| Forfatter |
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om der er nogle der har spurt om dette men du må da være upopulær hos dine naboer? Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Morten
Jeg har nogle søde og meget forstående naboer........i øvrigt kører jeg også 5 gange så meget som dem i bænkpres - så de brokker sig ikke . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Voldsomme speakers, får de D-9'ere jeg har til at ligge på loftet til at ligne noget til badeværelset  . Bruger du Yamaha'en til at styre de 18'' og har den nok kontrol over dem ? Umiddelbart så vil jeg tro man skulle op i noget med en kende mere gods i, eks. Krell eller ML, for at få "Hi-Fi styr" over så store enheder ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Acer
Du har helt ret. P7000 fra Yamaha er ikke "tung" nok!! Yamaha'en er blevet nedgraderet til at køre 10'erne i stedet, som den gør godt - og den lyder også godt.
Jeg har i øvrigt købt en til af nedenstående slags, bare for sjov. Meningen var, at de skulle køre brokoblet. De yder (altså opgivet) 5000 watt i 4 ohm. Faktisk spiller den i det mode så højt, at øverste baskasse falder ned, selv om den står på solide gummifødder, hvis jeg ikke passer på - og stadig helt rent. Jeg har dog valgt at lade forstærkerne drive én kanal hver i almindelig stereomode. Den lyder bedre sådan, og der er mere kontrol over enhederne. I 4 ohm yder den jo, som skrevet, 1800 watt pr. kanal, men når jeg kun bruger én kanal, så er der jo endnu mere overskud i trafoen - det fungerer godt.
Her er indlæg, som jeg skrev, da jeg fik dyret:
Så fik jeg min nye forstærker, som skal drive 18" 'ere i front. Det er det vildeste, jeg nogensinde har oplevet. Den yder 2x1000 i 8 ohm og 2x1800 i 4 ohm RMS. Det er IKKE reklamewatt. Den slår ALT, hvad jeg har prøvet før........også af PA-forstærkere. En tur på badevægten siger 35,4 kg. Hvordan lyder den så? Den lyder STOR - også ved lave lydtryk. Den gengiver blødt og bamset og selvfølgelig med så meget kraft, at man ikke kan fatte det. Før drejede lighteren rundt på bordet, når jeg spillede højt. Nu laver den små fine hop fint i takt til bassen - det er vildt!!!! Det er dog MEGET sjældent, at jeg spiller så højt, men bare det at man ved, at man kan, og at man kan spille bare halvhøjt med høøøøøøøøøøøjt til loftet, det er bare fedt . ##LIGE EN ADVARSEL## Forstærkeren er produceret i Kina - og det ER noget kineserl**t!!!!!!! Begge mine forstærkere har været defekte i VENSTRE KANAL!!!!
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Hey Morten
Jeg har nogle søde og meget forstående naboer........i øvrigt kører jeg også det 5 gange så meget som dem i bænkpres - så de brokker sig ikke . |
|
|
Bænk pres, har det ikke noget med vægt løftning at gøre?.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Morten
.................jo da __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4
Jeg syntes at du skal vide at det er din skyld, og hvis kærsten brokker sig henviser jeg hende til dig !(hehe hun er nu med på det)
Jeg har et sæt AL1000, men efter at have set på dine højtaler i denne tråd op til flere gange. Ja så har jeg været på shoppe tur og købt et sæt mere. Det er meningen at de så skal stå på hovedet oven på de første jeg købte. På denne måde efter ligner jeg dig lidt(dog i noget mindre målestok).
Tak for at du inspirerede mig
sorry for offtropic __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
| Den bedste og nemmeste forbedring, ville være et sæt mere til at stille omvendt oven på dem du har købt. Hvis du en gang har hørt sådan en opsætning glemmer du det aldrig igen. Men måske er der en personligt ting det med at for meget aldrig er nok. |
|
|
hey opdagede lige at du havde forslået det som jeg har været ude at gøre.
Desværre er bas og diskant stået af i den ene højtaler.
Bas henter jeg en af søndag, og så er det bare diskant jeg mangler at finde.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Hey Acer
Du har helt ret. P7000 fra Yamaha er ikke "tung" nok!! Yamaha'en er blevet nedgraderet til at køre 10'erne i stedet, som den gør godt - og den lyder også godt.
Jeg har i øvrigt købt en til af nedenstående slags, bare for sjov. Meningen var, at de skulle køre brokoblet. De yder (altså opgivet) 5000 watt i 4 ohm. Faktisk spiller den i det mode så højt, at øverste baskasse falder ned, selv om den står på solide gummifødder, hvis jeg ikke passer på - og stadig helt rent. Jeg har dog valgt at lade forstærkerne drive én kanal hver i almindelig stereomode. Den lyder bedre sådan, og der er mere kontrol over enhederne. I 4 ohm yder den jo, som skrevet, 1800 watt pr. kanal, men når jeg kun bruger én kanal, så er der jo endnu mere overskud i trafoen - det fungerer godt.
Her er indlæg, som jeg skrev, da jeg fik dyret:
Så fik jeg min nye forstærker, som skal drive 18" 'ere i front. Det er det vildeste, jeg nogensinde har oplevet. Den yder 2x1000 i 8 ohm og 2x1800 i 4 ohm RMS. Det er IKKE reklamewatt. Den slår ALT, hvad jeg har prøvet før........også af PA-forstærkere. En tur på badevægten siger 35,4 kg. Hvordan lyder den så? Den lyder STOR - også ved lave lydtryk. Den gengiver blødt og bamset og selvfølgelig med så meget kraft, at man ikke kan fatte det. Før drejede lighteren rundt på bordet, når jeg spillede højt. Nu laver den små fine hop fint i takt til bassen - det er vildt!!!! Det er dog MEGET sjældent, at jeg spiller så højt, men bare det at man ved, at man kan, og at man kan spille bare halvhøjt med høøøøøøøøøøøjt til loftet, det er bare fedt . ##LIGE EN ADVARSEL## Forstærkeren er produceret i Kina - og det ER noget kineserl**t!!!!!!! Begge mine forstærkere har været defekte i VENSTRE KANAL!!!! [IMG">id=productimg style="WIDTH: 825px; HEIGHT: 585px" alt="Klik på billedet, for at lukke vinduet" src="http://www.avcentrum.dk/Graphics/Products/203b.jpg" border=0 name=ProductPic> <!-- Signature -->__________________ |
|
|
hmm er det bare mig ? Men jeg kan desværre ikke læse mig til hvilken forstærker du har fået til dine 18" ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæd dig, det er en fantastisk oplevelse at spille på et sæt Dobbelt op, især når det er fra CV. Husk at parallelkoble dem, så lyder det bedre og der kommer mere spark i tingene. Husk også liige at checke temperaturen på ampen hvis du spiller højt længe.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
hmm er det bare mig ? Men jeg kan desværre ikke læse mig til hvilken forstærker du har fået til dine 18" ? |
|
|
Fandt svaret selv : Jon PM-10002 __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
...........undskyld, at jeg ikke fik skrevet fabrikat på forstærker. Du har ret - JON PM-10002 hedder den.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
| ...........undskyld, at jeg ikke fik skrevet fabrikat på forstærker. Du har ret - JON PM-10002 hedder den. |
|
|
Den ser jo meget (meget meget) potent ud  så den passer til det andet.
Sender du dem ikke til rep. så at du får alle kanaler i brug ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo. de slår som sagt ALT, jeg har prøvet. De er ved at blive reppet begge to af en kammerat. De er ikke ens!!!!!!!!! Højre kanal er bestykket anderledes end venstre!!!!!!!! Og det er tydeligt at se, at montering af komponenter er sket med løs hånd - I KINA .
Jeg har testet dem på kryds og tværs, og jeg har fundet ud af, at jeg får mest ud af dem ved at lade dem køre, som jeg har beskrevet; altså to enheder paralelt i en kanal (4 ohm) pr. forstærker............men for satan hvor lyder de godt . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Jo. de slår som sagt ALT, jeg har prøvet. De er ved at blive reppet begge to af en kammerat. De er ikke ens!!!!!!!!! Højre kanal er bestykket anderledes end venstre!!!!!!!! Og det er tydeligt at se, at montering af komponenter er sket med løs hånd - I KINA .
Jeg har testet dem på kryds og tværs, og jeg har fundet ud af, at jeg får mest ud af dem ved at lade dem køre, som jeg har beskrevet; altså to enheder paralelt i en kanal (4 ohm) pr. forstærker............men for satan hvor lyder de godt . |
|
|
Hmm mon højre kanal så lyder anderledes end venstre ?
Tør du køre dem i 2ohm ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tør godt at køre dem i 2 ohm (2 x 8 ohm paralelt i brokoblet stand giver jo 2 ohm), men der er større kontrol ved at køre dem i 4 ohm, og 1800 rms er også nok. __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
JGreen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
>>> Føj hvor må det værer fedt hvis du fyrer ZZ Top Afterburner af på CD' <<<<< &nbs p;
Eller noget Moonjam og Tina Turner
OG Jeg ville gerne værer der
PS Ham fyren der har rodet med din Behinger CX3400 er han klar til det en gang til?? og hvad gav du for det?
MVH JG
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare lige sige at det er meget cool at have set "vejen til toppen" i denne gamle tråd - sjovt at se hvordan de "startede".
mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse: Ja, men det var nu meget nemmere dengang end nu, hvor jeg har haft en bunke ballade med indiske gangstere osv :
Tildelt 1 af 3 advarsler!
Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg Status: Offline Indlæg: 1257 |
| Sendt: 22 September 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret |
|
|
Har den seneste tid, hørt rygter om udenlandsk sabotage af din tråd Holger4, jeg nægtede at tro det, indtil jeg så dette Indiske tv-klip. http://tinyurl.com/3on3uu PART 1 - 21/9 ( to be continued ).
Der er nu kommet nyt i sagen, det er tilsyneladende stort det her. http://tinyurl.com/4k9w6a PART 2 - 22/9 ( to be continued ).
Der er opklaring i sagen, spændende om der kan forhandles. http://tinyurl.com/47yq74 PART 3 - 22/9 ( to be continued ).
Sidste nyt fra Indien ( 23 nyhederne ) kl. 20 dansk tid. http://tinyurl.com/3m9cjg PART 4 -22/9 ( to be continued ).
Selv om det er nat i Indien , arbejdes der fortsat på sagen. http://tinyurl.com/3z4qm8 PART 5 - 23/9 ( to be continued ).
PART 6 og PART 7, på side 41. | __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |