| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men det er sgu nice alligevel 
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er L.B. 
savner sq helt at han ikke har hans topic  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk et spørgsmål.
De højttalere er jo sindsygt dyre, men hvor meget har du givet, ( er det en gammel model eller hvad ? )
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.J.
Apropos L.B. er der noget jeg egentligt godt kunne tænke mig, at spørge dig om, og som jeg egentligt har bemærket mig adskillige gange, og mit spørgsmål skal ikke opfattes negativt, da det bestemt ikke er meningen.
Det lader til at være meget væsentligt for dig, at kunne få synliggjort frekvensgangen og eventuelle fejl på denne, ved L.B.'s (iøvrigt efter min mening særdeles velspillende) anlæg, ved hjælp af det "batteri" af målegrej du besidder.
Hvorfor?.
Jeg begriber det ganske enkelt ikke, L.B. har (mig bekendt) aldrig før været så oprigtigt glad for et/sit "anlæg" før, og det eneste du absolut insisterer på er, at gøre ham den tjeneste, at ville synliggøre eventuelle fejl/mangler/afvigelser i frekvensgangen på hans "dværghøjttalere" Coupe'erne velvidende, at han faktisk synes de spiller fantastisk som de er opstillet i hans stue.
Jeg er personligt en "slikmund" efter lækker/FED bund, sålænge det foregår legende let og kontrolleret (som på L.B.'s system), og nu bruger jeg jo tilfældigvis også Coupe'er, og målte du på mit system, kan jeg garantere dig for, at du også på mit system ville kunne måle/konstaterer et lille hæv i bunden, og hvorfor nu det, jo for det første har Coupe'en en lille "charmebukkel", og for det andet har jeg placeret mine Coupe'er så lyden/bunden/musikken/toppen og mellemtonen osv.osv. passer mig, og dette behøver jeg altså ikke nogen former for "målegrej" til, hverken for at synliggøre eller bekræfte mig selv i det jeg hører, for det er mit anlæg og det er mig der til daglig skal kunne holde "spetaklet" ud.
Hilsen Øffe
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
en del af det vi snakker om er ren pjat Øffe, men det ved du jo sikkert godt . vi har hvert sit øre, og der er ingen som har den samme opfattelse af lyden, at D.J prøver at overbevise L.B. om at det han har ikke duer, er rent pjat, jeg kunne da ogs sige til L.B at han skulle tage at smide de små skrammel kasser ud og købe nået seriøst som mine gamle JBL LX1000, sagden er bare den at jeg heller ville have dem L.B har da de har bedre lyd. men jeg vil nu heller have nået andet derfor der stadig står et sæt LX1000 her hos mig, indtil pungen siger OK! til at nu kan jeg bruge de penge jeg skal bruge til det sæt jeg nu vil have
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
De højttalere er jo sindsygt dyre, men hvor meget har du givet, ( er det en gammel model eller hvad ? ) Jeps, B & W matrix 802 serie 3 er en (old) gammel model ( ca. 10 - 12 år gammel idag )
|
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Satanion skrev:
|
De højttalere er jo sindsygt dyre, men hvor meget har du givet, ( er det en gammel model eller hvad ? ) Jeps, B & W matrix 802 serie 3 er en (old) gammel model ( ca. 10 - 12 år gammel idag )
|
|
|
|
|
|
kØBTE DU DEM BRUGT ? OG HVAD GAV DU ?
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
| [QUOTE=D.J.]
Hej D.J. Hej Øffe og velkommen i min tråd 
Apropos L.B. er der noget jeg egentligt godt kunne tænke mig, at spørge dig om, og som jeg egentligt har bemærket mig adskillige gange, og mit spørgsmål skal ikke opfattes negativt, da det bestemt ikke er meningen. Ok, jeg tager de "seriøse" briller på
Det lader til at være meget væsentligt for dig, at kunne få synliggjort frekvensgangen ( næææ, men jeg synes da, at det er sjovt og informativt - gør du ikke ? ) og eventuelle fejl på denne, ved L.B.'s (iøvrigt efter min mening særdeles velspillende - har du hørt det ? ) anlæg, ved hjælp af det "batteri" af målegrej du besidder.
Hvorfor?. Det er et fair nok spørgsmål og det viser klart, at det man skriver og mener, ikke altid kan "fanges" /forstås af andre. Når du læser mine lidt "drilagtige /småhånende" osv. indlæg ang. L.B. ( og kun ham ) skal man måske vide, at L.B og jeg har kender hinanden ganske godt igennem mange år, hvor vi har leget, testet, lyttet, byttet, pillet og målt ( mest mig ) på en masse grej og dermed har vi også godt kendskab til hinandens personlighed, smag, anlæg, osv. det har også gjort, at vi har en hvis ( måske ? ) speciel omgangstone - hvor vi hygger os med at "svine" hinanden (s) lidt til - samtidig trækker vi nok også lidt på hinandens styrker/svagheder - feks. har "hr" L.B. jo, en efterhånden ikke så ukendt "evne", for at lade sig begejstrer og "rive med" meget hurtigt ( han betagner det selv som "damp" ) , hvor jeg nok mere er den afventede, facts-søgende ( kyniske ? eller objektive ?? ) type og jo derfor, ser det som min "størrste pligt", at holde ham lidt ned på jorden  . ( og bare rolig, hvis han ikke synes om mine udtalelser, kan han absolut godt sige fra )
Jeg begriber det ganske enkelt ikke, L.B. har (mig bekendt) aldrig før været så oprigtigt glad for et/sit "anlæg" før, og det eneste du absolut insisterer på er, at gøre ham den tjeneste, at ville synliggøre eventuelle fejl/mangler/afvigelser i frekvensgangen på hans "dværghøjttalere" Se, det er her, at det går galt for dig, men det har du ikke en chance for at vide - jeg insisterer absolut ikke på at "ville" måle og synliggøre såkaldte "fejl" - L.B og jeg, har skam hele tiden snakket sammen om, at måle på den her opstilling ( og mange andre igennem tiden, for den sags skyld) - absolut kun for sjov´s skyld og for at få mere viden, erfaring, bedre forståelse og konklusioner + forhåbentlig mulighed for at gøre systemet/opstillingen endnu bedre ( og måske afgøre et væddemål eller to ovenikøbet ) + at det kunne jo være, at der var andre, som kunne synes, at det var interessant eller hvad ?? ( du har jo, som nævnt, selv et par Coupér, kunne det ikke være positivt/interessant, evt. at få et par gode fif til, hvad der kunne øge/forbedre deres "performens" ?? ) - hvis ikke !?, fint nok - så måler vi sgu´ bare på dem osv. uden at vise/"offentliggøre resultatet herinde Coupe'erne velvidende, at han faktisk synes de spiller fantastisk som de er opstillet i hans stue.
Jeg er personligt en "slikmund" efter lækker/FED bund, sålænge det foregår legende let og kontrolleret (som på L.B.'s system), og nu bruger jeg jo tilfældigvis også Coupe'er, og målte du på mit system, kan jeg garantere dig for, at du også på mit system ville kunne måle/konstaterer et lille hæv i bunden, og hvorfor nu det, jo for det første har Coupe'en en lille "charmebukkel", og for det andet har jeg placeret mine Coupe'er så lyden/bunden/musikken/toppen og mellemtonen osv.osv. passer mig , og dette behøver jeg altså ikke nogen former for "målegrej" til, hverken for at synliggøre eller bekræfte mig selv i det jeg hører, for det er mit anlæg og det er mig der til daglig skal kunne holde "spetaklet" ud. Hvordan du foretrækker din lyd, er jo fuldstændig din personlige sag/smag og hvis du er tilfreds/glad for den, er det da bare fint , men at du ikke behøver målinger eller bekræftigelser - gør jo ikke, at andre ikke kan finde det sjovt, interessant, og op/for-klarende for Hvad/hvor og hvorfor tingene lyder, som de nu gør ! eller hvad ???
Forresten, hvis L.B ikke ønsker/ønskede, at vi skulle måle/lege/teste hans grej og det´s eventuelle svagheder/gode sider - tror du så, at han vil/ville lukke mig ind, når jeg kommer med alt mit målel**t ? ..........
NB: Hvad siger den kære L.B. selv ?
Hilsen Øffe Jamen øf,øf tilbage  |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Solformørkelsen skrev:
| [QUOTE=D.J.]
Hej D.J. Hej Øffe og velkommen i min tråd 
Apropos L.B. er der noget jeg egentligt godt kunne tænke mig, at spørge dig om, og som jeg egentligt har bemærket mig adskillige gange, og mit spørgsmål skal ikke opfattes negativt, da det bestemt ikke er meningen. Ok, jeg tager de "seriøse" briller på
Det lader til at være meget væsentligt for dig, at kunne få synliggjort frekvensgangen ( næææ, men jeg synes da, at det er sjovt og informativt - gør du ikke ? ) og eventuelle fejl på denne, ved L.B.'s (iøvrigt efter min mening særdeles velspillende - har du hørt det ? ) anlæg, ved hjælp af det "batteri" af målegrej du besidder.
Hvorfor?. Det er et fair nok spørgsmål og det viser klart, at det man skriver og mener, ikke altid kan "fanges" /forstås af andre. Når du læser mine lidt "drilagtige /småhånende" osv. indlæg ang. L.B. ( og kun ham ) skal man måske vide, at L.B og jeg har kender hinanden ganske godt igennem mange år, hvor vi har leget, testet, lyttet, byttet, pillet og målt ( mest mig ) på en masse grej og dermed har vi også godt kendskab til hinandens personlighed, smag, anlæg, osv. det har også gjort, at vi har en hvis ( måske ? ) speciel omgangstone - hvor vi hygger os med at "svine" hinanden (s) lidt til - samtidig trækker vi nok også lidt på hinandens styrker/svagheder - feks. har "hr" L.B. jo, en efterhånden ikke så ukendt "evne", for at lade sig begejstrer og "rive med" meget hurtigt ( han betagner det selv som "damp" ) , hvor jeg nok mere er den afventede, facts-søgende ( kyniske ? eller objektive ?? ) type og jo derfor, ser det som min "størrste pligt", at holde ham lidt ned på jorden  . ( og bare rolig, hvis han ikke synes om mine udtalelser, kan han absolut godt sige fra )
Jeg begriber det ganske enkelt ikke, L.B. har (mig bekendt) aldrig før været så oprigtigt glad for et/sit "anlæg" før, og det eneste du absolut insisterer på er, at gøre ham den tjeneste, at ville synliggøre eventuelle fejl/mangler/afvigelser i frekvensgangen på hans "dværghøjttalere" Se, det er her, at det går galt for dig, men det har du ikke en chance for at vide - jeg insisterer absolut ikke på at "ville" måle og synliggøre såkaldte "fejl" - L.B og jeg, har skam hele tiden snakket sammen om, at måle på den her opstilling ( og mange andre igennem tiden, for den sags skyld) - absolut kun for sjov´s skyld og for at få mere viden, erfaring, bedre forståelse og konklusioner + forhåbentlig mulighed for at gøre systemet/opstillingen endnu bedre ( og måske afgøre et væddemål eller to ovenikøbet ) + at det kunne jo være, at der var andre, som kunne synes, at det var interessant eller hvad ?? ( du har jo, som nævnt, selv et par Coupér, kunne det ikke være positivt/interessant, evt. at få et par gode fif til, hvad der kunne øge/forbedre deres "performens" ?? ) - hvis ikke !?, fint nok - så måler vi sgu´ bare på dem osv. uden at vise/"offentliggøre resultatet herinde Coupe'erne velvidende, at han faktisk synes de spiller fantastisk som de er opstillet i hans stue.
Jeg er personligt en "slikmund" efter lækker/FED bund, sålænge det foregår legende let og kontrolleret (som på L.B.'s system), og nu bruger jeg jo tilfældigvis også Coupe'er, og målte du på mit system, kan jeg garantere dig for, at du også på mit system ville kunne måle/konstaterer et lille hæv i bunden, og hvorfor nu det, jo for det første har Coupe'en en lille "charmebukkel", og for det andet har jeg placeret mine Coupe'er så lyden/bunden/musikken/toppen og mellemtonen osv.osv. passer mig , og dette behøver jeg altså ikke nogen former for "målegrej" til, hverken for at synliggøre eller bekræfte mig selv i det jeg hører, for det er mit anlæg og det er mig der til daglig skal kunne holde "spetaklet" ud. Hvordan du foretrækker din lyd, er jo fuldstændig din personlige sag/smag og hvis du er tilfreds/glad for den, er det da bare fint , men at du ikke behøver målinger eller bekræftigelser - gør jo ikke, at andre ikke kan finde det sjovt, interessant, og op/for-klarende for Hvad/hvor og hvorfor tingene lyder, som de nu gør ! eller hvad ???
Forresten, hvis L.B ikke ønsker/ønskede, at vi skulle måle/lege/teste hans grej og det´s eventuelle svagheder/gode sider - tror du så, at han vil/ville lukke mig ind, når jeg kommer med alt mit målel**t ? ..........
NB: Hvad siger den kære L.B. selv ?
Hilsen Øffe Jamen øf,øf tilbage 
|
|
|
|
|
|
Ja, der gik vi to fuldstændigt forbi hinanden
Apropos L.B. så gider han jo netop ikke lukke dig ind med alt dit "målel**t", det lyser ud af alle de indlæg hvori han har frabedt sig din "målehjælp",og ja, jeg har hørt L.B.'s anlæg, ellers kunne jeg ikke udtale mig om det.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| Hvad siger den kære L.B. selv ? |
|
|
LB vil helst høre musik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nok om mig - lad os stille om til SPL-hulen...
Jeg er på H4A afvænning og må max lave 2 indlæg om dagen. Efter to dage er jeg på index 800 
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe
du må ikke gå på afvæning nu det kan du gører når du bliver gamle  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen ( , til, når solen kommer igen )
Ja, der gik vi to fuldstændigt forbi hinanden sikkert
Apropos L.B. så gider han jo netop ikke lukke dig ind med alt dit målel**t, det lyser ud af alle de indlæg hvori han har frabedt sig din målehjælp, - ja jeg erkender, dem må jeg sgu´ha´overset/hørt hvis det er tilfældet og ja, jeg har hørt L.B.'s anlæg, ellers kunne jeg ikke udtale mig om det. enig !
Men en ting som der er værd at pointer, det er, at det bliver ikke dig eller nogen anden, end L.B. ( uanset hvordan du så læser hans poster eller hvad du får at vide ad anden vej ), som kommer til at bestemme, om jeg/vi skal måle på hans system.
Det eneste, som kan gøre mig lidt ærgelig og skuffet , det er, hvis jeg ( som du nævner/påstår ) reelt har overhørt eller misforstået hr. L.B´s egen interesse/lyst og i såfald vil/ville det også gøre mig lidt ked af, at han ikke har fået meldt det ud, så jeg fangede det. Hvis det er tilfældet, Lars ? , så undskylder jeg selvfølgelig for, at gået rundt og troet, at vi begge synes/syntes det kunne være sjovt at se visuelt, hvad det er, vi kan høre.
Jeg sætter mit legetøj på pause og afventer, om der skulle komme en invitation til tant og fjas eller det skal forblive nede i mørket
PS. Hr. MClyseslukker, uanset hvad jeg ellers måtte mene, så er og bliver dit arbejde med hans forfor/effekt-stærkere ganske flot og et resultat, som du sikkert er stolt af.
Også dejligt med eksperter med faste meninger og stor viden, i min tråd, så bliv endelig hængende 
[/QUOTE skrev:
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, den kære Mclaus havde ret , jeg var rent faktisk løbet med en halv vind og derfor siger jeg hermed pænt undskyld til den kære L.B. - som straf har jeg besluttet, at jeg kun må se en´ film idag .............. så kan jeg lære det !! ( det bliver så "Final destination 3" )...............................til gengæld gælder boksekampen med Mikkel Kessler ikke med 
Og så, bare lige for sjovs skyld, her er der en gammel kurve over min kæreste, inden hun blev flyttet: 

Og sådan lød hun også - lidt fed og flommet, nærmest 20 kg for tung, omkring maven ( 55 hz ) og 2 kg for let i brystområdet ( 85 hz, men jeg holdt nu stadig af "hende" og i filmene.......... og musikken, lavede hun et lidt mere fysisk "hug" i bassen, som var meget charmende, men ikke "korekt" og når man hører hende uden, lyder hun som om, at hun er kommet i bedre form.
Santanion:
En 802 S3 kostede fra ny 9995,- stk. og bliver vist typisk solgt idag brugt for omkring det halve - afhængig af stand 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Santanion:
En 802 S3 kostede fra ny 9995,- stk. og bliver vist typisk solgt idag brugt for omkring det halve - afhængig af stand 
|
|
|
Jeg har nu kigget, og jeg har kun kunne finde 2 brugte af den slags. Og de kostede 12.000 kr. Ved du hvor man kan købe dem. evt. fra ny ?
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
[QUOTE=Solformørkelsen ( , til, når solen kommer igen )
Ja, der gik vi to fuldstændigt forbi hinanden sikkert
Apropos L.B. så gider han jo netop ikke lukke dig ind med alt dit "målel**t", det lyser ud af alle de indlæg hvori han har frabedt sig din "målehjælp", - ja jeg erkender, dem må jeg sgu´ha´overset/hørt hvis det er tilfældet og ja, jeg har hørt L.B.'s anlæg, ellers kunne jeg ikke udtale mig om det. enig !
Men en ting som der er værd at pointer, det er, at det bliver ikke dig eller nogen anden, end L.B. ( uanset hvordan du så læser hans poster eller hvad du får at vide ad anden vej ), som kommer til at bestemme, om jeg/vi skal måle på hans system.
Det eneste, som kan gøre mig lidt ærgelig og skuffet , det er, hvis jeg ( som du nævner/påstår ) reelt har overhørt eller misforstået hr. L.B´s egen interesse/lyst og i såfald vil/ville det også gøre mig lidt ked af, at han ikke har fået meldt det ud, så jeg fangede det. Hvis det er tilfældet, Lars ? , så undskylder jeg selvfølgelig for, at gået rundt og troet, at vi begge synes/syntes det kunne være sjovt at se visuelt, hvad det er, vi kan høre.
Jeg sætter mit legetøj på pause og afventer, om der skulle komme en invitation til tant og fjas eller det skal forblive nede i mørket
PS. Hr. MClyseslukker, uanset hvad jeg ellers måtte mene, så er og bliver dit arbejde med hans forfor/effekt-stærkere ganske flot og et resultat, som du sikkert er stolt af.
Også dejligt med eksperter med faste meninger og stor viden, i min tråd, så bliv endelig hængende 
|
|
|
Hej D.J. i de sene aftentimer,
Jamen men så gik vi måske ikke helt galt af hinanden alligevel, og jeg vil endnu engang understrege, at mit første indlæg ikke på nogen måde var ment negativt, men måske snarere som et opråb.
Jeg har hørt prismæssigt moderate og prismæssigt extremt dyre 2 kanal's anlæg, som har haft et tilfælles, nemlig digital korrektion/rum korrektion ved hjælp af Tact og andre lignende apparater.
Nogle af disse "set-up's" har haft en imponerende, nærmest linial ret frekvensgang, men rent lydmæssigt har nogle af dem, i mine øjne været dræbende dårlige/dårligt lydende, og hvad er pointen så med dette, jo den er, at selvom de målemæssige parametre er perfekte, er det ingen garanti for god lyd, og man kunne jo lege videre med tanken, forestil dig at man troede (og det er der rent faktisk nogen der stadig tror), at man for eksempel kunne bygge den mest tarvelige højttaler med de billigste enheder og det mest jammerlige delefilter i, og så til sidst digital korrigerer det hele på plads, jamen det kan man jo netop!!, problemet er bare, at du med disse højttalere nok får linial ret frekvensgang, men højttaleren lyder stadig af præcis det den er opbygget af, nemlig de mest tarvelige og billige enheder.
Og det er netop her man kan drage en parallel til f.eks L.B.'s anlæg, for nok er dette's frekvensgang måske langt fra linial ret, men de forskellige komponenter har så meget "kød" på, at slut resultatet/totalen sandsynligvis ville blive ødelagt ved digital korrektion, og så må man jo ikke glemme det faktum, at indsætter man en digital korrektion, indsætter man også et "vognlæs" digitale chips/convertere, og den samlede lyd/effekt af disse, kan lydmæssigt være endnu værre end en eventuel forbedring på frekvensgangen, og her er det netop op til den enkelte, at til og fra vælge.
Hilsen Øffe
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Jamen men så gik vi måske ikke helt galt af hinanden alligevel, og jeg vil endnu engang understrege, at mit første indlæg ikke på nogen måde var ment negativt, men måske snarere som et opråb.
Jeg har hørt prismæssigt moderate og prismæssigt extremt dyre 2 kanal's anlæg, som har haft et tilfælles, nemlig digital korrektion/rum korrektion ved hjælp af Tact og andre lignende apparater.
Nogle af disse set-up's har haft en imponerende, nærmest linial ret frekvensgang, men rent lydmæssigt har nogle af dem, i mine øjne været dræbende dårlige/dårligt lydende, og hvad er pointen så med dette, jo den er, at selvom de målemæssige parametre er perfekte, er det ingen garanti for god lyd, og man kunne jo lege videre med tanken, forestil dig at man troede (og det er der rent faktisk nogen der stadig tror), at man for eksempel kunne bygge den mest tarvelige højttaler med de billigste enheder og det mest jammerlige delefilter i, og så til sidst digital korrigerer det hele på plads, jamen det kan man jo netop!!, problemet er bare, at du med disse højttalere nok får linial ret frekvensgang, men højttaleren lyder stadig af præcis det den er opbygget af, nemlig de mest tarvelige og billige enheder.
Og det er netop her man kan drage en parallel til f.eks L.B.'s anlæg, for nok er dette's frekvensgang måske langt fra linial ret, men de forskellige komponenter har så meget kød på, at slut resultatet/totalen sandsynligvis ville blive ødelagt ved digital korrektion, og så må man jo ikke glemme det faktum, at indsætter man en digital korrektion, indsætter man også et vognlæs digitale chips/convertere, og den samlede lyd/effekt af disse, kan lydmæssigt være endnu værre end en eventuel forbedring på frekvensgangen, og her er det netop op til den enkelte, at til og fra vælge.
Hilsen Øffe
Det overstående eksempel kan vi ikke være uenige om og jeg tror da heller ikke digital ( eller analog ) korrektion er at foretrække ( endda på trods af, jeg selv ejer et par SMS-1´ere ) - frem for ordentlige produkter, godt sammensat og bedst muligt opstillet. men der er masser af situationer hvor et onde kan være at foretrække frem for et andet ( værre ) .
Hele pointen med målergrej, er at det er et ( godt ) værktøj, som kan hjælpe en hurtigere, bedre og nemmere frem til et godt resultat - ligesom erfaring/viden/forsøg kan og gode ører, jo mere, du har af alle tingene, fornuftigt brugt , jo større chance er der for at resultatet bliver som ønsket + man typisk sparer en masse tid,besvær, frustration og gætteværk.
At måle, er ikke teori og det fjerner også en masse personlig subjektiv farvning, som kan være helt ude i skoven, dette betyder ikke, at man ikke kan ha´ sit anlæg spillende , som man selv foretrækker - det betyder heller ikke, at man skal lade sig forblænde af målinger alene eller ikke skal lytte på det - eller vælge efter egen smag. Men det giver nogen rettesnore/hints til, hvor man måske kan få endnu større ydelse, glæde og realisme ind - hvis det er ønsket !? eller det kan bare forklare/vise hvorfor tingene lyder, som de nu gør . - I al den ting jeg har målt på mit eget system ( og indrømmer gerne , at jeg synes det er sjovt og lærerigt ) har målingerne altid harmoneret godt med det jeg hørte - uanset om det var godt eller skidt og specielt i basområdet, har det givet mig store forbedringer. som ville ha´kostet mig mange flere timer, blod, sved og tårer, at nå frem til, uden de forholdsvis beskedne og simple målerdimser, jeg har investeret i.
Lyd er efter min mening ikke så meget anderledes end billede, forstået på den måde, at du kan da godt justerer det ind efter egen smag og være glad og tilfreds med det ( uanset om så din frekvensgang/ lyd har et kraftigt hæv/dyk what so ever et eller andet sted, som man finder fedt eller overdrive farverne på dit billede, fordi man synes at det ser flot ud ), men det vil ikke gøre dit system mere Korrekt/autentisk/realistisk - tværtimod ! og lige såvel, som der findes en korrekt farve på græs, findes der et korrekt frekvensbillede af lyd og hvis man finder det kedeligt/forkert - så kan man sgu´da bare lave det om til ens egen smag og nydelse 
Målet for mig personligt, er at få det så naturtro, som muligt - derved bliver jeg mest muligt trukket ind i illusionens verden, målergrejet er bare et middel ud af mange, til at nærme mig det
Øf herfra  [/QUOTE skrev:
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| [QUOTE=
Nogle af disse "set-up's" har haft en imponerende, nærmest linial ret frekvensgang, men rent lydmæssigt har nogle af dem, i mine øjne været dræbende dårlige/dårligt lydende, og hvad er pointen så med dette, jo den er, at selvom de målemæssige parametre er perfekte, er det ingen garanti for god lyd, og man kunne jo lege videre med tanken, forestil dig at man troede (og det er der rent faktisk nogen der stadig tror), at man for eksempel kunne bygge den mest tarvelige højttaler med de billigste enheder og det mest jammerlige delefilter i, og så til sidst digital korrigerer det hele på plads, jamen det kan man jo netop!!, problemet er bare, at du med disse højttalere nok får linial ret frekvensgang, men højttaleren lyder stadig af præcis det den er opbygget af, nemlig de mest tarvelige og billige enheder.
Og det er netop her man kan drage en parallel til f.eks L.B.'s anlæg, for nok er dette's frekvensgang måske langt fra linial ret, men de forskellige komponenter har så meget "kød" på, at slut resultatet/totalen sandsynligvis ville blive ødelagt ved digital korrektion, og så må man jo ikke glemme det faktum, at indsætter man en digital korrektion, indsætter man også et "vognlæs" digitale chips/convertere, og den samlede lyd/effekt af disse, kan lydmæssigt være endnu værre end en eventuel forbedring på frekvensgangen, og her er det netop op til den enkelte, at til og fra vælge.
Hilsen Øffe
Det overstående eksempel kan vi ikke være uenige om og jeg tror da heller ikke digital ( eller analog ) korrektion er at foretrække ( endda på trods af, jeg selv ejer et par SMS-1´ere ) - frem for ordentlige produkter, godt sammensat og bedst muligt opstillet. men der er masser af situationer hvor et "onde" kan være at foretrække frem for et andet ( værre ) .
Hele pointen med målergrej, er at det er et ( godt ) værktøj, som kan hjælpe en hurtigere, bedre og nemmere frem til et "godt" resultat - ligesom erfaring/viden/forsøg kan og gode ører, jo mere, du har af alle tingene, fornuftigt brugt , jo større chance er der for at resultatet bliver som ønsket + man typisk sparer en masse tid,besvær, frustration og gætteværk.
At måle, er ikke teori og det fjerner også en masse personlig subjektiv farvning, som kan være helt ude i skoven, dette betyder ikke, at man ikke kan ha´ sit anlæg spillende , som man selv foretrækker - det betyder heller ikke, at man skal lade sig forblænde af målinger alene eller ikke skal lytte på det - eller vælge efter egen smag. Men det giver nogen rettesnore/hints til, hvor man måske kan få endnu større ydelse, glæde og realisme ind - hvis det er ønsket !? eller det kan "bare" forklare/vise hvorfor tingene lyder, som de nu gør . - I al den ting jeg har målt på mit eget system ( og indrømmer gerne , at jeg synes det er sjovt og lærerigt ) har målingerne altid harmoneret godt med det jeg hørte - uanset om det var godt eller skidt og specielt i basområdet, har det givet mig store forbedringer. som ville ha´kostet mig mange flere timer, blod, sved og tårer, at nå frem til, uden de forholdsvis beskedne og simple målerdimser, jeg har investeret i.
Lyd er efter min mening ikke så meget anderledes end billede, forstået på den måde, at du kan da godt justerer det ind efter egen smag og være glad og tilfreds med det ( uanset om så din frekvensgang/ lyd har et kraftigt hæv/dyk "what so ever" et eller andet sted, som man finder "fedt" eller overdrive farverne på dit billede, fordi man synes at det ser flot ud ), men det vil ikke gøre dit system mere "Korrekt/autentisk/realistisk - tværtimod ! og lige såvel, som der findes en korrekt farve på græs, findes der et korrekt "frekvensbillede" af lyd og hvis man finder det kedeligt/forkert - så kan man sgu´da bare lave det om til ens egen smag og nydelse 
Målet for mig personligt, er at få det så "naturtro", som muligt - derved bliver jeg mest muligt trukket ind i illusionens verden, målergrejet er bare et middel ud af mange, til at nærme mig det
Øf herfra 
|
|
|
Hej D.J.
Igen går vi altså lidt forkert af hinanden, og jeg tror ikke, du helt fanger budskabet i mit indlæg.
Det korte og det lange er, at L.B. (i lighed med andre, selvfølgelig) har fundet et par forstærkere eller tre, et par højttalere, D/A konvertere, løbeværk og diverse kabler som, for nuværende, passer ham som "fod i hose", og som efter min bedste overbevisning (dette udsagn er baseret på virkelige hændelser, jeg var der selv ), spiller så glat, homogent, åbent og letflydende, at jeg vil betegne det, som værende blandt det bedste jeg har hørt (og lidt er det blevet til efterhånden).
Grunden til dette er, at komponenterne hver for sig, besidder nogle grundlæggende kvaliteter, som du på et dårligere anlæg, ikke kan rum/luft/op/ned/digital korrigerer dig frem til, uanset hvor meget dyrt måleudstyr/digital korrektion du bruger.
Jeg håber, at jeg har udtrykt mig forståeligt, ellers prøver jeg bare igen .
Hilsen Øffe
|
| Til top |
|
| |
|
|