| Forfatter |
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Hey...
Lyden i XQ5 er som i de fleste kef højtalere behagelig varm/blød i lyden, specielt har jeg altid godt kunne li' klangen i mellemtone området og her skuffer de bestemt ikke. De går ikke så dybt som man måske kunne ønske i et rent stereo setup, men nu er det også primært til film jeg skal bruge dem. diskanten er skarp og præcis uden at være for skinger. Det er svært at beskrive med ord og er jo også meget subjektivt, men jeg er yderst tilfreds alt i alt
Enhederne er som følger:
2 x 165mm (6.5") LF 160mm (6.5") Uni-Q with 19mm (.75") aluminium dome HF 19mm (.75") titanium dome Hypertweeter
M.v.h. Strong
|
|
|
Jamen du har da ret det er generelt svært at beskrive lyd ikk, altså man kan altid prøve men ja i det store hele skal det næsten høres! Jeg synes nu de lyder meget spændende trods alt og fedt at du er tilfreds med dem!! Jeg synes de ligner en million! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er projektoren kommet op at stå på en lille højtalerstand i et forsøg på at undgå loftmontering. Ved ikke helt om det er en holdbar løsning i længden, men det ser sådan her ud...

Kablerne kan desværre ikke komme igennem røret

Havde så tænkt mig et par lænestole på hver sin side
Fordelen/tanken ved standen er at projektoren kan komme nærmere lærredet uden længere kabel og gi' mere lys på lærredet grundet den korte afstand.
Ulempen er selvfølgelig at den optager meget plads her midt i rummet + man kommer til at sidde lidt forskudt for midten... Nå men det skal prøves et par dage (stole kommer torsdag), ellers bliver det loftet + længere kabel istedet...
Go' påske til alle fra Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye stole

Perfekte til afslapning foran lærredet. Fandt stolene i Føtex og så har de den rigtige farve til hjemmebioen Kan indstilles i ryg og fodende og de har kostet kr. 900.- stk'et... Et fund til hjemmebioen efter min mening

Sådan ser det ud totalt set...

Ny hylde til projektoren. Er lykkedes meget godt at få den lidt frem i rummet uden den skal stå på en højtalerfod (var lidt for risikabelt)

Godt op i højde og frem i rummet med projektoren uden at skulle loftmontere den, tror det kommer til at fungere ok...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sgu fedt... jeg gad virkelig godt have et rum tilovers så jeg også lige kunne prøve at lave en bio .
Det ser dejlige ud de stole og kan ligne nogle der kan give risiko for at sidder og nikker til filmen eller ser den med delvist lukkede øjne, hehe
Jeg ved ikke om det er billedet, men det ser ud som PJ stor lige i mellem de to stole, kan man ikke høre støjen meget nemt der? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Det sgu fedt... jeg gad virkelig godt have et rum tilovers så jeg også lige kunne prøve at lave en bio .
Det ser dejlige ud de stole og kan ligne nogle der kan give risiko for at sidder og nikker til filmen eller ser den med delvist lukkede øjne, hehe
Jeg ved ikke om det er billedet, men det ser ud som PJ stor lige i mellem de to stole, kan man ikke høre støjen meget nemt der?
|
|
|
Hey... Ingen støj fra PJ Den siger stort set intet...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så er det jo som det skal være  ... Jeg synes nu stadig de stole er lækre og jeg ville helt komme til at sove mere end jeg så film  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at følge opbygningen af din hjemmebio. Tror min egen kommer til at minde en del om din mh.t. rumstørrelse, lærredstørrelse, lærred foran vindue m.m. Men det er nu en langsommelig proces at få det hele på plads. Jeg er gået fra en 45 kvadratmeter vinkelstue til ca 12 kvadratmeter seperat rum for at få mere kontrol over lyset. Håber det bli'r godt.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der et par baghøjtalere mere på...

Ved godt de burde være i samme højde alle 4, men det fungerer fint sådan som det er nu

Foden på højtaleren bruges som vægbeslag så de er nemme at flytte rundt med...

Eragon på blu-ray, ærgeligt at der ikke er plads til flere kb i upload så man kunne se kvaliteten bedre, men flot er det i virkeligheden...

Måske det her er lidt bedre
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen strong, du kan da bare bruge www.imageshack.us  ... glæder mig til at se billederne i 800x600  __________________
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
jamen strong, du kan da bare bruge www.imageshack.us ... glæder mig til at se billederne i 800x600  |
|
|
Det må jeg se om jeg kan finde ud af
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NYT PÅ VEJ!!!
Ja der sker hele tiden noget nyt i hjemmebioen Sony BDP-S1E er på vej og skal hurtigst muligt afløse PS3 (den støjer jo lidt rigeligt)
Billeder selvfølgelig når den er landet...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se du har skiftet lidt rundt i dine projektor. Hvad syntes du om de forskellige iforhold til hinanden?
Tænker lidt hen af dine oplevelser med plus/minus for vw50 og in78. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
|
Kan se du har skiftet lidt rundt i dine projektor. Hvad syntes du om de forskellige iforhold til hinanden?
Tænker lidt hen af dine oplevelser med plus/minus for vw50 og in78.
|
|
|
Hej...
Ja der er blevet skiftet lidt frem og tilbage
VW50 har mange plusser:
1. 1080p
2. Lens shift
3. Støjsvag
4. Super kontrast
De få minusser:
1. På alm. dvd kunne ønskes en anelse mere skarphed
2. Knap så lysstærk som andre (in78 f.eks)
IN78 plusser:
1. Meget lysstærk
2. Knivskarpt billede på alm. dvd materiale
3. Kalibreret til D65 fra fabrikken.
Minusser:
1. Blæserstøj en anelse for høj ved loftmontering
2. Ikke kompatibel med Sony dvd, upscalering ikke mulig fra dvd'en der ellers gør dette uden problemer med VW50
3. Ved gennemsløjfning af signal via hdmi (dvd til reciever til projektor) forsvinder lyden i hdmi når IN78 er tilkoblet, dette er ikke tilfældet påVW50
4. Holdbarheden/stabiliteten, har haft en defekt IN76 + en defekt IN78. Begge med samme fejl, ujævn lysstyrke (billedet blinker nervøst)
Havde Infocus været et mere stabilt produkt og ikke haft de kompatilitets problemer med mine andre produkter havde det også stadig været Infocus.
Sony'en er et mere stabilt produkt efter min mening, er selvfølgelig også et dyrere produkt Hvad billedet angår på VW50 vs. IN78 så er det begge med stor dybde/kontrast, VW50 vinder uden tvivl med et FULL HD signal, men til gengæld mener jeg at IN78 gør det bedst hvis man viser et SD signal.
Håber du kan bruge det til noget
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert setup! 
Er lidt nysgerrig ang. dine projektorer: Hvad fik dig til at gå tilbage til Sony VW50? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva IN 78 har da osse 1080p
nr 1. min er da osse støj svag ved loftmontering
nr 2. kan sony kører på ander mærker end sony ???
nr 3. det er der noget om....
nr 4. har haft 0 uheld ved Infocus ved flere maskiner
så vi er ikke helt enige men det skal vi held ikke hilsen rotel dyr
p.s men mener osse at sony er den beste bare ikke så meget..
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel dyr skrev:
hva IN 78 har da osse 1080p
nr 1. min er da osse støj svag ved loftmontering
nr 2. kan sony kører på ander mærker end sony ???
nr 3. det er der noget om....
nr 4. har haft 0 uheld ved Infocus ved flere maskiner
så vi er ikke helt enige men det skal vi held ikke hilsen rotel dyr
p.s men mener osse at sony er den beste bare ikke så meget.. |
|
|
IN78 nedskallerer fra 1080P. Den kan ikke vise 1080p  MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish skrev:
|
Rigtig lækkert setup! 
Er lidt nysgerrig ang. dine projektorer: Hvad fik dig til at gå tilbage til Sony VW50?
|
|
|
Vendte tilbage til Sony'en fordi den simpelthen bare fungerer bedre sammen med mine andre Sony produkter... (læs indlæg lidt længere oppe). Og så er den jo bare lækker Solgte kun den første grundet flytning, men kunne så ikke undvære bioen alligevel
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
danish skrev:
|
Rigtig lækkert setup! 
Er lidt nysgerrig ang. dine projektorer: Hvad fik dig til at gå tilbage til Sony VW50?
|
|
|
Vendte tilbage til Sony'en fordi den simpelthen bare fungerer bedre sammen med mine andre Sony produkter... (læs indlæg lidt længere oppe). Og så er den jo bare lækker Solgte kun den første grundet flytning, men kunne så ikke undvære bioen alligevel
M.v.h. Strong
|
|
|
jeg kan sku godt følge dig har selv haft sony og de laver mange fine ting og ny ting
ja bio kan jeg heler ikke undværer den er sku noget af stuen m.v.h Rotel Dyr
p.s skal du snart ha den op i lofte den projektoren
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
|
|
|
En gang imellem tror man, at man kan undvære, men det viser sig for det meste at være ønsketænkning. 
Det virker som om du er godt tilfreds med projektoren? Nu har jeg bestilt en magen til. Mest dog pga af designet.. At den så også har et godt billede til prisen og er i en god byggekvalitet må man jo tage med..
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish skrev:
strong skrev:
|
|
|
|
En gang imellem tror man, at man kan undvære, men det viser sig for det meste at være ønsketænkning. 
Det virker som om du er godt tilfreds med projektoren? Nu har jeg bestilt en magen til. Mest dog pga af designet.. At den så også har et godt billede til prisen og er i en god byggekvalitet må man jo tage med..
|
|
|
Det kommer du ikke til at fortryde Jeg nyder billedet hver gang der skal ses en dvd/blu-ray...
Klart bedre billede med blu-ray film selvfølgelig, men en flot dvd indspilning kan også få hårene til at rejse sig
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |