| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 Juni 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
terp2004 skrev:
Fin personlig gennemgang - du ligger måske noget højt i vurderingerne, men man er vel fan. Vil anbefale JJ Cales Naturally og Troubadour, hvor man kan høre "originalerne" af Claptons coverhits After Midnight og Cocaine. Og så synes jeg, det er lidt sjovt, at man er fan af Clapton, men ikke rigtig kan lide Cream Jeg vil da næsten sige, at det var med dem, Clapton toppede, men fair nok. |
|
|
Ja egentlig burde jeg vel have taget de første plader overvejende med Cream m.fl., men her har jeg et problem, jeg har altid hørt Cream på Crossroads boxen, der har meget af det tidlige med. Og derfor var starten ved Derek & the dominos, men jeg er ved at anskaffe de gamle også.
Jeg må også have anskaffet mig mere J. J. Cale, jeg har kun Grasshopper, som jeg ikke synes er særligt fremragende, og jeg kan se på Allmusic at det er Naturally og Troubadour der får bedste rating. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 30 Juni 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
En meget fin gennemgang af Claptons værker. Jeg elsker Clapton, han har et sublimt øre for at spille på de rigtige tidspunkter. Han har feeling som få. Okay Hoodlum! Han spreder sig ikke meget rent tonemæssigt, men han gør det rigtig godt indenfor hans felt. Jeg medgiver at opfindsomheden måske ikke altid er lige stor, men i betragtning af så mange soloer den mand har spillet, så har han stadigvæk nerve og sjæl.
Jeg har det meste han har udgivet, men jeg må indrømme, at jeg tit har haft det svært med hans udgivelser. For mig at høre er han guitaristen, som er bedst på andres plader. Jeg synes simpelthen han spiller klasser bedre når han har gæstet på andre album. På "Pros and cons of hitch..." med Roger Waters synes jeg han er væsentligt mere interessant end på hans egne album. Det kan selvfølgelig være fordi, at hans musik generelt ikke tiltaler mig så meget solo. Det kan også være at han bliver mere eller bedre inspireret sammen med andre når han ikke selv er bossen. Smag og behag. "Just one night", "Backless" og dele af "Journeyman" er fint, men ellers kommer jeg undskyld mig "let til at kede mig". Når han rører ved reggaen eller flirter med countrymusikken får jeg det skidt. En af verdens ypperste blues/rock guitarister behøver ikke forurene sin Fender Stratocaster med den slags
I øvrigt vil jeg anbefale at læse den nye bog om ham. "Clapton". En virkelig god bog med et kig ind bag facaden.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 13 August 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|

DEt er en fornøjelig plade, som mest lyder som jazz/blues, i nævnte rækkefølge. Umiddelbart er den genremæssigt langt fra hvad Clapton normalt giver sig i kast med. Det er en live optagelse med 10 numre og 75 minutter. Men det er lidt ligesom Springsteens plader med irsk folkemusik ganske fine plader, men er det noget ret mange gider høre om ½ år, jeg tvivler. Og denne plade sælges udelukkende på at der står Clapton på coveret, ellers er der næppe mange der ville købe den. Flere gange mens jeg lyttede kom jeg til at tænke på Sergio Leone's film Once upon a time in America, jeg synes stemningen og stilen i perioder passer hertil. 2/6 stjerner. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Jakob5_10 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg syntes jo at du mangler denne her i din gennemgang
 __________________ mvh Jak
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob5_10 skrev:
Ja jeg syntes jo at du mangler denne her i din gennemgang
 |
|
|
Ja det er da en helt fin CD, og så udgives den endda først med mono udgaven og derefter Stereo udgaven på en CD ihvertfald på den udgave jeg har. Men jeg valgte at starte med Layla, en af alle tiders bedste plader, og der er flere udgivelser fra før Layla herunder også Cream og Blind Faith. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i tråden :-)
Har lige fået Slowhand i 24/96 fra HDtracks og sad og lyttede til den med hovedbøffer, egentlig ret fint... men hvad sker der lige
med sangen i "Next Time You See Her"?? checkede den på den gamle originale cd, det er det samme.... hmmm den har jeg
egentlig hørt før uden at bemærke sangen "er mærkelig" optaget...
|
| Til top |
|
| |