| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter en løsning, hvor jeg ville kunne dels optage udsendelser, og dels få en ordenlig digital tuner til mit kabel TV, da jeg pt har en Sagem 60 Selector, hvor jeg er tvunget til at bruge analogt scart kabel.
Jeg har ikke selv kunne finde en maskine, som har dvb-c tuner og hdmi udgang, men har overvejet nogle forskellige muligheder.
1) En alm. HDD optager med FireWire, og så købe en FireDTV box som tuner, men jeg ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre (og dem i Fona ved sq ikke så meget)
2) Dreambox 7025 med DVB-C Tuner, men kan man overhovedet sætte en HDD i og optage der ? 3) Et mediacenter ala Amitech 416, men ville nok selv bygge noget, da de skal have næsten 3x så meget de skal have for den.
En mediecenter løsning ville klart være den som har mest power, og mulighed for at opgradere, men jeg syntes også det er meget voldsomt, at skulle boote en computer op, hver gang man havde lyst til lige at se noget TV.
Derudover er jeg også lidt i tvivl, om det overhovedet kan betale sig, at bruge tid på ? Hvis det kun er DR og TV2 som sender digitalt på kabeltv, så burde en alm hdd optager med dvb-t kunne klare tricket (;
|