| Forfatter |
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Tak for forklaring af pass knappen.. det gav vel egentlig lidt sig selv
Hej JackD. Mine Audio Classic rørforstærkere er også med auto bias justering, så jeg ikke skal nørkle med det. Jeg har ikke løftet armen, det var
bare et sjovt lille "tweak" som jeg kunne prøve..
Forstår dog ikke helt hvad du mener med, at jeg laver et nyt problem? Er det nye problem ideen om jordforbindelse du hentyder til, oder was?  |
|
|
Det var det med at løfte armen jeg tænkte på og finde det der forsager ens problem i kæden. Jeg har fx. et problem med tv og generelt bare DC fra strømværket, jeg tager den nemme løsning og køber en DC blocker og skifter fra tv til projektor når finanserne er til det. Jeg fandt mit problem det var i selve strømmen på mit net og også mit tv. Jeg kunne have skiftet det meste udstyr ud i blinde og stadig sidde med problemet stadigvæk, da mit tv genererer lidt men det vil stadig ligge lidt tilbage. Du skal finde problemets kerne der forårsager problemet, det eneste jeg mente. Halve løsninger er tit ikke det bedste uden at skulle kloge i din pladespiller. Jeg valgte at købe en færdig løsning med pladespiller for ikke at stå i samme problem som dig. Det hjælper dig ikke så meget på dit problem, mit råd er vel at få kyndig hjælp eller bide i det sure æble og selv finde fejlen. Jeg har en forhandler der har hjulpet mig med at bestemme mit, så jeg ikke handlede i blinde. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der egentlig ikke et problem med min nuværende pladespiller, og heller ikke den kommende jeg får byttet mig til. Det eneste "problem" der
er, er jo at impedansen ikke kan justeres på min Accuphase. Men selve det at nørkle lidt med impedansen er vel en meget fundamental ting, når
man leger med MC pu'er. Jeg ser det ikke som et problem, men en spændende faktor der kan varieres med små tweaks hist og pist
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du har styr på det  Det er så irriterende når det driller __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3051
|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mere tidligere i tråden, hvor jeg synes det var ved at komme lidt på afveje  Godt der er fundet en løsning. Nils som underlag til pladespiller, hvordan vil en vægmonteret hylde, med spikes op mod glas fungere med en egetræ hylde oven på, er der andre træsorter der er mere anvendelige, der kan købes som bordplade? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften forum
Som Wega rigtigt nok "gættede", krævede det en rigtig rigtig god arbejdslyst til det projekt jeg har begivet mig ud i
En skyskraber diffuser (også kaldt 2d diffuser, da den spreder lyd både vertikalt og horisontalt)
2 moduler på 57,2 x 46,2 cm, med "pinde" a 2,2 x 2,2 cm i forskellige højder, udregnet vha oliverprime udregneren på nettet (spreder fra 700-
7800 Hz). I alt 130 meter MDF lister skåret i forskellige højder:
Her er hver højdemål skrevet ind for at gøre det lidt lettere for mig
Bunden fastspændt og de første pinde er sat på.. Langvarig proces med limningen (tager ca. en time for hver række, da præcision er noget
vigtigt)
Er i efterårsferiens travlhed kun nået 6 rækker ud af 21 på hvert modul.. Men det ser riiigtig flot ud, garanteret alt arbejdet værd
regner med de skal afdække første siderefleksion, men kun fantasien sætter grænser.. de bliver monteret på en ramme med hjul under, så den
ca 60 kg kampvægt på hver modul let kan flyttes rundt på og eksperimenteres med
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan! Det ser super ud, og med den længde kommer de jo også til at række et godt stykke ned i frekvens.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis
Den største længde er 24 cm, så de kommer til at gå ca. 30 cm ud fra væggen.. Enten skal de op i taget, ellers skal højttalerne rykkes tættere på
hinanden hvis det skal dække første siderefleksion.. Forsøger mig nok først hen ad væggen
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
joo.. det går da fremad
Må dog også indrømme jeg har været en smule sløv, og så har/er det en meeegeet langvarig proces -men kan da begynde at se hvor pragtfulde de
kommer til at se ud. Nærmest en miniature skitse over New York
På en helt anden front er der sket noget helt nyt. eller.. gammelt, må det være:
Var igår aftes en smuttur forbi Birger. Det resulterede i denne sag, en Thorens TD2001.. lyden kan jeg desværre ikke udtale mig om endnu. Venter
spændt på at postmanden engang banker på døren og beriger mig med en Accuphase C7 - så håber jeg at få lækker vellyd i min hybel
Det var alt fra nu.. hav en forrygende dag
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot Daniel, StrukBirger skal jo også ha´ plads til alle hans nye/brugte Luxman´er   Glæd dig til C-7.... dejlig aktiv stepup. Hvad er det for en pu, der sidder på Thorens´en??? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var desværre ikke så let for ham, at han bare kunne smide den efter mig og proppe et par pengesedler i pungen - nejnej, nu står min tidligere
Rega bare og fylder hos ham
Lige nu er det en Benz Micro gold der sidder på Thorens'en  Fik en Ortofon MC20 super mk II med en skæv nålefane med i købet som en bette
luksus, og tænker da, at jeg vil eksperimentere lidt. Har dog hørt at en skæv nålefane ikke går, hvorimod det sagtens kan gå hvis nålefanen er lige
men går skævt ud af huset.. raketvidenskab  jeg må se hvad der sker, har altid gerne ville høre en MC20
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med platenspieleren, ser fin ud. Den Benz Micro, er nu ikke så dum endda. Bliver sjovt at høre hvad du synes, nå nu den C7'er kommer flyvende.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Det var desværre ikke så let for ham, at han bare kunne smide den efter mig og proppe et par pengesedler i pungen - nejnej, nu står min tidligere Rega bare og fylder hos ham
Lige nu er det en Benz Micro gold der sidder på Thorens'en Fik en Ortofon MC20 super mk II med en skæv nålefane med i købet som en bette luksus, og tænker da, at jeg vil eksperimentere lidt. Har dog hørt at en skæv nålefane ikke går, hvorimod det sagtens kan gå hvis nålefanen er lige men går skævt ud af huset.. raketvidenskab jeg må se hvad der sker, har altid gerne ville høre en MC20  |
|
|
Har skrevet det før... I mit univers er Mifcro Gold en noget kedelig intetsigende ting, men lyt nu selv. MHT din Ortofon... hvis den i årevis har kørt med forkert antiskating, kan det være derfor, at nålefanen "kommer skævt ud af huset". Derfor kan den sagtens spille glimrende alligevel- Prøv  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....at nålefanen kommer lidt eller bare skævt ud af huset betyder bare, at man blot korrigerer for det under dens opsætning. Så burde den spille fint.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selve nålefanen der er skæv, som om den har fået et buk.
mht lytteindtryk så ja, jeg skal da lytte selv - alt andet ville være lidt småkedeligt  mht Micro Gold så har jeg da fået bevist, at den ikke er
intetsigende.. der kommer da lyd (heldigvis)
Er på bar bund hvad angår PU, har jo kun haft 2 PU'er indenfor matriklen, som så var Regas MM pick-upper.. Så det bliver hammer spændende at
begive mig ind i det univers
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Flot Daniel, StrukBirger skal jo også ha´ plads til alle hans nye/brugte Luxman´er Glæd dig til C-7.... dejlig aktiv stepup.
Hvad er det for en pu, der sidder på Thorens´en??? |
|
|
Yes...C-7 er en fin Head-Amp fra Accuphase. Jeg har selv én. Men forvent ikke spektakulær opvisning i opløsning! En C-7 er rar og venlig (tilgivende)
men maler med lidt "brede penselstrøg". Dette vil dog være en kæmpe fordel for flertallet at brugere med "moderne" forstærkere og højttalere med
smalle bafler og 6-tommerenheder. (Læs: "hvid" lyd og for meget niveau på diskanten for at give et indtryk af detaljer...opløsning!).
Tillykke! 😉
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Accuphasen står og pynter så flot nu
dog er der dømt mega brum ved tilslutningen til anlæg - er der nogle finder, man kan gøre sig?
Der er ikke stelledning i mit rca kabel fra plattenspieler til step up - heller ikke fra step up til RIAA. Ved ikke rigtigt hvad det går ud på - i min
tidligere Rega var det jo bare en integreret del af pladespilleren..
Nogle løsningsforslag?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan være, at dit pladespiller-ground er lagt til skærm på venstre kanal ligesom på Rega. Du må i gang med at eksperimentere, men et bud kunne være flg. Prøv at trække en ledning fra en eller anden metaldel på din arm og forbind den i første omgang til stelskruen på C-7. Hvis det hjælper, er alt jo godt. Hvis stadig (eller mindre brum), så prøv at føre forb. videre til stelskruen på din riaa. Alternativt fra armen direkte til stel på riaa´en udenom C-7. Mulighederne er flere, men du må prøve dig frem  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|