| Forfatter |
|
Lagoni Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften 
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg tror, I kan svare på.
I vores hus har vi Viasats Guldpakke, og det virker fint og alt det der. Problemet er, at vi kun har det på ét fjernsyn, nemlig det i stuen. Inde på mit værelse har jeg kun de to standardkanaler, DR1 og TV2.
Nu er det så at jeg ville høre, hvad der skal til for at få det lavet sådan at jeg også kan se Viasats kanaler inde hos mig?
Jeg har hørt fra en ven, at det er muligt at sætte en tre-i-en-agtig antennestik (en slags split) om bag i vores fjernsyn i stuen, og så trække en lang kabel op på loftet og ned på mit værelse. Det vil så være sådan at hvis de på parabolen nede i stuen ser 3+, så er det også den det kører på inde hos mig, men det gør ikke så meget.
Kan det lade sig gøre?
Håber I forstår den lidt indvinklede forklaring. Ellers må I spørge.
På forhånd tak.
Mvh.
Lagoni 
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som jeg har fået en idé om er at man tager sådan en fætter her og sætter om bag i hovedfjernsynet:

For så derefter at føre et langt kabel ned til mit værelse.
Kan det ikke godt lade sig gøre?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du skal have en sat receiver på værelset for at kunne se kanalerne, alternativt kun se det samme som på det andet tv
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| tror du skal have en sat receiver på værelset for at kunne se kanalerne, alternativt kun se det samme som på det andet tv |
|
|
Det forstod jeg ikke helt. kan du ikke lige uddybe? 
Tror du ikke det vil virke som jeg har beskrevet ovenover??
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, hvis jeg vælger ikke at købe en sat receiver, så er det kun muligt at se det samme som på hovedfjernsynet hvis jeg i så fald vælger den metode jeg har beskrevet???
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lagoni skrev:
| Altså, hvis jeg vælger ikke at købe en sat receiver, så er det kun muligt at se det samme som på hovedfjernsynet hvis jeg i så fald vælger den metode jeg har beskrevet??? |
|
|
Lige nøjagtigt.  __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke tilslutninger er der bagpå jeres satreceiver i stuen ?
Kører I ikke med scartkabel fra satreceiveren til tv´et i stuen ?
Hvis I kører signalet fra satreceiveren via antennekabel til tv´et, kan det godt lade sig gøre næsten som du beskriver. Du skal så bare have " fætteren " monteret bagpå receiveren og derfra et antennekabel til hvert tv. Du vil så, som du selv skriver, kun kunne se samme program som de ser i stuen.
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allerførst; mange tak for svarene alle sammen 
Att: Stanley
Jeg ved ikke lige hvilke tilslutninger der er bagpå receiveren, men det er den der grå boks fra Viasat så mon ikke, der er hvad der skal være.
Hmm, jeg mener måske at scartkablet kører til videon, og derfra til TV'et. Kan første tjekke i morgen :s
Kan det så godt lade sig gøre også selvom scartkablet måske (er lidt i tvivl) er slået til videoen?
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting til, signalet bliver ikke halv-dårligt, hvis den pludselig skal forsørge mit tv med de gode kanaler også, vel?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har et coax hanstik bagpå receiveren hvor der står ANT out, RF out eller TV out burde det kunne lade sig gøre. Så sætter du bare splitteren i der ( det skal være den type der har 1 hunstik og 2 hanstik ). Det lyder meget sansynligt at scartkablerne kører gennem videoen, men det betyder ikke noget. Signalet fra receiveren burde være kraftigt nok, så det skulle ikke give problemer.
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sætter bar splitteren i én af de tre, du nævner? Og så trækker et langt kabel til mit værelse? Og så kan jeg se den kanal, som receiveren står på ??
Kan det virkelig gøres for så få penge?? 
Uden tvivl decembers bedste dag det her 
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis der findes sådan en udgang på receiveren. Det må du undersøge imorgen. Ellers findes der en på videoen.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er lidt ? .
At de endnu ikke har fixet det lille problem, de kunne lave en receriver det kunne styrer det hele meget let.
Jeg har et andet problem , jeg har også visat og canal+ , og når jeg skal bruge det ene skal jeg slukke for receriver på det andet.
Det er sgu en flok amatør der laver alt det l**t. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lagoni skrev:
Jeg sætter bar splitteren i én af de tre, du nævner? Og så trækker et langt kabel til mit værelse? Og så kan jeg se den kanal, som receiveren står på ??
Kan det virkelig gøres for så få penge?? 
Uden tvivl decembers bedste dag det her  |
|
|
Jeg ville ikke bruge en splitter, for den gør som der hentydes til - splitter signalet op i to lige store portioner, såfremt begge tv bruges på samme tid. Ved at bruge en Tap fordeler, vil du gøre kvalitetstabet betydeligt mindre. Den koster mere, men er en bedre løsning (150-250 DKK). Dertil kommer, at man naturligvis ikke bruger de dersens forbandede antennestik med plastikhætter, men får fat i nogle af i en ordentlig kvalitet, hvor skærmen i antennekablet, som også skal være af ordentlig kvalitet, føres hele vejen ind i stikket.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da korrekt at der er dæmpning i en splitter, men det er der nu også i TAP fordelere og alle andre samlinger m.m. Jeg tror nu ikke at det betyder noget i dette tilfælde medmindre der er tale om et meget langt kabel.
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Det er da korrekt at der er dæmpning i en splitter, men det er der nu også i TAP fordelere og alle andre samlinger m.m. Jeg tror nu ikke at det betyder noget i dette tilfælde medmindre der er tale om et meget langt kabel.
|
|
|
Egne erfaringer gør dog, at jeg er uenig. Der var tale om betydelige kvalitetsforbedringer, da hustandens ene signal blev opdelt med Tap fordeler, fremfor den daværende splitter.
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep, i første omgang prøver jeg lige med en splitter. Den koster kun 23,75 kr. ;)
Viser det sig at være ok, er alt jo som det skal være.
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg smider lige et par billeder op af bagsiden af det hele, så jeg kan få lidt ekspertråd
|
| Til top |
|
| |
Lagoni Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så har jeg fået taget et par billeder, men de er måske ikke så tydelige. Ellers må I spørge.
Der er to scartstik omme bagi. En fra video og til tv samt en fra receiver og til tv.
Selve tv-stikket, går fra receiver til tv. Og det er denne:
Billedet er kæmpe, så I kan se det på linket: http://www.fluii.dk/uploadok.asp?name=FluiiDK-1609.jpg&s ize=581916&titel=bilelde&nick=mig%20e&id=1609
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så sætter jeg splitteren i, der hvor jeg har markeret med en rød ring, og så trækker et kabel ned på mit værelse?
Er det rigtigt?
|
| Til top |
|
| |