Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Problem med force 505HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Risby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 September 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har købt en force 505 hdtv reciever, så jeg kan se HD på canal digital på min nye philips 9731. Jeg har tilsluttet den til min forstærker indgang (koaksial). Lampen på forstærkeren lyser og viser at den modtager et 5,1 signal; men ingen lyd fra højtaleren. Hvis jeg flytter kablet over i DVD er der ingen problem. Jeg har selvfølgelig sat udgangen i reciveren til dolby digital? Det er kun de normale steriosignaler jeg kan høre.

Håber der er nogle der kan give en forklaring!

Force 505 er der kun to muligheder for indstillinger i menuen af videosignaler PCM og dolby digital. Når den står på pcm kan jeg høre alle kanaler også dem der sender i 5,1 men selvfølgelig kun i to kanaler. Når den bliver sat til dolby digital kan jeg kun høre de normale kanaler 48khz; men når jeg slår over på de andre viser forstærkeren dolby 2,0 eller dolby 3/2 men ingen lyd?

I opsætningen på Force tv/video-signaler.

TV-tilslutning       & ;nbs p;  står på DVI

Videoformat        & amp; nbsp;   HD1080I

skalering        &am p;nb sp;        16:9

billedformat              

reaktionstid              0 ms.

digital lyd         &am p;nb sp;       dolby digital.

Som sagt når jeg flytter kablet over til dvd´n og bruger samme indgang på forstærkeren - ingen problem.

Jeg har haft byttet force`n 3 gange; men uden resultat. Billedmæssigt et det kanon; men kunne godt tænke mig også at få lyden med.

Til top Vis Risby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Risby

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 September 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen problemer med at modtage 5.1 signalet på min reciever. Er du sikker på at udsendelsen var i 5.1?

Jeg har fået oplyst af min forhandler at de nye MPEG4 recievere (Sagem) kommer i slutningen af næste måned. Så skal vi nok få nogen nye problemer at slås med!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 28 September 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Jeg har ingen problemer med at modtage 5.1 signalet på min reciever. Er du sikker på at udsendelsen var i 5.1?

Jeg har fået oplyst af min forhandler at de nye MPEG4 recievere (Sagem) kommer i slutningen af næste måned. Så skal vi nok få nogen nye problemer at slås med!

Er det kun HD, der skifter til MPEG4 - eller gælder det også øvrige kanaler (SD)?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 September 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Er det kun HD, der skifter til MPEG4 - eller gælder det også øvrige kanaler (SD)?

Jeg formoder at det kun er HD-kanalen der skifter til MPEG4. HD i MPEG2 ophører 1. januar 2007.

Hvis alle kanaler skiftede til MPEG4 skulle Canal Digital jo ombytte recieverne hos alle kunder! Der er i øvrigt noget der tyder på at der kommer en ny MPEG4 boks med indbygget harddisk :

http://www.nds.com/newspdfs/CanalDigital_MediaHighway_260906 .pdf

Det bliver ret spændende at se hvilken boks der dukker op med posten om en måneds tid.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 28 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret!

Jeg venter med HD - i praksis får jeg næppe set CMore HD. Jeg overvejer dog at købe en Grundig 6452 for at får DTT/DVB-T + HDD - men jeg venter stadig på at se om de får sendt ny firmware til den så fejlene rettes......

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Risby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006
Sendt: 28 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Ja - Hellt sikker - Lampen lyser på forstærkeren og viser det er et 3/2 signal eller 2,0. Hvis jeg  flytter kablet op til mit tv viser forstærkeren et 2,0 signal, (og der ingen problem med lyden) når tv2 sender dette.

Det lyder godt med  den nye Sagem reciever- Så må vi se hvordan det spænder af.

Til top Vis Risby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Risby

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

jeg har lige fået Force HD 505 og har ikke problemer med lyden....

men der imod problemer med hvilken tilslutning jeg skal bruge til mit Sony KLV-V40 LCD... jeg står og vælger mellem HDMI og KOMPONENT..

jeg vil helst vælge HDMI men den indgang bruger jeg også til min DENON 1920 DVD afspiller og jeg er lidt nervøs for at jeg slider på HDMI indgangen når jeg skal skifte mellem DVD og SAT boks hver dag...

Men min komponent indgang bruger jeg til min XBOX 360... men med komponent har jeg muligheden for at loope dem begge igennem min Harman kardon 4500 forstærker så jeg ikke skal rende og skifte mellem dem hele tiden...

men er der nogen der kan hjælpe mig med hvor stor forskel der er mellem HDMI og KOMPONENT når jeg ser tv på forcen... jeg har prøvet at skifte mellem HDMI og KOMPONENT når jeg ser på C MORE HD men synes ikke der er den store forskel.. HVAD SYNES I ???

Og Mister jeg meget i billede kvalitet ved at køre force 505 på komponent igennem min Harman Kardon AVR4500 forstærker mit sony tv skriver stadig at signalet er 720p

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Forkert tråd, indlæg flyttet 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes