Forfatter |
|
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen herinde der kan sige mig hvor i tyskland det er billigt/sikkert at købe et tv.
Jeg skal bruge et sony 32' kv-fq85 og har selv set det til 8000 kr. hos electronica24.de
jeg vil helst handle et sted hvor jeg kan betale pr. efterkrav, da jeg har hørt om mange der er kommet i problemer med manglende levering.
Håber i kan hjælpe mig....
|
Til top |
|
|
Sponk Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Det firma er seriøse nok jeg har selv købt min az-1 hos det firma men fik den sendt til en bekendt i tyskland så der igen problemer blev nogen form for told.
Mvh Sponk
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay...
problemet er at jeg ikke kender nogen i tyskland og at jeg ikke kan se på deres hjemmeside om de overhovedet sender til danmark...
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun haft gode erfaringer med køb af udstyr i Tyskland. Der er ingen told på elektronikvarer, medmindre du køber for over 270000 Kr om året kræver den danske lov fortoldning af varerne.
Jeg har købt mange ting både per efterkrav og cash, men jeg taler også tysk, hvilket jo er en fordel. Går da også ud fra at de kan lidt engelsk dernede.
Mvh Dief
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går ud fra, at du kender problemerne med fq85 og hq100?
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. også overveje den lidt nyere FQ86 model.
Hvis du overvejer tyskland kan du købe 32" udgaven for ca. 8400kr. her: Sony KV-32FQ86
De sender pr.efterkrav, som nogle af de desværre kun få tyske forhandlere. Og de kan godt snakke engelsk
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikke noget til nogen fejl......
hvilke fejl er der tale om? Og er de tilstede på fq86?????
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
søg lidt på "hq100" på dette forum. Det har en alvorlig fejl i billedbehandlingen!
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har søgt lidt på hq100 men kan ikke se at der er tale om nogen store fejl....
Er der nogen der gider forklare hvad det fjernsyn fejler istedet for at henvise til andre tråde, da mit internet er røvsløvt
og er den samme fejl at finde i hq86????
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
2FAST4U skrev:
og er den samme fejl at finde i hq86???? |
|
|
He he, han ved det ikke!
Det gør jeg dog heller ikke, men fejlen der er tale om, skulle være langt mere synlig på HQ100 end FQ85.
Jeg havde bestilt et FQ85 til mine de gamle(før jeg kendte til fejlen)og de har ikke lagt mærke til noget, plus jeg har en bekendt(som ikke ved noget om TV) som også har fjernsynet og som heller ikke har lagt mærke til det. Det jeg vil sige med det, er at hvis du ikke er inde i hvordan fjernsyn skal virke og kan sammenligne med andre, så ville du højst sandsynligvis ikke vide det. Det eneste jeg lå mærke til med det samme, var at kontrasten som standard, var sat til 100% Denne skal lige centreres, eller (som det var tilfældet på mine de gamles)faktisk ligge lidt under middel, før den var perfekt.
Sony skulle(ifølge hvad andre brugere herinde har sagt)være igang med at lave løsninger på problemet.
Det er derfor muligt at FQ86 har fået problemet rettet, eller evt. reduceret så meget at det ikke generer.
ctacta, er den eneste herinde på hifi4all jeg kender til, som evt. kunne oplyse dig med flere informationer. Ellers må du rette spørgsmål til Sony direkte via. deres hjemmeside, eller spørge en seriøs tv forhandler.
Problemet er nærmere beskrevet i tråden, som jdg1 har linket til.
Håber det hjalp dig en smule
|
Til top |
|
|
kbakba Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil fraråde dig at købe en FQ85 eller en HQ100.
Mht. synlighed af fejl så er det lige så tydeligt på en FQ85 som det er på en HQ100. Selvfølgelig er det lidt tydligere på 36", men man kan ikke sige at det på FQ85 det er så meget mindre tydeligt == at det ikke har nogen betydning. Faktisk er det stort set lige så tydeligt.
Forskelle på en FQ85 og FQ86 er følgende...
- bruger et andet bord FQ4 (eller sådan noget)
- minus: ingen 3d-filteret, plus: et mpeg-filter
Altså stor set det samme fjernsyn og det har de samme fejl.
Det hjælper ikke noget at spørge Sony, da de blot siger at de har en opdatering til fjernsynet og den opdatering går ud på at man skal køre 100 Hz Digital Plus, i stedet for Advanced 100 Hz Digital. Det kan man jo ikke ligefrem kalde en løsning på problemet. Så kan man lige så godt købe et FQ70, da billedekvaliteten svarer 100% til en FQ70, når FQ85 kører i 100 Hz Digital Plus.
For at opsummere fejlen kort så er de...
- Billedet hakker ofte i film (f.eks. hakker det ca 1-2 gange i minuttet i filmen "Anger Management") [MEGET IRRITERENDE]
- Ved højkonstrast-scener er der mange/store firkanter efter elementer i bevægelse [KAN MAN EVENTUELT LEVE MED]
- Scener med lidt/ingen bevægelser eller panorering kan ofte være "firkantet" som om at visse dele er bygget op i legoklods (ikke nær så firkantet som på en 36"). [KAN MAN EVENTUELT LEVE MED]
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak...
Endelig en der svarede på mit spørgsmål....
Tror jeg køber et fq70, medmindre man får mere for pengene hos en anden producent???? (dog skal det være lige så pænt og stort) |
|
|
Til top |
|
|