Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer VSX-AX3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nu i (for lang tid) set på en ny reciever. Egentlig havde jeg besluttet at det skulle være en onkyo 701E. Jeg har bl.a. hørt den op imod Pioneer1011, som jeg syntes klarede det meget dårligt. I går fik jeg så af vide at der var sket en gigantisk lydforbedring i de nye pioneer modeller bl.a. AX3. Hele forstærker delen bliver nu produceret af et andet firma!

Der er et par ting som tiltrækker mig ved den: For det første så bruger jeg kun "5.1 højtalere", så derved kunne jeg bruge de sidste 2 kanaler til biamping af mine fronter - Smart?!? Desuden så har den automatiske opsætning med en mikrofon... Jeg har nemlig et meget mærkeligt værelse, det kunne derved hjælpe til at lyden blive bedre!

Derfor ville jeg lige høre hvad I mener - lyder den kanon, og er der sket en kæmpe forbedring i forhold til den gamle...? Jeg skal selv have den med hjem på et tidspunkt... men ville lige høre hvad I syntes!

Den skal primært bruges til film, men også til lidt stereo...men ikke meget!
Mine højtalere: Fronterne: Heybrook HB3. Centeren er en HBC1. Et par Eltax baghøjtalere (de er faktisk super!) og en AMC B1-30 subwoofer...

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen som kender noget til Pioneer AX3?

MVH
Mads

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 December 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke personlig testet AX3. Sa ta det jeg siger for hvad det er. Jeg har testet deres store reciver som har vundet Eisa awards...Og den floppede enormt. Fyldt med gimmicks og effektdelen var skod. Opgivet til 170 watt men kunne reelt ikke give mere end godt 68 watt pr kanal acd ftc.

Hvis jeg var dig ville jeg holde Den op mod Hk og Rotel...hvis du gor det, er det ikke en pioneer der ender i din stue.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 December 2003 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Den med VSA-AX10´s effekt har været diskuteret flere gange herinde, og de 68 watt holder stadig ikke - du viste ihvertfald ikke hvor du fandt den måling!

http://www.homecinemachoice.com/testbench/frame.html?http:// www.homecinemachoice.com/testbench/Amplifiers/Pioneer/Pionee rVSA-AX10_2.php

Her er en test og måling på den - hvor meget mere har forbrugeren behov for at vide! Den har vundet adskillige tests verden over, og det samme har dens lillebrødre, men der er en tendens til at glemme at det kommer an på hvad det er testet op imod - og Hasselhof´s reference er som læst tidligere det eneste der duer. Nu er vi nede blandt almindelige mennesker, og det hele kommer an på hvad krav man stiller og ikke mindst hvad man forventer at de produkter man overvejer at investere i - man er godt dum hvis man sætter det op mod ting til adskillge tusinde kroner mere og som kun kan f.eks. stereo! Surroundproduktet rummer trods alt så meget mere!

Jeg har selv levet en smertefri tilværelse med en Pioneer VSA-E07 og den gjorde det aldeles udmærket, holdt op imod hvad jeg selv mente den skulle kunne! Uanset målinger osv. kunne den spille tilpas højt og levere varen ved film osv., og det er nu engang det vigtigste - og det hele udspiller sig kun i en enkelt ting, nemlig ens personlige referencer! Fordi en synes det skodder, behøver en anden ikke mene det!

Har ved flere lejligheder hørt både VSA-AX3 og AX5 og de leverer varen. De er hverken ringere eller bedre end H/K og Rotel, det er kun et spørgsmål om ens smag! Jeg har selv haft H/K AVR-300, 4500, 5500 og 7000 samt ikke mindst Signature-sættet og de leverer ikke mere end Pioneer - men de gør det på en anden måde, og så er det op til ens personlige overbevisning, hvad man synes hjertet (og tegnedrengen) siger!

Effekttrinet i AX3 og AX5 skulle gerne være lavet samme sted, men der er som med alle opgraderinger, sket en del forbedringer af det eksisterende så oplevelsen selvfølgelig gerne skulle blive endnu bedre. Jeg ville ikke være betænkelig ved at købe dem, men det kommer jo an på om man kan lide den lyd de leverer!

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 10 December 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Til Ronin.

De malinger jeg  opgav har jeg  ikke set opposed nogensteder! Hvis du kan finde nogen der vil pasta at den kan give mere end de godt 68watt acd ftc sa vil jeg gerne se det.

Du har tydeligvis ikke laest mit oprindelige review i den gl trad ordentligt. Bade Hk  og rotellen koster tat pa halvdelen af pioneeren. Sunfiren er ogsa billigere. Sa min samligning er med produkter der brude vare i en lavere klasse set ud fra prisen.

Jeg paskonner kritik, men laes idet mindste det du giver kritik udfra

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indlæg... nu er det ikke for at lyde utaknemlig eller sur (for det er jeg bestemt IKKE), men at skulle sammenligne Pionner AX3 som koster 8000kr med Rotel hvor den billigste koster 16000kr... det kan jeg ikke helt bruge til noget... Rotel vil nok lyde bedre, den koster jo også det dobbelte.

Ronin<< Har du hørt Pioneer 1011? Hvis du har, hvordan lyder den i forhold til AX3? Og hvis du kender onkyo, hvordan er forholdet så der???

Jeg skal selvfølgelig ud og teste lidt, men det er jo altid dejligt at høre andres meninger om den!

Tak
Mads

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 10 December 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

til Madskruse.

Det var en samligning med den store pioneer.

Som sagt har jeg ikke konkret erfaring med ax3.

Prov en Hk i samme prisleje som ax3, det er mit bedste rad.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Til Hasselhof

Nu laver du samme fejl som du mener andre har gjort. Nemlig at
lave en sammenligning med et produkt du ikke kender. Det er muligt
du kender noget pioneer, men det gør ikke at du kan påstå, at en
Rotel eller HK, med garanti vil gøre det bedre. Især ikke når man
tilsyneladende ikke kan få en rotel i prisklassen på 8000 kr.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 10 December 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Keldsen du har fuldstandig ret! Jeg sidder ogsa og bider mig lidt i handen. Det er min politik ikke at skrive om noget jeg ikke selv har provet, da den slags hear say er ret verdilost. Men der var ikke nogen der havde svaret pa mandens indlag og han virkede lidt desperart..  Mit primare budskab var at han skulle undersoge markedet og ikke blindt kobe pioneeren.

Jeg undskylder erbodigst :)

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Undskyld... så misforstod jeg bare dit indlæg... (det der med rotel)

Min storebror har en Harman Kardon 4550. Personligt så syntes jeg at Onkyo 701E lyder bedre end denne. Så det bliver nok ikke Harman Kardon.
Jeg er rimeligt hooked på onkyo et eller andet sted. Men da jeg så hørte noget om at AX3 var blevet voldsomt forbedret... så skulle det da lige checkes. For den har jo som sagt nogle "gimmicks" som jeg kunne få brug for... Og så ser den også lidt federe ud! - det er dog ikke noget som spiller ind!

Men jeg har tænkt mig at lytte til den en gang når jeg får tid...

Men er der ikke andre end Ronin som har hørt den?

MVH
Mads

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Sendt: 10 December 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke forstå, du synes den gamle VSX1011 er dårlig. Jeg har den selv og er særdeles tilfreds med den. Hvis det passer hvad du siger, med at den nye version er blevet forbedret, så må den virkelig være et oplagt bud.

Ang. bi-amping, så bruger jeg selv denne funktion, og det giver da lige lyden et ekstra ryk i den rigtige retning.

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 11 December 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er også ejer af en VSX-D1011, og er fuldt ud tilfreds med den.  Den spiller adsindigt godt... i mine øre i hvert fald.  Sammenligner man med de nye, er forbedringerne nok til at overse, når man tager prisforskellen i mente.  Idet den også har bi-amping, hvad ikke ret mange kan, så er D1011 et særdeles godt køb. Især nu, hvor den kan fås til en rimmelig penge både i Tyskland og England, og måske også herhjemme.

Men holdninger er jo subjektiver, og det hele kommer KUN an på, hvad man selv synes. Lad være med, at lade dig påvirke, hvad andre mener. Derfor, tag´ ud og lyt til de forskellige mærker, og forsøg at notere dig hvordan de enkelte maskiner lyder, idet alle mærker sjældent er opstillet i samme forretning. 

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Her er lige en test af AX3'eren:

http://www.areadvd.de/hardware/pioneervsxax3.shtml

Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 December 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej madskruse

Vi for Pioneers VSA - AX5 til test efter jul, så hvis du kan vente så længe er der en test mere af modellen at forholde sig til

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 11 December 2003 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Tak for jeres indlæg... nu er det ikke for at lyde utaknemlig eller sur (for det er jeg bestemt IKKE), men at skulle sammenligne Pionner AX3 som koster 8000kr med Rotel hvor den billigste koster 16000kr... det kan jeg ikke helt bruge til noget... Rotel vil nok lyde bedre, den koster jo også det dobbelte.

Ronin<< Har du hørt Pioneer 1011? Hvis du har, hvordan lyder den i forhold til AX3? Og hvis du kender onkyo, hvordan er forholdet så der???

Jeg skal selvfølgelig ud og teste lidt, men det er jo altid dejligt at høre andres meninger om den!

Tak
Mads

Ja, jeg har hørt 1011´eren og ligeledes AX3´eren. AX3´eren er bedre - ikke meget, men forskellen er hørbar. Den er en smule mere 2-kanals orienteret, dvs. der er lagt lidt mere fokus herpå i forhold til 1011´eren, som dog ikke gør det dårligt! Strømforsyningen er ændret en smule på AX3´eren, hvilket ruster den en smule mere til at slås med lidt tungere drevne højttalere. Samtidig er rumkalibrationen nu en hel integreret del af apparatet, hvor man i de gamle modeller skulle op i en model større for at få den del med! Og den virker, skulle der hilses og sige. Det er en af de ting Pioneer roses meget for, for den gør integrationen og tilpasningen af surround i stuen en del lettere, bl.a. fordi det bliver lidt lettere at kompensere og henlede opmærksomheden på de "blinde vinkler"!

Onkyo er også ret hårde indenfor surround, men desværre har de valgt at gå samme vej som mange andre producenter, nemlig den gale vej. Blandt andet ved at spare væsentligt på opbygningen af strømforsyningen i form af mindre ladelytter, mindre trafo og væsentligt dårligere kabinet! Det kan blandt andet spores ved at kigge vægten efter i sømmene - vægten siger ikke alt, men den siger meget! Samtidig skal man op i en væsentlig prisklasse, og her har Onkyo til gengæld taget alt for meget på i pris i forhold til kvaliteten, for at opnå noget der seriøst skal kunne gøre sig i et setup hvor der er stor fokus på 2-kanals drift, og hvor lidt tungere drevne højttalere indgår i setup´et! Det er de ganske enkelt ikke gode nok til, som man desværre ser på alt for mange surroundprodukter rundt omkring på markedet! Her går Pioneer heldigvis den anden vej igen, efter selv at have lavet tingene til øllet og heller ikke mere! I dag er store trafo´er, gode ladelytter af gedigen kvalitet og ikke mindst effekttrin med diskrete komponenter en del af kosten igen, og det er naturligvis kun en fordel!

Har du mulighed for selv at prøve nogle af tingene af derhjemme?

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Madhouse<< fed test... eneste problem... jeg kan ikke tysk. øh.. Men ellers tak!

Ronin<< Det lyder da meget godt! Jeg skal ind hos Speakers Corner i morgen, hvor de har sat en test op mellem AX3 og Onkyo 701E. Så får jeg lige pøvet dem af... Men hvis de lyder nogen lunde lige godt, så bliver det nok Pioneer. Pga. rumkalibrationen - mit værelse er lidt mærkeligt!

Egentligt kan jeg ikke forstå hvorfor 1011 lød så "dårlig" da jeg hørte den. Der var virkelig bare en kæmpe klasseforskel mellem onkyo 601E og 1011... hvilket jo virker lidt mærkeligt siden der er folk som rent faktisk har købt Pioneer!!!
Det har nok været noget med opsætningen, men det får jeg lige checket i morgen...

Jeg skriver hvad jeg "hører" i morgen, men bare fortsæt med at skrive jeres erfaringer!

TAK
Mads

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 11 December 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Ok, ser frem til at høre din mening! Det er dog værd at huske at apparaterne har forskellige tilspilningsperioder, og Pioneer er faktisk ret lang tid om at "falde på plads"!

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Er det alle forstærkere der kan biampes på den måde? Jeg har en Denon AVR 3300 hvor jeg ikke bruger frontkanalerne da de trækkes af en anden forstærker. Kan jeg så bruge de 2 kanaler til at bi-ampe baghøjtalerne eller er det en funktion som kun Pioneer har?

Håber nogen kan hjælpe. Jeg er ikke ret stiv i det hersens surround....

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2003 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Her er samme test på engelsk (oversat af Babelfish, så det er lidt ulæseligt noget af det).

http://babelfish.altavista.com/babelfish/urltrurl?url=http%3 A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardware%2Fpioneervsxax3.shtml&l p=de_en&tt=url

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2003 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:

Her er lige en test af AX3'eren:

http://www.areadvd.de/hardware/pioneervsxax3.shtml

Jeg gi'r personligt ikke meget for Areadvd.de tests... De giver alt 6 stjerner... Lige meget om det er KISS den bedste dvd til en plovmand i Bilka (http://www.areadvd.de/hardware/kissdp330.shtml), eller Denon's top forstærker ... "Preis-/Leistungsverhältnis" er et begreb de arbejder meget med, og her får alt max point...

Alt er "super geil", "top klasse" og med "knäckier sound" (sound skal siges med tysk accent selvfølgelig)...!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes