Forfatter |
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår er det møde, har datoen stået et sted?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Hvornår er det møde, har datoen stået et sted?

|
|
|
Jep, bl.a. i første post i tråden: "Som lovet i tråden om sidste års vintagemøde her hos mig, er det måske en ide at gentage successen? Mange
har tilkendegivet interessere for at være med og jeg har fundet en
dato, hvor det kan lade sig gøre. Nemlig, lørdag den 27. februar 2010." PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har fjernet mit indlæg om Shu-Bi-Dua - det har jeg gjort fordi der
ikke skal herske nogen tvivl om at jeg som andre glæder mig til
vintagetræffet uanset hvad der vælges at blive spillet - og at min
personlige mening om Shu-Bi-Dua og dertil påheftede fordomme ikke har
noget at gøre i den gode stemning der er i vintagetråden - Dette er
ikke selvcensur - men blot et signal om at der ikke er nogen der er
mere "vintage" end andre - fred
|
|
|
Det var godt, jeg har samlet alle alle mine Shubidua LP'er til mødet, vi skulle jo nødigt mangle noget
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
|
|
|
Det er sgu ikke iorden at du patroniserer nogen som helst med bedrevidenhed og hovskisnovski.Jeg er 100% sikker på at Zakken ville føle sig hjemme her i huset til en ordentlig omgang pilsnere(og kylling) og musik,og ikke mindst Shu-bi-dua(Fed Rock) med et singalong-setup  Han ville sgu nok endda be' om en af mikrofonerne....
Anyway,r-l-b,jeg tror at du(og flere andre) tillægger grejet LIDT for meget betydning.Forstået på den måde at det i sidste ende må dreje sig om den glæde grejet kan levere.Ligemeget hvordan grejet bruges.Og så er musiksmag meget forskellig.Det er bare ikke sådan,at alt hvad du synes er godt,nødvendigvis også er godt i andres øre,og vice versa.
Men din bedrevidende nedladenhed klæder dig ikke....
Iøvrigt kunne du gøre dig som politiker,nu jeg nærlæser dit indlæg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rækker man fanden en lillefinger ......
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo!
Hvad sker der her?
mvh
Søren
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hallo!
Hvad sker der her?
mvh
Søren |
|
|
suk - jeg har sendt tanteberg en PM - så tager vi den forhåbentligvis uden for denne tråd resten af vejen - __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeah-wow. Det er et fint eksempel på at forum's er et såkaldt smalt medie. Det er sgutte nemt at få et glimt i øjet og det der lille nik med hovedet og træk på skuldereren med ud, trods emoticons og smileys. Men mon ikke et glas speyside singlemalt manno a manno får det bedste op i d'herrer sådan ud på aftenen  Jeg tror på et mega hyggeligt træf!
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg også på. Jeg skal nok medbringe noget sjovt singlemalt til de små timer.
Skal ud og høre vintage højtalere imorgen. måske skal de med hjem - hvis jeg bestemmer mig.
Hilssshen
BoPtiljudrop skrev:
Yeah-wow. Det er et fint eksempel på at forum's er et såkaldt smalt medie. Det er sgutte nemt at få et glimt i øjet og det der lille nik med hovedet og træk på skuldereren med ud, trods emoticons og smileys.
Men mon ikke et glas speyside singlemalt manno a manno får det bedste op i d'herrer sådan ud på aftenen Jeg tror på et mega hyggeligt træf!
|
|
|
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok mere et udtryk for at vi er meget forskellige i vores tilgang til vintage. Nogle lytter fanatisk til musikken, andre glæder sig over den fantastiske lyd og "gang i den" som meget af det gamle l**t kan levere. Jeg forstår udmærket Tante´s skuffelse over den udmelding der nu er slettet, den skuffede også mig.
Jeg selv har meldt fra træffet, da jeg ikke længere finder at jeg passer ind i vintage verdenen, som den føres på H4A. Jeg håber at finde hjælp til mine to problem apparater et andet sted.
Men det bliver med sikkerhed at godt møde for de der dukker op, og der skal dælme lyde ros til Peter for det store stykke arbejde han lægger i træffet. 
Held og lykke med det, over and out.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske vi skulle aftale at dem der ikke har vintage udstyr med, også tager noget musik med, således viften af musik bliver tilpas bred. Der skulle gerne være plads til både Shubidua, Frank Zappa og audiofilt materiale.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan simpelt hen ikke se hvorfor jeg skal gøres til genstand for den svada jeg fik af tanten jeg udtrykte at jeg ikke var vild med shu-bi-dua - ikke på en særlig pæn måde men med brug af smileys - og uden personrettet kritik på forumdeltagere (i det nu slettede indlæg)
Jeg vil stadig fastholde at jeg stadig ikke finder det interessant at omdanne Peters gode arrangement til en karaokefest som de der så levende og hyggeligt er beskrevet i TanteBergs tråd - hver sin ting sit sted
Jeg har sendt to PM til dig Zakken og jeg har slettet mit indlæg om shu-bi-dua, men fanden tage mig om jeg skal blive beskyldt for at patroniserer, være nedladende, være hovskisnovski og bedrevidende - det er for langt ude.
Vi havde rent faktisk et smadderhyggeligt komsammen sidste år hos Peter hvor jeg da også mener du var med Zakken, og jeg kan slet ikke se at vi på hifi4alls vintagetråd på nogen måde begrænser eller gør vintageverdenen snæver - tværtimod er der plads til alt fra det impossante til det bitte små
Men måske skulle Tante lige lodde stemningen i en tråd og i et selskab inden han kommer tjubang chokolademand med truthorn og fællessang
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop: Ved du hvad vi snakker om?
Dette indlæg er uden smiley's,men dem der kender mig kan jo bare smide smiley's ind hvor de ved at de passer.
Det drejer sig om at Zakken er glad og skriver et glad indlæg om musikglæde og så nævner Zakken altså Shu-bi-dua.Det får r-l-b til at fare i blækhuset og skriver et ekstremt nedladende indlæg om Shu-bi-dua.Nu talte jeg ikke alle de sure(døde) smiley's som r-l-b smed i indlægget,men der var omkring 20,tror jeg.....
Jeg følte mig lige så nedgjort,som Zakken nok har gjort.Hvorfor dog dykke og dukke en mand der er glad og begejstret?Det er et udtryk for den bredeste middelmådighed at dykke og dukke begejstrede mennesker.Det er TYPISK dansk,og der kan du tale om stegehørm under emhætten i parcelhuskvarteret i det nordsjællandske,r-l-b!
R-l-b;jeg synes at du skal krybe til korset og erkende at du har jokket gevaldigt i spinaten.Du har klart overtrådt.
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen hvad er det du ikke forstår tante - jeg har sendt Zakken en personlig undskyldning - netop for at få cementeret at der ikke var noget peronrettet i min kommentar om shu-bi-dua - dernæst har jeg slettet indlægget om shu-bi-dua og skrevet dette istedet
som du Tante, så udlægger til at være patroniserende, bedrevidende etc. - jeg ser det netop som en beklagelse fra min side - men at du ikke fatter mit oprindelige indlæg om shu-bi-dua's hamrende populistiske og kommercielle pseudo-protest rock fordi jeg jeg bruger sovs om emhætte som metaforer kan jeg jeg ved gud ikke gør noget ved - og - ja! jeg tager ikke til viborg for at deltage i en karaokefest men for at se og lytte til musik spillet på gammelt vintagegrej sammen med nogle søde mennesker
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg sgu lyst at finde en kold spand vand og kaste i hovedet på jer...det her kan simpelthen ikke passe. Rlb kender jeg som sød og seriøs fyr og han tager sgutte skade af høre lidt dansk patriotisk musik...der er jo ingen der siger det behøver køre hele tiden. Tante kender jeg kun fra hifi4all, men mit indtryk er han også er en rigtig hyggeonkel og seriøs omkring sin hobby...vi må lære at respektere hinanden...alle sammen...at i ved det.Jeg har sådan glædet mig til at se jer alle sammen. Bare mine 10cent.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage forum har altid været et gentleman forum med god rummelighed. Der har aktuelt været en lille kurre på tråden (sic),
men det virker heldigvis i mine øjne, som om de involverede, som jeg altid har kendt som gentlemen fra div. tråde prøver at
råde bod igen.
Lad os alle komme op på hesten igen, og komme videre med alt det sjove vintagegrej i fred og fordragelighed.
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep! Det var gode ord. Lad nu bare det høvl ligge.
Har iøvrigt forsøgt at få et sæt Arena ht'ere klar, kunne udstilles ved siden af tube's monster Arena forstærker, bare til at kikke på. Men de er desværre fejlreppet af en eller anden, der har smidt 8 ohms basser i et rent 4 ohms system. Er der nogen der ved noget om et sæt HT-840, dem med "hjørne på"?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vintagetræf jeg lægger hus til den 27. februar til er tænkt som en hyggelig dag (og aften), hvor der spilles på vintagegrej, udveksles gode vintagehistorier og nydes musik af (stort set) en hver slags. Selvom jeg selv har potentiale som en førsteklasses fest-idiot, er vintagetræffet ikke en fest, hvor der skal spilles skide højt, konkurreres på anlæg og rådrikkes bajere. Den slags vintagefester kan man sikkert godt holde - bare ikke her hos mig. Det kan godt være, at de hentydninger, der har været i tråden om at træffet kunne udvikle sig til noget af fest, har været for sjov (og været krydret med smileys til at signalere det). Men jeg synes ikke det har været sjovt, hvorfor jeg har prøvet (også med humor) at trække den anden vej. Mht. musiksmag så skal der spilles den slags musik som de, der sætter musikken på har lyst til at høre og demonstrere deres anlæg med. Og den slags musik, som de der lytter på, har med, og som de synes det kunne være spændende at høre på dette eller hint setup. Vil en eller anden gerne høre et bestemt nummer (her kunne man f.eks. nævne Shu-bi-duas "Fed Rock") og sætter det på sit anlæg eller får en til at sætte det på et anlæg, er der ikke noget i vejen for det. Men går alle tilhørerne ind i rummet ved siden af, inden nummeret løber ud, var det nok objektivt set et dårligt valg i denne sammenhæng. Så skal man nok ikke spille mere fra den plade. Sådan fungerer et hvert træf vel? Konklusion: vil nogen gerne høre noget bestemt musik på vintagetræffet, tager de det bare med (som det er nævnt i en tidligere post). Som egenrådig arrangør tillader jeg mig at gå ud fra at det er spillereglerne for vintagetræffet. Hvis nogen bliver fornærmede over det eller noget andet, er det deres egen sag. Tråden her og andre tråde på vintagesektionen af hifi4all.dk viser, at der bliver gået til vintage- og musikkærligheden med en god del humor og ikke mindst en ordentlig portion selvironi, så jeg er overbevist om, at de allerfleste, som har meldt sig til vintagetræffet, ikke bliver skræmt væk af det, jeg har skrevet her. PQR PS: der vil være vand/øl/vin at købe til fornuftige penge. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b skriver:
Aha,du har fjernet indlægget for at vise 'at der ikke er nogen der er mere vintage end andre'....?A' hvad?Det er slet ikke det,det drejer sig om!R-l-b,du skylder en offentlig undskyldning eller beklagelse,uanset hvordan du end vender og drejer det.Den der med at 'det bedste forsvar er et angreb',holder ikke her.Du har trampet rundt på adskillige folks tæer.
Og den der med at 'den klarer vi lige i et par private beskeder',er dælme under lavmålet.Katten er ude af sækken(vi har alle læst dit nedladende indlæg til Zakken),og i og med at det forgik her,så mener jeg ved gud at du bør mande dig op til en offentlig beklagelse(undskyldning) her i tråden.Indtil det sker,så vil din eventuelle anseelse være alvorligt ramt.
Jeg kører videre i dette emne da jeg ikke mener at r-l-b har forstået alvoren.Det er ikke kun Zakken der blev kanøflet af r-l-b. Dette har intet med vintage at gøre,det er bare snobberi af værste skuffe!Det ønsker jeg en afklaring på,og det bør være her i tråden,da det er her problemet er opstået.
pqrannes:Jeg har fået meldinger om at du arrangerer vintagetræf til ug,kryds og slange  At der så ikke er dømt fest,det er der jo ikke noget at gøre ved.Du lægger lokaler til,så du bestemmer.Jeg har kun hørt godt om arrangementet og jeg håber selvfølgelig at det bliver godt,også iår __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er afklaret med Zakken - Zakken og jeg er på det rene med at der ikke var noget personligt rettet på Zakken fra min side, end sige et forsøg på at være nedladende! Det tilkommer ikke dig tante at skulle bestemme hvordan jeg håndtager denne sag Zakken og mig imellem.
At du føle din ære gået fornær fordi jeg ikke har lyst til at høre dig synge karaoke synes jeg du kan tage privat med mig - oprette en "hade" tråd med hvor forfærdelig jeg er, men jeg synes du skal lade PQRs tråd være for nu - du har meldt afbud til træffet - og tråden er oprettet af PQR som orientering omkring det praktiske omkring træffet - lad os lade det blive ved det
Til de andre læsere af denne tråd - glæde jer til vintagetræffet - tantes og min meningsudveksling har intet med træffet eller tråden at gøre
|
Til top |
|
|