen samt andre nye produkter - med interesse. Det er lidt uforståeligt at et godt emne og en god tråd kan få folk så voldsomt op at stolen, uden at have hørt den. I mit korte lyt - en 1/2 time i varm tilstand (CDspillen), der skuffede den bestemt ikke.
Også et rigtig godt nytår til dig - og som bruger kan vi kun påskønne din venlige deltagelse i tråden ang. et nyt produkt - tak.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Spencer
Det er jo ikke sådan det skal forgå, det må være det brede forum og nogle referencer, de to herrer har jo ikke patent på sandheden og god lyd - et bredere forum tak.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Næe, det med de ekstra stole, var såmen bare så flere kunne sammenligne (mig f.eks.).
Jeg forventer at den er med på næste messe i KBH, og kan prøvelyttes der, så for mig haster det nu ikke det helt store. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jørgen
Jeg tror, at det er fordi der dybest set er tale om en lidenskab, der, som alle lidenskaber, er svær at kontrollere.
Godt nytår
Bent
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer.
Vi er helt enige -
Også godt nytår til dig som andre brugere i vores herlige HiFi4all.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
LarsS Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er fantastisk med al den lidenskab og nørderi. Derfor skal jeg:
- tjekke en Apollo ud
- følge flere lidenskabelige diskusioner i 2006
- måske igen falde ned af stolen af grin (og beundring) over Mr. Antisilvers kommende 'absolutte teser' og hifi hunde
Der er masser at se frem til!
Godt Nytår herfra,
Lars
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
i hvert tilfælde håber jeg ikke det er insemineret da .
BÅT i snestormen herfra. |
|
|
BÅT! i kransekagen von Auspuff,
Det kan vi ellers godt klare i en ruf! Den lokale tyrestation melder om trængsel i bollerne hos de kære kræ, så hvis du kontakter den lokale "vet", så kan vi snildt ordne det også. Skulle det gå galt, kan der jo altid skylles efter med et par liter småkogende 0W/40 motorolie
Bortset fra ded, så kunne det være mægtig interessant at høre jeres DAC, når den er færdig. Er det langt ude i fremtiden, eller hvodden går det med den?
Og så lige Godt Nytår å' så'en.
Med hat&brillerhilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh! Nu er det vist nok med, at det var ham og ham der begyndte  . Godt nytår ønskes her fra casa cm3. Det med passionen er jo rigtig nok, for så vidt angår musik. Mht. udstyr er i hvert tilfælde jeg, helt og aldeles nøgtern. BÅT der!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Godt nytår til dig - jeg tror vi alle ser frem til en masse gode og objektive debatter i 2006.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
i hvert tilfælde håber jeg ikke det er insemineret da .
BÅT i snestormen herfra. |
|
|
BÅT! i kransekagen von Auspuff,
Det kan vi ellers godt klare i en ruf! Den lokale tyrestation melder om trængsel i bollerne hos de kære kræ, så hvis du kontakter den lokale "vet", så kan vi snildt ordne det også. Skulle det gå galt, kan der jo altid skylles efter med et par liter småkogende 0W/40 motorolie
Bortset fra ded, så kunne det være mægtig interessant at høre jeres DAC, når den er færdig. Er det langt ude i fremtiden, eller hvodden går det med den?
Og så lige Godt Nytår å' så'en.
Med hat&brillerhilsen G&S
|
|
|
Nu er det jo lige så man bliver helt andereret (udtales med hårdt "d" og er et udtryk, der betyder "rundt på gulvet"). Skulle jeg gå det nye år i møde med bagdelen fyldt med Fynsk tyresovs   In your dreams young man  - cm3 bliver ikke fyldt, cm3 fylder op  . Og hvor er så den tyr?  Mht. DACén så er princippet, at den er realiseret inden 2006 rinder ud. Forstår du? Den slags tager tid, nærmere bestemt 3 år ligesom Rega, vi begyndte i 2004 og forhåbentlig synger den i 2006. I modsætning til mange konstruktioner, så er denneher ret kompliceret. De fleste tager et skridt baglæns, når de ser diagrammet, for her er der bare mange muligheder for at dumme sig. Men principperne er nogenlunde således: DAVC chippen kommer til at se ind i en kortslutning - næsten da. Nul modkobling, nul opamps, DC kobling, sparsom og måske justerbar analog filtrering, 24 bit 96KHz, SPDIF, AES EBU, TOSLINK, ST LINK, I2S. BB1704K, NPC eller BB filter, Crystal reciever. PSU bliver langt mere støjsvag og hurtigere end du nogensinde har set. Forstærkningen fordeles på mange forskellige trin, så hvert enkelt trin holdes i sit mest liniæreområde. Store strømme allevegne - klasse A, og så det allervigtigste, vanvittige HF egenskaber. Og så det aller aller bedste, hvis ikke det virker 200% bedre end hvad som helst, så ryger det først under fars baghjul ved 7.000 omdr/min og derefter direkte i en plovfure i den jyske muld  ., for så at genopstå i bollerne på en præmietyr, som lige åd det der groede ovenpå, for derefter at havne i en Fynsk ko, som malkes som den slags bør, og så har du den på dit morgenbord  . Bon appetit
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KVK
Kurt, spis så den nytårsmiddag - slut for 2005, vi glæder os til 2006 og de mange projekter.
Med venlig hilsen
jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi fortsætter i det nye år, hvor vi gerne vil høre mere om den Apollo-fætter og KvK+Hurtig's DAC-projekt 
Godt Nytår herfra  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne Apollotråd er godtnok stille. 
Men nu hvor vittigheder i en af de andre Apollotråde ikke længere er velsete, så kommer der måske lidt liv igen ? 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lidt sjov skal der til ikk', ellers bliver det sgu' for seriøst. Der er lidt mere sjov på den "anden" tråd........
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke enten føje de andre Rega tråde sammen, eller lukke et par af dem. ingen kan finde rundt i dette mere, det andet er også langt bedre til vidensdeling.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da egentlig en god ide, de handler jo stort set om det samme.........
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Skulle vi ikke enten føje de andre Rega tråde sammen, eller lukke et par af dem. ingen kan finde rundt i dette mere, det andet er også langt bedre til vidensdeling. |
|
|
Enig Blackhawk. Apolloen er trods alt ikke spændene nok til at retfærdiggøre 3 tråde !
Haugaard
|
Til top |
|
|