| Forfatter |
|
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig samlet alle delene til min ZAP ;-)
Men første indtrykket var ikke særlig godt (ikke lyd mæssigt) i det der kom lidt røg op af mindst det ene ZAP modul (begge moduler lyste "blåt"), så jeg skyndte mig selvfølgelig at slukke for strømmen. Herefter afmonterede jeg disse og målte igen + og - fra lytterne og der var +60 og -60 fint fint. Så monterede jeg et modul af gangen igen og gav dette stel, + og -. Tændte for strømmen og dette modul lyste "blåt" og det begyndte at blive lidt varmt, fint fint tænkte jeg. Næste modul gjorde jeg det samme med og dette virkede også helt fint nu. Begge moduler lyser og blive lidt varme som vel er fint fint.
Jeg prøvede så at sætte en "skod" højtaler til udgangen og prøvede så meget blidt at rører ved indgangs kablet, her fik jeg så lidt blip blip i højtaleren som jeg regende med. Men så begyndte modulet at ryge igen
Så vidt jeg kan se er det modstanden imellem de to black gate kondensatorer der begynder at ryge..
Jeg bruger følgende komponenter:
4 X RIFA PEH200 100V 10.000uF lyttere
1 X Elfa 800VA 2 X 42VDC Trafo
2 X enrettere fra LCaudio
2 X ZAP 2.2SE fra LCaudio
Hvad kan jeg gøre ?
Jeg har en del billdeder så man kan se hvordan tingene ser ud men jeg har p.t. ingen hjemmeside... Hvis man ønsker at se disse e-mail mig...
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har desværre ikke en løsning på dit problem med, at modstanden i Zobel-netværket bliver for varm, men jeg mener, at Bambadoo har været ude for det samme, så måske kan han hjælpe?
L.C må helt klart kende til problemet, da andre også har haft det problem, måske er det noget med belastningen fra de tilsluttede apparater/højttalere, der i nogle tilfælde kan få udgangen til at gå i selvsving???
Men den omtalte modstand bliver meget varm, også i mine 2.1SE moduler...
Basil.
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil skrev:
Hej, jeg har desværre ikke en løsning på dit problem med, at modstanden i Zobel-netværket bliver for varm, men jeg mener, at Bambadoo har været ude for det samme, så måske kan han hjælpe? L.C må helt klart kende til problemet, da andre også har haft det problem, måske er det noget med belastningen fra de tilsluttede apparater/højttalere, der i nogle tilfælde kan få udgangen til at gå i selvsving???
Men den omtalte modstand bliver meget varm, også i mine 2.1SE moduler...
Basil.
|
|
|
Okey, men det "sjove" er jo at til at starte med havde jeg intet koblet på. Herefter satte jeg strøm på og så kom der noget røg. Så skilte jeg det hele ad og målte på alt ting igen og fik de rigtige værdier frem. Så satte jeg det hele sammen igen og satte strøm på. Så fik jeg ligesom første blå lys i modulerne og der kom ikke noget røg i de 5 min. det var sat til. Så slukkede jeg og satte en højtaler til udgangen, tændte og rørte blidt ved indgangen blip blip sagde det og efter kort tid røg udvikling igen. Pillede det hele af og tændte igen. Nu virker det til at jeg får røg udvikling kort tid efter modulet er tændt
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som et defekt modul, eller også har du kablet det forkert.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej enoch
Det var en trist affære. Prøv at ringe til Lars fra LC Audio. Jeg er sikker på at I finder en løsning (det lyder til at modulerne er defekte). Jeg har ALTID fået en fair behandling...
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Lyder som et defekt modul, eller også har du kablet det forkert. |
|
|
Det er jo det, man da jeg får de rigtige værdier ved lytterne, kan det vel ikke være lavet helt galt
Jeg har lige fået uploadet nogle billeder:
Se også: http://search.dsidata.dk/~pe for flere. Nogen er taget med mobilen så de er ikke så gode..
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du ikke lige lave det lidt mindre, det f**ker formatet totalt.
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Kunne du ikke lige lave det lidt mindre, det f**ker formatet totalt. |
|
|
Er hermed gjort..
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Hej enoch
Det var en trist affære. Prøv at ringe til Lars fra LC Audio. Jeg er sikker på at I finder en løsning (det lyder til at modulerne er defekte). Jeg har ALTID fået en fair behandling... |
|
|
Jeg har kontaktet dem omkring hvad der er sket, men har ikke fået noget final af vide fra dem (andet end at de vender tilbage).. Det er bare mega kedeligt da jeg nok får mine nye højtalere på tirsdag
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVis der er nogen spørgsmål om et eller andet der kan hjælpe mig frem til en konklusion på hvad der er gået galt så skriv endelig..
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget dine billeder igen og den ser ud som den er samlet perfekt.
Har du prøvet at montere den helt færdig med alle stik og tilsslutninger. (jeg er personligt betænkelig ved at afprøve et apparat som ikke fuldt færdigt samlet)
Er din bundplade af alu ? hvor tyk er den ? Har smurt kølepasta imellem zap-køle-klods og bundplade ? (det hjælper en del på varmeledningen)
Bliver de meget varme og hvis ja hvor hurtigt bliver de meget varme ? __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Har kigget dine billeder igen og den ser ud som den er samlet perfekt.
Har du prøvet at montere den helt færdig med alle stik og tilsslutninger. (jeg er personligt betænkelig ved at afprøve et apparat som ikke fuldt færdigt samlet)
Er din bundplade af alu ? hvor tyk er den ? Har smurt kølepasta imellem zap-køle-klods og bundplade ? (det hjælper en del på varmeledningen)
Bliver de meget varme og hvis ja hvor hurtigt bliver de meget varme ? |
|
|
Jeg har alle stik koblet på. Billeder der vises er lidt tidligere end hvor jeg p.t. er med zappen...
Ja det skulle være en alu-plade, men har ikke benyttes kølepasta.... endnu..
Tjaa synes ikke de bliver MEGA varme. Men har som sagt heller ikke haft kigget så meget på dette endnu pga. den kedelige røg udvikling
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej enoch,
Håber du snart får løst dit problem. Når det lykkes, ville jeg (hvis jeg var dig) bytte om på lytter og moduler, således at du kan have meget korte kabeltræk (højtaler og signal) til bagsiden af kabinet.
Hvilket kabinet er det iøvrigt?
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det begge moduler som begynder at ryge ?
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Hej enoch,
Håber du snart får løst dit problem. Når det lykkes, ville jeg (hvis jeg var dig) bytte om på lytter og moduler, således at du kan have meget korte kabeltræk (højtaler og signal) til bagsiden af kabinet.
Hvilket kabinet er det iøvrigt? |
|
|
Det håber jeg også ...
Tjaa det med korte kabeltræk er selvfølgelig fint nok, men det er altså ikke ret langt fra signal udgangen og højt. udgangen til bagpladen omkring 20 cm vil jeg mene. Selvfølgelig er det optimalt med så kort ledning som muligt men det vil bare resultere i lange lednings føring andre steder. Så vidt jeg har læst er det bare MEGET vigtigt med kort kabel imellem lytter og ZAP modul.
Kabinettet er et 19" rack kabinet, ligner MEGET min "gamle" Acurus A250 effekt trin hvis du kender denne?
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
| Er det begge moduler som begynder at ryge ? |
|
|
Tjaa, det mener jeg ikke det var. Når man ser sådan noget slukker man bare i en hulens fart for strømmen. Men måske er det kun det ene modul. Jeg skal teste lidt videre med det på mandag, tirsdag eller onsdag.
Iøvrigt hvis man ønsker andre billeder m.m. så skriv så tager jeg lige nogen...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
ppp_dk skrev:
|
Hej enoch,
Håber du snart får løst dit problem. Når det lykkes, ville jeg (hvis jeg var dig) bytte om på lytter og moduler, således at du kan have meget korte kabeltræk (højtaler og signal) til bagsiden af kabinet.
Hvilket kabinet er det iøvrigt?
|
|
|
Det håber jeg også ...
Tjaa det med korte kabeltræk er selvfølgelig fint nok, men det er altså ikke ret langt fra signal udgangen og højt. udgangen til bagpladen omkring 20 cm vil jeg mene. Selvfølgelig er det optimalt med så kort ledning som muligt men det vil bare resultere i lange lednings føring andre steder. Så vidt jeg har læst er det bare MEGET vigtigt med kort kabel imellem lytter og ZAP modul. Det er korrekt med afstanden mellem lyt og modul skal være kort, men jeg tror bare du får nogle flagrende lange ledninger med højtaler og signalkabel. Blot et godt råd...
Kabinettet er et 19" rack kabinet, ligner MEGET min "gamle" Acurus A250 effekt trin hvis du kender denne?Kender du fabrikatet? - er selv på jagt efter et lækkert kabinet, som er til at betale... Nej, jeg kender ikke Acurus A250... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
enoch skrev:
[QUOTE=ppp_dk]
Hej enoch,
Håber du snart får løst dit problem. Når det lykkes, ville jeg (hvis jeg var dig) bytte om på lytter og moduler, således at du kan have meget korte kabeltræk (højtaler og signal) til bagsiden af kabinet.
Hvilket kabinet er det iøvrigt?
|
|
|
Det håber jeg også ... Tjaa det med korte kabeltræk er selvfølgelig fint nok, men det er altså ikke ret langt fra signal udgangen og højt. udgangen til bagpladen omkring 20 cm vil jeg mene. Selvfølgelig er det optimalt med så kort ledning som muligt men det vil bare resultere i lange lednings føring andre steder. Så vidt jeg har læst er det bare MEGET vigtigt med kort kabel imellem lytter og ZAP modul. Det er korrekt med afstanden mellem lyt og modul skal være kort, men jeg tror bare du får nogle flagrende lange ledninger med højtaler og signalkabel. Blot et godt råd...Kabinettet er et 19" rack kabinet, ligner MEGET min "gamle" Acurus A250 effekt trin hvis du kender denne?Kender du fabrikatet? - er selv på jagt efter et lækkert kabinet, som er til at betale...Nej, jeg kender ikke Acurus A250...[/QUOTE> |
|
|
Nåååå JA, det kan selvfølgelig gøres (altså bytte om på lytter og modul) god ide.
Ang. kabinet er det købt hos Aarhus Radio Lager. Det blev ikke lige det kabinet som jeg bad om, de glemte vist at bestille det
Men de kan skaffe dem der er på denne side: http://www.teko.it/Eng/ENCLOSURES/frame.htm , vælg RF og så nederst til venstre derefter... Det kabinet er lidt federe end mit desværre. Den koster cirka 400 kr. og der var dengang 2 ugers leverings tid.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om det er et udbredtproblem med ZAPpen....?? Måske man skulle holde sig til nogle ICEPower moduler...
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere.
|
| Til top |
|
| |