| Forfatter |
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey wrong.
Det er samme type som før, Lissau t.t. med motor, 92", gain 1.0, mat hvid. Afmaskningen har tidligere været et problem for dem, det klistrede sammen og trak malingen fra hinanden og der kom lyse mærker i afmaskningen der hvor tabberne var rullet sammen. Den nye type afmaskning er nærmest lukket inde i en slags lak der ikke klistre + kanterne er mere nøjagtige.
Det er nu ikke derfor jeg solgte det "gamle", nåede bare at sælge det inden jeg kom til at savne min bio og måtte starte forfra...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE. ja sådan kan det jo gå. så skulle du alligevel have beholdt Sonyen  MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tid til lidt nye billeder

IN78, lidt mørkere sidepaneler end IN76, ellers er de identiske af udseende. Darkchip 3 chip og kontrast på 3500:1, lækkert billlede med dybde og skarphed helt i top, selvom det stadig "kun" er 1280 x 720 i opløsning. Den skarpe læser har nok bemærket at der tidligere har været en Sony 1080p model i stuen, den havde til sammenligning med IN78 et mere roligt billede og var helt lydløs, men skarpheden i billedet er efter min opfattelse bedre på IN78 trods den lavere opløsning. Måske er det bare mig der er mere til DLP end LCD

2 x Sub fra KEF (HTB2), mindre end tidligere modeller fra Revel, men ganske fornuftigt til film og flotte er de da Kan også lægges ned hvis man påmonterer de 3 ben der medføger. På den ene side af subben er en aktiv enhed og på den anden side sidder så en slave enhed.

Sattelit højtaler fra KEF 3005 sættet, pænt udført og fungerer fint som baghøjtaler. Fronterne er af samme type selvfølgelig Center højtaleren er en anelse større end de 4 sattelitter og går lidt længere ned i hz (65hz, så vidt jeg husker...)

Centeren her på sin fod, ved godt den ikke passer ordentligt på den store fod, men der må den lige stå indtil videre.

Lidt film deko fra ikea er det da også blevet til

Remote til lærred, ny type i forhold til den tidligere i bord holderen, ellers samme funktioner.

Afmaskningen har fået en coating der gør at den bliver der og ikke klistre/skaller, som tidligere har voldt Lissau lidt problemer.

Ja sådan ser det så ud igen efter at være flyttet ud og tilbage i lejligheden igen
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo godt ud  . Specielt lærredet ser lækkert. Det virker på en eller anden måde mere rubust end det gamle du havde. Infocus har sikkert et skarpere billede end din "gamle" sony. Dog ville jeg stadig selv foretrække sonyen da den har et mere "filmisk" billede i mine øjne, hvis du forstår  . Hvordan syntes du shadow details er på DC3 frem fo DC2? Jeg syntes faktisk at DC2 på nogle punkter var bedre end DC3. MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Det ser jo godt ud . Specielt lærredet ser lækkert. Det virker på en eller anden måde mere rubust end det gamle du havde. Infocus har sikkert et skarpere billede end din "gamle" sony. Dog ville jeg stadig selv foretrække sonyen da den har et mere "filmisk" billede i mine øjne, hvis du forstår . Hvordan syntes du shadow details er på DC3 frem fo DC2? Jeg syntes faktisk at DC2 på nogle punkter var bedre end DC3. MVH WRONG
|
|
|
Hej Wrong.
Tak skal du ha'
Du har ret med lærredet, det er lige som om at afmaskningen er blevet mere robust og det gør at hele lærredet virker mere robust/færdigt. Var bestemt heller ikke utilfreds med Sonyen og det lidt bløde/filmiske billede den havde, men kunne alligevel ikke lade være med at købe Infocus igen da den på mange punkter lever op til mine forventninger/krav om et godt billede, prisen må jeg sige er også en stor del af min beslutning
Har indtil videre kun kørt 3 timer med IN78 og er egentlig bare tilfreds med at alt virker som det skal Billedet er mere fri for fnider end IN76 med DC2 ville jeg umiddelbart mene, men ellers har jeg ikke lagt mærke til om det skulle være lidt dårligere m.h.t. shadow details. Har jo haft så mange at sammenligne efterhånden at det er svært at huske den ene fra den anden Nej jeg skal lige lege lidt mere med indstillingerne og skal også ha' prøvet med komponent for at se hvor godt det virker med auto sort kalibrering, det er jeg ret spændt på at se. Hvornår ser vi en ny PJ i din stue?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er skam kommet en ny. det var derfor jeg turde udtale mig om din tidligere Sony  MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok har bare ikke set noget i din tråd om det endnu. Men så tillykke med den, det er en fed PJ under alle omstændigheder
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere lyd i stuen snart på vej 17 kg center kan jeg røbe Sort pianolak bliver det også over hele linjen stadig...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes faktisk det er blevet rigtig fedt. Den nye projektor ser rigtig fin ud. Har ikke selv set den i action, men den foregående var rigtig fed, så det må storebror også være.. Jeg synes i starten at det var lidt for stue agtigt, men nu er det blevet mørklagt, så det er sgu blevet rigtig fedt. Jeg går ud fra at du kan lide det stilrent, og det kan ses ! Glæder mig til fremtidige opdateringer.. !
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er vendt tilbage i folden

Ikke den samme, men en magen til.

Sammen med den her er det "en win win situation"

Knivskarpt og rent billede Ser om jeg ikke kan tage et bedre billede senere...
Flere billeder på vej, men nu skal det gode vejr også lige nydes lidt...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne du ik undvære den ?  men godt ser det ud 
__________________ Se min lille bio her.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC_Disko:
don't EVER f**k with Benny the cup!!! hvor har du fundet den henne?
EDIT: ret fed PJ/PS du har fået dig der strong __________________
|
| Til top |
|
| |
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
MC_Disko:
don't EVER f**k with Benny the cup!!! hvor har du fundet den henne?
|
|
|
kan ik lige huske hvor jeg fandt den, men meget fed er den da   __________________ Se min lille bio her.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der igen lidt nyt i stuen KEF XQ5 som fronter og XQ2C som center. Har endnu ikke nået at høre dem, kun lige sat dem op, men de ser bare godt ud. Billeder kommer senere
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder

XQ2C som center

Vejer 17kg

Diskanten lidt sjovt placeret, men klart det spiller den

XQ5 som front, de små på væggen flyttes om som center bag ht.

Den anden ht.

Samlet set ser det sådan ud...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med nye billeder. Nu kan jeg se du har været bruger i et stykker tid, og derfor må du også vide at vi elsker billeder her på hifi4all.. ! Meget fedt ihvertfald. Men hvis jeg skal sige min ærlige mening : " den diskant ligner en lampe "
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Strong...
Fed bio!! Gennemført, savle, savle
Kan du ikke fortælle lidt mere om dine KEF?? Jeg kender generelt ikke så meget til KEF, er det spidsen af produktionen du der? hvad består de af enheder, kabinet, udsalgspris osv? (Jeg har dog kun lige læst de sidste par sider i tråden og set de nye billeder, så jeg beklager hvis jeg har sovet i timen og du har skrevet alt det der, hehe)
jeg synes finishen er rigtig lækker i hvert fald sådan som den tager sig ud på fronterne!
Din PJ er for fed, jeg har luret den et par gange og jeg gir dig ret billedet står bare knivskarpt, stort og flot! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Hey Strong...
Kan du ikke fortælle lidt mere om dine KEF?? Jeg kender generelt ikke så meget til KEF, er det spidsen af produktionen du der? hvad består de af enheder, kabinet, udsalgspris osv? (Jeg har dog kun lige læst de sidste par sider i tråden og set de nye billeder, så jeg beklager hvis jeg har sovet i timen og du har skrevet alt det der, hehe)
jeg synes finishen er rigtig lækker i hvert fald sådan som den tager sig ud på fronterne!
Din PJ er for fed, jeg har luret den et par gange og jeg gir dig ret billedet står bare knivskarpt, stort og flot!
|
|
|
Hey... Kef er et gammelt engelsk firma der i al den tid jeg kan huske altid har stået for go' kvalitet. Mine højtaler er lige under reference serien, der i ordets natur er den helt dyre ende Selve finishen på XQ serien er helt i top, blank nærmest metallic lak, til fronterne hører både spikes og fødder med der skrues i den buede bund med store gevinder. Udsalgs prisen er ca. kr. 6000.- pr. stk. Ikke overdrevet for sådan en lækker ht... for specs se dette link: http://www.kef.com/products/XQ/xqhome.asp
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
CRC1 skrev:
|
Hey Strong...
Din PJ er for fed, jeg har luret den et par gange og jeg gir dig ret billedet står bare knivskarpt, stort og flot!
|
|
|
Hey... Kef er et gammelt engelsk firma der i al den tid jeg kan huske altid har stået for go' kvalitet. Mine højtaler er lige under reference serien, der i ordets natur er den helt dyre ende Selve finishen på XQ serien er helt i top, blank nærmest metallic lak, til fronterne hører både spikes og fødder med der skrues i den buede bund med store gevinder. Udsalgs prisen er ca. kr. 6000.- pr. stk. Ikke overdrevet for sådan en lækker ht... for specs se dette link: http://www.kef.com/products/XQ/xqhome.asp
M.v.h. Strong
|
|
|
Hey Strong.
Lyder spændende, jeg kender godt KEF som engelsk firma men heller ikke mere end at jeg ved at det er et kvalitetsmærke! Ja nemlig jeg var eller er vildt imponeret over finishen efter at have set dine billeder!!
Hvad sidder der i af enheder? hvordan er enhederne opbygget? og kan du fortælle lidt om lyden? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Lyden i XQ5 er som i de fleste kef højtalere behagelig varm/blød i lyden, specielt har jeg altid godt kunne li' klangen i mellemtone området og her skuffer de bestemt ikke. De går ikke så dybt som man måske kunne ønske i et rent stereo setup, men nu er det også primært til film jeg skal bruge dem. diskanten er skarp og præcis uden at være for skinger. Det er svært at beskrive med ord og er jo også meget subjektivt, men jeg er yderst tilfreds alt i alt
Enhederne er som følger:
2 x 165mm (6.5") LF 160mm (6.5") Uni-Q with 19mm (.75") aluminium dome HF 19mm (.75") titanium dome Hypertweeter
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |