Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Peerless NXT enheder! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har erfaring med disse?
http://www.d-s-t.com/tom/nxt.htm

Det er ellers nogle flotte NXT paneler, som de fleste koner vel nok kunne går med til. Jeg ved de koster ca. 1200/stk, og det er da ikke så slemt. Men hvordan lyder de så?

De skal parres med en subwoofer.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Ingen personlige erfaringer, men der står lidt her:
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?
s=1ef9d52e4e30df1863a666f00df0b5eb&threadid=35582

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Diskussionen løber lidt ud i sandet, men alt i alt, ok til surround, men ikke high-end lyd til audio.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

jep, er er fine til SS bruge, specielt som side eller bag ht'er pga. det store spredning. til baggrundsmusik er de også fremragendene, da det ligeledes lyder "ens" i et stort område.

til musik lytning, er de som et sæt alm. elgigant ht'er ok, men heller ikke mere. men til f.eks opera eller tecno, er det store lysbillede faktisk ikke så ringe enda. der er ikke et hav af detalier osv. men det store lydbillede overrasker og imponere. og kompencere faktisk for de mangler teknikken har.

du skal bruge dem samme med den subben. da det ligger en del korigering i denne. til gengæld behøver du i pricippet så kun en signal kilde da der ligger 3 x forstærkere og reguleringer, i subben.

 

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Lyder som om, det kunne være et godt alternativ til baghøjttalere.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Lyder som om, det kunne være et godt alternativ til baghøjttalere.

ja, til side og bag ht'er er det faktisk underligt de ikke er mere udbredt. med en spredening på 120° kunne de løse mange af de problemer folk har med at de sidder mod en bagvæg, og har problemer med at placerer baght'er.

ligeledes til side ht'er ville den store spredning, gøre at man kunne sidde tæt på. uden at det ville lyde meget anderledes end for dem der sidder længere fra.

det er en meget lidt udbredt teknologi, set i forhold til hvad den kan, og hvad den gøre langt bedre end alm. ht'er.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes