Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony LCD vs. Panasonic Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Spørgsmålet har sikkert været stillet mange gange før, men hvad skal jeg vælge?

Jeg var i Tapeconnection i Kbh idag for at se på fladskærm. Jeg så specielt på Sony KDL 40W2000 og Panasonic TH 42 PV 70 (Da TH37 ikke var på demonstration).

Ifølge Tapeconnection så kører de på almindelige hybridnet.

Det jeg oplevede var at Sony LCD tv'et var lidt rigeligt fersk i farverne - det hjalp ikke at billedet blev justeret af den venlige Tapeconnectionsælger. Ellers var billedet fint synes jeg.

Panasonic TH42PV70 var meget mere levende og interessant i farverne end Sony'et. Begge TV blev overgået af Panasonic TH 42 PZ 700 E (PV700?) som stod ved siden af.

1) Spørgsmålet er nu om Sony'et også vil være kedeligt i farverene hjemme hos mig med en nybestilt Selector boks?

2) næste spørgsmål er om man kan sammenligne billedet fra et Panasonic TH42 med et TH37? Kan jeg gå ud fra at få samme billedkvalitet fra TV'et på 37 tommer som billedet fra det demontrerede 42 tommer plasma?

Jeg ville egentligt helst købe Panasonic TH 42 PV 700 men jeg er sådan set enig med min hustru i at det simpelthen er for stort til vores stue. TH37 ville passe fint men et Sony 40W kunne lige gå.

Jeg håber at nogle eksperter kan hjælpe med min søgen

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

PV700 burde ikke være væsentligt meget bedre end PV70; det er samme panel og billedbehandlingsmekanismer der sidder derinde.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej Naiera

I butikken var TH 42 PV 700 væsentligt mindre grynet i billedet end TH 42 PV 70. Sådan oplevede jeg det og kunderne i nærheden. TH 42 PV 700 koster næsten det dobbelte af TH 42 PV 70 så en eller anden forskel må der vel være?

Har du tilfældigvis erfaringer med at farvene er ferske/kedelige på LCD tv? Sony 40W2000 er testvinder ved Tænk og Test så det kan vel ikke være helt skidt - eller er det forholdene ved Tapeconnection der spiller ind?

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 22 September 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på det var en PV 700 og ikke full HD? for så meget dyrere er en PV 700 da ikke. Det er vist mest på lydsiden den er væsentligt bedre end en PV70
Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej Granholm

Jeg er faktisk lidt i tvivl for jeg hugger de præcise beskrivelser af TV'ene fra Tapeconnections prisliste. Det Panasonic der hed 700 til sidst var et fuldt HD tv der kørte med almindeligt signal fra hybidnettet. Prisen var 19999,-. Det andet tv hed PV70 og kostede 10500,-. Begge tv'er i 42 tommer.

Ifølge Tapeconnection så kører TH 42 PZ 700 E i 1920 x 1080 mens TH 42 PV 70 kører i 1024x768. Det får mig til tro at der ikke er tale om samme panel...

Hjælper det?

Jeg ved ikke meget om fladskærms tv. Jeg prøver bare at købe det rigtige 

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nåmen duer TH37 til noget og er der nogen der ved hvor man kan se sådan et i funktion?

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

I butikken var TH 42 PV 700 væsentligt mindre grynet i billedet end TH 42 PV 70. Sådan oplevede jeg det og kunderne i nærheden. TH 42 PV 700 koster næsten det dobbelte af TH 42 PV 70 så en eller anden forskel må der vel være?

Hvis vi snakker PV700 mod PV70, og ikke blander noget PZ ind i det, så er der _ikke_ forskel på deres evner indenfor billedkvalitet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Så er det deres nye hull HD PZ700E og så er det bedre til at forstå at den er bedre opløst i billedet.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=produkt&gruppenr=60

Mvh

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

PV 700 er vist samme panel som PV70. Og det koster omkring 13500,-

Mvh

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

PV700 ér det samme panel som PV70; som jeg har skrevet et par gange nu...

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Igen Granholm - det lyder helt som salgstalen i butikken.

...og jeg var også klar til at tage kreditkortet frem hvis det altså ikke lige var for størrelsen ;-)

Kender du th37 og er det noget ved?

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det er det jeg helst ville købe for nuværende, Men jeg er slet ikke ekspert har kun selv været på udkig et ½ års tid. Håber dog at få overtalt konen til 42"eren. Men har også et godt øje til de nye fra Pioneer. De laver dem desværre ikke I 37", men tror heller ikke 42" er så voldsomt når det først har hængt der en uges tid.

Mvh

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

I vores tilfælde skal tv'et stå på en fod for enden af en aflang stue med et stort glasparti (og udgang til altan) som baggrund. Så der er ikke rigtigt mulighed for en god vægophængning, hvor tv'et måske bliver mindre dominerende.

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg ikke umiddelbart være så meget i tvivl. Der kan selvfølgeligt komme noget i fremtiden, men for nuværende ville jeg personligt hoppe på Panasonic'en. Måske endda ofte de 2500 på en kalibrering for optimalt udbytte.

Mvh

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg satser også mest på det 37 tommer Panasonic i Plasma. Pioneer laver ikke plasma under 42 tommer (tror jeg), så de er heller ikke interessante...

Indtil videre så er der ikke nogen der har kommenteret det kedelige billede på Sony KDL 40W2000. Er det fordi alle er enige i denne oplevelse?

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 September 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger 37'' bliver det ikke dårligere nok bedre, fordi at pixelene ikke skal fordele sig så meget, men du har ret i at når et 42'' har hængt i et par dage er det ikke for stort, og jeg ville helt klart vælge Pana, du kan også se på pana th-42pz70 har et mindre hdmi stik end pz700 og dårligere lyd system, men har tilgengæld et kontrastforhold på 10000:1 istedet for PZ700 som har 5000:1

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Jeg satser også mest på det 37 tommer Panasonic i Plasma. Pioneer laver ikke plasma under 42 tommer (tror jeg), så de er heller ikke interessante...

Indtil videre så er der ikke nogen der har kommenteret det kedelige billede på Sony KDL 40W2000. Er det fordi alle er enige i denne oplevelse?

Jeg har været hjemme hos nogle venner fornyligt der havde en af de nye Sony modeller hængende og den var hen ad det du beskriver. Udemærket billede, men lidt kedelige farver og ikke så kontrastfyldt samt noget sammenflydende i det sorte. Om det lige var den model ved jeg ikke.

Mvh

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 22 September 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Har selv omtalte Panasonic, og en kammerat har Sonyen... så fordele og ulemper kender jer lidt til.

Hvis det aldrig skal bruges til tekstgengivelse som f.eks. computer el. internet, er den lave opløsning på plasmaen ikke noget problem, men ellers er Sonyen det ENESTE rigtige valg af de to.

Plasmaen har nogle ulemper mht. refleksioner og fastbr?nding, men under rette forholdhold leverer det det bedste billede af de to.

Sonyen ligger lidt under på farvern, men har ikke ulemperne

... og køb mindst et 40. Fladsk?rme se små ud derhjemme ;)    

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hmm Sony W200 er jo et lidt ældre panel - der bliver afløst af en ny serie i løbet af de næste par uger, så det ville næsten være skørt at købe netop W200 serien før du i det mindste har set de nye modeller.

Jeg tror nu umiddelbart at det bedste all-round TV vil være panasonic plasma. Om du vælger PV70/700 eller PZ70 serien afhænger af om du vil have (og betale for) Full HD opløsningnen på 1920x1080 som PZ-serien har.

Til almindeligt TV og incl. digitalt TV genneme TDC selector eller Stofa digtiale spejl etc. er der ingen tvivl om at alle plasma skærmene er suveræne. Spørgsmålet er om PZ (full hd) gengiver alm. TV lige så godt som modellen med lavere opløsning (har ikke selv set PZ endnu). Hvis det er tilfældet ja så synes jeg da man skulle vælge den høje opløsning på PZ serien.

Når det er sagt er der jo næsten tale om en fordobling i prisen fra PV70 til PZ70 og det mener jeg faktisk ikke at du som "almindelig" kunde får ret meget ud af at betale på nuværende tidspunkt.

så hellere købe PV serien og en ordentlig kalibrering (ISF kablibrering der koster ca. 2500 kr. og skulle bringe det absolut bedste ud af din skærm). Med andre ord kan du nok - efter min mening - bruge de ekstra 10.000 kr. meget bedre end blot at betale for lidt højre opløsning

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hej oo27

I butikken var der stor forskel på PV70 og PZ700E og det med almindeligt hybridsignal. Efter hvad jeg kunne bedømme så var prishoppet fra PV70 til PZ700E alle pengene værd. Hvad TC har gjort af farve kalibrering i forretningens tv ved jeg af gode grunde ikke.

Jeg hælder mest til et 37 tommer - på samme væg står der også nogle store højttalere og der skal være passage til altan og lidt chance for lysindfald er heller ikke at foragte når man ikke lige ser tv

Jeg vil lige lure den nye generation af LCD fra Sony en af dagene. Så er der vel tale om det der hedder 40W3000 istedet for W2000 - gætter jeg...

Når det gælder brugen af TV'et så er det udelukkende til almindelige tv-kanaler og DVD-film. Jeg har ingen planer om at spille computerspil på skærmen eller andet computerrelateret. 

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum