| Forfatter |
|
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Er det alle forstærkere der kan biampes på den måde? |
|
|
Da jeg i foråret shoppede rundt, var der stort set ingen, der kunne Bi-ampe i 10.000 kroners klassen, og derunder. De store topmodeller til 15-20-30.000 kroner kunne godt, men passede ikke just til mit budget. Mener dog kun, at Pioneer var ene om at kunne tilbyde denne egenskab (VSX-D1011 & 2011).
Men nu hvor efterårets modeller har set dagens lys, ved jeg ikke hvor mange der kan. Det kræver jo en forholdvis kraftig seperat forstærker del for kunne bi-ampe, hvad de mindre modeller af naturlige grunde ikke er i besiddelse af.
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var jeg derinde i dag...
Jeg syntes at Onkyo lød bedst, dog var Pioneer meget bedre end forventet! Jeg tror bare at der var noget galt med opsætningen af 1011'eren da jeg hørte den!
Mens jeg sad og lyttede på onkyoen, så begyndte der lige pludselig at komme ekstrem meget røg fra den! Den brændte sammen! Det var noget med en "test-subwoofer" de havde på prøve! Rimelig action præget! Men okay, en fed effekt til krigsfilm...?
Bortset fra at jeg fik ret dårlig service af ekspedienten som ikke anede hvordan Onkyo'en fungerede, og at den brændte sammen - Så bliver det sgu nok onkyo... den lød bare fedest! En meget varm lyd !  hehe...
Men tusinde tak for hjælpen! Det skal i have!
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens jeg sad og lyttede på onkyoen, så begyndte der lige pludselig at komme ekstrem meget røg fra den! Den brændte sammen!
Jeg ved godt hvad for en jeg ville vælge 
Og så er det jo iøvrigt temmelig vigtigt at tingene er justeret korrekt ind, hvis man skal kunne konkludere noget ud fra en A/B test.
Bare lige for at understrege:
VSX-AX3's effektforstærkere er konstureret og bygget af Pioneer, men er 'sound tunet' af lydteknikerne i AIR STUDIOS i London. Og det er derfor at lyden er meget musikalsk.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre et problem der er blevet større for Onkyo de senere år - de sparer mere og mere på konstruktionen og det medfører selvklart en vis ustabilitet! Deres tidligere næsten-topmodel TX-DS787 havde lignende problemer i effekttrinet - man eliminerede næsten kølearealet og regnede med at en blæser kunne klare tingene. Problemet var bare at de blæsere de smed i kom fra allerbilligste skuffe - de larmede, og man kunne ikke altid være sikker på at de virkede korrekt. Man skulle tro de havde lært at problemet fra TX-DS939, som var ret meget på operationsbordet pga. samme fadæse - alt presset ned i ingenting og påmonteret en blæser der sjældnere var i udu end i funktionslignende tilstand! Man skulle bare sætte hånden på, så kunne man finde ud af om der var tale om det samme!
Ulempen ved at forlægge produktionen til Malaysia, Kina osv. er desværre kvalitetsbrister. Alene på den baggrund ville jeg ikke vælge nogle af de mindre Onkyo´er, fordi der er alt for mange fejl på dem!
Men jeg håber at du bliver tilfreds og ikke mindst undgår de triste oplevelser. Havde du ikke mulighed for at prøve dem af derhjemme? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Mens jeg sad og lyttede på Onkyoen, så begyndte der lige pludselig at komme ekstrem meget røg fra den! Den brændte sammen!
MVH Mads |
|
|
Du godeste Gud! Og du vil stadig vælge Onkyoen...?! Du er en meget modig mand 
En anden ting er, at Onkyoen vejer mere end 5 kg mindre end nævnte Pioneer model. Det skyldes nok, at Pioneer simpelthen benytter sig af kraftigere komponenter, som kan holde til at spille højt længe... uden at brænde sammen, vel og mærke
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forretningen startede de med at sige at det var en helt ny og anderledes sub som de var ved at teste. Det var en demo og den eneste i Verden (den så også rimelig anderledes ud - lignede en fodbold!). Det hele kørte fint ind til at de prøvede med denne subwoofer... 1min efter så stod den på barbeque...med brændt lugt!
Det var noget med at subwooferen sendte nogle helt vildt lave modstande tilbage...? huh? Er ikke specielt teknisk!
Manden i forretningne kunne ikke rigtig finde ud af menuerne i onkyoen, derfor tog det meget lang tid at sætte den op. Jeg havde jo ringet dagen inde, alligevel skulle de først lige finde Onkyo'en frem! Det tog ham i hvert fald 45min at sætte maskinen op!
Jeg har haft 601E hjemme, og den lød DEJLIGT! Siden da har jeg fundet ud af at jeg hellere vil have storebroderen.
Så skal jeg bare huske at sætte en røgalarm oven på den! Heh... eller...?
Er der nogen som selv har haft problemer med Onkyo og dens bygning... brand, stød, eksplosioner eller andre ulykker?
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må ha´ været noget af en oplevelse Nå, men det primære er vel, at du er glad for dit køb. Det er ligesom det vigtigste.
Nu har du vel tegnet en udvidet forsikring i tilfælde af, at den skulle eksplodere? 
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|