Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Den er sjov (WARNING-du kan blive stødt) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 September 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

En lille opdate herfra...

Det er nu lykkes at få fat i (næsten) alle pladerne til brug for testen. Nu skal der blot sendes - skæres - sendes og ikke mindst lytte. Desværre er der en ændring i testprogrammet, idet det ikke er muligt at få kontakt til forhandleren af XRCD2 albummet. Netop denne plade havde jeg ellers forventet mig rigtig meget af, specielt efter at have læst test af netop dette album på udenlandske sites 

Men manglen på denne plade, ændre heldigvis ikke på den del af testen der omfatter "plade skæren". Testen forventes påbegyndt i løbet af den kommende uge, og der er stadigvæk plads til andre der vil være med til at lytteteste  

Hvordan gik det egentlig med denne test ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Sjovt du spørger netop nu, da jeg nu skriver de sidste linjer  

Jeg skal lige knipse et par billeder og læse korrektur en sidste gang. Så mon ikke testen kommer i næste uge  

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hved ikke om jeg har overset denne i en efterhånden lang tråd.

Nu er det ikke kun new age t**ser der kan får sten om kroppen, de kan også købes til dine kabler.

http://www.machinadynamica.com/machina31.htm

Det her er absolut toppen for mig, folk her der har købt dette vidundermiddel må gerne henvende sig til mig, jeg har nogle granit sten i haven der har indsuget magisk støv fra de fuldmåner de har overværet.

For god underholdning, kig også på deres andre produkter. Det er da godt nok hifi magi og overtro når det er bedst. Priserne på deres "varer" er da heller ikke helt tossede, vidste ikke mit granit i haven potentielt kunne have så høj kg pris

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 17 September 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

der er vist nogen der har behov for øget medicin indtag

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Hved ikke om jeg har overset denne i en efterhånden lang tråd.

Nu er det ikke kun new age t**ser der kan får sten om kroppen, de kan også købes til dine kabler.

http://www.machinadynamica.com/machina31.htm

Det her er absolut toppen for mig, folk her der har købt dette vidundermiddel må gerne henvende sig til mig, jeg har nogle granit sten i haven der har indsuget magisk støv fra de fuldmåner de har overværet.

For god underholdning, kig også på deres andre produkter. Det er da godt nok hifi magi og overtro når det er bedst

Svaret fra t**serne vil som sædvanlig være:

Har du lyttet til stenene?
Hvis ikke, har du ingen belæg for at udtale dig. Det er jo ikke blot sten. Men en speciel sammensat blanding af forskellige typer af sten med forskellig overfladestruktur og farve. Og især det sidste er med til at fremme musikkens lydfarver. 

Læs evt. omkring lyd og farver:

http://www.franklorentzen.info/danish/lyd%20&%20Farver.h tml

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Arh ok, den her overgår da vidst nok deres småsten i poser. Prøv at læse hele artiklen, det er sku underholdning

http://www.machinadynamica.com/machina60.htm

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Så så ro på der, drenge.

Gode sten har så absolut indflydelse på min nydelse af musikken. Derfor holder jeg altid en varm hånd omkring mine egne sten, medens jeg lytter. Det giver et utroligt velvære, og forhøjer nydelsen helt enormt. Prøv selv, og det behøver jo ikke altid være jeres egen hånd

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Revoc
Din fantastiske humoristiske sans fortjener en erkendelighed.

Når din præmie er lagt ind på din computer, vil du opnå en optisk glæde
du ikke før har oplevet, selv med en varm hånd omkring dine sten.
Værdi 25.000 Dkr - Ja optisk glæde koster.

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

He he, sidder på jobbet, så jeg venter vist lige til jeg kommer hjem til min egen pc
Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 September 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Svaret fra t**serne vil som sædvanlig være:

Har du lyttet til stenene?
Hvis ikke, har du ingen belæg for at udtale dig. Det er jo ikke blot sten. Men en speciel sammensat blanding af forskellige typer af sten med forskellig overfladestruktur og farve. Og især det sidste er med til at fremme musikkens lydfarver. 

Et andet meget konstruktivt svar kunne være :

Gæt selv hvem skrev:

Sludder!  Hvis man ikke kan høre forskel , kunne man have sparet en masse masse penge ved at handle i Bilka i stedet for! ;-)

Frit citeret fra en anden tråd om lign. hokus pokus.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Stanley skrev:

Jeg skal lige knipse et par billeder og læse korrektur en sidste gang. Så mon ikke testen kommer i næste uge  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Chr. R. skrev:

Stanley skrev:

Sikke store bogstaver

Den er/var skam skrevet, men havde dernæst bøvl med at poste den "rigtigt" ift. den skabelon der skal anvendes her på sitet. Siden hen har jeg haft lejlighed til at høre pladerne på et andet anlæg, og her blev resultatet noget andet end det der allerede var skrevet. Så derfor vil jeg tilføje yderligere til min test, men har bare ikke fået det skrevet endnu

Men måske i den kommende weekend, men kan da allerede nu afsløre at der "sker noget" når kantskæren anvendes...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Medlem skrev:
Chr. R. skrev:

Stanley skrev:

Sikke store bogstaver

Den er/var skam skrevet, men havde dernæst bøvl med at poste den "rigtigt" ift. den skabelon der skal anvendes her på sitet. Siden hen har jeg haft lejlighed til at høre pladerne på et andet anlæg, og her blev resultatet noget andet end det der allerede var skrevet. Så derfor vil jeg tilføje yderligere til min test, men har bare ikke fået det skrevet endnu

Men måske i den kommende weekend, men kan da allerede nu afsløre at der "sker noget" når kantskæren anvendes...

Spændende!

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
janils skrev:

Ikke verdens dyreste tweak - kun ca. 200 kroner for 5 sæt, men bemærk hvad der står i bunden - 50 timers tilspilning?

Hvordan kan man tilspille en dims der bare skal kortslutte en indgangsbøsning - og hvordan kan den egentlig det, når der er teflon på? Men flot det er den - næsten synd at sætte dem på bagsiden af sin forstærker. Kan man ikke bruge dem til noget mere fornuftigt?

http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=4 9742&keywords=NL062008

De kortslutter jo heller ikke noget! De afskærmer fase benet i stikket mod indstråling...

50 timers tilspilning ??? Det kalder jeg intet mindre end en vaskeægte Uri Geller
.....men hva, ham var der jo osse mange som troede på

Hvis der er et signal på den pågældene ind / udgang, så er det da ikke så underligt at tilspilning er gældene for disse stumper, selvom det nok er ret minimal indvirkning pga. den lille fysiske størrelse.
Men jeg vil da mene at det i praksis kan sidestilles fuldstændig med tilspilning af diverse kabler osv.
Du tilføre jo ny / frisk dielectric materiale, så på et eller andet plan så er der jo en tilspilnings indvirkning...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Kalle_dk skrev:
janils skrev:

Ikke verdens dyreste tweak - kun ca. 200 kroner for 5 sæt, men bemærk hvad der står i bunden - 50 timers tilspilning?

Hvordan kan man tilspille en dims der bare skal kortslutte en indgangsbøsning - og hvordan kan den egentlig det, når der er teflon på? Men flot det er den - næsten synd at sætte dem på bagsiden af sin forstærker. Kan man ikke bruge dem til noget mere fornuftigt?

http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=4 9742&keywords=NL062008

De kortslutter jo heller ikke noget! De afskærmer fase benet i stikket mod indstråling...

50 timers tilspilning ??? Det kalder jeg intet mindre end en vaskeægte Uri Geller

Hvis der er et signal på den pågældene ind / udgang, så er det da ikke så underligt at tilspilning er gældene for disse stumper, selvom det nok er ret minimal indvirkning pga. den lille fysiske størrelse.
Men jeg vil da mene at det i praksis kan sidestilles fuldstændig med tilspilning af diverse kabler osv.
Du tilføre jo ny / frisk dielectric materiale, så på et eller andet plan så er der jo en tilspilnings indvirkning...

nu stopper du  der er ingen ingen spænding på... de formodes at skulle modvirke indstråling...

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
micma18 skrev:
Kalle_dk skrev:
janils skrev:

nu stopper du  der er ingen ingen spænding på... de formodes at skulle modvirke indstråling...

Det kan der da sagtens være!... Hvorfor skulle der ikke kunne komme indstråling ind på en udgang. Eller i det hele taget bare holde den slags ude af apparatet!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Der burde være et midterben i de stik der... så man rent faktisk fik kortsluttet indgangen... Så er man da stensikker på at den indgang ikke siger noget.

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Der burde være et midterben i de stik der... så man rent faktisk fik kortsluttet indgangen... Så er man da stensikker på at den indgang ikke siger noget.

Nemlig! Og hvorfor mon propperne er "guldfarvede"? 
Mon man henvender sig til en 'særlig' kundegruppe?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Rumex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Halløj

Meget typisk for dette forum. Hvor mange af jer har prøvet det? Der bliver ævlet og kævlet uden at folk reelt har hørt det pågældende!?!? Langt ude og pi....... useriøst.

At "sunmusic" påstår at afkobling af højttalere med "dimser" er lige så latterligt, tilhører samme barnlige tilgang til tingene. Der kan være en verden til forskel, jeg har selv oplevet det mere end en gang. Men det er ikke sikkert at det virker på et anlæg fra Bilka.

Drop dog den belastende bedrevidende tilgang til tingene, det eneste det kommer ud af den måde at omgås andre på, er at folk kaster mudder den anden vej.

Kom med en positiv og åben interesse i stedet for. Kom glad, og tænk før du "taler"...

Jeg er helt enig i at man ikke skal afskrive , jeg bruger 2 tweaks fra Holfi som jeg ikke troede på da jeg først så dem, man kan blive overrasket. dog vil jeg anbefale at man leger med tweaks alene da man nemt kan blive farvet af andres meninger.

prøv det , test , leg og drag din egen konklution, man kan ikke udtale sig på noget man ikke har prøvet.

Jeg kan eks. ikke leve uden mine Magician plader fra Holfi , det rykker max !  

Til top Vis Rumex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rumex

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Sjoenne skrev:

Nemlig! Og hvorfor mon propperne er "guldfarvede"? 
Mon man henvender sig til en 'særlig' kundegruppe?

Mvh.
Niels

Et bud...

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum