Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: JBL Højttaler setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zylo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 August 2013 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg er kommet lidt i et dilemma, og kunne godt bruge et godt råd eller to. Jeg skal muligvis have skiftet hele mit surround anlæg ud, og i den forbindelse har jeg set på nogle JBL løsninger. Mit dilemma er, om jeg skal gå efter en lille løsning i deres LS serie, eller om jeg skal gå efter den store løsning i deres studio 5xx serie.
Så mit valg er nok imellem følgende opsætning:
Front/Bag: LS40
Center: LS Center
og så kunne det være rart med en deres LS120P sub, men den bliver nok sparet væk.

Den anden løsning jeg kigger på er som følgende:
Front/Bag: Studio 580
Center: Studio 520
Sub: 550P

Det skal gerne være JBL, da jeg muligvis kan få lavet en god handel på det.

Det skal drives af en beskeden HK 270 i første omgang, indtil jeg engang får råd til at få noget mere seriøst på det område.

Det skal siges at det er et relativt lille rum der skal spilles op (18-20km2) og at det er en lejlighed, så min underbo vil nok ikke savne den dybde sub ;-)
Til top Vis zylo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zylo

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 August 2013 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

zylo skrev:
Hej
Jeg er kommet lidt i et dilemma, og kunne godt bruge et godt råd eller to. Jeg skal muligvis have skiftet hele mit surround anlæg ud, og i den forbindelse har jeg set på nogle JBL løsninger. Mit dilemma er, om jeg skal gå efter en lille løsning i deres LS serie, eller om jeg skal gå efter den store løsning i deres studio 5xx serie.
Så mit valg er nok imellem følgende opsætning:
Front/Bag: LS40
Center: LS Center
og så kunne det være rart med en deres LS120P sub, men den bliver nok sparet væk.

Den anden løsning jeg kigger på er som følgende:
Front/Bag: Studio 580
Center: Studio 520
Sub: 550P

Det skal gerne være JBL, da jeg muligvis kan få lavet en god handel på det.

Det skal drives af en beskeden HK 270 i første omgang, indtil jeg engang får råd til at få noget mere seriøst på det område.

Det skal siges at det er et relativt lille rum der skal spilles op (18-20km2) og at det er en lejlighed, så min underbo vil nok ikke savne den dybde sub ;-)

Jeg tror du er nød til at investere i noget større hvis du skal spille hele stuen op, med mindre du sidder i 2-3meters afstand - du får dog absolut ingen problemer med rumresonanser og det er et stort plus
Os med hus kan godt blive misundelige på en som dig med så meget plads i lejligheden - 18-20km2

Sorry kunne simpelthen ikke lade være og jeg har desværre ingen råd angående dit valg af JBL.
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

zylo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2013 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hehe...nogle ting har sin fordel ;-) Så kan jeg være misundelig på folk i et hus, der kan sætte godt med lyd på efter kl.23 i deres mørklagte dedikerede filmrum ;-)

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2013 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Tror Robert hentyder til at du skrev 20km2 - dvs. dit rum er f.eks. 4km bredt og 5km langt. :)

Men mht. JBL, så har jeg hørt deres LS-serie og den kan bestemt anbefales. Ville dog ikke anbefale dig det medmindre du køber
subben. Du kommer til at mangle en del uden.

Hvis du nogle gange er i Kbh forhandler KT-Radio både LS og Studio serien - der får du mulighed for at høre forskellen. Ring evt.
til dem og tag en snak med dem om forskellene. Kan være de er med på forsendelse ved evt. køb.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

zylo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2013 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Ja, overdrev nok lidt om størrelsen. Fin ide at snakke med KT Radio, har prøvet at finde en JBL forhandler i Århus området uden held. Syntes det er
en svær problematik, skal man gå efter de små fra den dyre serie eller det dyre fra den billigere serie...må nok hellere sætte lidt tid af næste gang
jeg skal til Kbh.

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med: http://www.audiobutikken.dk/
Godt nok ikke lige en cykeltur men det er da lettere end at tage til København :)

Og ja, kan sagtens følge dig i din problematik - personligt ville jeg ikke være i tvivl om, at jeg ville gå efter LS-serien
af de to du nævner. Men det kræver, at du tilføjer en subwoofer til systemet.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

zylo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Super, audiobutikke kendte jeg ikke...det er jo lige en hyggelig lille køretur :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes