Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Problemer med min ZAP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Gad vide om det er et udbredtproblem med ZAPpen....?? Måske man skulle holde sig til nogle ICEPower moduler...


Tjaa ifølge LCAUDIO, har de ikke selv oplevet problemet, men har åbenbart haft nogle få som har oplevet lignende problem..

Problemet med ICEPower er jo at "dødelige" ikke kan købe dem..
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

bambadoo skrev:

Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere.



Lyder jo meget som det samme... Iøvrigt har LCAUDIO lovet at sende to nye moduler til mig så hatten af for god service
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

enoch skrev:
bambadoo skrev:

Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere.



Lyder jo meget som det samme... Iøvrigt har LCAUDIO lovet at sende to nye moduler til mig så hatten af for god service

Da er jeg rimelig sikker på at dette er et kjent problem for dem. Ser ikke ut for at de har vanskeligheter med å bytte modulene. Men, Lcaudio tester alle modulene sine. Det er ikke sikkert problemet er løst av den grunn. Fikk du noe annet svar fra Lcaudio? - Mulig forklaring på årsaken til problemet?

 

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

bambadoo skrev:
enoch skrev:
bambadoo skrev:

Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere.


Lyder jo meget som det samme... Iøvrigt har LCAUDIO lovet at sende to nye moduler til mig så hatten af for god service


Da er jeg rimelig sikker på at dette er et kjent problem for dem. Ser ikke ut for at de har vanskeligheter med å bytte modulene. Men, Lcaudio tester alle modulene sine. Det er ikke sikkert problemet er løst av den grunn. Fikk du noe annet svar fra Lcaudio? - Mulig forklaring på årsaken til problemet?


 



Nej, ikke andet end at de skrev at nogle få andre havde oplevet samme problem. PRoblemet så vidt jeg har forstået kan opstå hvis du ikke har koblet signal indgangen og højt. udgangen på terminalerne og sat noget til dem INDEN du starter dyret, så kan der opstå noget "selvsving" i modulet som så gør dette problem.
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Ok, da forstår jeg. Jeg hadde ikke koblet noe til. Men dette tyder på en litt "dårlig" konstruksjon. Det er normalt å ikke koble noe til, når en starter for første gang med et selvbygg. Da tenker jeg det ikke tar lang tid før det kommer en zappulse 2.3 eller 2.4 ....
Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

bambadoo skrev:
Ok, da forstår jeg. Jeg hadde ikke koblet noe til. Men dette tyder på en litt "dårlig" konstruksjon. Det er normalt å ikke koble noe til, når en starter for første gang med et selvbygg. Da tenker jeg det ikke tar lang tid før det kommer en zappulse 2.3 eller 2.4 ....


Præcis det er lidt skidt måde at lave dem på, da de fleste folk godt kan tænke sig lige at give dem noget power inden man sætter sit mange penges anlæg til dem..
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvordan er det gået med de nye moduler?

Jeg skal selv i gang og er lidt nysgerrig

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Fimpe skrev:

Hej


Hvordan er det gået med de nye moduler?


Jeg skal selv i gang og er lidt nysgerrig



Modulerne skulle gerne komme i dag. Men får nok ikke tid til at rode videre før søndag eller tirsdag
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

enoch skrev:
Fimpe skrev:

Hej


Hvordan er det gået med de nye moduler?


Jeg skal selv i gang og er lidt nysgerrig



Modulerne skulle gerne komme i dag. Men får nok ikke tid til at rode videre før søndag eller tirsdag


Bare lige for at afslutte denne tråd, så har jeg modtaget de nye moduler og "installeret" dem. INGEN problemer, begge lyser der ud af og der kommer ingen rød. Godt nok får jeg ikke noget lyd ud af højre kanal så det skal lige tjekkes, det kan være en lodning ved indgangen eller udgangen der ikke er helt god..
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Du husker vel at koble indgangen til stel når du tester? En flyvende indgangs ledning opfanger alverdens hf støj, som sikkert godt kan få dem til at gå i selvsving.
Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing
 
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

@ Enoch

Var der nogen problemer med "ombytningen" ?

Efter min ombygning er mit ene modul begyndt at brumme frygteligt, så jeg ville lige høre hvad prescedyren er ?



__________________
Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået mit modul tilbage i dag, og det spiller bare derud af. Ingen problemer her.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes