Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Eric Clapton (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

terp2004 skrev:
Fin personlig gennemgang - du ligger måske noget højt i vurderingerne, men man er vel fan.
Vil anbefale JJ Cales Naturally og Troubadour, hvor man kan høre "originalerne" af Claptons coverhits After Midnight og Cocaine. Og så synes jeg, det er lidt sjovt, at man er fan af Clapton, men ikke rigtig kan lide Cream  Jeg vil da næsten sige, at det var med dem, Clapton toppede, men fair nok.

Ja egentlig burde jeg vel have taget de første plader overvejende med Cream m.fl., men her har jeg et problem, jeg har altid hørt Cream på Crossroads boxen, der har meget af det tidlige med. Og derfor var starten ved Derek & the dominos, men jeg er ved at anskaffe de gamle også.

Jeg må også have anskaffet mig mere J. J. Cale, jeg har kun Grasshopper, som jeg ikke synes er særligt fremragende, og jeg kan se på Allmusic at det er Naturally og Troubadour der får bedste rating.

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej!

En meget fin gennemgang af Claptons værker. Jeg elsker Clapton, han har et sublimt øre for at spille på de rigtige tidspunkter. Han har feeling som få. Okay Hoodlum! Han spreder sig ikke meget rent tonemæssigt, men han gør det rigtig godt indenfor hans felt. Jeg medgiver at opfindsomheden måske ikke altid er lige stor, men i betragtning af så mange soloer den mand har spillet, så har han stadigvæk nerve og sjæl.

Jeg har det meste han har udgivet, men jeg må indrømme, at jeg tit har haft det svært med hans udgivelser. For mig at høre er han guitaristen, som er bedst på andres plader. Jeg synes simpelthen han spiller klasser bedre når han har gæstet på andre album. På "Pros and cons of hitch..." med Roger Waters synes jeg han er væsentligt mere interessant end på hans egne album. Det kan selvfølgelig være fordi, at hans musik generelt ikke tiltaler mig så meget solo. Det kan også være at han bliver mere eller bedre inspireret sammen med andre når han ikke selv er bossen. Smag og behag. "Just one night", "Backless" og dele af "Journeyman" er fint, men ellers kommer jeg undskyld mig "let til at kede mig". Når han rører ved reggaen eller flirter med countrymusikken får jeg det skidt. En af verdens ypperste blues/rock guitarister behøver ikke forurene sin Fender Stratocaster med den slags 

I øvrigt vil jeg anbefale at læse den nye bog om ham. "Clapton". En virkelig god bog med et kig ind bag facaden.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Der kommer en ny Clapton CD midt i september hvor han spiller sammen med Wynton Marsalis. Ham kender jeg ikke, men han var med på Claptons seneste CD. Han spiller mest jazz.

Wynton & Eric Clapton Marsalis - Wynton Marsalis And Eric Clapton Play The Blues Live From Jazz At Lincoln Center CD+DVD

http://www.cdwow.com/CD/wynton-eric-clapton-marsalis-wynton- marsalis-and-eric-clapton-play/dp/22644701#bc=6345

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Tak for info

Amazon har den også med bonus DVD. Efter hvad de skriver med hele koncerten, og bonus track i forhold til cd'en

http://www.amazon.co.uk/Wynton-Marsalis-Eric-Clapton-Blues/d p/B005974C94/ref=sr_1_5?s=music&ie=UTF8&qid=13132476 35&sr=1-5

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Wynton & Eric Clapton Marsalis - Wynton Marsalis And Eric Clapton Play The Blues Live From Jazz At Lincoln Center CD+DVD

DEt er en fornøjelig plade, som mest lyder som jazz/blues, i nævnte rækkefølge. Umiddelbart er den genremæssigt langt fra hvad Clapton normalt giver sig i kast med. Det er en live optagelse med 10 numre og 75 minutter. Men det er lidt ligesom Springsteens plader med irsk folkemusik ganske fine plader, men er det noget ret mange gider høre om ½ år, jeg tvivler. Og denne plade sælges udelukkende på at der står Clapton på coveret, ellers er der næppe mange der ville købe den. Flere gange mens jeg lyttede kom jeg til at tænke på Sergio Leone's film Once upon a time in America, jeg synes stemningen og stilen i perioder passer hertil. 2/6 stjerner.

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ja jeg syntes jo at du mangler denne her i din gennemgang

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:
Ja jeg syntes jo at du mangler denne her i din gennemgang

Ja det er da en helt fin CD, og så udgives den endda først med mono udgaven og derefter Stereo udgaven på en CD ihvertfald på den udgave jeg har. Men jeg valgte at starte med Layla, en af alle tiders bedste plader, og der er flere udgivelser fra før Layla herunder også Cream og Blind Faith.

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2011 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Halløj i tråden :-)

Har lige fået Slowhand i 24/96 fra HDtracks og sad og lyttede til den med hovedbøffer, egentlig ret fint... men hvad sker der lige
med sangen i "Next Time You See Her"?? checkede den på den gamle originale cd, det er det samme.... hmmm den har jeg
egentlig hørt før uden at bemærke sangen "er mærkelig" optaget...
Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes