Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony LCD vs. Panasonic Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Når det gælder brugen af TV'et så er det udelukkende til almindelige tv-kanaler og DVD-film. Jeg har ingen planer om at spille computerspil på skærmen eller andet computerrelateret. 

Hvis det er tilfældet at du aldrig skal bruge det til PC så ville jeg ikke bruge tid på at vente på de nye Sony'er. Brug hellere ventetiden på at få kørt skærmen til så den kan blive ISF kalibreret (tager 100-200 timer). på 37" tror jeg heller ikke at full HD har det store at sige.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 September 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et Sony 40V2000 og kan genkende kommentarer om "lidt ferske" farver. Dette viste sig alene at være et spørgsmål om justering. Der er mange muligheder i et Sony. Og jeg tvivler på at sælgeren i Tapeconnection får det justeret optimalt under en demo. Endvidere bliver farverne bedre efterhånden som skærmen bliver kørt til. Sort er heller ikke problem længere.

Da Sony 40W2000 er endnu bedre end 40V2000 ville jeg ingen bekymringer have ved at anskaffe dette. 

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 September 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:
I vores tilfælde skal tv'et stå på en fod for enden af en aflang stue med et stort glasparti (og udgang til altan) som baggrund. Så der er ikke rigtigt mulighed for en god vægophængning, hvor tv'et måske bliver mindre dominerende.

Bemærk at du med et glasparti som baggrund får meget genskind i en Panasonic skærm, hvilket kan være generende i dagtimerne. Men generelt har det et rigtigt godt billed med lidt dybere farver/billed end LCD, og skal det ikke bruges i forbindelse med HTPC, og tildels spillekonsol, er det et udmærket valg. Synes dog du bør vente og tjekke Sonys nye modeller, som er lige på trapperne. De laver sgi noget lækkert isenkram, og jeg fornemmer at deres fejlrate er væsentlig lavere end andre firmaers - men måske det bare er mig

Er enig med Mbull mht. justering af Sony, det kan komme meget tæt på Panasonic i farvedybde.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 23 September 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger lige for sjov på et sony LCD igen - der kan nok også være tale om tilvending, men den venlige mand fra TC bekræftede at der er mindre power på farverne på LCD sammenlignet med Plasma...

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:

Søren skrev:
I vores tilfælde skal tv'et stå på en fod for enden af en aflang stue med et stort glasparti (og udgang til altan) som baggrund. Så der er ikke rigtigt mulighed for en god vægophængning, hvor tv'et måske bliver mindre dominerende.

Bemærk at du med et glasparti som baggrund får meget genskind i en Panasonic skærm, hvilket kan være generende i dagtimerne. Men generelt har det et rigtigt godt billed med lidt dybere farver/billed end LCD, og skal det ikke bruges i forbindelse med HTPC, og tildels spillekonsol, er det et udmærket valg. Synes dog du bør vente og tjekke Sonys nye modeller, som er lige på trapperne. De laver sgi noget lækkert isenkram, og jeg fornemmer at deres fejlrate er væsentlig lavere end andre firmaers - men måske det bare er mig

Hvorfor skulle et plasparti bag et fjernsyn give genskind?

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:
torpedo skrev:

Søren skrev:

Bemærk at du med et glasparti som baggrund får meget genskind i en Panasonic skærm, hvilket kan være generende i dagtimerne.

Glasparti ikke plasparti  Sorry, bare så du ikke misforstår...

Der sidder en glasfront foran plasmaskærme hvilket giver mange refleksioner fra omgivelserne og med et glasparti i baggrunden vil du have dette i skærmen hele tiden.

Personligt ville jeg prioritere dette højt når jeg skulle vælge skærm. LCD er typisk udstyret med en mat skærm der ikke reflekterer lys, med god farve og billedkvalitet til følge i dagtimerne.

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:
Søren skrev:
torpedo skrev:

Søren skrev:

Bemærk at du med et glasparti som baggrund får meget genskind i en Panasonic skærm, hvilket kan være generende i dagtimerne.

Glasparti ikke plasparti  Sorry, bare så du ikke misforstår...

Der sidder en glasfront foran plasmaskærme hvilket giver mange refleksioner fra omgivelserne og med et glasparti i baggrunden vil du have dette i skærmen hele tiden.

Personligt ville jeg prioritere dette højt når jeg skulle vælge skærm. LCD er typisk udstyret med en mat skærm der ikke reflekterer lys, med god farve og billedkvalitet til følge i dagtimerne.

Ja, der er mange taster på et tastatur

I TC i København er deres Plasma tv anbragt så de vender mod vinduesfacaden, som man så har bag sig når man betragter tv'ene. Genskind var ikke noget problem, og det må trods alt være et ekstremtilfælde at have lys bag sig når man ser på et Plasma.  

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

I TC i København er deres Plasma tv anbragt så de vender mod vinduesfacaden, som man så har bag sig når man betragter tv'ene. Genskind var ikke noget problem, og det må trods alt være et ekstremtilfælde at have lys bag sig når man ser på et Plasma.  

Ja, det er korrekt at med TC's placering af tv kan du være sikker på, at det ikke er noget der generer dit øje. Jeg besøgte butikken for nyeligt og modsat dig så generede genskind mit øje. Jeg har måske være der på en solskinsdag, du på en gråvejrsdag, måske generer det mit øje, måske ikke dit - vi fokuserer alle på noget forskelligt. Synes også der er vertical staggering på mange skærme, noget som mange aldrig bemærker, for mig det værste issue af alle.

Derudover er det lækkert hifi udstyr du har stående

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 September 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Hvis du søger lidt i dette forum, vil du se, at der bliver skrevet MEGET godt omkring panasonics 37'' udgave.

Jeg fodrer mit med et sattelit signal fra canal digital og billedet er vrikelig flot. Jeg har aldrig sammenlignet det selv med 42'' udgaven, da mere end 37 aldrig stod til deba. Der skrives dog mange steder herinde, at det kun er størrelsen der er forskellen mellem de to tv'er. 

Det er rigtigt, at det giver genskin ved stærkt sollys, men da jeg mest ser TV om aftenen er det ikke noget problem for mig. (Man kan også stadig se noget i dagslys, det er bare ikke så flot)

Jeg tror ikke, at du kommer til at fortryde købet.

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ta'r lige en runde til og så springer jeg nok på TH37

Er der nogen der ved hvilken man skal være for at det er antirefleksbekandlet? Jeg mener at have læst et sted at TV'et der hedder TH37PX70 skulle være reflkesbehandlet i specielt høj grad. Nogle bud? 

AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 23 September 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Har været inde på Sony´s hjemmeside for at sammenligne specifikationer på nuværende og kommende 40" modeller i de to bedste serier X og W.

Tyder ud fra specifikationerne, at sortniveauet skulle være noget bedre på de nye end på de gamle.

Den danske listepris på W3000 modellen skulle ligge på 22.000 mens W2000 og X2000 handles de billigste steder på nettet til 11.500 og 18.500. Jeg kender ikke listeprisen på X3500 men et godt gæt kunne være ca. 30.000.

Jeg vil dog tro, at der ikke går lang tid før W3000 og X3500 vil kunne fås til hhv. ca. 16.000 og ca. 23.000 (meget ukvalificeret gæt) 

Alle priser og prisgæt er for 40" modellen.

Personligt hælder jeg indtil videre mest til at købe Pioneer´s 428 eller 508 på et tidspunkt men vil dog ikke afvise at Sony skal have en chance. Men det bliver sikkert kun, hvis jeg beslutter mig for at jeg alligevel godt vil have muligheden for at bruge tv´et som alternativ computerskærm. Som TV tror jeg ikke der er noget der slår Pioneer pt. heller ikke Sonys nye modeller.

Nå her er copy-paste specifikationer.

Billede

Vis/skjul gruppe

KDL-40X3500

KDL-40W3000

KDL-40X2000

KDL-40W2000

Kontrast på skærmen

2200:1

1800:1

1300:1

1800:1

Dynamisk kontrast

18000:1

16000:1

7.000:1

8000:1

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes