| Forfatter |
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rumex skrev:
Medlem skrev:
|
Halløj 
Meget typisk for dette forum. Hvor mange af jer har prøvet det? Der bliver ævlet og kævlet uden at folk reelt har hørt det pågældende!?!? Langt ude og pi....... useriøst.
At "sunmusic" påstår at afkobling af højttalere med "dimser" er lige så latterligt, tilhører samme barnlige tilgang til tingene. Der kan være en verden til forskel, jeg har selv oplevet det mere end en gang. Men det er ikke sikkert at det virker på et anlæg fra Bilka.
Drop dog den belastende bedrevidende tilgang til tingene, det eneste det kommer ud af den måde at omgås andre på, er at folk kaster mudder den anden vej.
Kom med en positiv og åben interesse i stedet for. Kom glad, og tænk før du "taler"...
|
|
|
Jeg er helt enig i at man ikke skal afskrive , jeg bruger 2 tweaks fra Holfi som jeg ikke troede på da jeg først så dem, man kan blive overrasket. dog vil jeg anbefale at man leger med tweaks alene da man nemt kan blive farvet af andres meninger.
prøv det , test , leg og drag din egen konklution, man kan ikke udtale sig på noget man ikke har prøvet.
Jeg kan eks. ikke leve uden mine Magician plader fra Holfi , det rykker max ! |
|
|
AAArrrrggggghhhhb jeg har ikke skrevet noget om at afkoblimg af højttalere er latterligt, men derimod skrev jeg om afkobling af højttaler kabler
for satan da
der er forskel på at have et åbent sind og så lappe alt i sig uden at tilføje en lille smule kritisk sans. det skinner så flot....nøøøøjjjj
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine højttalerkabler er afkoblet med korkslibeklodser, og det virker hjemme hos mig! 
(Bare for at få gang i tråden igen, hæ )
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har forsøgt og jeg kan ikke høre forskel. Det forventede jeg nu heller ikke, men vil da lige have mig en baggrund at udtale mig på. korkklodser koster jo heller ikke så meget, så det virker da til at du er klar over at prisstigninger ikke er proportionelt sammenhængende med forbedringer i lydkvalitet  (det var venligt ment)
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Mine højttalerkabler er afkoblet med korkslibeklodser, og det virker hjemme hos mig! 
(Bare for at få gang i tråden igen, hæ ) |
|
|
Havde du da regnet med de ville holde op med at virke??  Eller lyder det måske, blå-grønt med et stref af perlemor, og det virker best ved fuldmåne.. ej nu stopper det sgu...  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
(Bare for at få gang i tråden igen, hæ ) |
|
|
De eksterne fysiske kræfter kablet påvirkes med akustisk er komplet ubetydelige i forhold til elektronernes interne kraftudveksling. Din udtalelse svarer til at sige, at færgen kom mærkbart hurtigere i havn fordi du på forhånd havde fisket en enkelt vandmand op af Kattegat, som I ellers var stødt på... Vind, vejr og kaptajnens hånd på gashåndtaget betyder naturligvis uendelig mange gange mere - ligesom din placering ned til milimeter, luftfugtighed, humør, kropstemperatur og meget meget mere gør for din lytteoplevelse i forhold til dine afkoblede ledninger. Der er én og kun én forklaring på det fænomen, og den virker tilgengæld fuldt ud tilfredsstillende: placebo! Hvorfor er den så svær at acceptere? Omvendt, er din subjektive oplevelse af en forbedring jo på sin vis reel...ligesom med homøopati: Det virker, men kun fordi folk tror det virker... __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, en vandmand her og der må da have en positiv effekt, måske man skulle skyde et par duer næste gang der skal tages fly sydpå? 
Endnu en af de lidt mere way out there tweaks. Og nej, der er IKKE en hårtører - det er derimod et negativ ion behandlings apparat. Der kan læses mere om den her http://www.xtremecables.com/products.php?cat=55

__________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Sound & Magic Lukket konto

Sound & Magic Odense
Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sjovt hvordan dette indlæg er kommet hele vejen rundt om de ting vi ikke kan se men måske høre ? (det er kanon jeg har også set ting jeg ikke kunne høre nogen ændring ved brug, men dog lyttet om det virkede)
det hele startede med kantskæren som vi de 3 dage vi kørte demo på de nye Peak Consult,lavede a-b test på,på flere forskellige cder, folk kunne bruge den inden de tog hjem,alle kunne høre der skete noget med lyden,og der var ingen der sagde at de ikke kunne høre det,den har kørt meget de 3 dage den kantskære,plus der er flere der har bestilt en,så man skal måske prøve eller?
sound and magic
__________________ KaDo sound
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et fjollet spørgsmål, men var i i stand til at afgøre, hvilken skive i lyttede til (skåret/uskåret kant)?
|
| Til top |
|
| |
ulf westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan jo prøve med en lille fil - og sort tusch.
som jeg forestiller mig er konceptet at det skal spejle det horisontale lys der måtte komme fra laseren internt i skiven
væk fra det horisontale plan - hvis der er unøjagtigheder i en aflæsning kan reflektionerne måske nedsætte tolerancerne
Den oplagte spejling måtte vel være 45 gr. men de 36 gr er vel valgt udfra en blanding af marketings
gejl (lyder mere videnskabeligt med 36gr) og at de har en teori omkring af lede lyset ned (eller op?) og lidt væk fra skiven så
hvis det rammer dele under skivens kant ville det ikke blive reflekteret tilbage i samme mængde.
Derudover forestiller mig at den sorte farve skal absorbere så meget af lyset inden ovennævnte funktion overtager.
Den legendariske pen var grøn, valgt udfra den komplimentære røde laserfarve (680nm) men med Blu-Ray og være på forkant
er den sorte måske valgt som et kompromis?
Jeg har det lidt sådan at hvis man har lyst til prøve er det jo fint og hvis ikke man kan høre forskel er det ligegyldigt. De tweaks kan ofte være bøvlede og dyre og er ikke oplevelsen værd. Jeg savner dog lidt min skilletrafo som jeg har oplevet har givet magi..
(mærkeligt når der nu er trafoer i forvejen i el-grej)
Ulf
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound & Magic skrev:
|
det er sjovt hvordan dette indlæg er kommet hele vejen rundt om de ting vi ikke kan se men måske høre ? (det er kanon jeg har også set ting jeg ikke kunne høre nogen ændring ved brug, men dog lyttet om det virkede)
det hele startede med kantskæren som vi de 3 dage vi kørte demo på de nye Peak Consult,lavede a-b test på,på flere forskellige cder, folk kunne bruge den inden de tog hjem,alle kunne høre der skete noget med lyden,og der var ingen der sagde at de ikke kunne høre det,den har kørt meget de 3 dage den kantskære,plus der er flere der har bestilt en,så man skal måske prøve eller?
sound and magic
|
|
|
Mange gange skal man nok lige tælle til 10 før man hopper på nogle af de mere tvivlsomme tweaks selvom nogle mennesker mener at kunne høre forskel med dem. Ens øverste etage har det med nogle gange at ville høre noget der ikke er tilstede, det også uden der er røget troldmand brygget på friske afghanske planter.
Mange gange har diverse tweaks næsten samme pris som det ville koste at opgradere de mere jordnære ting som man ved har en effekt. Jeg kender en enkelt tosse der har brugt +50.000 på tweaks. Da jeg spurgte ham hvorfor han ikke smed penge på en bedre forstærker istedet var svaret - øhhhh jow, det kunne vel også give en effekt. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |

Sound & Magic Odense
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
de ville helst høre på den der var skåret uden undtagelse
jeg tror ikke det er de 36 g men at skiver er meget skæve selv de gode cder
vi har prøvet med og uden sort kant og der kan man ikke høre så stor ændring
ps skilletrafo virker men er svær og få til at være nogen steder __________________ KaDo sound
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Men efterprøvede i, om nogen rent faktisk var i stand til at høre forskel eller om de opfattede forskelle var subjektive?
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en måndes tid siden, skrev jeg med en amerikaner på AudiogoN. Han havde prøvet disse og han kunne absolut ikke høre nogen forskel. Men han havde også prøvet Shunyata Dark Field cable elevators, og det gav - for ham - et stort løft i lyden.
Jeg har ikke selv hørt på disse sager, men synes det lyder interessant. Det er vist noget med EMI og RFI støj.
Jeg synes ikke man skal afvise noget på forhånd, men man skal bestemt tage de fornuftige briller på. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
| Til top |
|
| |

Sound & Magic Odense
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi prøvede at spille ander cder og så prøve igen og da ville man igen helst høre på den skårede
__________________ KaDo sound
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
|
For en måndes tid siden, skrev jeg med en amerikaner på AudiogoN. Han havde prøvet disse og han kunne absolut ikke høre nogen forskel. Men han havde også prøvet Shunyata Dark Field cable elevators, og det gav - for ham - et stort løft i lyden.
