| Forfatter |
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensLyn skrev:
http://www.audiotrends.com.au/sldigital/cms/media/Yamaha%20R X-A3020%205%20Star%20WHF%20Review%202013.pdf Hvis du kan strække
budgettet til 11.500,- (sidste års model) ville jeg nappe den. Her kan du læse lidt om hvor kraftig den er
http://www.soundandvisionmag.com/article/yamaha-rx-a3020-av- receiver?page=0,3Har haft Marantz og Emotiva pre/amp, og ville til hver en tid
vælge Yamaha. Onkyo og Denon er også fine recivere men kender ikke så meget til dem. Anthem synes jeg har en pebret pris. Men det er jo hvad du
bedst kan lide. Men til 11.500 for en Yamaha 3020 tror jeg ikke du finder bedre reciver til prisen Ved ikke hvad der sker for links ikke virker.
|
|
|
Den 3020 skulle jo kunne det hele ja  et rigtig godt bud.
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor gå tilbage til en fuser?
Denon er ikke de helt store ørne til at lave strømstærke forstærkere, hvilket vel er en del af forklaringen på din opfattelse af at der mangler bund..
Derudover skal du tage deres klangbillede i betragtning, som du lyder som om du ikke bryder dig om..
Bevares, i den helt tunge ende er de vist ganske gode, men så er det helt andre beløb vi taler om.
Har du overvejet Marantz? De laver også ganske fornuftige ting, og med ret fin lyd synes jeg..
Det er nok mit bedste bud på surround i det leje du befinder dig i. Og de laver temmelig gode forstærkere..
Onkyo kender jeg ikke så godt.. Yamaha tjaeh, måske?
Synes du skal prøve at lytte lidt..
Held og lykke med det
|
| Til top |
|
| |
Millum Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også give marantz en lytter.
Har selv marantz og de spiller rimelig godt stereo kontra andre mærker i samme prisleje.
Men igen det er dine øre så tag ud og lyt til det som du kan komme til.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Resiver kan ikke spille musik. [/QUOTE]
Enig, drop alt det konsumgrej og kom ud og lyt til noget seriøst grej
|
| Til top |
|
| |
DrJensen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit budget er nogenlunde fleksibelt - jeg har blot lagt mig omkring 10.000 for at trække stregen et sted - jeg er helt med på at jo mere man betaler, jo mere får man - men til mit behov begynder "value for money" kurven at flade ud omkring de 10k. Er helt sikker på at det ville lyde p***e lækkert hvis jeg brugte 50k og så skiftede mine højttalere ud for yderligere 30-50k - men for de penge vil jeg hellere rejse et par uger rundt i USA med familien :)
Forventer også at skulle bruge omkring 4-5k på en matchende blu ray afspiller
Jeg har forespurgt et par forhandlere om jeg må komme og lytte - en forhandler mente ikke de havde alle enhederne i demo rummet, og en anden meldte tilbage 5 minutter efter at jeg var meget velkommen og at de havde alle 3 modeller klar til en demo for mig - så turen går til København imorgen.
Jeg giver dog stadig Denon en chance - primært fordi jeg altid har fået super go' behandling og service i Hi Fi Klubben. Men jeg indrømmer blankt at efter at have læst og set diverse reviews, og set låget pillet af en Denon 3313 så er forventningerne ikke så høje - hvilket jeg egentlig synes r super ærgeligt. Og de nye modeller kommer ikke på tale pga. plastic front - ved godt front materialet intet gør ved lyden, men min kone vil grine ad mig hvis jeg kommer hjem med sådan en :)
Glæder mig til demo'en - personligt håber jeg at Pioneer LX76 lyder bedst, for det er den som ser mest lækker ud - Yamaha 1030 er også super lækker, og på video'erne hvor "låget pilles af" så er det absolut den som ser mest seriøs ud indeni.
Marantz kiggede jeg på et kort øjeblik, indtil jeg blev klar over at det mere eller mindre er Denon i en anden indpakning.
Hvis det har interesse, så skal jeg nok melde tilbage om min oplevelse og valg.
Og iøvrigt - tusind tak for jeres svar.
Bedste hilsner fra Leif
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fonuftigt DrJensen
Præcis det med Marantz og Denon.. !! Nogle må lytte med øjene
Det betyder meget for hvordan det ser ud under låget! Klasse D måske en undtagelse.
|
| Til top |
|
| |
JensLyn Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 April 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal du dog med en blu-ray afspiller til 4-5k?
|
| Til top |
|
| |
DrJensen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JensLyn,
Havde egentligt tænkt mig at se Blu Ray film og koncert optagelser på den :)
Årsagen til at jeg ikke køber en til 899,- er dels at jeg gerne vil ha' at den matcher recieveren i udseende - samt rent praktisk at den gså kan afspille SACD
Har haft en Panasonic et-eller-andet indtil nu - men den er heldigvis sprunget i luften, for den var da ustyrlig grim :)
Doc
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensLyn skrev:
http://www.audiotrends.com.au/sldigital/cms/media/Yamaha%20R X-A3020%205%20Star%20WHF%20Review%202013.pdf Hvis du kan strække budgettet til 11.500,- (sidste års model) ville jeg nappe den. Her kan du læse lidt om hvor kraftig den er http://www.soundandvisionmag.com/article/yamaha-rx-a3020-av- receiver?page=0,3Har haft Marantz og Emotiva pre/amp, og ville til hver en tid vælge Yamaha. Onkyo og Denon er også fine recivere men kender ikke så meget til dem. Anthem synes jeg har en pebret pris. Men det er jo hvad du bedst kan lide. Men til 11.500 for en Yamaha 3020 tror jeg ikke du finder bedre reciver til prisen Ved ikke hvad der sker for links ikke virker.
|
|
|
Det skulle det gøre nu. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Hvis valget bliver Pioneer, mon så ikke forhandleren er parat til at lægge deres top blu ray oven i?
Jeg er ganske godt tilfreds med den
God jagt, og ja, meld endelig tilbage med hvilket bytte...
Med venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du alligevel skal ud og lytte, så gør dig selv en tjeneste at lytte på en stereo forstærker.
Mere så du har en reference, på hvad der er godt ellers skidt, når du lytter på de udvalgte surround receiver.
Hvis forhandleren har en Pioneer A70, så kan jeg klart anbefale, at du tager et lyt på den. Det er en ret overset forstærker,
som burde koste det dobbelte.
- Og ellers, så kunne den helt sikkert ha givet dig den bas du mangler.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også kun sige at stereo er bedre til stereo end alt det surround... jeg gik fra en Rotel Surround som jeg syntes var ret god (bedre end Marantz i 8000 serien) men jeg blev klogere efter at have fået ren stereo anlæg igen.
Nu kører jeg surround med en lille Yamaha med pre-out til stereo'en
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Kan også kun sige at stereo er bedre til stereo end alt det surround... jeg gik fra en Rotel Surround som jeg syntes var ret god
(bedre end Marantz i 8000 serien) men jeg blev klogere efter at have fået ren stereo anlæg igen.
Nu kører jeg surround med en lille Yamaha med pre-out til stereo'en |
|
|
Formuft  når man vil have musik, så dur surround bare ikke.. .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
FelixTheDane skrev:
Hvorfor gå tilbage til en fuser?
Denon er ikke de helt store ørne til at lave strømstærke forstærkere, hvilket vel er en del af forklaringen på din opfattelse af at der mangler bund..
Derudover skal du tage deres klangbillede i betragtning, som du lyder som om du ikke bryder dig om..
Bevares, i den helt tunge ende er de vist ganske gode, men så er det helt andre beløb vi taler om.
Har du overvejet Marantz? De laver også ganske fornuftige ting, og med ret fin lyd synes jeg..
Det er nok mit bedste bud på surround i det leje du befinder dig i. Og de laver temmelig gode forstærkere..
Onkyo kender jeg ikke så godt.. Yamaha tjaeh, måske?
Synes du skal prøve at lytte lidt..
Held og lykke med det  |
|
|
Tyske Audio er ikke helt enig i din holdning - http://www.audio.de/testbericht/denon-avr-x4000-test-1525550 .html
Det er korrekt at Denon tidligere har været lidt til den svagere side ift belastning, men det er der ændret en del på i den nye generation. Faktisk så meget at en powercube-måling på AVR-X4000 viser at den kan dykke ned i 2 ohms belastning kortvarigt uden at gå i knæ. Iøvrigt er strømstyrke ikke synonymt med mere bund - her er det nærmere den grundlæggende lyd i produkterne, der spiller ind.
Naturligt er de mindre receivere ikke så stærke, men det hænger sammen med prisklassen, og det dækker over alle mærkerne uden at nævne nogle specifikke.
Og Marantz.....tjaa, fedt design, men der ligger Denon under motorhjelmen, så gad vide om lyden i Denon´en alligevel var så slem når det kom til stykket?
Men ellers er de store Onkyo og Yamahas nye Aventage-serie absolut også et kig værd.
Og selvfølgelig kan en receiver spille musik - glem hi-fi snobberiet, og husk hvilken produktkategori, der diskuteres. Valg med omtanke kan sagtens give et meget velspillende system indenfor den prisramme, trådstarter ligger på. Der skal dog lyttes mere, da der er længere mellem snapsene - ofte er det nærmere tyndt øl __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
Når du alligevel skal ud og lytte, så gør dig selv en tjeneste at lytte på en stereo forstærker.
Mere så du har en reference, på hvad der er godt ellers skidt, når du lytter på de udvalgte surround receiver.
Hvis forhandleren har en Pioneer A70, så kan jeg klart anbefale, at du tager et lyt på den. Det er en ret overset forstærker,
som burde koste det dobbelte.
- Og ellers, så kunne den helt sikkert ha givet dig den bas du mangler.
|
|
|
A70 er en slemt overset perle, så giv den endelig et lyt. Det er længe siden at Pioneer har leveret et stereo-produkt, der er så spændende som den, og så er den tilmed lækkert bygget. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bogelund skrev:
En Resiver kan ikke spille musik. |
|
|
Enig, drop alt det konsumgrej og kom ud og lyt til noget seriøst grej[/QUOTE]
Det behøver slet ikke være særligt seriøs for at slå en resiver. En resiver er simpelthen alr for kompleks og indgået alt for mange kompromis til den overhovedt kan spille musik. En lille REGA spiller langt bedre og er billigere ;O)
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for en god ordens skyld, så er her et svar til en som også mente at de var identiske.
Shocked that you're shocked
Submitted by Mark Fleischmann on May 17, 2012 - 10:23am.
The two models differ markedly in power specs and have radically different feature rosters. In addition D&M offers this response: "Denon and Marantz share the same parent company as well as several core AV receiver technologies and features. There are, however, significant differences in the overall design, goals and audio circuitry employed by the two brands. Probably the biggest difference is in the somewhat esoteric nature of the overall audio experience. How you listen to music and what moves you is by definition subjective. While neither brand is 'better' per se than the other, they do vary, and each has its own specific 'audio signature.' This is why we encourage potential owners to audition products side-by-side whenever possible. In addition, in most cases Marantz offers more analog audio and video connectivity to facilitate the use of legacy equipment, which has special appeal for a certain type of consumer."
Måske det alligevel ikke er mig som lytter med øjnene..
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|