| Sendt: 06 September 2013 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er enige om at det du kalder en sub, blot er højttaleren basenhed ikke ?
Jeg kan ikke fonde nogen info om at omtalte højttalere skulle være bygget med en decideret subwoofer indbygget.
I så fald at det blot er almindelig gulvhøjttaler med basenhed i siden, så skal højttalerindstilling stå til Large, Ellers sendes
subsignalet ud på receiveren dertilhørende subwoofer.udtag. Husk også at makerer i receiveren at du netop ikke har nogen
subwoofer (hvis du altså ikke har en decideret subwoofer til at stå et andet sted i rummet).
Dertil kommer det faktum, at har du benyttet den tilhørende mikrofon og Audyssey kalibrering, så skal du igang med en
tilretning af systemet. Mit første bud vil her være simpelthen at slå Audyssey fra og høre om ikke basgengivelsen nu er
voldsomt forbedret ?
Audyssey er fint, men skal bruges med omtanke og fungerer kun optimalt i en receiver, hvor du bagefter kan justerer Eq for
hver enkelt kanal. Denon kan, men jeg har absolut ingen erfaring i Yamaha, så der må jeg være dig svar skyldig.
Og sidst men ikke mindst. Du skal ikke negligere den mulighed at lyden simpelthen er blevet renere med din opgradering.
Mange synes at lyden bliver kedelig, da de godt kan lide den indbyggede "loudness" der er i en ringere forstærker. En bedre
lydende forstærker præsentere tingene mere korrekt, så bassen "brummer" ikke så meget, som man har været van til
tidligere.
|