Jeg har ikke selv hørt på disse sager, men synes det lyder interessant. Det er vist noget med EMI og RFI støj.
Jeg synes ikke man skal afvise noget på forhånd, men man skal bestemt tage de fornuftige briller på.
|
|
|
Både EMI/RFI er radiofrekvenser/støj som bliver udskilt fra mobiltelefoner, fjernsyn, radiomaster osv. Radiosignaler slipper man ikke for ved at hæve f.eks. kabler væk fra diverse overflader. Har man problemer med signalstøj er der kun ganske få måder at omgåes problemerne på, den mest effektive er at slukke for støjkilden hvis det er tv, mobil eller noget andet i ens hjem. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound & Magic skrev:
| de ville helst høre på den der var skåret uden undtagelse... |
|
|
Der var nu en enkel undtagelse med de skiver jeg havde med. LOVER at gøre mit yderste for at min test bliver postet her i den kommende weekend. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revoc skrev:
| Ok. Men efterprøvede i, om nogen rent faktisk var i stand til at høre forskel eller om de opfattede forskelle var subjektive? |
|
|
Forskellen var skam ganske let at høre, og jeg var desuden enige med de kommentarer der kom fra "lytte panelet". __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
F.Christians skrev:
|
(Bare for at få gang i tråden igen, hæ )
|
|
|
De eksterne fysiske kræfter kablet påvirkes med akustisk er komplet ubetydelige i forhold til elektronernes interne kraftudveksling. Din udtalelse svarer til at sige, at færgen kom mærkbart hurtigere i havn fordi du på forhånd havde fisket en enkelt vandmand op af Kattegat, som I ellers var stødt på... Vind, vejr og kaptajnens hånd på gashåndtaget betyder naturligvis uendelig mange gange mere - ligesom din placering ned til milimeter, luftfugtighed, humør, kropstemperatur og meget meget mere gør for din lytteoplevelse i forhold til dine afkoblede ledninger.
Der er én og kun én forklaring på det fænomen, og den virker tilgengæld fuldt ud tilfredsstillende: placebo! Hvorfor er den så svær at acceptere?
Omvendt, er din subjektive oplevelse af en forbedring jo på sin vis reel...ligesom med homøopati: Det virker, men kun fordi folk tror det virker...
|
|
|
Det vil jeg jo så mene at der er en teknisk forklaring på! Da man hæver kablet fra gulvet, og dermed også ændre dielektricitets værdien på ihvertfald den ene side af kablet, med luftens værdi. Så har det jo rent teknisk en fordel!
At kabel typen, afskærmning og isolering så også samtidig har betydning, og for nogle kabel typer, har langt mere betydning. Så har det dog stadig en teknisk berettigelse. Om det kan høres eller ej ved jeg ikke, men uden tvivl vil sådan en afkobling have langt større betydning på kabler med minimal isolering, frem for kraftigt isolerede typer, hvor den interne dielectric materiale er mere afgørende for udfaldet.
Men hellere luft end alt muligt anden!
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Revoc skrev:
| Ok. Men efterprøvede i, om nogen rent faktisk var i stand til at høre forskel eller om de opfattede forskelle var subjektive? |
|
|
Forskellen var skam ganske let at høre, og jeg var desuden enige med de kommentarer der kom fra "lytte panelet". |
|
|
Forstår du betydningen af "placebo"? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Det vil jeg jo så mene at der er en teknisk forklaring på! Da man hæver kablet fra gulvet, og dermed også ændre dielektricitets værdien på ihvertfald den ene side af kablet, med luftens værdi. Så har det jo rent teknisk en fordel!
At kabel typen, afskærmning og isolering så også samtidig har betydning, og for nogle kabel typer, har langt mere betydning. Så har det dog stadig en teknisk berettigelse. Om det kan høres eller ej ved jeg ikke, men uden tvivl vil sådan en afkobling have langt større betydning på kabler med minimal isolering, frem for kraftigt isolerede typer, hvor den interne dielectric materiale er mere afgørende for udfaldet.
Men hellere luft end alt muligt anden! |
|
|
Ah, ok - jeg troede mest det handlede om vibrationer....det er i hvert fald den grund jeg husker at have læst, men det er der åbenbart ikke helt enighed om blandt tilhængerne  Anyway, jeg tror stadig ikke en hat på det. Og det er jo ikke fordi der er præsenteret nogen troværdige beviser på, at nogen kan høre forskel... __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |