Emne: D.J ´s "bio" ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
venai Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kanon flot. og selvfølgelig en CRT gør det slet kke værre.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
| [QUOTE=D.J.][QUOTE=
Hej D.J.
Igen går vi altså lidt forkert af hinanden, og jeg tror ikke, du helt fanger budskabet i mit indlæg.
Det korte og det lange er, at L.B. (i lighed med andre, selvfølgelig) har fundet et par forstærkere eller tre, et par højttalere, D/A konvertere, løbeværk og diverse kabler som, for nuværende, passer ham som "fod i hose", og som efter min bedste overbevisning (dette udsagn er baseret på virkelige hændelser, jeg var der selv ), spiller så glat, homogent, åbent og letflydende, at jeg vil betegne det, som værende blandt det bedste jeg har hørt (og lidt er det blevet til efterhånden). Jeg må vente med at erklære mig enig/uenig ( selv om det i sidste ende er frygtelig ligegyldigt, da L.B. er glad og tilfreds - og det er jo trods alt hele målet ) til jeg har fået lyttet på det igen, efter de sidste komponenter er kommet på plads. 
Grunden til dette er, at komponenterne hver for sig, besidder nogle grundlæggende kvaliteter, som du på et dårligere anlæg, ikke kan rum/luft/op/ned/digital korrigerer dig frem til, uanset hvor meget dyrt måleudstyr/digital korrektion du bruger. Det er heller ikke det, jeg mener - men:
A: at du ved hjælp af målegrej i kombination med personlig lytning ( ørene er jo også et "værktøj" ) , kan langt hurtigere og bedre finde eks. den helt rigtige placering af højttalerne i rummet, hvor de så enten kan lyde så naturtro, som det er dem teknisk/konstruktionsmæssigt muligt, eller hvor de kan lyde mest, som man personligt foretrækker ( og her er vi nok enige om, at mållinger, frekvenskurver - informationer om, hvad der egentlig sker - er langt mindre vigtige ( for ikke, at sige ligegyldige ) , da de jo så "kun" skal tilfredstille personen og vedkommendes oplevelse/smag selv ! ( målingerne vil så kun være for de nysgerrige som mig , eller som et synligt "bevis" for en påstand/følelse/tro om et eller andet - kunne feks. være, at man mente, at stortrommen ( og andre ting, som ligger i samme frekvensområde ) var fremhævet/overdrevet i lydbilledet - dette ville feks. en frekvenskurvemåling vise, uanset om anlægget var godt eller skidt ). Men der er da heller ikke nogen tvivl om, at man kan lave målinger, som promte røber "kvaliteten" ( god/dårlig ) af feks. en kabinetkonstruktion eller er vi ikke enige om det ?
B: at du ved hjælp af netop måleinformationer kan eksempelvis meget hurtigere afgøre om en højttaler i en given placering vil evt. overdrive/underdrive bestemte områder i musikken contra at skulle sidde og lytte en hel del musik igennem for at komme til samme konklusion. ( efter at have flyttet bla. subwoofere ( men også "alm." højttalere ) rundt i en uendelighed både med og uden mulighed for at måle samtidig, kan jeg ubestridt konkluderer, at målingerne hjalp mig frem til et bedre resultat hurtigere og mere sikkert - med tid og tålmodighed nok , ville jeg nok ende samme sted uden mållinger, men 5 år ældrer - end hvis jeg "kun" skulle stole på mine ører og utallige forsøg ). Nb. da du jo ikke er til subber , vil jeg lige nævne, at det er bare et eksempel fra min "virkelighed"
Og så bare lige for at slå det helt fast - jeg mener ikke at målinger eller måleinstrumenter kan kompenserer noget som helst for dårlige eller mangelfulde komponenter - tværtimod vil de typisk påvise dem . Jeg tror heller ikke at diverse korrektionsenheder ( digitale eller analoge ) kan kompenserer for grundlæggende fejl/mangler i et produkt/setup - men nogle ( også afhængig af deres kvalitet ) , kan måske nogen gange kompenserer/ udhjælpe problemer/lydforingelser fra et normalt godt og gennemført produkt ( som reelt er i stand til at levere et højere kvalitetsniveau, end det lige gør i givne situation) , der måske bare er fejlplaceret eller under indflydelse af udefrakommende dårlige påvirkninger ( feks. rum / ting i rum ).
Personligt må jeg ( efter egen mening selvfølgelig ) feks. konstaterer, at min SMS-1´er er en kæmpe forbedring på lyden fra bassen fra mine subber, når de står markant forkert, hvorimod når de står "bedre" både lydmæssigt og målemæssigt, er jeg langt mindre sikker på, at de er en "forbedring" kontra den forringelse de uden tvivl også tilfører - der må leges mere 
Jeg håber, at jeg har udtrykt mig forståeligt, ellers prøver jeg bare igen . dejlig, at du har tålmodighed med mig
Hilsen Øffe
Beklager det lange indlæg, men det er sgu´svært at formulerer sig kort ( for mig ) og "faren" for at vi misforstår hinanden er jo ( tilsyneladende ) stor 
Men fedt, at du gider tage debatten , i værste tilfælde, lærer vi begge noget
Øf her fra  |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
venai skrev:
| Det er kanon flot. Tak og selvfølgelig en CRT gør det slet kke værre. |
|
|
Jo, pladsmæssigt gør den  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Solformørkelsen skrev:
| [QUOTE=D.J.][QUOTE=
Hej D.J.
Igen går vi altså lidt forkert af hinanden, og jeg tror ikke, du helt fanger budskabet i mit indlæg.
Det korte og det lange er, at L.B. (i lighed med andre, selvfølgelig) har fundet et par forstærkere eller tre, et par højttalere, D/A konvertere, løbeværk og diverse kabler som, for nuværende, passer ham som "fod i hose", og som efter min bedste overbevisning (dette udsagn er baseret på virkelige hændelser, jeg var der selv ), spiller så glat, homogent, åbent og letflydende, at jeg vil betegne det, som værende blandt det bedste jeg har hørt (og lidt er det blevet til efterhånden). Jeg må vente med at erklære mig enig/uenig ( selv om det i sidste ende er frygtelig ligegyldigt, da L.B. er glad og tilfreds - og det er jo trods alt hele målet ) til jeg har fået lyttet på det igen, efter de sidste komponenter er kommet på plads. 
Grunden til dette er, at komponenterne hver for sig, besidder nogle grundlæggende kvaliteter, som du på et dårligere anlæg, ikke kan rum/luft/op/ned/digital korrigerer dig frem til, uanset hvor meget dyrt måleudstyr/digital korrektion du bruger. Det er heller ikke det, jeg mener - men:
A: at du ved hjælp af målegrej i kombination med personlig lytning ( ørene er jo også et "værktøj" ) , kan langt hurtigere og bedre finde eks. den helt rigtige placering af højttalerne i rummet, hvor de så enten kan lyde så naturtro, som det er dem teknisk/konstruktionsmæssigt muligt, eller hvor de kan lyde mest, som man personligt foretrækker ( og her er vi nok enige om, at mållinger, frekvenskurver - informationer om, hvad der egentlig sker - er langt mindre vigtige ( for ikke, at sige ligegyldige ) , da de jo så "kun" skal tilfredstille personen og vedkommendes oplevelse/smag selv ! ( målingerne vil så kun være for de nysgerrige som mig , eller som et synligt "bevis" for en påstand/følelse/tro om et eller andet - kunne feks. være, at man mente, at stortrommen ( og andre ting, som ligger i samme frekvensområde ) var fremhævet/overdrevet i lydbilledet - dette ville feks. en frekvenskurvemåling vise, uanset om anlægget var godt eller skidt ). Men der er da heller ikke nogen tvivl om, at man kan lave målinger, som promte røber "kvaliteten" ( god/dårlig ) af feks. en kabinetkonstruktion eller er vi ikke enige om det ?
B: at du ved hjælp af netop måleinformationer kan eksempelvis meget hurtigere afgøre om en højttaler i en given placering vil evt. overdrive/underdrive bestemte områder i musikken contra at skulle sidde og lytte en hel del musik igennem for at komme til samme konklusion. ( efter at have flyttet bla. subwoofere ( men også "alm." højttalere ) rundt i en uendelighed både med og uden mulighed for at måle samtidig, kan jeg ubestridt konkluderer, at målingerne hjalp mig frem til et bedre resultat hurtigere og mere sikkert - med tid og tålmodighed nok , ville jeg nok ende samme sted uden mållinger, men 5 år ældrer - end hvis jeg "kun" skulle stole på mine ører og utallige forsøg ). Nb. da du jo ikke er til subber , vil jeg lige nævne, at det er bare et eksempel fra min "virkelighed"
Og så bare lige for at slå det helt fast - jeg mener ikke at målinger eller måleinstrumenter kan kompenserer noget som helst for dårlige eller mangelfulde komponenter - tværtimod vil de typisk påvise dem . Jeg tror heller ikke at diverse korrektionsenheder ( digitale eller analoge ) kan kompenserer for grundlæggende fejl/mangler i et produkt/setup - men nogle ( også afhængig af deres kvalitet ) , kan måske nogen gange kompenserer/ udhjælpe problemer/lydforingelser fra et normalt godt og gennemført produkt ( som reelt er i stand til at levere et højere kvalitetsniveau, end det lige gør i givne situation) , der måske bare er fejlplaceret eller under indflydelse af udefrakommende dårlige påvirkninger ( feks. rum / ting i rum ).
Personligt må jeg ( efter egen mening selvfølgelig ) feks. konstaterer, at min SMS-1´er er en kæmpe forbedring på lyden fra bassen fra mine subber, når de står markant forkert, hvorimod når de står "bedre" både lydmæssigt og målemæssigt, er jeg langt mindre sikker på, at de er en "forbedring" kontra den forringelse de uden tvivl også tilfører - der må leges mere 
Jeg håber, at jeg har udtrykt mig forståeligt, ellers prøver jeg bare igen . dejlig, at du har tålmodighed med mig
Hilsen Øffe
Beklager det lange indlæg, men det er sgu´svært at formulerer sig kort ( for mig ) og "faren" for at vi misforstår hinanden er jo ( tilsyneladende ) stor 
Men fedt, at du gider tage debatten , i værste tilfælde, lærer vi begge noget
Øf her fra 
|
|
|
|
|
|
Hej D.J.
Jeg syntes bare, vi skal lade denne her ligge, og høre noget musik istedet.
Hilsen Øffe 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nixen, lad os hellere måle noget  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
musik?
vi skal da se film   __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, hvorfor fedte rundt i to kanaler , når man kan gøre det i sex.......................komma 1! ...........okay, den var plat .
sHaCk_kO Hvornår skal du ha´to 3.5ére mere ? 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er længe siden man har hørt nyt fra "Bathulen". Er det fordi du stadig lytter til testoner, eller fordi der ikke er plads til flere sub'er?  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naeee, Michael
Er bare gået lidt kold for tiden og lidt hængt op med arbejde, jul og familie.
Men sent om natten sniger jeg mig stadig op og ser film, tester,måler, flytter rundt på subber og højttalere .
Derudover har jeg flyttet/ændret min opstilling af "minibaren" og igang med at ændre/tilføje/forbedre lyssætningen i rummet.
Og ja, har efterhånden svært ved at finde plads til (flere) subber - ikke, at jeg mangler
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at se så meget B&W __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig .......( de er jo efterhånden er lidt gamle ) - selvom de fleste nok betragter det som sygeligt 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det hele gået i stå dj. Er der ikke plads til flere subs ?
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|