Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bio setup fra Strong (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Mathias 2 skrev:
super super! hvordan har du lavet det der skilt? det er nemlig rigtig flot.

han har sq betalt for det dyrer skrammel

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Sendt: 14 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

Mathias 2 skrev:
super super! hvordan har du lavet det der skilt? det er nemlig rigtig flot.

han har sq betalt for det dyrer skrammel

Nej skiltet er ikke hjemmelavet Men betalt for det har jeg heller ikke Skiltet er fra en "rigtig" bio et sted i landet hvor jeg har en go' kontakt der skyldte mig en tjeneste

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Så kom der et stk. mathvid 1.0 gain TT hjem istedet for det grå der havde et par skavanker

Det er helt iorden... Kæmpe ros til Lissau for kanon service.

Valgte hvid istedet da jeg alligevel skulle ha' lavet et nyt og jeg var lidt usikker på det noget mørke billede på det andet grå lærred. Skal blive spændende at se farverne på det hvide lærred istedet

M.v.h. Strong

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Har set på dine billeder fra det sidste halve års tid - en spændede tid du har været igennem. Det ser rigtigt godt ud

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Tak Altid godt med lidt ros. Din egen tråd ser da også ud til at være fyldt med udfordringer + en masse lækkert grej

Nu venter jeg så kun på at Sony kommer med en Blueray ES maskine, men der går nok lidt

M.v.h. Strong

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Tak Altid godt med lidt ros. Din egen tråd ser da også ud til at være fyldt med udfordringer + en masse lækkert grej

Nu venter jeg så kun på at Sony kommer med en Blueray ES maskine, men der går nok lidt

M.v.h. Strong

Tak - ja udfordringer gør det lidt sjovere.

BR ES: Vel engang i løbet af 2007 - sådan en fætter vil passe perfekt i din samling.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

et  lille spørgsmål - hvorfor ikke med sort kassette ??

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
et  lille spørgsmål - hvorfor ikke med sort kassette ??

Det burde det også være men det havde jeg ikke tænkt på da jeg for 2 måneder siden bestilte lærredet Mener heller ikke Lissau laver det i andet end alu/hvid kasette.

M.v.h. Strong

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Så er der set lidt film på det hvide lærred... Var der så den store forskel fra det grå?

Det kan man vist roligt sige Med så stor forskel på de 2 typer her, så kan det kun blive et helt andet billede...

Billedet på det hvide lærred er selvfølgelig mere lyst Var en smule nervøs for mangel på kontrast men det er slet ikke tilfældet. Selv ved mørke scener er der ingen kontrast mangel + farverne er nu mere levende og skarpe. En lille ulempe ved det hvide lærred er måske at uro i billedet ses tydeligere end før i de mørke scener, men det er ikke noget man lægger mærke til med mindre man vil

Alt i alt er jeg godt tilfreds med hvidt lærred kontra gråt, og kan kun anbefale andre IN76 ejere at vælge hvidt istedet for gråt når der skal købes lærred. At mine vægge omkring så er matsorte hjælper selvfølgelig også lidt på helheds indtrykket.

M.v.h. Strong 

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Alt i alt er jeg godt tilfreds med hvidt lærred kontra gråt, og kan kun anbefale andre IN76 ejere at vælge hvidt istedet for gråt når der skal købes lærred. At mine vægge omkring så er matsorte hjælper selvfølgelig også lidt på helheds indtrykket.

M.v.h. Strong 

Her ville jeg nok passe lidt på, idet det stort set er modsat erfaringerne fra størstedelen af DLP ejerne.

Der er kun en måde at finde ud på af det skal være gråt eller hvidt, og det er ved selvsyn

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Se forøvrigt denne udmærkede sammenligning fra Romabio

http://www.romabio.dk/default.asp?id=1&ACT=5&content =3&mnu=1

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:

Se forøvrigt denne udmærkede sammenligning fra Romabio

http://www.romabio.dk/default.asp?id=1&ACT=5&content =3&mnu=1

Har set den udmærkede a/b test Men som du selv siger så er det bedst med selvsyn, og for mig er det så hvidt der fungerer bedst. (har nu prøvet 4 forskellige typer ved selvsyn)

Det kommer vel også an på hvor meget ansilumen ens PJ har? F.eks. ville en Sony vpl-vw100 være bedst på hvidt lærred med kun 800 ansilumen + en til gengæld meget høj panel kontrast (3000:1). Det lyder ihvertfald logisk i mine øre 

Bortset fra det så er dit lærred som jeg også har prøvet på almindeligt motorlærred, et næstent perfekt afstemt gråt lærred efter min mening. Bare ærgeligt at det ikke er helt optimalt som tab tension, med det mener jeg bare de buler/striber vi før har snakket om Sagt på en anden måde "hvis det skal være grå, så er den type fra Lissau du har bestemt et godt valg"

M.v.h. Strong

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

[

Det burde det også være men det havde jeg ikke tænkt på da jeg for 2 måneder siden bestilte lærredet Mener heller ikke Lissau laver det i andet end alu/hvid kasette.  Ikke for at skulle jokke rundt i det  , men mere som en info, så kan man normalt, mod ekstra tillæg betille sort kassette hos Lissau.

M.v.h. Strong

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
strong skrev:

M.v.h. Strong 

Her ville jeg nok passe lidt på, idet det stort set er modsat erfaringerne fra størstedelen af DLP ejerne.

Der er kun en måde at finde ud på af det skal være gråt eller hvidt, og det er ved selvsyn

Jeg er også gået fra gråt til hvidt. Jeg syntes faktisk ikke jeg mangler kontrast ifht før. Farverne er blevet lidt bedre til gengæld.

MVH WRONG

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=strong]

Jeg er også gået fra gråt til hvidt. Jeg syntes faktisk ikke jeg mangler kontrast ifht før. Farverne er blevet lidt bedre til gengæld.

MVH WRONG

Dette beviser kun at vi alle oplever tingene forskelligt, og at det skal afprøves af den enkelte. Jeg skiftede fra hvidt til gråt og syntes specielt at farverne blev dybere og mere mættede.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
wrong skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=strong]

MVH WRONG

Dette beviser kun at vi alle oplever tingene forskelligt, og at det skal afprøves af den enkelte. Jeg skiftede fra hvidt til gråt og syntes specielt at farverne blev dybere og mere mættede.

Ja, det er jo nærmest et klassisk eksempel. Omvendt skal jeg heller ikke kunne sige, at hvis jeg prøvede med et gråt lærrede igen, så ville jeg syntes det var bedre. Det er lidt lige som med kabler. Når man sætter et nyt ind i systemet syntes man måske ikke forskellen er så stor. Men når man skifter tilbage igen efter et godt stykke tid kan man virkelig høre forskel.

MVH WRONG

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Nu var det grå jeg skiftede fra også kun 0.6 i gain og det er måske lige i underkanten til knap så lysstærke PJ (eco mode)... Meget lærerigt med alle de lærreder jeg har rodet rundt med det sidste halve år 

Startede med Infocus 92" manuel rulle 1.1 grå (bulede for meget), fik så Lissau Plano fastramme 90" med 0.8 grå(ikke helt tilfreds), skiftede til Satina 1000 lærred i rammen, hvidt flexibelt 1.0 (men alt for tynd kvalitet). Lavede en dug selv af førstnævnte rullelærred fra Infocus (købte et nyt da det første var solgt) og monterede så dette på planorammen (rammen blev for besværlig at vippe op under loftet da lærredet var for tungt og blev løst, buler igen) .

Fik så motorlærred fra Lissau grå 0.8, men bulede for meget nu da jeg var vant til det udspændte lærred på rammen Valgte så et Tab Tension i grå 0.6, men lærredet var fejlbehæftet så jeg skulle ha' et andet. Valgte slutteligt så et hvidt 1.0 istedet da jeg havde muligheden for det efter nogen dages film med det lidt mørke 0.6 grå....

Forvirret? Det kan man da kalde "learning by doing"

M.v.h. Strong

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Nu var det grå jeg skiftede fra også kun 0.6 i gain og det er måske lige i underkanten til knap så lysstærke PJ (eco mode)... Meget lærerigt med alle de lærreder jeg har rodet rundt med det sidste halve år 

Startede med Infocus 92" manuel rulle 1.1 grå (bulede for meget), fik så Lissau Plano fastramme 90" med 0.8 grå(ikke helt tilfreds), skiftede til Satina 1000 lærred i rammen, hvidt flexibelt 1.0 (men alt for tynd kvalitet). Lavede en dug selv af førstnævnte rullelærred fra Infocus (købte et nyt da det første var solgt) og monterede så dette på planorammen (rammen blev for besværlig at vippe op under loftet da lærredet var for tungt og blev løst, buler igen) .

Fik så motorlærred fra Lissau grå 0.8, men bulede for meget nu da jeg var vant til det udspændte lærred på rammen Valgte så et Tab Tension i grå 0.6, men lærredet var fejlbehæftet så jeg skulle ha' et andet. Valgte slutteligt så et hvidt 1.0 istedet da jeg havde muligheden for det efter nogen dages film med det lidt mørke 0.6 grå....

Forvirret? Det kan man da kalde "learning by doing"

M.v.h. Strong

HEHE. Ja det må du sgu nok sige

MVH WRONG

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hvor har du fundet det Dolby Skilt? det er rigtig cool.

-LPH

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Hvor har du fundet det Dolby Skilt? det er rigtig cool.

-LPH

Det er et originalt skilt fra en rigtig biograf som jeg har fået fra en hemmelig kilde 

M.v.h. Strong

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum