| Sendt: 26 September 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har købt en force 505 hdtv reciever, så jeg kan se HD på canal digital på min nye philips 9731. Jeg har tilsluttet den til min forstærker indgang (koaksial). Lampen på forstærkeren lyser og viser at den modtager et 5,1 signal; men ingen lyd fra højtaleren. Hvis jeg flytter kablet over i DVD er der ingen problem. Jeg har selvfølgelig sat udgangen i reciveren til dolby digital? Det er kun de normale steriosignaler jeg kan høre.
Håber der er nogle der kan give en forklaring!
Force 505 er der kun to muligheder for indstillinger i menuen af videosignaler PCM og dolby digital. Når den står på pcm kan jeg høre alle kanaler også dem der sender i 5,1 men selvfølgelig kun i to kanaler. Når den bliver sat til dolby digital kan jeg kun høre de normale kanaler 48khz; men når jeg slår over på de andre viser forstærkeren dolby 2,0 eller dolby 3/2 men ingen lyd?
I opsætningen på Force tv/video-signaler.
TV-tilslutning & ;nbs p; står på DVI
Videoformat & amp; nbsp; HD1080I
skalering &am p;nb sp; 16:9
billedformat
reaktionstid 0 ms.
digital lyd &am p;nb sp; dolby digital.
Som sagt når jeg flytter kablet over til dvd´n og bruger samme indgang på forstærkeren - ingen problem.
Jeg har haft byttet force`n 3 gange; men uden resultat. Billedmæssigt et det kanon; men kunne godt tænke mig også at få lyden med.
|