| Forfatter |
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias 2 skrev:
super super! hvordan har du lavet det der skilt? det er nemlig rigtig flot. |
|
|
han har sq betalt for det dyrer skrammel __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
Mathias 2 skrev:
super super! hvordan har du lavet det der skilt? det er nemlig rigtig flot. |
|
|
han har sq betalt for det dyrer skrammel
|
|
|
Nej skiltet er ikke hjemmelavet Men betalt for det har jeg heller ikke Skiltet er fra en "rigtig" bio et sted i landet hvor jeg har en go' kontakt der skyldte mig en tjeneste
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der et stk. mathvid 1.0 gain TT hjem istedet for det grå der havde et par skavanker

Det er helt iorden... Kæmpe ros til Lissau for kanon service.
Valgte hvid istedet da jeg alligevel skulle ha' lavet et nyt og jeg var lidt usikker på det noget mørke billede på det andet grå lærred. Skal blive spændende at se farverne på det hvide lærred istedet
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set på dine billeder fra det sidste halve års tid - en spændede tid du har været igennem. Det ser rigtigt godt ud
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Altid godt med lidt ros. Din egen tråd ser da også ud til at være fyldt med udfordringer + en masse lækkert grej
Nu venter jeg så kun på at Sony kommer med en Blueray ES maskine, men der går nok lidt
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Tak Altid godt med lidt ros. Din egen tråd ser da også ud til at være fyldt med udfordringer + en masse lækkert grej
Nu venter jeg så kun på at Sony kommer med en Blueray ES maskine, men der går nok lidt
M.v.h. Strong |
|
|
Tak - ja udfordringer gør det lidt sjovere. BR ES: Vel engang i løbet af 2007 - sådan en fætter vil passe perfekt  i din samling. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
et  lille spørgsmål - hvorfor ikke med sort kassette ?? __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 06:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
et lille spørgsmål - hvorfor ikke med sort kassette ?? |
|
|
Det burde det også være men det havde jeg ikke tænkt på da jeg for 2 måneder siden bestilte lærredet Mener heller ikke Lissau laver det i andet end alu/hvid kasette.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der set lidt film på det hvide lærred... Var der så den store forskel fra det grå?

Det kan man vist roligt sige Med så stor forskel på de 2 typer her, så kan det kun blive et helt andet billede...
Billedet på det hvide lærred er selvfølgelig mere lyst Var en smule nervøs for mangel på kontrast men det er slet ikke tilfældet. Selv ved mørke scener er der ingen kontrast mangel + farverne er nu mere levende og skarpe. En lille ulempe ved det hvide lærred er måske at uro i billedet ses tydeligere end før i de mørke scener, men det er ikke noget man lægger mærke til med mindre man vil
Alt i alt er jeg godt tilfreds med hvidt lærred kontra gråt, og kan kun anbefale andre IN76 ejere at vælge hvidt istedet for gråt når der skal købes lærred. At mine vægge omkring så er matsorte hjælper selvfølgelig også lidt på helheds indtrykket.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Alt i alt er jeg godt tilfreds med hvidt lærred kontra gråt, og kan kun anbefale andre IN76 ejere at vælge hvidt istedet for gråt når der skal købes lærred. At mine vægge omkring så er matsorte hjælper selvfølgelig også lidt på helheds indtrykket.
M.v.h. Strong
|
|
|
Her ville jeg nok passe lidt på, idet det stort set er modsat erfaringerne fra størstedelen af DLP ejerne.
Der er kun en måde at finde ud på af det skal være gråt eller hvidt, og det er ved selvsyn 
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set den udmærkede a/b test Men som du selv siger så er det bedst med selvsyn, og for mig er det så hvidt der fungerer bedst. (har nu prøvet 4 forskellige typer ved selvsyn)
Det kommer vel også an på hvor meget ansilumen ens PJ har? F.eks. ville en Sony vpl-vw100 være bedst på hvidt lærred med kun 800 ansilumen + en til gengæld meget høj panel kontrast (3000:1). Det lyder ihvertfald logisk i mine øre
Bortset fra det så er dit lærred som jeg også har prøvet på almindeligt motorlærred, et næstent perfekt afstemt gråt lærred efter min mening. Bare ærgeligt at det ikke er helt optimalt som tab tension, med det mener jeg bare de buler/striber vi før har snakket om Sagt på en anden måde "hvis det skal være grå, så er den type fra Lissau du har bestemt et godt valg"
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
[
Det burde det også være men det havde jeg ikke tænkt på da jeg for 2 måneder siden bestilte lærredet Mener heller ikke Lissau laver det i andet end alu/hvid kasette. Ikke for at skulle jokke rundt i det , men mere som en info, så kan man normalt, mod ekstra tillæg betille sort kassette hos Lissau.
M.v.h. Strong |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
strong skrev:
|
M.v.h. Strong
|
|
|
Her ville jeg nok passe lidt på, idet det stort set er modsat erfaringerne fra størstedelen af DLP ejerne.
Der er kun en måde at finde ud på af det skal være gråt eller hvidt, og det er ved selvsyn 
|
|
|
Jeg er også gået fra gråt til hvidt. Jeg syntes faktisk ikke jeg mangler kontrast ifht før. Farverne er blevet lidt bedre til gengæld.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
| [QUOTE=kanvas][QUOTE=strong]
Jeg er også gået fra gråt til hvidt. Jeg syntes faktisk ikke jeg mangler kontrast ifht før. Farverne er blevet lidt bedre til gengæld.
MVH WRONG
|
|
|
Dette beviser kun at vi alle oplever tingene forskelligt, og at det skal afprøves af den enkelte. Jeg skiftede fra hvidt til gråt og syntes specielt at farverne blev dybere og mere mættede.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
wrong skrev:
| [QUOTE=kanvas][QUOTE=strong]
MVH WRONG
|
|
|
Dette beviser kun at vi alle oplever tingene forskelligt, og at det skal afprøves af den enkelte. Jeg skiftede fra hvidt til gråt og syntes specielt at farverne blev dybere og mere mættede.
|
|
|
Ja, det er jo nærmest et klassisk eksempel. Omvendt skal jeg heller ikke kunne sige, at hvis jeg prøvede med et gråt lærrede igen, så ville jeg syntes det var bedre. Det er lidt lige som med kabler. Når man sætter et nyt ind i systemet syntes man måske ikke forskellen er så stor. Men når man skifter tilbage igen efter et godt stykke tid kan man virkelig høre forskel.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det grå jeg skiftede fra også kun 0.6 i gain og det er måske lige i underkanten til knap så lysstærke PJ (eco mode)... Meget lærerigt med alle de lærreder jeg har rodet rundt med det sidste halve år
Startede med Infocus 92" manuel rulle 1.1 grå (bulede for meget), fik så Lissau Plano fastramme 90" med 0.8 grå(ikke helt tilfreds), skiftede til Satina 1000 lærred i rammen, hvidt flexibelt 1.0 (men alt for tynd kvalitet). Lavede en dug selv af førstnævnte rullelærred fra Infocus (købte et nyt da det første var solgt) og monterede så dette på planorammen (rammen blev for besværlig at vippe op under loftet da lærredet var for tungt og blev løst, buler igen) .
Fik så motorlærred fra Lissau grå 0.8, men bulede for meget nu da jeg var vant til det udspændte lærred på rammen Valgte så et Tab Tension i grå 0.6, men lærredet var fejlbehæftet så jeg skulle ha' et andet. Valgte slutteligt så et hvidt 1.0 istedet da jeg havde muligheden for det efter nogen dages film med det lidt mørke 0.6 grå....
Forvirret? Det kan man da kalde "learning by doing"
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Nu var det grå jeg skiftede fra også kun 0.6 i gain og det er måske lige i underkanten til knap så lysstærke PJ (eco mode)... Meget lærerigt med alle de lærreder jeg har rodet rundt med det sidste halve år
Startede med Infocus 92" manuel rulle 1.1 grå (bulede for meget), fik så Lissau Plano fastramme 90" med 0.8 grå(ikke helt tilfreds), skiftede til Satina 1000 lærred i rammen, hvidt flexibelt 1.0 (men alt for tynd kvalitet). Lavede en dug selv af førstnævnte rullelærred fra Infocus (købte et nyt da det første var solgt) og monterede så dette på planorammen (rammen blev for besværlig at vippe op under loftet da lærredet var for tungt og blev løst, buler igen) .
Fik så motorlærred fra Lissau grå 0.8, men bulede for meget nu da jeg var vant til det udspændte lærred på rammen Valgte så et Tab Tension i grå 0.6, men lærredet var fejlbehæftet så jeg skulle ha' et andet. Valgte slutteligt så et hvidt 1.0 istedet da jeg havde muligheden for det efter nogen dages film med det lidt mørke 0.6 grå....
Forvirret? Det kan man da kalde "learning by doing"
M.v.h. Strong
|
|
|
HEHE. Ja det må du sgu nok sige
|
| Til top |
|
| |
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du fundet det Dolby Skilt? det er rigtig cool.
-LPH __________________ -LPH
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
|
Hvor har du fundet det Dolby Skilt? det er rigtig cool.
-LPH
|
|
|
Det er et originalt skilt fra en rigtig biograf som jeg har fået fra en hemmelig kilde
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |