Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha & Jamo S606 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Briso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

hej jeg er ny her på forumet, og ikke den største viden på hifi så har et spørgsmål.
jeg har lige købt ny receiver Yamaha RX-V673 og har et sæt Jamo S606 fronthøjtalere ( har også bag og center ) med indbygget sub mit spørgsmål går på at få recieveren til at acceptere subs er indbygget i front, min gamle reciever kunne man kalibrere det efter sub var inbygget i front. mit spørgsmål er nu om dette kan lade sig gøre eller om det er et fejl køb? og hvilken receiver der ellers er? jeg har dem koblet på nu med bi-amp i forstærkeren og får da osse en bedre bass men slet ikke som på min gamle yamaha HTR - 6230 hvor man bare kalibreret den efter sub i front...
Til top Vis Briso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Briso

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 September 2013 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Har du sat fronterne til 'LARGE'? Det burde i hvert fald betyde, at de osse spiller den dybe bas.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Briso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2013 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

ja de er sat til large og gør ikke rigtig nogen forskel desværre.

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2013 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Er de omtalte subs forbundet som almindelige subs?
Hvis der er  Audessey der bruges til kalibrering, så skal alle højttalere vist nok stilles til Small....
Jeg er godt nok ikke helt sikker, men prøv.....

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 September 2013 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg ved hvad fejlen er..! på en sending af Jamo`s S-606 var man kommet til at fasevende terminalerne- det betyder- hvis du køre rød-til-rød skal du faktisk gøre det modsat i den anden kanal, altså rød-til-sort…

For det der sker, den ene sub udfaser den anden, lig med ingen lyd (du kan evt. stille højttalerne, klods op af hinanden, bytte rundt på plus og minus ”kun den ene højttaler” og du vil meget tydligt høre forskel.

Alternativt kan du sætte et batter på- her skal bassen gå ud når du sætter pluspolen på den røde.

Briso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

ja jeg har også godt selv læst om fejlen på 606 men det gir ingen forskel at bytte rundt. desuden virkede de super på den gamle receiver.

subs er bygget ind i bund af fronthøjtalerene og jeg har dem på bi-amp lige nu da det giver den bedste lyd for vil sige bassen er endnu dårligere ved alm forbindelse med brackets på.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2013 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Vi er enige om at det du kalder en sub, blot er højttaleren basenhed ikke ?

Jeg kan ikke fonde nogen info om at omtalte højttalere skulle være bygget med en decideret subwoofer indbygget.

I så fald at det blot er almindelig gulvhøjttaler med basenhed i siden, så skal højttalerindstilling stå til Large, Ellers sendes
subsignalet ud på receiveren dertilhørende subwoofer.udtag. Husk også at makerer i receiveren at du netop ikke har nogen
subwoofer (hvis du altså ikke har en decideret subwoofer til at stå et andet sted i rummet).

Dertil kommer det faktum, at har du benyttet den tilhørende mikrofon og Audyssey kalibrering, så skal du igang med en
tilretning af systemet. Mit første bud vil her være simpelthen at slå Audyssey fra og høre om ikke basgengivelsen nu er
voldsomt forbedret ?

Audyssey er fint, men skal bruges med omtanke og fungerer kun optimalt i en receiver, hvor du bagefter kan justerer Eq for
hver enkelt kanal. Denon kan, men jeg har absolut ingen erfaring i Yamaha, så der må jeg være dig svar skyldig.

Og sidst men ikke mindst. Du skal ikke negligere den mulighed at lyden simpelthen er blevet renere med din opgradering.
Mange synes at lyden bliver kedelig, da de godt kan lide den indbyggede "loudness" der er i en ringere forstærker. En bedre
lydende forstærker præsentere tingene mere korrekt, så bassen "brummer" ikke så meget, som man har været van til
tidligere.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes