Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Første NCD Projekt - Update 28/10 - 06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 December 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Hmm.....projektet er gået lidt i stå, ret trist nu jeg er så tæt på målstregen.

Men altså, min PC afgik ved døden så det kostede lige 4.500,- kr, at få liv i den igen og nu er det jo jul så budgettet er ret stramt pga gave køb. Så nu kan jeg lige så godt vente på, at LC får færdig udviklet et softstart kredsløb der passer til modulerne og jeg er sikker på det vil være i samme høje kvalitet som modulerne og PSU'erne så det er værd, at vente på. Det skulle forhåbentlig komme engang inden års skiftet/tidligt næste år.

Det bliver nok først i januar/februar, at jeg endelig kan erklære min forstærker for FÆRDIG og få lyttet på den.

Der er nok en del af dem som har fulgt med i tråden der er lidt skuffede over mit smøleri men tro mig jeg er nok den der er mest skuffet.

Jeg ser frem til det nye år hvor jeg vil gøre ALT for, at få mit projekt færdigt.

Øv, jeg blev lige så glad da jeg så der var nye post´s i denne tråd.....

Bare klø på min ven, det skal nok blive godt når den bliver færdig.

m@dsen 

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 December 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

cdl-77 skrev:

Flot projekt, synes jeg!!! en del mere ambitiøst end min ydmyge implementation

mht. din bundplade... så bliver det nok svært at finde en 1 eller 1.5 cm bund... og ærlig talt er det måske også lidt overkill, endda for os entusiaster...

Hvis du kan nøjes med lidt mindre tykkelse, var det her måske en idé:

http://www.schaeffer-ag.de/index.php?option=com_content& task=view&id=118&Itemid=205&lang=en

De kan også lave din bagplade... jeg har fået lavet front- og bagplade til min forforstærker hos deres amerikanske selskab, det er blevet meget flot (og var meget prisrimeligt).

Her nedenfor hvad deres program (den amerikanske udgave, er stadig i USA) beregnede af pris på din bund i maks tykkelse den har. Hvis man snakker med dem kan de nok finde ud af at lave den tykkere. Priserne er måske lidt anderledes på euro-udgaven, men de 75$ er ca. 450 kr.

/cdl

Pricing for the file:
Untitled1

Based on price list of: Front Panel Express, LLC
Price list date: August 1st, 2005

Type         | Position      | Remarks          ; ;           ; ;           ; ; |     Price
-------------+---------------+------------------------------ --------+-----------
Other        | ------------- | Preparing/finishing        ; ;           ; ; |     $7.56
Material     | ------------- | 4.0 mm Aluminum anodized/Natural     |    $37.44
Frame        | 0.00/0.00     | Height: 400.00mm Width: 450.00mm     |    $29.02
------------------------------------------------------------ --------------------
Total:                                                                         $74.02

Amount   | 5-9 pieces | 10-19 pieces | 20-29 pieces | from 30 pieces
---------+------------+--------------+--------------+------- --------
Discount |   10.0%    |    20.0%     |    30.0%     |           ; ;    
Price    |   $66.62   |    $59.22    |    $51.81    |   on request 

The price is without sales tax and shipping charges.

In our constant effort to improve our products and services we reserve
the right to change specifications and prices without notice.

Tak.

Det ser interessant ud, det var en meget god mulighed du lige fandt der. Det vil jeg overveje.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Der skete et mirakel!

Jeg er kommet til ekstra penge, en pæn slat faktisk, så der sker forhåbentligt snart noget.

LC er igang med design og produktion af Soft start og DC filter, monteret på hver sit board eller samlet på et. Prisen bliver kun på 49EUR for Soft Start+DC filter samlet på et board.

Nu må jeg og andre bare vente på det endelig kan købes, vil skyde på senest til Januar næste år.

Så selvom det er svært, at vente kommer der nu noget godt ud af det alligevel.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Nu er NCD's softstart endelig på vej! Udgaven med softstart+DC filter kan fåes for 455 kr.

Nu må man bare vente indtil de kan levere det.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

Blev forstærkeren lavet færdig ?

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 December 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hvor har du fået fat i det kabinet fra!!!???? syntes det er lige mig

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
Hvor har du fået fat i det kabinet fra!!!???? syntes den er lige mig

Står på første side

Bassøe skrev:

Mange tak.  

Det er fra Audiokit.it. Kostede 47 Euro for kabinettet og 48 for forsendelse. I alt 95 euro, dvs ca. 750 gode danske kr. Synes dog ikke det er galt for et kabinet i en god kvalitet.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Hej.

Blev forstærkeren lavet færdig ?

Nej, det gjorde den ikke og det bliver den aldrig for solgte det hele engang i foråret. Jeg havde ikke tid til det og så manglede jeg penge, heldigvis fik jeg det solgt til en god pris.

Men jeg har overvejet at bygge en ny DIY forstærker, sandsynligvis med de store Hypex Moduler, men om det nogensinde bliver til noget må tiden vise.

Det bliver sikkert aldrig til noget men hvem ved hvad der sker engang i fremtiden.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 03 December 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Dan R. Hansen skrev:
Hvor har du fået fat i det kabinet fra!!!???? syntes den er lige mig

Står på første side

Bassøe skrev:

Mange tak.  

Det er fra Audiokit.it. Kostede 47 Euro for kabinettet og 48 for forsendelse. I alt 95 euro, dvs ca. 750 gode danske kr. Synes dog ikke det er galt for et kabinet i en god kvalitet.

Hov der kan man bare se

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Sendt: 03 December 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Dammit....

- Det vil jo så sige, at jeg er nødt til at bygge med mine moduler, så folk kan høre noen erfaringer med dem + se noen flere billeder... - Nu har de jo lagt under skrivebordet i deres kasser i et lille årstid...

Noen der har bygget og vil fortælle om lyden???

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 December 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterfølgende fået leget lidt med dem..

ingen tvivl om at han har lært noget siden zappulse og det er også mit indtryk at de er lavet lidt mere intelligent når det kommer til failures.

Diskant og mellemtone er rigtig god..men baskontrollen er stadig for ringe til at de efter min mening er interessante til fullrange højtalere. Tror deres bedste anvendelse er som indbygning i nogle små reolhøjalere..for deres diskant og mellemtone er som sagt virkelig god.

Jeg kunne godt tænke mig at teste dem opimod de nye zapp 800 moduler..men er der anden forskel på dem og de ældre end at der nu er 2 kanaler på kortet ?

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 December 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Jeg har efterfølgende fået leget lidt med dem..

ingen tvivl om at han har lært noget siden zappulse og det er også mit indtryk at de er lavet lidt mere intelligent når det kommer til failures.

Diskant og mellemtone er rigtig god..men baskontrollen er stadig for ringe til at de efter min mening er interessante til fullrange højtalere. Tror deres bedste anvendelse er som indbygning i nogle små reolhøjalere..for deres diskant og mellemtone er som sagt virkelig god.

Jeg kunne godt tænke mig at teste dem opimod de nye zapp 800 moduler..men er der anden forskel på dem og de ældre end at der nu er 2 kanaler på kortet ?

LC Audio 800XE modulerne er en parallel-udvikling foretaget ca. samtidig med at Lars C. eksperimenterede med den aldrigt rigtigt lancerede 700XE...

800XE'erne bliver faktisk produceret og anvendt kommercielt af TC Electronic og sidder i aktive monitor-højttalere der benyttes af bl.a. BBC og DR.

Da jeg umiddelbart har en smule tilknytning til LC Audio, er jeg nødt til at begrænse mig til at svare på tekniske spørgsmål, da andre ting er "reklame". Men, Hasselhoff... - hvorfor prøver du ikke bare selv en 800XE forstærker?? Ved nethandel er der jo minimum 14 dages fuld retur-ret, eller eventuelle bedre forhold som den aktuelle forhandler tilbyder. - så kan du jo selv, som osse har hørt de andre, komme med dine erfaringer...!! - det ku' da være rart med en udenforstående velrespekteret mand's synspunkter / erfaringer!!

Lars / Viborg 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 December 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

ok jeg vil forsøge at holde det her på et teknisk og ureklamernede niveau

Er det din tekniske vurdering at 800xe er bedre end de gamle.

Er der rent teknisk en forskel udover at det er et stereo modul ? Er der udviklet på kredsløbet eller er det bare omlagt og med nye spændende komponenter..dvs er der reel nyskabelse ?

Jeg har også lysten til at kaste mig over en 800xe, men tiden er der simpelthend ikke til den..jeg har 10 ting på projekthylden der alle har lange udsigter..

Så umiddelbart er forum tecknobabble den eneste måde at få styrret nysgerigheden på pt.

Ser fremt til et helt teknisk svar :)

btw. jeg hørte et rygte om at 800xe havde dumpet phillips oem tests for noget tid siden, passer det ? såfremt, var det pågrund af for mange faliures som de gamle moduler ?

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 December 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

de tilbagemeldinger vi får på 800XE er udelukkende positive. Hvis du finder et Hi Fidelity blad, hvor der er en besøgs-test af et nyt mærke der hedder Tempel, så vil du læse at Tempel produkterne bliver rost til skyerne. Forstærkermodulet der sidder i Tempel effekten, er det samme TC Electronic modul, som sælges færdigbygget og til selvbyg igennem LC Audio som værende 800XE. - bagmændende bagTempel er bl.a. Gert frederiksen, der derudover ejer LC Audio, TC Electronic, Tannoy i england, og broderparten af det svenske LAB Gruppen...

800XE er udviklet af andre folk end Lars Clausen, sideløbende med LC's 700XE, som aldrig blev frigivet / blev tilbagekaldt pga. problemer. Det sjove er jo så, at jeg har 2 700XE moduler der spiller nu på andet år, snart på tredje år, uden problemer overhovedet...

Dybest set er modulator / PWM-signal-generator på alle D-moduler ens, det være sig B&O, CAD Audio, LC Audio, Hypes, NCD mm. Forskellen ligger faktisk i væsentlig grad i udførelsen af effektdelen...!! Med det blotte øje alene vil du som bare en lille smule elektronik-kyndig ku se store forskelle på 2.3SE og 800XE...

Jeg har ikke hørt om dumpede OEM-test's - men har heller ikke lyttet efter dem... TC modulet er som sagt brugt i ekstremt mange monitor-højttalere ved bl.a. DR og BBC...

Lars / Viborg

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 December 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Værdien af Hi Fidelitys udtalelser er for mig er absolut nul, det er din personlige mening jeg er interesseret i.

Jeg har et godt kendskab til Labs produkter og jeg har da også sludret med Gert ved et par lejligheder. Ingen tvivl om at Lab kan lave produkter der holder, men har ikke hørt noget fra dem der lød godt og kunne kontrollere en bas. LC kan lave ting der lyder godt men det har altid gået istykker til højre og venstre, så måske er det "nye" partnerskab ideelt.

Jeg håber at jeg engang i det nye år får tid til at lege med en 800xe. Er meget int i hvad du ellers kan fortælle om dem

har du ab lyttet til de gl vs 800xe ?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hvorfor brænder de 800xe af for et godt ord ?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hvad bygger du det på?.... fortæl!
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 December 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

De 2 sidste posts, er de rettet til mig ?

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Nej min var rettet imod Diamagnetic

Jeg fatter ikke helt hvor det kommer fra at 800xe skulle brænde af for et godt ord!
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Nej min var rettet imod DiamagneticJeg fatter ikke helt hvor det kommer fra at 800xe skulle brænde af for et godt ord!

Jeg kender en som brændte den hurtigt af 3 gange og det er ikke sket med nogen anden forstærker på de anvendte højttalere.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes