| Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
En lille opdate herfra...
Det er nu lykkes at få fat i (næsten) alle pladerne til brug for testen. Nu skal der blot sendes - skæres - sendes og ikke mindst lytte. Desværre er der en ændring i testprogrammet, idet det ikke er muligt at få kontakt til forhandleren af XRCD2 albummet. Netop denne plade havde jeg ellers forventet mig rigtig meget af, specielt efter at have læst test af netop dette album på udenlandske sites 
Men manglen på denne plade, ændre heldigvis ikke på den del af testen der omfatter "plade skæren". Testen forventes påbegyndt i løbet af den kommende uge, og der er stadigvæk plads til andre der vil være med til at lytteteste
|
|
|
Hvordan gik det egentlig med denne test ?
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
| Hvordan gik det egentlig med denne test ? |
|
|
Sjovt du spørger netop nu, da jeg nu skriver de sidste linjer
Jeg skal lige knipse et par billeder og læse korrektur en sidste gang. Så mon ikke testen kommer i næste uge
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hved ikke om jeg har overset denne i en efterhånden lang tråd.
Nu er det ikke kun new age t**ser der kan får sten om kroppen, de kan også købes til dine kabler.
http://www.machinadynamica.com/machina31.htm
Det her er absolut toppen for mig, folk her der har købt dette vidundermiddel må gerne henvende sig til mig, jeg har nogle granit sten i haven der har indsuget magisk støv fra de fuldmåner de har overværet.
For god underholdning, kig også på deres andre produkter. Det er da godt nok hifi magi og overtro når det er bedst. Priserne på deres "varer" er da heller ikke helt tossede, vidste ikke mit granit i haven potentielt kunne have så høj kg pris __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vist nogen der har behov for øget medicin indtag __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
|
Hved ikke om jeg har overset denne i en efterhånden lang tråd.
Nu er det ikke kun new age t**ser der kan får sten om kroppen, de kan også købes til dine kabler.
http://www.machinadynamica.com/machina31.htm
Det her er absolut toppen for mig, folk her der har købt dette vidundermiddel må gerne henvende sig til mig, jeg har nogle granit sten i haven der har indsuget magisk støv fra de fuldmåner de har overværet.
For god underholdning, kig også på deres andre produkter. Det er da godt nok hifi magi og overtro når det er bedst
|
|
|

Svaret fra t**serne vil som sædvanlig være:
Har du lyttet til stenene? Hvis ikke, har du ingen belæg for at udtale dig. Det er jo ikke blot sten. Men en speciel sammensat blanding af forskellige typer af sten med forskellig overfladestruktur og farve. Og især det sidste er med til at fremme musikkens lydfarver.
Læs evt. omkring lyd og farver:
http://www.franklorentzen.info/danish/lyd%20&%20Farver.h tml
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så ro på der, drenge.
Gode sten har så absolut indflydelse på min nydelse af musikken. Derfor holder jeg altid en varm hånd omkring mine egne sten, medens jeg lytter. Det giver et utroligt velvære, og forhøjer nydelsen helt enormt. Prøv selv, og det behøver jo ikke altid være jeres egen hånd 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revoc Din fantastiske humoristiske sans fortjener en erkendelighed.
Når din præmie er lagt ind på din computer, vil du opnå en optisk glæde du ikke før har oplevet, selv med en varm hånd omkring dine sten. Værdi 25.000 Dkr - Ja optisk glæde koster.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, sidder på jobbet, så jeg venter vist lige til jeg kommer hjem til min egen pc
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
|
Svaret fra t**serne vil som sædvanlig være:
Har du lyttet til stenene? Hvis ikke, har du ingen belæg for at udtale dig. Det er jo ikke blot sten. Men en speciel sammensat blanding af forskellige typer af sten med forskellig overfladestruktur og farve. Og især det sidste er med til at fremme musikkens lydfarver.
|
|
|
Et andet meget konstruktivt svar kunne være :
Gæt selv hvem skrev:
Sludder! Hvis man ikke kan høre forskel , kunne man have sparet en masse masse penge ved at handle i Bilka i stedet for! ;-)
|
|
|
Frit citeret fra en anden tråd om lign. hokus pokus. 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Stanley skrev:
|
|
Jeg skal lige knipse et par billeder og læse korrektur en sidste gang. Så mon ikke testen kommer i næste uge
|
|
|
Hvordan gik det egentlig med denne test ?  |
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Chr. R. skrev:
Stanley skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Sikke store bogstaver 
Den er/var skam skrevet, men havde dernæst bøvl med at poste den "rigtigt" ift. den skabelon der skal anvendes her på sitet. Siden hen har jeg haft lejlighed til at høre pladerne på et andet anlæg, og her blev resultatet noget andet end det der allerede var skrevet. Så derfor vil jeg tilføje yderligere til min test, men har bare ikke fået det skrevet endnu 
Men måske i den kommende weekend, men kan da allerede nu afsløre at der "sker noget" når kantskæren anvendes... __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Medlem skrev:
Chr. R. skrev:
Stanley skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Sikke store bogstaver 
Den er/var skam skrevet, men havde dernæst bøvl med at poste den "rigtigt" ift. den skabelon der skal anvendes her på sitet. Siden hen har jeg haft lejlighed til at høre pladerne på et andet anlæg, og her blev resultatet noget andet end det der allerede var skrevet. Så derfor vil jeg tilføje yderligere til min test, men har bare ikke fået det skrevet endnu 
Men måske i den kommende weekend, men kan da allerede nu afsløre at der "sker noget" når kantskæren anvendes...
|
|
|
Spændende! 
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
janils skrev:
|
Ikke verdens dyreste tweak - kun ca. 200 kroner for 5 sæt, men bemærk hvad der står i bunden - 50 timers tilspilning?
Hvordan kan man tilspille en dims der bare skal kortslutte en indgangsbøsning - og hvordan kan den egentlig det, når der er teflon på? Men flot det er den - næsten synd at sætte dem på bagsiden af sin forstærker. Kan man ikke bruge dem til noget mere fornuftigt? 
http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=4 9742&keywords=NL062008
De kortslutter jo heller ikke noget! De afskærmer fase benet i stikket mod indstråling...
|
|
|
50 timers tilspilning ??? Det kalder jeg intet mindre end en vaskeægte Uri Geller  .....men hva, ham var der jo osse mange som troede på 
|
|
|
Hvis der er et signal på den pågældene ind / udgang, så er det da ikke så underligt at tilspilning er gældene for disse stumper, selvom det nok er ret minimal indvirkning pga. den lille fysiske størrelse. Men jeg vil da mene at det i praksis kan sidestilles fuldstændig med tilspilning af diverse kabler osv. Du tilføre jo ny / frisk dielectric materiale, så på et eller andet plan så er der jo en tilspilnings indvirkning... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Kalle_dk skrev:
janils skrev:
|
Ikke verdens dyreste tweak - kun ca. 200 kroner for 5 sæt, men bemærk hvad der står i bunden - 50 timers tilspilning?
Hvordan kan man tilspille en dims der bare skal kortslutte en indgangsbøsning - og hvordan kan den egentlig det, når der er teflon på? Men flot det er den - næsten synd at sætte dem på bagsiden af sin forstærker. Kan man ikke bruge dem til noget mere fornuftigt? 
http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=4 9742&keywords=NL062008
De kortslutter jo heller ikke noget! De afskærmer fase benet i stikket mod indstråling...
|
|
|
50 timers tilspilning ??? Det kalder jeg intet mindre end en vaskeægte Uri Geller  .....men hva, ham var der jo osse mange som troede på 
|
|
|
Hvis der er et signal på den pågældene ind / udgang, så er det da ikke så underligt at tilspilning er gældene for disse stumper, selvom det nok er ret minimal indvirkning pga. den lille fysiske størrelse. Men jeg vil da mene at det i praksis kan sidestilles fuldstændig med tilspilning af diverse kabler osv. Du tilføre jo ny / frisk dielectric materiale, så på et eller andet plan så er der jo en tilspilnings indvirkning... 
|
|
|
 nu stopper du der er ingen ingen spænding på... de formodes at skulle modvirke indstråling...
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
micma18 skrev:
Kalle_dk skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 nu stopper du der er ingen ingen spænding på... de formodes at skulle modvirke indstråling...
|
|
|
Det kan der da sagtens være!... Hvorfor skulle der ikke kunne komme indstråling ind på en udgang. Eller i det hele taget bare holde den slags ude af apparatet!
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der burde være et midterben i de stik der... så man rent faktisk fik kortsluttet indgangen... Så er man da stensikker på at den indgang ikke siger noget.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Der burde være et midterben i de stik der... så man rent faktisk fik kortsluttet indgangen... Så er man da stensikker på at den indgang ikke siger noget.
|
|
|
Nemlig! Og hvorfor mon propperne er "guldfarvede"? Mon man henvender sig til en 'særlig' kundegruppe?  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Rumex Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Halløj 
Meget typisk for dette forum. Hvor mange af jer har prøvet det? Der bliver ævlet og kævlet uden at folk reelt har hørt det pågældende!?!? Langt ude og pi....... useriøst.
At "sunmusic" påstår at afkobling af højttalere med "dimser" er lige så latterligt, tilhører samme barnlige tilgang til tingene. Der kan være en verden til forskel, jeg har selv oplevet det mere end en gang. Men det er ikke sikkert at det virker på et anlæg fra Bilka.
Drop dog den belastende bedrevidende tilgang til tingene, det eneste det kommer ud af den måde at omgås andre på, er at folk kaster mudder den anden vej.
Kom med en positiv og åben interesse i stedet for. Kom glad, og tænk før du "taler"...
|
|
|
Jeg er helt enig i at man ikke skal afskrive , jeg bruger 2 tweaks fra Holfi som jeg ikke troede på da jeg først så dem, man kan blive overrasket. dog vil jeg anbefale at man leger med tweaks alene da man nemt kan blive farvet af andres meninger.
prøv det , test , leg og drag din egen konklution, man kan ikke udtale sig på noget man ikke har prøvet.
Jeg kan eks. ikke leve uden mine Magician plader fra Holfi , det rykker max !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Sjoenne skrev:
|
|
|
Nemlig! Og hvorfor mon propperne er "guldfarvede"? Mon man henvender sig til en 'særlig' kundegruppe?
Mvh. Niels
|
|
|
Et bud... 

__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |