Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Tilbudsavisen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
jensen skrev:
power watt skrev:

jensen skrev:
GABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB

tro godt du gabbber nå i ikke holder en tilbud pris 0 kr på

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4869

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=5080

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=5352

vil ellers gerne ha en velodyne DD1812 til 0 kr tak

Brok du dig bare løs.

så du viste det godt ? på forhånd

Viste hvad ???

Så længe du skriver bud eller mail for pris er det ikke et problem.

Og hvad angår de andre , så er det lidt svært at sætte pris på da det er flere modeller og forskeligt setup.

Længer er den ikke om du kan lide det eller ikke.

Og nu sælger jeg heller ikke til svensker eller nordmænd, kan godt se det er surt noget er på tilbud i dk og i ikke kan købe det, men det er ikke vores problem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Problemet er vel ikke større end at tilbudsannoncerne har en linie nederst der tager forbehold for trykfejl (som ethvert reklamekatalog har), eller eventuelt varer der af den ene eller anden årsag ikke "passer" ind i annonceskabelonen - som f.eks. når der er flere varer i samme annonce.

Jeg har VIRKELIG svært ved at se problemet.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Problemet er vel ikke større end at tilbudsannoncerne har en linie nederst der tager forbehold for trykfejl (som ethvert reklamekatalog har), eller eventuelt varer der af den ene eller anden årsag ikke "passer" ind i annonceskabelonen - som f.eks. når der er flere varer i samme annonce.

ja så lad dem skrive alt og nu har han før og tilbud til samme pris han fatter nok ikke noget af

tilbud ? eller 0 kr

måske skulle hifi4all lave så man kunne se flere annoncer på samme tid fra et sted.?

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
RogueAgent skrev:

ja så lad dem skrive alt og nu har han før og tilbud til samme pris han fatter nok ikke noget af

tilbud ? eller 0 kr

måske skulle hifi4all lave så man kunne se flere annoncer på samme tid fra et sted.?

Som det nævnes tidligere i tråden ville alternativet være at en sælger som laver en annonce for 20 varer ville være nødt til at oprette 20 annoncer i stedet for bare en. Det ville ikke alene være spild af plads, det ville også afholde de fleste potentielle købere fra at gide at bladre dem igennem.

Hvis ellers annoncens tekst forklarer hvad det er der sælges og til hvilken pris, hvorfor er det så sådan et stort problem for dig - og hvad tror du helt præcist du får ud af at hidse dig op over at det ikke er muligt at anføre 20 forskellige priser i overskriften..?

Hvad er DIN løsning..??

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Det her tager muligvis prisen som den mest kværulerende og ligegyldige tråd nogensinde på H4A... Helt ærligt, hvor mange bliver snydt eller forventer noget andet andet når der står 0, 1, 123456789 eller 999999999???

Okay, måske kunne der stå "ingen pris oplyst", men det er jo i dén grad flueknepperi...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Det her tager muligvis prisen som den mest kværulerende og ligegyldige tråd nogensinde på H4A... Helt ærligt, hvor mange bliver snydt eller forventer noget andet andet når der står 0, 1, 123456789 eller 999999999???

Okay, måske kunne der stå "ingen pris oplyst", men det er jo i dén grad flueknepperi...

det er nemlig rigtigt, vi har heldigvis et sted i lovgivningen hvor der står noget om, at man skal være i god tro før man forlanger varen til den skiltede pris. fx, hvis hr. jensen fra Vassagohifi, vælger at skrive før: 139.995kr nu: 1 kr .. så kan man ikke forvente at han vil og skal sælge den for 1 kr. Jeg mener det omtales bonus pater.

for mit eget vedkommende; ser jeg en annonce hvor der står 0, 1, 1234, 123456789, 9999999 osv i annoncen, så er jeg godt klar over, at sælger nok mener "byd" eller "mail for pris" .. i det mindste, kigger man lige teksten igennem før råber op omkring man vil have varen til eksempelvis 1 kr.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Mastervol skrev:

det er nemlig rigtigt, vi har heldigvis et sted i lovgivningen hvor der står noget om, at man skal være i god tro før man forlanger varen til den skiltede pris. fx, hvis hr. jensen fra Vassagohifi, vælger at skrive før: 139.995kr nu: 1 kr .. så kan man ikke forvente at han vil og skal sælge den for 1 kr. Jeg mener det omtales bonus pater.

Hvis en sælger ved en fejltagelse annoncerer med en for lav pris, og man burde kunne se det ud af sammenhængen, så er det korrekt hvad du skriver. Men hvis en forhandler gentagende gange annoncerer varer til salg til en meget lav pris, så kan man som forbruger ikke regne med at det er en fejl. Du ved, alle har lov til at fejle én gang . Så hvis man som forhandler vælger at annoncere på den måde gentagne gange, og ikke vil sælge til de priser man annoncerer med, så er det ulovlig markedsføring.

witzel skrev:

for mit eget vedkommende; ser jeg en annonce hvor der står 0, 1, 1234, 123456789, 9999999 osv i annoncen, så er jeg godt klar over, at sælger nok mener "byd" eller "mail for pris" .. i det mindste, kigger man lige teksten igennem før råber op omkring man vil have varen til eksempelvis 1 kr.

Det kan du have ret i når vi taler annoncer på KSB. Nu er det jo "Tilbudsavisen" så bør man jo kunne forvente at, de tilbud der annonceres der er reelle tilbud.

Nu har jeg aldrig været så naiv og tro, at en forhandler vil sælge noget til 0 kr, men personligt synes jeg det er rigtig irriterende, når specielt én forhandler bruger 0 kr annoncer til at lancere produktnyheder, uden der på nogen som helst måde er tale om tilbud. H4A har jo en udemærket nyheds sektion, brug den til nyheder og tibudsavisen til tilbud, så er alle glade

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Nu behøves et tilbud jo ikke nødvendigvis have en før og efter pris - der er jo ikke tale om et udsalg (hvor man netop skal have disse to priser)

Når jeg laver en annonce/tilbud hvor prisen i oversigten er 0,00, 1,00 eller et eller andet tåbeligt, og samtidig skriver "Guf fra 2H Audio - brugt/demo" mener jeg, uden at ville fornærme nogen, at det burde være til at se at, der er tale om en annonce med flere produkter.

Som det også er nævnt flere gange vil jeg undgå at plastre tilbudssiderne til med annoncer - men prøver at holde mig til nogle enkelte dagligt. Det giver også mine kolleger mulighed for at få deres tilbud frem

@MichaelWB. Hvad er et reelt tilbud?
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

He, he, nu ved vi at Jensen er den biliest, har sælger vare for 0,- kr. her er der ingen der kan værre med

En tilbuds vare, er det ikke en vare der før er soldt til en før højer pris, eller er det vare der er tage hjem til tilbud og hvor den før pris, ikke rigtig
har værre der ????
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Nu behøves et tilbud jo ikke nødvendigvis have en før og efter pris - der er jo ikke tale om et udsalg (hvor man netop skal have disse to priser)

Hvis man nu er en rigtig ordkløver (det er jeg ) så er et tilbud jo bare, at sælger tilbyder at sælge vare X til pris Y, mere end det er der ikke i et tilbud. Men når man har et begrep som "Tilbudsavisen" så vil det være underforstået, at der vil være tale om et tilbud der er anderledes (=lavere) end den normale pris. Hvis det ikke er tilfældet, så har "Tilbudsavisen" mistet sin beretigelse og kan så skifte navn til "Prislisten", så kan alle forhandlere der liste deres priser. Det ville forøvrigt være en god service

plafitracer skrev:

Når jeg laver en annonce/tilbud hvor prisen i oversigten er 0,00, 1,00 eller et eller andet tåbeligt, og samtidig skriver "Guf fra 2H Audio - brugt/demo" mener jeg, uden at ville fornærme nogen, at det burde være til at se at, der er tale om en annonce med flere produkter.

Med en overskrift som den du nævner der, bør der heller ikke være nogen problemer, selv ikke fra en ordkløver som mig

Det der irriterer mig, er når man ser en annonce med "Produkt X fra producent XYZ til 0 kr". Når så man åbner annoncen, så er der en gennemgang af ét eller flere produkter fra XYZ, der så sælges til alm. listepris. Den slags er selvfølgelig i ordets rette betydning et "tilbud" men jeg mener det hører hjemme under nyheder.

Jeg tror ikke Dyne Larsen var blevet en af landets rigeste, hvis han tilbage i de danske tv-reklamers barndom havde sagt: "Jeg har et tilbud til dig! Du kan købe alt i butikken til listepris!"
Det er der nok ikke mange der ville opfatte som et godt tilbud

plafitracer skrev:

Som det også er nævnt flere gange vil jeg undgå at plastre tilbudssiderne til med annoncer - men prøver at holde mig til nogle enkelte dagligt. Det giver også mine kolleger mulighed for at få deres tilbud frem

Helt enig. Og jeg synes da også det kan være irriterende når der er 20 annoncer i træk fra samme forhandler.

plafitracer skrev:

@MichaelWB. Hvad er et reelt tilbud?

Når du (eller en anden for den sags skyld) siger at du vil sælge et specifikt produkt til en given pris. Den kommentar var rettet mod "pressemeddelelser" i Tilbudsavisen og ikke så meget mod 0 kr annoncer som sådan.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
En tilbuds vare, er det ikke en vare der før er soldt til en før højer pris, eller er det vare der er tage hjem til tilbud og hvor den før pris, ikke rigtig har værre der ????

Ikke nødvendigvis, Irma (dagligvarekæden) havde engang tilbud på, jeg mener det var torskerogn på dåse. Prisen var 1 dåse for kr. 2,22, 3 for kr. 6,66 - 90% af kunderne købte 3 dåser - se det var et rigtigt tilbud

Så hvis man, som forbruger, mener at et tilbud skal have en før og en lavere nu pris, er man lidt galt afmarcheret - det er det, der hedder udsalgspriser - og dem skal jeg ikke kommentere på lødigheden af hos alle.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

witzel skrev:

Det kan du have ret i når vi taler annoncer på KSB. Nu er det jo "Tilbudsavisen" så bør man jo kunne forvente at, de tilbud der annonceres der er reelle tilbud.

Nu har jeg aldrig været så naiv og tro, at en forhandler vil sælge noget til 0 kr, men personligt synes jeg det er rigtig irriterende, når specielt én forhandler bruger 0 kr annoncer til at lancere produktnyheder, uden der på nogen som helst måde er tale om tilbud. H4A har jo en udemærket nyheds sektion, brug den til nyheder og tibudsavisen til tilbud, så er alle glade

som plafitracer er inde på, så har et tilbud intet at gøre med en nedsat pris. Et tilbud er når han tilbyder dig en vare til en given pris. Havde han derimod skiltet med udsalg, så er det en anden sag. Ved udsalg skal før prisen være højere, og faktisk være solgt til den pris tidligere. (se fx de mange diskussioner omkring falske førpriser ) ..

så kan vi så diskutere om det er gode eller dårlige tilbud han har givet os.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Dahlhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke den mest ivrige skribent eller läser her paa siden.. MEN det kommer mig for at der sidder et par stykker og spilder deres liv med brok.

Power Watt: Köb nu bare de ting du skal bruge, der hvor de skriver prisen rigtigt og har styr paa för og efter priser osv..  jeg er bare bang for at du ogsaa der finder et eller andet at brokke dig over.

( Naa , men de 3 minutter var vist ogsaa spild af tid  )

Til top Vis Dahlhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dahlhansen

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Dahlhansen skrev:

Nu er jeg ikke den mest ivrige skribent eller läser her paa siden.. MEN det kommer mig for at der sidder et par stykker og spilder deres liv med brok.

Power Watt: Köb nu bare de ting du skal bruge, der hvor de skriver prisen rigtigt og har styr paa för og efter priser osv..  jeg er bare bang for at du ogsaa der finder et eller andet at brokke dig over.

Hehe, enig - der er nogle der ikke har godt af at holde efterårsferie

Kunne man ikke løse "problemet" ved at fjerne prisen (gøre den valgfri) fra oversigtssiden så den kun fremgår i annoncen?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Dahlhansen skrev:

Hehe, enig - der er nogle der ikke har godt af at holde efterårsferieKunne man ikke løse "problemet" ved at fjerne prisen (gøre den valgfri) fra oversigtssiden så den kun fremgår i annoncen?

Ville det ikke være nemmere at fjerne Power watt?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
jkjaers skrev:

Dahlhansen skrev:

Hehe, enig - der er nogle der ikke har godt af at holde efterårsferieKunne man ikke løse "problemet" ved at fjerne prisen (gøre den valgfri) fra oversigtssiden så den kun fremgår i annoncen?

Ville det ikke være nemmere at fjerne Power watt?

Mvh.

ja eller helt fjerne hifi4all 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan, som annoncør og kigger på hvad andre annoncerer deres varer til, sagtens forstå den oprindelige trådstarters frustration. Jeg synes det er noget fis at skrive en vare koster 0 eller 1 kr. når alle ved, den koster mere. Det "tvinger" interesserede til at ringe eller skrive, og det er sådan en træls måde at blive bondefanget på, til en samtale med en given annoncør. Der er stor forskel på at sidde og kigge på behagelig afstand og så være i røret, spørgende på en given ting.

Jeg synes annoncører skal skrive hvad de vil sælge en given vare til. Så man ikke som potentiel køber skal til at gribe knoglen for at få at vide hvad varen egentlig koster. Det er vel ikke en hemmelighed hvad en ting koster?

Og så synes jeg, nu jeg er igang, at nogle annoncører skal lade være med at poste et hav af annoncer. Jeg har i enkelte tilfælde talt op til hhv. 83 og 92 annoncer fra to af de flittigste. Men der er altså tale om smånedsættelser af priser på varer som man godt ved den pågældende annoncør har. Det fortynder interessen for at sidde og glo på tilbud, når der er 9 sider med tilbud hvor man kan spare godt 20,- kr på 80 af annoncerne og 40 af dem skal man ringe op til for at få prisen. Og det er annoncørerne der skyder sig selv i foden, for folk gider da ikke bruge tiden på den måde.

Jeg vil lige nævne, at man som annoncør bliver oplyst af HFA om, at man "ikke skal poste alle katalogvarer op" og det syns jeg der er nogle annoncører som skal læse een gang til.

Selv har jeg typisk mellem 8 og 15 annoncer i ad gangen og jeg skriver hvad de koster før og efter. Det manglede da bare, sådan set. En kunde skal da oplyses, ikke efterlades i en form for stort spørgsmålstegn om hvad der er op og ned mht til pris og ydelse.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Jeg kan, som annoncør og kigger på hvad andre annoncerer deres varer til, sagtens forstå den oprindelige trådstarters frustration. Jeg synes det er noget fis at skrive en vare koster 0 eller 1 kr. når alle ved, den koster mere. Det "tvinger" interesserede til at ringe eller skrive, og det er sådan en træls måde at blive bondefanget på, til en samtale med en given annoncør. Der er stor forskel på at sidde og kigge på behagelig afstand og så være i røret, spørgende på en given ting.

Jeg synes annoncører skal skrive hvad de vil sælge en given vare til. Så man ikke som potentiel køber skal til at gribe knoglen for at få at vide hvad varen egentlig koster. Det er vel ikke en hemmelighed hvad en ting koster?

Og så synes jeg, nu jeg er igang, at nogle annoncører skal lade være med at poste et hav af annoncer. Jeg har i enkelte tilfælde talt op til hhv. 83 og 92 annoncer fra to af de flittigste. Men der er altså tale om smånedsættelser af priser på varer som man godt ved den pågældende annoncør har. Det fortynder interessen for at sidde og glo på tilbud, når der er 9 sider med tilbud hvor man kan spare godt 20,- kr på 80 af annoncerne og 40 af dem skal man ringe op til for at få prisen. Og det er annoncørerne der skyder sig selv i foden, for folk gider da ikke bruge tiden på den måde.

Jeg vil lige nævne, at man som annoncør bliver oplyst af HFA om, at man "ikke skal poste alle katalogvarer op" og det syns jeg der er nogle annoncører som skal læse een gang til.

Selv har jeg typisk mellem 8 og 15 annoncer i ad gangen og jeg skriver hvad de koster før og efter. Det manglede da bare, sådan set. En kunde skal da oplyses, ikke efterlades i en form for stort spørgsmålstegn om hvad der er op og ned mht til pris og ydelse.

Ja sådan kan man også se på det.

Men sjovt havde du jo så ondt i noget over jeg kørte tilbud på nolge kabler og der havde jeg sat før og nu pris på.

Ps har endnu mange ruller af dem, men skal sparre dig for det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Rolig nu gutter. Group hug

Jeg er iøvrigt meget enig med Hifihuset.dk

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

<< Forrige Side af 3 Næste >>